اقتصادیمعرفی کسب و کار

کم هزینه ترین روش ساخت ویلا

با وجود اینکه امروزه قیمت ها بسیار افزایش یافته است، اما همچنان می توان با رعایت برخی نکات ویلاهای ارزانتری را ساخت. فن آوری های جدیدتر فرصتی را برای فرآیند ساخت و ساز ساده تر فراهم می کند که در هزینه مواد، حمل و نقل و نصب صرفه جویی می کند. ایده های جدیدی که امروزه وجود دارند شما را تا رسیدن به یک ویلا با قیمت کمتر، همراهی می کنند.

همیشه خوب است به یاد داشته باشید که ساختمان‌های جدیدتر معمولاً از نظر کارایی انرژی بسیار هوشمندتر از خانه‌های قدیمی هستند و هزینه های کمتری را در طول زمان نیاز خواهند داشت. ساخت ویلا شامل مراحلی طراحی ویلا، آماده سازی نقشه های اجرای ، انتخاب پیمانکاران، خرید مصالح و عملیات اجرایی می باشد. مصالح خود قسمت بزرگی از هزینه ها را شامل می شوند. بنابراین، بیایید چند عدد از مصالح ساختمانی ارزان قیمت را بررسی کنیم که برای ساخت ویلایی کم‌ هزینه مناسب است:

مصالح ساختمانی ارزان قیمت برای ساخت ویلایی کم‌ هزینه

  1. ویلا های پیش ساخته

اگر به دنبال صرفه جویی در هزینه هستید، ویلاهای بتنی پیش ساخته می تواند اولین انتخابتان باشد. آنها این روزها به یکی از مهم ترین روندهای ویلا سازی در سال های اخیر تبدیل شده اند.

  1. کانتینرهای حمل و نقل

کانتینرهای حمل و نقل، سازه های بسیار محکمی هستند. آنها به عنوان یک مصالح ساختمانی آنقدر محبوب هستند که چندین شرکت خانه سازی آنها را از ابتدا فقط برای این بازار می سازند. آنها قطعا ارزان تر از ویلای استاندارد شما هستند.

  1. چوب بازیافتی

مصالح ساختمانی قدیمی دیگر زائد تلقی نشده و روی انبوه زباله های همیشه در حال رشد جهان ریخته نمی شوند. در عوض، آنها را با دقت جدا می کنند و بهترین قطعات را برای استفاده مجدد آماده می کنند. اگر به حس تاریخی مواد اولیه علاقه دارید، این انتخاب خوبی است.

  1. بامبو چند لایه

بامبو یک مصالح ساختمانی کلاسیک ارزان قیمت است. در حالی که زمانی به عنوان چوب مرد فقیر در بیشتر آسیا شناخته می شد، سرانجام توسط جامعه طراحی بین المللی به دلیل استحکام، انعطاف پذیری و ویژگی های سازگار با محیط زیست شناخته شد. فقط مراقب نوع بامبوی که می خرید باشید

  1. تیرآهن

تیرهای آهنی می توانند در طراحی خانه کارایی مضاعفی انجام دهند. آنها می توانند ساختار پایه شما را تشکیل دهند و دارای کیفیت شیک صنعتی خاصی هستند بنابراین می توانند تزئینی نیز باشند.

  1. آجر ساده

آجر یک مصالح ساختمانی بسیار ارزان است. تنها اخطار این است که نصب آنها کمی سخت است و این باعث افزایش هزینه های نصب می شود. اما در دراز مدت نگهداری آجر بسیار ارزان است. آجر برای مدت طولانی تری نسبت به بسیاری از مصالح ساختمانی دیگر بهتر به نظر می رسد.

  1. سقف کاهی

کاه هزاران سال است که به عنوان یک مصالح سقف استفاده می شود زیرا اغلب به راحتی در دسترس است. این بدان معناست که حمل و نقل آن هم ارزان و هم سبک است. بنابراین هزینه های اصلی شما در اینجا از نیروی کار است. در برخی از مناطق آسیا، این یک نوع سقف نسبتاً رایج است، بنابراین نصب سقف کاهی می تواند بسیار ارزان باشد.

