اقتصادیمعرفی کسب و کار

مشخصات عایق الاستومری ساناعایق (K-flex )

گروه صنعتی سانا عایق از اواخر سال 1380 به عنوان نماینده انحصاری شرکت L’ISOLANTE K-FLEX ایتالیا در زمینه فروش، مشاوره و نصب عایق های برودتی، حرارتی فوم K-FLEX فعالیت خود را در ایران آغاز نمود. این شرکت طی سال های گذشته موفق به انجام بزرگترین پروژه های عایقکاری مانند تاسیسات فازهای 9 و 10 پارس جنوبی، مخازن کروی، خطوط اتیلن و بوتن پتروشیمی جم، فازهای 1 و 2 پتروشیمی پردیس، تاسیسات پتروشیمی پارس، سکوی نفت سلمان و … شده است و سال 1385 به عنوان فروشنده و نماینده K-FLEX شناخته شد.

مشخصات تماس با کارشناسان پایپ تهران

پایپ تهران به عنوان یکی از برترین مجموعه‌های بازرگانی کشور از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را با هدف تأمین، تجهیزات و تاسیسات صنعتی و ساختمانی آغاز نمود و در بیش از دو دهه فعالیت خود توانست بخش وسیعی از نیازمندی‌های صنایع مختلف کشور از قبيل صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، تأسیسات سرمایشی و گرمایشی ساختمان، صنایع غذایی

آدرس تهران ،چهار راه گلوبندک خیام شمالی روبروی دادگاه جرائم اقتصادی پلاک928 (بازار تهران)
تلفن1 2155699825
تلفن2 2155699826
تلفن3 2155610448
تلفن4 2155610449

در نهایت پس از چندین سال فعالیت موفق و موثر، استقبال صنایع مختلف و نبود دانش و تکنولوژی تولید این عایق ها در ایران، این شرکت موفق به کسب مجوز تأسیس کارخانه تولید عایق های فوم الاستومری از شرکت L’ISOLANTE K-FLEX در ایران شد و از سال 1390 تولید عایق های فوم الاستومری NBR – EPDM) K-FLEX) را در شهرستان ابهر واقع در استان زنجان آغاز نمود.

عایق الاستومری چیست؟

عایق الاستومری در دهه ۱۹۵۰ ساخته شد. معرفی این مواد و سایر مواد مبتنی بر پلیمر، صنعت را از استفاده از مواد طبیعی مانند چوب‌پنبه به استفاده از مواد مصنوعی و شیمیایی سوق داد. محبوبیت عایق الاستومری به سرعت رشد کرد. با توجه به در دسترس‌بودن عایق در اشکال مختلف (از جمله ورق، رول و لوله)، محبوبیت آن به عنوان یک عایق، به‌ویژه در لوله‌کشی و کانال‌کشی افزایش یافت. سانا عایق K-Flex یک جایگزین کاربرپسند برای سایر مواد بود، زیرا می‌توانست به‌طور قابل‌اعتمادی به سطوح مختلف متصل شود، نصب آن آسان بود و عملکرد آن با پارگی یا سوراخ‌شدن به خطر نمی‌افتاد.

معرفی عایق الاستومری سانا

عایق الاستومری سانا یک عایق حرارتی از سلول بسته پروپیلن، اتیلن و داین (EPDM) است که در برابر رطوبت مقاوم است و عملکرد حرارتی پایدار و طولانی‌مدتی دارد. عایق الاستومری دارای نفوذپذیری قوی بخار آب است و ساختار سلول بسته آن از خروج رطوبت جلوگیری می‌کند و صدای HVAC و ارتعاشات مکانیکی را کاهش می‌دهد. عایق الاستومری معمولاً به عنوان عایق لوله استفاده می‌شود و در طیف گسترده‌ای از اشکال و ضخامت‌ها موجود است. عایق پلی‌اتیلن یک عایق سلول‌بسته، سبک و ترموپلاستیک است و قدرت دی‌الکتریک بالا و رسانایی الکتریکی بسیار کم، آن را به یک عایق عالی تبدیل کرده است.

