عمومیمعرفی کسب و کار

حسابداری کسب و کار، آسان تر از همیشه

مدیریت حساب ها از گذشته تا کنون یکی از چالش های اصلی کسب و کارها بوده است، زیرا اگر اشتباهاتی در آن رخ دهد امکان دارد عواقب جبران ناپذیری برای کسب و کار داشته باشد.

طی سال های گذشته ابزارهای های مختلفی وارد بازار شده است که فرآیند حسابداری را ساده تر کرده است.

در این بخش قصد داریم به بررسی نرم افزارهای حسابداری مختلف بپردازیم تا بتوانید مناسب ترین نرم افزار را برای کسب و کار خود انتخاب کنید.

نرم افزار حسابداری

نرم افزار حسابداری طی سال های گذشته تنوع بسیاری پیدا کرده است و سعی شده برای هر نوع کسب و کاری نرم افزار مخصوص تولید شود. در کنار مدل های مختلفی در بازار وجود دارد، شرکت های سازنده نرم افزار حسابداری سعی کرده اند سطوح مختلفی از یک نرم افزار را ارائه دهند تا مدیر با توجه به ابعاد کسب و کار نرم افزار موردنظر را تهیه نماید.

همچنین لازم به ذکر است طی سال های گذشته نرم افزار های حسابداری ابری به وجود آمده اند که با استفاده از آن می توان از هر موقعیتی تنها با استفاده از اینترنت به نرم افزار حسابداری دسترسی داشت.

نرم افزار حسابداری تولیدی

 شرکت های تولیدی یکی از کسب و کارهایی است که نیاز بسیاری به نرم افزارهای حسابداری دارند، زیرا تولیدی ها از بخش های مختلفی تشکیل شده اند که هر کدام از این بخش ها به روش های حسابداری جداگانه ای نیاز دارد.

در نرم افزار حسابداری تولیدی محاسبه حقوق و دستمزد و بهای تمام شده از قابلیت هایی است که توجه ویژه ای به آن ها شده است.

یکی دیگر از بخش های اصلی برنامه حسابداری تولیدی انبارداری می باشد که با استفاده از آن می توان از موجودی مواداولیه و ساخته شده اطلاع کامل داشت.

نرم افزار حسابداری بازرگانی

در حسابداری شرکت های بازرگانی انبارداری از مهم ترین مواردی است که تا حد زیادی کسب و کار به آن وابسته است؛ زیرا در این نوع از شرکت ها سود، حاصل از فروش کالاها می باشد و اگر در فرآیند انبارداری مشکلاتی پیش بیاید امکان دارد کسب و کار را تا حد ورشکستگی پیش ببرد.

نرم افزار حسابداری فروشگاهی

فروشگاه ها روزانه تعداد فروش بالایی دارند و اگر بنا باشد مانند گذشته هر کدام از تراکنش هایی که انجام می شود را به صورت دستی ثبت کنیم کاری طاقت فرسا خواهد بود.

با ورود نرم افزارهای حسابداری مدیریت حساب فروشگاه ساده تر شده است، زیرا دیگر نیازی نیست به صورت دستی فروش های انجام شده را ثبت کنیم، بلکه با بارکدخوان در چند ثانیه محصولات را وارد سیستم می کنیم.

در حسابداری فروشگاه همانند تولیدی انباداری از قسمت های مهم کسب و کار است، زیرا اگر از موجودی لحظه ای محصولات اطلاع نداشته باشیم امکان دارد در ادامه دچار مشکلاتی شویم.

شرکت های سازنده نرم افزار حسابداری فروشگاه سعی کرده اند با ارائه این نسخه از نرم افزار تا حد امکان نیازهای کسب و کار ها را در زمینه مدیریت حساب ها رفع نماید.

بهترین نرم افزار حسابداری

همانطور که دیدید نسخه های متفاوتی از نرم افزار حسابداری در بازار وجود دارد که توسط شرکت های مختلفی تولید شده اند.

هلو،محک و سپیدار از قدرتمندترین شرکت های سازنده نرم افزار حسابداری می باشند که طی سال های گذشته توانسته اند محبوبیت بسیاری در بین کسب و کارها پیدا کنند و استقبال از نرم افزارهای حسابداری را گسترش دهند.

هر کدام از نرم افزارها قابلیت های مختلفی دارند و بسته به نوع کسب و کار بهتر است مناسب ترین نرم افزار را انتخاب کنیم.

جهت کسب اطلاعات بیشتر راجع به نرم افزارهای حسابداری می توانید عبارت <<نرم افزار حسابداری حساب سرا>> را در موتورهای جستجو وارد کنید و از ویژگی نرم افزارهای مختلف مطلع شوید.

نرم افزار حسابداری برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟

یکی از سوالاتی که برای مدیران کسب و کار پیش می آید این است که آیا نرم افزار حسابداری می تواند به کسب و کارشان کمکی کند؟

پاسخ به این سوال به نوع کسب و کار بستگی دارد، اما برای آن که بتوانیم به طور قطع به این سوال پاسخ دهیم بهتر است به این مورد توجه کنید که در مدیریت حساب کسب و کارتان آیا راهی وجود دارد که بتوان محاسبات را به سیستم سپرد و از انجام عمیات تکراری جلوگیری کرد؟

به عنوان مثال شما صاحب فروشگاهی هستید و قصد دارید روزانه فروش های انجام شده را در دفتر ثبت کنید. آیا می توان این کار را به سیستم سپرد؟

در این موقعیت استفاده از نرم افزار حسابداری می تواند کمک بسیاری به کسب و کار کند، زیرا ثبت هایی که نیاز به زمان بسیار داشت در کسری از ثانیه انجام می شود.

همچنین می توان از دمو نرم افزارهای موجود که رایگان هستند استفاده کرد و پس از مدتی در صورتی که نرم افزار برای کسب و کار مناسب بود آن را تهیه کرد.

خرید نرم افزار حسابداری

اگر پس از مطالعه این نوشته قصد خرید نرم افزار حسابداری برای کسب و کار خود دارید می توانید از طریق شماره 02166198626 با کارشناسان در ارتباط باشید و از مشاوره رایگان و تخصصی حساب سرا استفاده نمایید.

حساب سرا در کنار سایت هایی مانند www.freshbooks.com ,www.xero.com آماده ارائه مشاوره در زمینه نرم افزارهای حسابداری به کسب و کارها می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره 02166198626 با حساب سرا در ارتباط باشید.

منبع: حساب سرا www.hesabsara.com