اقتصادیمعرفی کسب و کار

کدام مارک قهوه ساز بهتر است

معرفی بهترین اسپرسو سازها : برند دلونگی

برندهای زیادی در این زمینه فعالیت می‌کنند که هر کدام قدرت طراحی متفاوتی دارند و تنوع بازار اسپرسو ساز را بسیار زیاد کرده‌اند. در این بین چند برند قدرتمند وجود دارد که بهترین اسپرسو سازهای را عرضه می‌کنند و از سایر برندها متمایز هستند. دلونگی یکی از بهترین مارک‌های اسپرسو ساز خانگی به‌شمار می‌آید. تنوع کالایی چرخه تولید  (Delonghi) بسیار زیاد است. دلونگی از معدود مارک‌هایی است که اسپرسو ساز تمام اتوماتیک و معمولی عرضه می‌کند. این برند ایتالیایی به‌عنوان یکی از پیشتازان ساخت اسپرسوساز خانگی، قدمت بسیار زیادی دارد که با بهره‌گیری از تجربه و به‌کارگیری تکنولوژی روز دنیا موفق به تولید دستگاه‌های اسپرسو ساز بسیار با کیفیت و درجه یک شده است.

اسپرسو ساز دلونگی BCO420 ارزان‌قیمت‌تر از مدل EC850 است و از قوری قهوه فرانسه بهره می‌برد. اسپرسو ساز دلونگی BCO420 یکی از قدرتمندترین اسپرسو سازهای دلونگی است و از توان مصرفی ۱۷۵۰ بهره می‌برد. گنجایش مخزن آب این دستگاه ۱.۲ لیتر و ظرفیت قوری فنجان آن ۱.۴ لیتر است. این اسپرسو ساز خوش‌ساخت بدنه‌ایی از ترکیب استیل و پلاستیک دارد و وزن آن ۷.۱ کیلوگرم است. اسپرسو ساز دلونگی ‌BCO421 BCO421 ساختاری مشابه با مدل BCO420 دارد و قیمت آن مقداری گران‌تر است. توان مصرفی این اسپرسو ساز نیز ۱۷۵۰ وات و به قوری فنجان نیز مجهز است.

گنجایش مخزن آب این محصول ۱.۲ لیتر است و برای تهیه قهوه فرانسه از یک مخزن جداگانه بهره می‌برد. صفحه گرم نگهدارنده این محصول ۱۰ فنجان، ظرفیت دارد. اسپرسو ساز دلونگی BCO 421 سینی چکه گیر نیز دارد. اسپرسو ساز دلونگی مدل ECP35.31 دارای توان مصرفی ۱۱۰۰ وات و گنجایش مخزن ۱.۱ لیتر است که برای مصارف خانگی بسیار مناسب خواهد بود. این اسپرسو ساز در مقایسه با BCO421 و BCO420 ارزان‌قیمت‌تر است و گزینه به‌صرفه‌تری به‌شمار می‌آید. دلونگی برای ساخت اسپرسو ساز ECO35.31 از پلاستیک فشرده استفاده کرده است که علاوه‌بر کیفیت مرغوب، وزن بسیار مطلوبی نیز دارد. وزن کلی این محصول ۴ کیلوگرم است.

بهترین اسپرسو ساز مارک مباشی

مباشی علی‌رغم قدمت نسبتا کم، بسیار شناخته‌شده و معتبر است. این برند ژاپنی پرفروش، اعتبار و شهرت خود را به‌واسطه طراحی و ساخت اسپرسو سازهای با کیفیت و در عین حال خوش‌قیمت کسب کرده است. اسپرسو ساز مباشی ECM 2016 به‌عنوان یکی از پرفروش‌ترین اسپرسو سازهای مباشی، دارای توان مصرفی ۱۳۵۰ وات است و مخزن آب استفاده‌شده در آن ۱.۱ لیتر گنجایش دارد. اسپرسو ساز مباشی ECM 2016 با فشار بخاری معادل ۲۰ عمل می‌کند. قالب طراحی دستگاه ECM 2016 جمع‌وجور و بسیار زیبا است که برای ساخت آن از استیل استفاده شده است. وزن کلی این محصول فقط ۳ کیلوگرم است. اسپرسو ساز مباشی ECM 2031 یکی از ارزان‌قیمت‌ترین اسپرسو سازهای مباشی است که به‌واسطه عملکرد بسیار مطلوبی که دارد .