عایق الاستومری و پلی‌اتیلن هر دو کاربرد صنعتی و مکانیکی دارند. عایق الاستومری در واقع یک لاستیک مصنوعی است که از یک ساختار سلول بسته در لوله‌ها، ورق‌ها یا رول‌های کارخانه‌ای ساخته شده است. لبه بیرونی از یک سطح صاف یا «پوست» تشکیل شده است که به‌عنوان یک بازدارنده بخار داخلی عمل می‌کند.

به‌دلیل ماهیت انعطاف‌پذیر عایق الاستومری، در مقایسه با گزینه‌های عایق صلب مانند شیشه سلولی، پلی ایزو و فوم فنولیک، کمتر مستعد ترک، شکستگی است. عایق الاستومری همچنین با نام‌های عایق تک سلولی، عایق الاستومری سلولی، عایق لوله‌کشی و عایق لاستیکی نیز شناخته می‌شود.

مزایا و کاربردهای عایق الاستومری ساناعایق (k-flex)

عایق الاستومری ساناعایق(k-flex) به دلیل توانایی استثنایی در کنترل تراکم در سیستم‌های مکانیکی سرد، به‌عنوان عایق لوله‌های HVAC، مبرد و لوله‌کشی شناخته می‌شود. عایق الاستومری سانا به دلیل نفوذپذیری کم بخار آب، ساختار سلول‌بسته و بازدارنده بخار داخلی، یک انتخاب عالی برای محافظت از لوله‌ها و تجهیزات در برابر یکی از رایج‌ترین مشکلات و نگرانی‌های مالکین در صنعت ساختمان یعنی خوردگی است.

هنگامی که آب، بخار آب یا رطوبت به عایق نفوذ کرده و به سیستم‌های مکانیکی گران‌قیمت حمله می‌کند، باعث بروز مشکلی پرهزینه، اما قابل پیشگیری می‌شود. طراحی و نصب درست این عایق می‌تواند به جلوگیری از افزایش گرما و درنتیجه بهبود عمر مفید سیستم مکانیکی منجر شود. برخلاف انواع عایق فیبری سلول‌باز، فوم سلول‌بسته کارایی حرارتی خود را از دست نمی‌دهد یا به‌عنوان منبع غذایی برای رشد کپک در تماس رطوبت با عایق عمل نمی‌کند.

یکی از مهم‌ترین ملاحظات در طراحی، تعیین و نصب عایق الاستومری، ضخامت عایق است. عوامل زیادی مانند نوع و اندازه لوله، دمای محیط، رطوبت برای محاسبه صحیح اندازه و ضخامت عایق ضروری است.

معایب فوم الاستومری

    ضریب انتقال کمتر صوت نسبت به پشم شیشه و پشم سنگ

    قیمت بالاتر نسبت به پشم شیشه و پشم سنگ

ویژگی‌های عایق الاستومری ساناعایق (k-flex)

از مهم‌ترین ویژگی‌های عایق الاستومری سانا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • ضریب هدایت حرارت مناسب
  • مقاوم در برابر نفوذ بخار آب
  • مقاوم در برابر خوردگی
  • مقاوم در شرایط بد آب و هوایی و اشعه UV خورشید
  • مقاوم در برابر روغن گریس و مواد شیمیایی
  • مقاوم در برابر رشد باکتری و قارچ
  • قابلیت چسبندگی و رنگ‌پذیری
  • صرفه‌جویی در مصرف انرژی
  • محدوده دمای کاری مناسب
  • نصب آسان
  • عمر مفید بالا

عایق سانا عایق (K-FLEX) چسبدار ساده

ساناعایق (K-flex ) عایق چسبدار ساده عایق ایی است که در محیط هایی از جمله کانال های هوا ، مخزن ها و تاسیسات نصب می شود و با توجه به مورد استفاده و شرایط آب و هوایی خاص خودتان ، می توانید ضخامت های مورد نیاز خود را از پایپ تهران تهیه نمایید. سانا عایق (K-flex )چسبدار ساده همچنین می تواند باعث کاهش اتلاف حرارت در سیستم های تهویه مطبوع شود.

