اقتصادیمعرفی کسب و کار

کمیسیون آلپاری

بررسی کمیسیون آلپاری در معاملات | تفاوت کمیسیون و اسپرد الپاری چیست

در مانند سایر کارگزاری های فارکس، از معامله گران کمیسیون و کارمزد دریافت می گردد. میزان کارمزد الپاری بسته به نوع حساب و دارایی معاملاتی، متفاوت می باشد. به عنوان مثال در جفت ارزهای اصلی فارکس کمیسیون از حداقل 1.6 دلار، از هر طرف پوزیشن (باز کردن یا بستن) اعلام شده است.

درآمد اصلی از محل معاملات مشتریان، بصورت کلی از 3 طریق می باشد:

  • اسپرد (اختلاف قیمت خرید و فروش نماد)
  • کمیسیون یا کارمزد
  • نرخ بهره شبانه یا سواپ

شرایط اسپرد، کمیسیون و سواپ در فارکس آلپاری بسته به حجم معاملات و تعداد روزهای باز پوزیشن، متغییر می باشد. در حساب های پرو ای سی ان در متاتریدر 4 و ECN متاتریدر 4 و 5 این بروکر، علاوه بر اسپرد (از حداقل 0.0 پیپ بصورت شناور) کمیسیون نیز در معاملات دریافت می گردد.

در مقاله امروز خانه فارکس من، به بررسی دقیق کمیسیون آلپاری در حساب های معاملاتی خواهیم پرداخت. فرمول محاسبه کارمزد در این بروکر را معرفی خواهیم کرد.

©️نام بروکر آلپاری | ALPARI
لینک سایت اصلی
کمیسیون بروکر آلپاری در حساب های ECN
حداقل اسپرد از 0.0 پیپ بصورت شناور
میزان کمیسیون معاملات 16 دلار برای 1 میلیون دلار حجم
نرخ بهره شبانه یا swap  
سایر کارمزدهای آلپاری کارمزد عدم فعالیت | هزینه واریز و برداشت

یکی از کارمزدهای پنهان، دریافت هزینه عدم فعالیت تجاری در این بروکر می باشد. اگر از زمان اولین واریزی، به مدت 6 ماه متوالی (یا بیشتر) فعالیتی نباشد، هزینه نگهداری از حساب بصورت ماهانه 5 دلار از موجودی مشتریان، کسر خواهد شد.

کمیسیون حساب ECN آلپاری چقدر است

کمیسیون در آلپاری از هر دو طرف پوزیشن از معامله گران دریافت می گردد. میزان کارمزد در معاملات، بصورت فیکس، درصدی و متغییر اعلام شده است. در حساب با کمیسیون فیکس، بصورت ثابت مبالغی از معامله گران دریافت شده که این مبلغ، از تغییرات قیمتی به علت نوسانات بازار در امان می باشد.

کمیسیون آلپاری در حساب های ECN در متاتریدر 4 و 5 بصورت ثابت و 16 دلار (در 1 میلیون لات) اعلام شده است. در حساب های ECN MT5 و Pro ECN MT4 در این بروکر، کارمزد در تمام نمادها و در حساب ECN MT4 فقط در رمز ارزها از مشتریان دریافت می گردد.

البته در لیست ارزهای دیجیتال، معاملات رمز ارزهای زیر بدون پرداخت کمیسیون در آلپاری می باشد:

  • BTCUSD
  • ETHUSD
  • LTCUSD
  • XBNUSD
  • XRPUSD

همانطور که پیش تر اعلام شد، میزان کمیسیون آلپاری بسته به نوع حساب و دارایی، متفاوت می باشد. یکی از فاکتورهای اثر گذار در مقدار commission آلپاری، میزان حجم معاملات می باشد. نحوه محاسبه حجم از نظر عددی برابر است با:

حجم معامله= تعداد لات * سایز قرارداد (حجم) * قیمت باز شدن معامله. به عنوان مثال، حجم دو لات از جفت ارز دلار/یورو با قیمت 1.02356 برابر است با:

میزان حجم معامله=2 * 1100,000 * 1.02356 = 204,712 دلار.

  1. حجم قرارداد در معاملات جفت ارزهای فارکس آلپاری، 100,000 می باشد. در نتیجه ارزش معامله باز شده با 2 لات حجم، معادل 204,712 دلار می باشد. در ادامه، فرمول محاسبه کمیسیون آلپاری را به تفکیک ارائه خواهیم کرد.

کمیسیون حساب آلپاری Pro ECN MT4

کمیسیون در الپاری برای حساب پرو ای سی ان در متاتریدر 4، در جفت ارزهای فارکس، فلزات با ارزش و معاملات CFD (به غیر از ارزهای دیجیتال) محاسبه می گردد. برای بدست آوردن هزینه در این حساب، مطابق فرمول زیر می بایست اطلاعات را وارد نمایید.

