عمومیاقتصادی

قیمت باشگاه مشتریان

باشگاه مشتریان نرم افزاری است که برای کسب و کارهای مختلفی راه اندازی می­شود و از ابزارهای مختلفی برای ارائه خدمات و معرفی محصولات به مشتریان وفادار در طراحی نرم افزار استفاده می­ شود. باشگاه مشتریان ابزاری است برای برقراری ارتباط بیشتر و بهینه با مشتری برای جلب اعتماد مشتری و ایجاد حس وفاداری در آنها.

در باشگاه مشتریان از روش­های مختلفی برای قدردانی از مشتریان و تشویق و ترغیب آنها برای خرید مجدد از فروشگاه و کسب و کار آنها استفاده می­ شود. بسیار از کسب و کارها برای راه اندازی باشگاه مشتریان مخصوص خود، از شرکت­های فعال در این زمینه می­خواهند تا نرم افزار متناسب با کسب و کار آنها را طراحی و راه اندازی نمایند.

نحوه قیمت گذاری نرم افزار باشگاه مشتریان در شرکت­های طراحی نرم افزار متفاوت می­باشد. در این مقاله قصد داریم تا دلایل این تفاوت قیمت را بررسی نمائیم و بدانیم که قیمت نرم افزار باشگاه مشتریان بر اساس چه معیارهایی تعیین می­شوند.

از مهمترین دلایل موثر بر قیمت گذاری نرم افزار باشگاه مشتریان، هزینه طراحی و راه اندازی نرم افزار می­باشد. نرم افزار باشگاه مشتریان باید متناسب با نوع کسب و کار باشد و طراحی نرم افزار برای کسب و کارهای گوناگون متفاوت خواهد بود. از دیگر عوامل موثر بر قیمت گذاری نرم افزار باشگاه مشتریان عبارتند از:

  • هزینه طراحی و راه اندازی نرم افزار
  • هزینه پشتیبانی از نرم افزار
  • هزینه شخصی سازی و ایجاد تغییرات مورد نظر مدیر باشگاه
  • هزینه بروز رسانی نرم افزار و افزودن ابزارها و خدمات جدید و ….

بنابراین نرم افزار باشگاه مشتریان برای هر کسب و کاری قیمت متفاوتی خواهد داشت زیرا هر شرکتی از خدمات و ابزارهای مناسب با نوع کسب و کار خود استفاده خواهد نمود.

کسب و کارهای کوچک برای راه اندازی نرم افزار باشگاه مشتریان قیمت کمتری باید بپردازند زیرا به ابزارهای کمتری نیاز دارند، اما کسب و کارهای بزرگ به دلیل استفاده از ابزارهای بیشتر برای ارائه خدمات متنوع­تر، هزینه بیشتری باید بپردازند. طراحی نرم افزار برای محصولات با کیفیت و گران­تر هزینه بیشتری خواهد داشت و بالعکس طراحی نرم افزار برای محصولات کیفیت پائین­تر و ارزان هزینه کمتری نیاز خواهد داشت. به همین دلیل نوع محصولات و کسب و کارها دسته بندی می­شوند و برای هر دسته قیمتی مشخص می­شود.

برای برخی از کسب و کارها برای طراحی نرم افزار باشگاه مشتریان قیمت­ها بصورت شناور تعیین می­شوند و شرکت با توجه به میزان سود دهی خود برای راه اندازی نرم افزار هزینه می­کند. طراحی نرم افزار ممکن است برای یک کسب و کار کوچک و یک کسب و کار بزرگ یکسان باشد اما قیمت راه اندازی و سایر خدمات به میزان درآمد کسب و کارها بستگی خواهد داشت.

اگر کسب و کاری خوب رشد کند و سود آوری زیادی داشته باشد نیازمند خواهد بود تا از ابزار جدیدتری برای جذب مشتری بیشتر استفاده کند و به همین دلیل برای بروز رسانی نرم افزار خود باید هزینه کند. هر چه یک کسب و کار موفق­تر باشد به پشتیبانی بیشتری نیاز خواهد داشت.

برای رقابت با سایر کسب و کارهای مشابه باید همواره از روش­های نوین استفاده نمود و برای جذب مشتری و حفظ مشتریان وفادار باید خدمات جذاب و متنوعی ارائه نمود و رسیدن به این اهداف نیازمند صرف هزینه بیشتر می­باشد. سرمایه گذاری برای رونق بخشیدن به کسب و کار و حفظ مشتریان وفادار برای کسب و کار، سود آوری بیشتری به همراه خواهد داشت.

برای راه اندازی باشگاه مشتریان باید مواردی را تهیه نمائیم که عبارتند از:

  • اطلاعاتی درباره نیازها و خواسته­ های مشتریان از کسب و کار ما
  • مشخص نمودن هدف از راه اندازی باشگاه
  • مشخص نمودن نحوه دسته بندی مشتریان
  • مشخص نمودن نحوه امتیازدهی به فعالیت­های مشتریان
  • تعیین سقف امتیاز برای دریافت پاداش
  • تعیین خدمات مورد نظر برای ارائه به مشتریان
  • جمع آوری اطلاعات و عادات خرید مشتریان
  • مشخص نمودن نحوه عضویت در باشگاه
  • ایجاد فرصت نظر سنجی برای مشتریان

با مشخص نمودن موارد ذکر شده، طراحی نرم افزار هدفمند خواهد بود. ممکن است مدتی زمان نیاز باشد تا باشگاه مشتریان نتیجه دلخواه را بدست آورد. به همین دلیل برای طراحی نرم افزار مشتریان بهتر است از راه­های جدید و نوین استفاده نمائید تا برای مشتریان جذاب­تر باشد. قبل از طراحی نرم افزار با کارشناسان مربوطه و طراحان نرم افزار باشگاه مشتریان مشورت نمائید و هدف خود را برای آنها بطور واضح شرح دهید.