سیستم های تاسیساتی و محیط های داخلی بهترین جایی است که میتوانید از سانا عایق( K-flex ) عایق چسبدار ساده استفاده کنید و همچنین گزینه ای عالی برای عایق کردن لوله هایی با قطر بزرگ محسوب می شود.

مشخصات عایق الاستومری ساناعایق (K-flex )چسبدار ساده

عایق الاستومری چسبدارساده ساناعایق( K-flex) در عرض ۱۰۰۰ میلیمتر و در ضخامت های ۳,۶,۹,۱۳,۱۶,۱۹,۲۵ میلیمتر عرضه می گردند.

برای قرار دادن عایق سانا عایق ( K-flex )چسبدار ساده روی سطوح، از چسبی که از قبل بر روی خود عایق تعبیه شده استفاده می شود و برای پوشاندن فضای ایجاد شده بین عایق های موجود می توان از نوار آب بندی عایق الاستومری استفاده کرد. علاوه بر این برای برش آسان رول عایق الاستومری در ابعاد مشخص از قیچی یا کاتر استفاده می شود.

نحوه نصب

برای قرار دادن عایق الاستومری ساناعایق( k-flex )چسبدار مسلح روی سطوح، از چسبی که از قبل بر روی خود عایق تعبیه شده استفاده می شود و برای پوشاندن فضای ایجاد شده بین عایق های موجود می توان از نوار آب بندی عایق الاستومری استفاده کرد. علاوه بر این برای برش آسان رول عایق الاستومری در ابعاد مشخص از قیچی یا کاتر استفاده می شود.

مقایسه عایق ساناعایق ( K-flex )چسبدار ساده و عایق پشم شیشه

عایق سانا عایق ( K-flex) چسبدار ساده با توجه به ساختار سلول بسته ای که دارد با مقاومت بالای خود در برابر رطوبت ، گرد و غبار و آلودگی و خاک و بخار آب یکی از بهترین عایق ها می باشد اما پشم شیشه به هیچ وجه اینطور نیست و جنس آن فیبری و متخلخل است و چنین مقاومتی در برابر رطوبت و نفوذ بخار و آب ندارد و با پذیرش این موارد عملکردش کاهش می یابد و مقاومت حرارتی کمتری خواهد داشت. در این صورتی که بخواهید از پشم شیشه در فضاهایی که در معرض بخار آب یا رطوبت قرار دارد یا فضا های باز استفاده نمایید باید حتما از پوشش های ضد رطوبت و فویل های آلومینیومی استفاده شود.

علاوه بر این عایق الاستومری رولی از نظر عوارض و ایجاد بیماری ها نسبت به پشم شیشه بسیار ایمن و بدون عوارض است اما بر عکس، در صورتی که تماس مستقیم با پشم شیشه داشته باشید ممکن است دچار بیماری های چشمی و سیستم تنفسی خواهد شد.موارد بسیاری گزارش شده که با تنفس گرد پشم شیشه به سرطان ریه مبتلا شده اند و هنگام نصب پشم شیشه کارگران و نصابان باید حتما ماسک و لباس محافظ مخصوص استفاده نمایند اما اگر از ساناعایق (K-flex) چسبدار ساده استفاده نمایید دیگر خیالتان از این مسائل راحت است.

مقاومت در برابر خوردگی یکی از مهم ترین خصوصیات عایق سانا عایق( K-flex )چسبدار ساده می باشد که پشم شیشه فاقد آن است و بعضا به شدت دچار خوردگی می شود.همچنین نصب عایق  سانا عایق (K-flex )چسبدار ساده بسیار آسان تر از نصب پشم شیشه است زیرا عمدتا نصب عایق های الاستومری در یک مرحله انجام می پذیرد اما نصب عایق پشم شیشه چندین مرحله دارد.

ضریب انتقال حرارت پشم شیشه روند یکسانی نداشته و با افزایش دما ضریب انتقال حرارت آن به طور محسوسی افزایش می یابد و حرارت را منتقل می کند اما عایق های الاستومری ضریب انتقال حرارت پایینی دارند.