این محصول همچنین یکی از زیباترین اسپرسوسازهای مباشی نیز به‌شمار می‌آید. مباشی برای ساخت اسپرسو ساز ECM 2031 از پلاستیک فشرده استفاده کرده است و با توجه به بهره‌گیری از قالب طراحی مناسب، فقط ۴ کیلوگرم وزن دارد. اسپرسو ساز مباشی CEM-301 یک اسپرسو ساز متفاوت از برند مباشی است که برای تهیه اسپرسو نیاز به کپسول‌های نسپرسو دارد. با استفاده از این اسپرسو ساز می‌توانید با سرعت بیشتری نوشیدنی مورد علاقه‌تان را حاضر کنید. مخزن آب این اسپرسو ساز ۶۰۰ میلی لیتر است و ۱۴۵۰ وات، قدرت دارد. اسپرسو ساز مباشی ECM 301 در ۳ رنگ قرمز، مشکی و سفید عرضه می‌شود و ظاهر متفاوتی نسبت به سایر اسپرسوسازهای این مارک دارد.

بهترین اسپرسو ساز مارک نوا

اسپرسو ساز نوا NCM 140 یک اسپرسو ساز قدرتمند با توان مصرفی ۱۰۰۰ وات است که با بدنه‌ایی از جنس استیل ضد زنگ ساخته شده است. اسپرسو ساز نوا NCM 140 با فشار بخار ۱۵ بار عمل می‌کند. ظرفیت مخزن آب این اسپرسو ساز ۱.۲ لیتر است و از سینی چکه گیر نیز بهره می‌برد. با استفاده از نازل بخار اسپرسوساز نوا NCM 140 می‌توانید کف شیر مورد نیاز جهت تهیه کاپوچینو، لته و سایر نوشیدنی‌هایی که از ترکیب اسپرسو و شیر تهیه می‌شوند را حاضر کنید. اسپرسو ساز نوا NCM 146 بدنه اسپرسو ساز نوا NCM146 از جنس استیل و وزن کلی آن ۴ کیلوگرم است. گنجایش مخزن این اسپرسو ساز ۱.۲ لیتر است و از خاموشی خودکار جهت حفظ ایمنی دستگاه نیز بهره می‌برد.

بهترین اسپرسو ساز سایر مارک ها

BM2259 یکی از پرفروش‌ترین اسپرسو سازهای بیسمارک است که ۲۰۰۰ وات، قدرت دارد و از یک مخزن آب ۱.۵ لیتری بهره می‌برد. این اسپرسو ساز علاوه‌بر ارائه عملکرد قدرتمند، دارای جلوه بصری بسیار زیبایی نیز است. اسپرسو ساز بیسمارک BM2259 در ۲ رنگ مشکی و کرم عرضه می‌شود. این محصول خوش‌ساخت مجهز به سینی چکه‌گیر، صفحه گرم نگهدارنده فنجان و نازل بخار است. با استفاده از نازل بخار این محصول، می‌توانید به‌راحتی فوم شیر مورد نیاز جهت تهیه کاپوچینو و لته را حاضر کنید. میزان بخاردهی آن نیز به‌صورت دستی قابل تنظیم است. اسپرسو ساز بیسمارک BM2259 با فشار بخار ۲۰ بار عمل می‌کند.

اسپرسو ساز جیپاس GCM 6108 فشار بخار این دستگاه ۱۵ بار است و دو نازل خروجی قهوه دارد. نازل بخار و سینی گرم نگهدارنده فنجان، سایر ویژگی‌های اسپرسو ساز جیپاس GCM6108 هستند. اسپرسوساز سنکور SES 4900SS سنکور دیگر برندی است که در لیست بهترین مارک‌های اسپرسوساز دیده می‌شود. SES4900SS یکی از خوش‌ساخت‌ترین اسپرسوسازهای سنکور است که ۱۴۰۰ وات، قدرت دارد. این اسپرسو ساز با کیفیت مجهز به یک مخزن ۱.۵ لیتری است و از سیستم خاموشی خودکار، سینی چکه گیر و صفحه گرم نگهدارنده فنجان نیز بهره می‌برد و به‌طور کلی یک اسپرسو ساز مناسب برای تهیه روزانه چند فنجان قهوه در منزل به‌شمار می‌آید.

