سلامت و دانش

«کارایی چشمگیر» واکسیناسیون در کاهش میزان بستری دریافت کنندگان واکسن‌ها در ایران

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: طبق اعلام معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و از بدو تأسیس ، بسیاری از دانشگاه های علوم پزشکی سال بعد از آن واکسیناسیون را اجرا کرده اند. سال

به گزارش ماه نیوز ، کیانوس جهانپور گفت: با دستورالعمل و حمایت معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و نظارت فعال بر عوارض واکسن های رایج مورد استفاده در کشور ، مطالعه جدیدی با استفاده از بهداشت جهانی انجام شده است. سازمان از ابتدا شاهرود تحت حمایت دانشگاه علوم پزشکی و در هفت شهر کشور از جمله شاهرود ، رشترا ، بیرجند ، مشهد ، سنندج ، زاهدان و کارمان فعالیت می کرد.

وی افزود: این مطالعه توسط سازمان بهداشت جهانی در ژنو مورد توجه قرار گرفته است و مشخص شده است که از نظر معنوی و مالی توسط آن سازمان حمایت می شود. بر اساس این طرح ، حداقل 30،000 دریافت کننده هر یک از واکسن های Sputnik ، Synopharm ، Astrazenka و Koviran Barakat واکسن را 17 هفته پس از دریافت دوز دوم (در مورد Astrazenka 25 هفته پس از دوز دوم) و فعالانه (با تلفن هفتگی) واکسن ، کووید 19 و بالینی. با عفونت ، بستری شدن به دلایل مختلف ، از جمله کووید 19 ، و مرگ و میر نهایی در بین این افراد گزارش شد و به دلیل نتایج بحرانی ذکر شده (بستری و مرگ) با دقت بررسی و تجزیه و تحلیل شد کمیته های بررسی و طبقه بندی برای بستری شدن یا علت مرگ

سخنگوی سازمان غذا و دارو یادآور شد: به گفته معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ، بیش از یک سوم تعداد مورد نیاز ، یا حدود 40 هزار نفر از 120 هزار نفر ، در این مطالعه ثبت نام کرده اند. به و مطالعه تا رسیدن به تعداد مورد نیاز ادامه خواهد داشت. همچنین در صورت ورود واکسن های جدید به سیستم واکسیناسیون کشور ، امکان افزودن واکسن های جدید به این مطالعه وجود دارد.

جهانپور خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت و فوریت تجزیه و تحلیل داده ها در این مرحله برای پاسخ به س questionsالات مهم کشور و در آن مرحله ، اطلاعات ارزشمندی در مورد تعداد بستری های بیمارستانی ناشی از کووید 19 در زمان های مختلف پس از دریافت واکسن دریافت شد. “مجری پروژه تجزیه و تحلیل موقت این داده ها را تحت هدایت و نظارت اعضای کمیته راهبری مطالعات واکسیناسیون کووید 19 انجام داده است.

وی افزود: بر اساس یافته های این مطالعه ، کارآیی واکسیناسیون کشور در کاهش تعداد پذیرش گیرندگان واکسن قابل توجه بوده است. یافته های توصیفی این مطالعه نشان می دهد که از مجموع 40،798 نفر پذیرفته شده در مطالعه ، 1،469 مورد کووید 19 گزارش و گزارش شده است و از این 707 نفر ، 48/1 درصد معادل مرد بوده اند. میانگین سنی بیماران 57.2 سال بود. با انحراف استاندارد 18.8 سال و از 18.8 تا 99.8 سال. از این تعداد ، 3/12 درصد به دلیل کووید 19 در بیمارستان بستری شدند که از این تعداد 138 مورد PCR مثبت داشتند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی در وزارت بهداشت گفت: “تعداد افرادی که در این مطالعه بر اساس نوع واکسن مورد بررسی قرار گرفته اند 1098 نفر برای واکسن Sputnik آن ، 22،092 نفر برای سینوفارم ، 13،08 برای استرازنکا و 4600 نفر است. گاو علیه ایران واکسینه شده است

به گزارش وبدانا ، جهانپور افزود: اثربخشی واکسن ها در جلوگیری از بستری شدن به دلیل یافته های موجود ، کووید 19 ، 88.6 درصد است. البته ، گنجاندن نمونه ها در این مطالعه هنوز ادامه دارد و احتمالاً واکسن های جدیدی نیز به آن افزوده می شود. نتایج بیشتری را می توان از مطالعات بیشتر بدست آورد ، که بعداً هنگام تهیه گزارش های مربوطه بررسی و اصلاح شد. با افزایش حجم نمونه و پیگیری مشارکت کنندگان بیشتر ، می توان از اثربخشی برنامه واکسیناسیون کشور در پیشگیری از مرگ و همچنین مقایسه عملکرد واکسن خبر داد.

انتهای پیام