اقتصادی

۳۵ درصد محصولات کشاورزی در فرایند صادرات از بین می‌رود

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات می گوید: وقتی حمل و نقل دشوار باشد ، ضایعات محصولات در حال حرکت نیز افزایش می یابد و بنابراین می توان گفت با رسیدن بازار نهایی ، 35 درصد از محصولات کشاورزی ایران عملاً از بین می روند. رفتن

فرشید فرززان در گفت و گو با ماه نیوز ، اظهار داشت: لازم است مشکلات و موانع تجاری کشور به ویژه در زمینه صادرات کالاهای بدون مجوز از جمله محصولات کشاورزی بررسی شود. در طول 177 139 و 1 کشاورزی 1398 ، تولید محصولات کشاورزی بیش از گذشته افزایش یافته است و پیش بینی می شود این روند رو به رشد تولید در سال 1999 نیز ادامه یابد ، اما با وجود باقی مانده تولید ، اهمیت صادرات محصولات کشاورزی کاملاً درک نشده و روند صادرات محصولات کشاورزی را نشان می دهد. است. آنطور که انتظار می رفت رشد نکرد ، با محدودیت های متعدد خود تحمیلی.

به گفته وی ، با وجود افزایش 16 درصدی صادرات محصولات کشاورزی ایران به امارات در ماه های اخیر ، اما استفاده حداکثری از پتانسیل کشاورزی و منابع ملی مانند آب و استفاده از زمین مهم است ، نحوه استفاده از منابع آن بسیار مهم است. به این معنا که.

رئیس اتاق ایران و امارات با اشاره به تأثیر شیوع ویروس کرونا بر افزایش هزینه حمل کالاهای صادراتی ، گفت: ما در کشور با کمبود این ظروف مواجه هستیم.

فرزنگ ادامه داد: وقتی حمل و نقل دشوار است ، ضایعات محصولات در حال حمل نیز افزایش می یابد و بنابراین می توان گفت 35 درصد از محصولات کشاورزی ایران با رسیدن به بازار نهایی عملاً نابود می شوند. از طرف دیگر عدم وجود بسته بندی استاندارد و برند مشهور ایرانی که می تواند کیفیت محصول را تضمین کند نیز در این بازار به مشکل تبدیل شده است. بخش خصوصی بارها خواستار واردات این ظروف به کشور شده است که در عمل به افزایش صادرات نفتی کمک می کند.

وی با تأکید بر اینکه بازارهای صادراتی به دلیل تصمیمات ناگهانی نمی توانند یک شبه بازیابی شوند ، وی ادعا کرد که شرایط دشوار بخش خصوصی در صادرات دیده نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: از یک طرف ما تولید را هدر می دهیم ، از طرف دیگر محدودیت هایی وجود دارد که امکان جابجایی ارزها را نمی دهد و از طرف دیگر با بازارهایی که به صورت واقعی صادر می شوند. با نادیده گرفتن همه این شرایط ، دولت فقط صادرکننده را مجبور می کند ظرف سه ماه ارز خود را برگرداند که به نظر ما برای بسیاری از شرکت ها و صادرکنندگان امکان پذیر نیست و ما می خواهیم این مهلت را تا شش ماه تمدید کنیم.

به گزارش ماه نیوز ، علی رغم شیوع ویروس Corona ، ارقام ارائه شده از سوی سازمان توسعه تجارت نشان می دهد صادرات محصولات کشاورزی ایران در ماههای اخیر افزایش یافته است. کشورهای خلیج فارس عمده مصرف کننده محصولات کشاورزی ایران هستند.

انتهای پیام