راهنمای انتخاب بهترین اسپرسو ساز

همان‌طور که گفته شد، در ادامه به نکات مهمی که باید در انتخاب و خرید اسپرسو ساز مورد توجه قرار گیرند خواهیم پرداخت. در ادامه (به ترتیب) خواهید خواند:

  • معرفی انواع اسپرسو ساز خانگی
  • آشنایی با فاکتورها و معیارهای موثر بر کیفیت و سرعت عملکرد دستگاه اسپرسو ساز خانگی
  • در آخر به معرفی دقیق‌تر بهترین مارک‌های اسپرسو ساز می‌پردازیم.

انتخاب بهترین نوع اسپرسو ساز : معرفی انواع اسپرسو ساز

قبل از هر چیز باید نوع اسپرسو ساز را انتخاب کنید؛ به‌طور کلی ۲ نوع اسپرسو ساز خانگی، شامل تمام اتوماتیک و معمولی (غیر اتوماتیک) وجود دارد. دستگاه‌های اتوماتیک مجهز به پیشرفته‌ترین امکانات هستند و به همین واسطه قیمت بیشتری دارند. در مقابل، اسپرسو سازهای معمولی قیمت ارزانی دارند و کیفیت اسپرسوی تهیه شده در آنها هیچ تفاوتی با عصاره به‌دست‌آمده از اسپرسوساز دلونگی 685  تمام اتوماتیک ندارد. مهم‌ترین مزیت‌های اسپرسو ساز تمام اتوماتیک:

  • مخزن آسیاب قهوه
  • مخزن شیر
  • پنل کنترل حرفه‌ای
  • صفحه نمایش لمسی (در برخی مدل‌ها)
  • ترکیب اتوماتیک شیر و اسپرسو

البته برخی از اسپرسوسازهای غیر اتوماتیک نیز از مخزن شیر بهره می‌برند. اسپرسو ساز تمام اتوماتیک همه مراحل عصاره‌گیری را با سرعت بسیار زیادی و بدون دخالت دست انجام می‌دهد. اسپرسوسازهای معمولی دارای پرتافیلتر هستند و فقط قابلیت استفاده از پودر قهوه دارند. برای تهیه اسپرسو در این نوع دستگاه‌ها ابتدا پودر قهوه را به سبد پرتافیلتر ریخته، سپس به‌وسیله تمپر فشرده و در نهایت به هدگروپ دستگاه متصل کنید. انتخاب بین اسپرسو ساز تمام اتوماتیک و معمولی بستگی به نیاز و بودجه درنظر گرفته‌شده شما دارد. مدل‌های معمولی، به‌صرفه‌ترین انتخاب هستند و دستگاه‌های اتوماتیک حرفه‌ای‌ترین اسپرسوسازها.

معیار های مهم در انتخاب بهترین اسپرسوساز خانگی

انتخاب و خرید هر محصولی نیازمند توجه و درنظر گرفتن فاکتورهای موثر بر عملکرد آن است. بعد از انتخاب نوع اسپرسو ساز به معیارهایی که عملکرد آن را تحت تاثیر قرار خواهند داد توجه کنید. امکاناتی که مدنظر دارید را بسنجید؛ اسپرسوسازهای مختلف، قابلیت‌ها و امکانات متفاوتی دارند:

  • اگر از دانه قهوه استفاده می‌کنید، سراغ مدل‌هایی که از مخزن آسیاب بهره می‌برند، بروید.
  • اگر از علاقه‌مندان به کاپوچینو،‌ لته و سایر نوشیدنی‌های ترکیبی (شیر و اسپرسو) هستید، می‌توانید از نازل بخار اسپرسوسازهای معمولی یا مخزن شیر دستگاه‌های اتوماتیک جهت تهیه فوم شیر مورد نیاز، بهره ببرید. اسپرسو ساز اتوماتیک به‌صورت خودکار شیر و اسپرسو را با میزان استاندارد هر نوشیدنی، ترکیب می‌کند.
  • صفحه نمایش لمسی فقط در مدل‌های اتوماتیک دیده می‌شود.

مخزن آب اسپرسو ساز: گنجایش مخزن آب اسپرسو ساز را درنظر بگیرید. همچنین جنس مخزن و فیلتر استفاده شده در آن را نیز مورد توجه قرار دهید. در نهایت بهترین اسپرسو ساز را از بهترین مارک و با مناسب‌ترین قیمت خرید کنید. در ادامه، به معرفی دقیق‌تر بهترین مارک‌های اسپرسو ساز خانگی می‌پردازیم .

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.