  • کمیسیون= (حجم قرارداد / 1,000,000) * 16 * 2

نکته مهم مقدار کارمزد در این حساب، محاسبه دو برابری در زمان باز کردن پوزیشن می باشد (کمیسیون باز کردن و بستن). در مثال بالا مقدار کمیسیون برای حجم باز شده به شرح زیر می باشد:

$ 3.27= (100,000 * 1.02356 / 1,000.000) * USD 16 * 2

محاسبه کمیسیون در حساب ECN MT5

کارمزد بروکر آلپاری در این حساب، برای تمام دارایی های معاملاتی به غیر از کریپتوکارنسی ها محاسبه می شود. البته فرمول محاسبه کمیسیون برای ارزهای دیجیتال متفاوت است که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد. کمیسیون آلپاری در حساب ECN MT5 برابر است با:

  • کمیسیون در زمان باز کردن پوزیشن= (حجم قرارداد / 1,000,000) * 16
  • کمیسیون در زمان بستن پوزیشن= (حجم قرارداد / 1,000,000) * 16

کارمزد در حساب ECN MT5 آلپاری، بصورت جداگانه محاسبه برای هر موقعیت محاسبه و کسر می گردد. مقدار کمیسیون نهایی در این حساب، از جمع مبالغ بالا بدست می آید:

  • کمیسیون نهایی= کارمزد باز کردن پوزیشن + کارمزد بستن پوزیشن

کمیسیون بروکر آلپاری برای ارزهای دیجیتال

مقدار کمیسیون در رمز ارزها بسته به اینکه قدیمی یا جدید باشند، بصورت متفاوت محاسبه و کسر می گردد. در این بخش میزان کمیسیون آلپاری در ارزهای دیجیتال را، به تفکیک حساب معاملاتی ارائه کرده ایم.

  • کمیسیون پرو ای سی ان MT4= (حجم قرارداد * 0.0001) * 2 فقط برای ارزهای قدیمی

کمسیون حساب ECN MT5 آلپاری در ارزهای دیجیتال قدیمی:

  • کمیسیون باز کردن پوزیشن= حجم قرارداد * 0.0001
  • کمیسیون بستن پوزیشن= حجم قرارداد * 0.0001

مقدار نهایی از جمع کمیسیون در هر دو جهت، بدست می آید.

این فرمول برای ارزهای دیجیتال جدید در لیست دارایی ها، متفاوت محاسبه می شود. در این فرمول فاکتور X به عنوان درصد کمیسیون در شرایط معاملاتی بوده، که بسته به نوع حساب و نماد متفاوت می باشد.

  • کمیسیون حساب PRO ECN MT4 در رمز ارزهای جدید= حجم قرارداد * X

مقدار کارمزد در حساب ECN MT5 رمز ارزهای جدید:

  • کمیسیون باز کردن پوزیشن= حجم قرارداد * X
  • کمیسیون بستن پوزیشن= حجم قرارداد * X

که با جمع این دو مقدار، هزینه نهایی بدست می آید. در جدول زیر مقدار کارمزد یا کمیسیون آلپاری برای قراردادهای CFD رمز ارزها، در حساب ECN MT5 نمایش داده شده است.

کمیسیون ثابت در بروکر آلپاری چقدر است

بروکر آلپاری در نمادهای معاملاتی مختلف در حساب های ECN متاتریدر 4 و 5، کمیسیون فیکس یا ثابتی را از مشتریان دریافت می کند. میزان کارمزد الپاری در این حساب ها، یکبار از حساب کسر شده و بسته به نوع ارز پایه، متغییر می باشد. در جدول زیر کمیسیون در این حساب ها را بصورت خلاصه معرفی کرده ایم.

NGN، واحد پولی کشور نیجریه با نام نایرا می باشد. حداکثر کمیسیون در رمز ارزها معادل 15 دلار بصورت ثابت و حداقل 3 دلار در جفت ارزهای فارکس و فلزات می باشد.

آیا میزان کمیسیون بروکر آلپاری مناسب است | جمع بندی و نظر کارشناس

در بروکرهای فارکس از معامله گران، هزینه هایی شامل اسپرد (اختلاف قیمت خرید و فروش نماد)، سواپ یا نرخ بهره شبانه و کمیسیون دریافت می گردد. در مقاله امروز به صورت دقیق به بررسی میزان کارمزد الپاری در تمام حساب ها و نمادها پرداختیم.

کمیسیون آلپاری در مقایسه با سایر کارگزاری های معتبر در ایران، به نسبت پایین تر می باشد. به عنوان مثال، کمیسیون طلا در آلپاری 1.6 دلار در هر طرف پوزیشن بوده که این مقدار، در بروکر آمارکتس 5 دلار در هر طرف اعلام شده است.

در حساب های ECN، اسپرد و کمیسیون آلپاری بسیار رقابتی بوده که این حساب را به انتخاب اول معامله گران حرفه ای و اسکلپرها، تبدیل کرده است. معامله گران مبتدی می توانند از حساب بدون کمیسیون فارکس آلپاری، مانند حساب نانو و استاندارد استفاده نمایند.

شما می‌توانید با عضویت در بخش معرف‌های سودآپ بروکر آلپاری ، همکار (پارتنر) بروکر آلپاری شوید و از کمیسیون معامله‌گران خود بصورت دائمی کسب درآمد کنید. برای معرفی معامله‌گران خود به تیم سودآپ در بروکر آلپاری و دیگر بروکر‌ها کافیست ‌روی گزینه همکار ما شوید در سایت ما کلیک کنید و پس از مطالعه شرایط، فعالیت خود را به عنوان همکار یا پارتنر آغاز کنید.