  1. سنگ طبیعی

اگر نگران گرمای اضافی هستید، سنگ طبیعی یک عایق عالی است. بررسی گزینه های محلی واقعاً به صرفه است زیرا هزینه های اصلی حمل و نقل و نصب به دلیل وزن آن است. اما زمانی که آن سرمایه گذاری اولیه را انجام دادید، برای همیشه ماندگار خواهد بود.

  1. بتن

بتن از محبوبیت بسیاری برخوردار است. این ماده شیک و مناسب برای کسانی است که به دنبال خانه ای به سبک صنعتی هستند. برای همیشه ماندگار خواهد بود و پس از پرداخت زیبا به نظر می رسد.

روش هایی برای کم کردن هزینه ساخت ویلا

علاوه بر انتخاب مصالح اولیه مناسب که باعث صرفه جویی در هزینه ها می شوند، می توان با پیاده کردن روش های دیگری در ساخت و ساز نیز هزینه ها را تا حد مقبولی کاهش داد. در ادامه به برخی از این روش ها اشاره خواهیم کرد:

  1. ساخت و ساز کوتاه در محل

این روزها خانه ها با سرعت بیشتری ساخته می شوند. این تأثیر شدیدی بر بودجه دارد زیرا برخی از بزرگترین هزینه ها شامل نیروی کار است. به عبارتی هنگامی که زمان ساخت و ساز افزایش می یابد، متعاقبا هزینه ای که باید بابت نیروی کار پرداخت کنید نیز بالا خواهد رفت.

بنابراین باز هم یکی از بهترین راه ها، تهیه یک خانه پیش ساخته است که به کاهش زمان ساخت و ساز کمک بسیار زیادی می کند.

  1. متراژ ویلا

اگر بودجه کمی دارید بهتر است متراژ زمین ویلایی که قصد خریدش را دارید، بسیار زیاد نباشد. چرا که هم باید هزینه زیادی بابت خرید آن پرداخت کنید و هم هنگام ساخت و ساز به مصالح بیشتری نیاز خواهید داشت که این مورد نیز میزان هزینه هایتان را بالا می برد.

پس حتما قبل از خرید زمین با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید تا با توجه به بودجه و میزان هزینه ای که می توانید بپردازید، بهترین متراژ را به شما ارائه کند.

  1. دکوراسیون داخلی و خارجی ویلا

امروزه شرکت هایی وجود دارد که دکوراسیون یا طراحی داخلی ویلا را به بهترین شکل ممکن انجام میدهند. اما باید توجه داشته باشید که هر چقدر طراحی داخلی ویلایتان لوکس تر باشد، هزینه آن نیز بیشتر خواهد بود. بنابراین بهتر است از یک شرکت و طراح حرفه ای کمک بگیرید که دکوراسیون ویلا را با کمترین هزینه و به بهترین شکل با توجه به بودجه شما طراحی کرده و بسازند.

طراحی خارجی ویلا نیز می تواند هزینه بر باشد. برای مثال اگر بودجه شما کم است نیازی به آب نما، فواره، نرده های تزئینی، سنگ فرش و… نخواهید داشت و بهتر است به یک حیاط ساده با درختان و استخری کوچک راضی شوید. البته طراحان حرفه ای می توانند حیاط ویلای شما را با همین دو عنصر به بهترین شکل درآورند.

  1. تعداد طبقات

امروزه کسانی وجود دارند که ویلاهایی 2 یا 3 طبقه می سازند. اما اگر شما بودجه کافی ندارید، باید به ویلای یک طبقه بسنده کنید. چرا که با افزایش طبقات ویلا، متعاقبا هزینه مصالح، میزان کار نیروی کار و هزینه ای که بابت معماران و مهندسین باید پرداخت کنید نیز افزایش خواهد یافت.

کلام پایانی

با توجه به موارد گفته شده شما می توانید ویلایی با قیمت اقتصادی تر و متناسب با بوجه خود بسازید. بنابراین بهترین کار این است که قبل از اقدام به ساخت ویلا، با متخصصان در این زمینه مشورت کرده تا با کمک آنها از هزینه های اضافی دوری کنید.