عمومیمعرفی کسب و کار

روش عوض كردن كشور اپل استور

شرکت اپل در سال ۲۰۱۷ برای دهمین سال متوالی، عنوان تحسین شده‌ترین شرکت در جهان را به خود اختصاص داد. این شرکت از سوی یکی از مشهورترین مجله‌های اقتصادی آمریکا و جهان برای هشتمین سال پیاپی (از سال ۲۰۱۱ تا سال ۲۰۱۸) به عنوان با ارزش‌ترین برند جهان انتخاب شد. در اوت ۲۰۱۸ ارزش سهام شرکت اپل در بازار از مرز یک تریلیون دلار گذشت. این نخستین‌باری بود که مجموع ارزش سهام یک شرکت به چنین سطحی می‌رسید و به این ترتیب اپل به نخستین شرکت در جهان با ارزشی بیش از یک تریلیون دلار تبدیل شد. در اوت ۲۰۲۰ اپل، نخستین شد که ارزش آن به دو تریلیون دلار می‌رسید، اپل در۳ ژانویه ۲۰۲۲ به اولین شرکت ۳ تریلیونی تبدیل شد.

در سال ۲۰۱۹ حسب اعلام فهرست با حدود ۲۳ درصد افزایش سوددهی، میزان سوددهی این شرکت به ۵۹ میلیارد و ۵۳۱ میلیون دلار رسید که پس از عربستان سعودی با نام در جایگاه دوم سود آورترین شرکت بین‌المللی سال ۲۰۱۹ قرار گرفت. به‌علاوه از لحاظ درآمد در رتبه ۱۱ و از نظر مجموع دارایی‌ها در رتبه ۸۰ فهرست مذکور قرار گرفت.

مقدمه‌ای در رابطه با استفاده از اپل آیدی (Apple ID)

همانطور که پیش از این هم اشاره داشتیم، خرید از سایت اپل اپل آیدی شناسنامه دستگاه‌های هوشمند اپل نظیر آیفون، آیپد، آیپاد تاچ و مک بوک است. با استفاده از اپل آیدی می‌توانید در آیفون، آیپد و سایر محصولات اپل از سرویس‌ها و خدماتی نظیر آیکلود، فیس‌تایم (FaceTime)، آیتیونز استور (iTunes Store) و … بهره ببرید. پیش از این در مقالات متعددی در رابطه با اپل آیدی صحبت کردیم.

اما در این مقاله هدف ما آموزش نحوه استفاده از اپل آیدی (Apple ID) است. به بیان دیگر در این مقاله به شما عزیزان آموزش می‌دهیم که چگونه با در اختیار داشتن اپل آیدی نسبت به استفاده از خدمات و سرویس‌هایی که از طریق آن فعال می‌شوند بپردازید. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و موارد شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

وارد کردن مشخصات اپل آیدی در مراحل اولیه راه‌اندازی دستگاه

اگر یک آیفون، آیپد یا آیپاد تاچ جدید خریداری کنید و برای اولین بار آن را روشن کنید با مراحلی مواجه می‌شوید که به آن راه‌اندازی اولیه دستگاه یا تنظیمات اولیه دستگاه گفته می‌شود. مراحلی که باید به منظور راه‌اندازی اولیه دستگاه طی کنید متعدد و متفاوت است. به عنوان مثال شما باید مواردی همچون زبان مورد نظرتان برای دستگاه، اتصال به شبکه اینترنت، فعال یا غیر فعال کردن سرویس‌های موقعیت مکانی و … باید از طریق این بخش تعیین شوند.

در بخشی از این مراحل از شما درخواست می‌شود که مشخصات اپل آیدی و رمز عبور آن را وارد کنید. اگر در این مرحله از راه‌اندازی اولیه آیفون، آیپد یا آیپاد تاچ خود نسبت به وارد کردن مشخصات اپل آیدی اقدام کنید، به محض راه‌اندازی دستگاه قادر به استفاده از سرویس‌های مختلف مبتنی بر اپل آیدی نظیر آی‌مسیج (iMessage)، آیکلود (iCloud)، فایند مای آیفون (Find My iPhone)، آیتیونز و اپ استور (iTunes & App Store)، فیس تایم (FaceTime) و گیم سنتر (Game Center) می‌شوید.

اگر بنا به هر دلیلی در مراحل اولیه راه‌اندازی آیفون، آیپد یا آیپاد تاچ خود نسبت به وارد کردن مشخصات اپل آیدی خود اقدام نکنید قادر به استفاده از خدمات مبتنی بر اپل آیدی نخواهید بود. به منظور وارد کردن و استفاده از اپل آیدی (Apple ID) در دستگاهتان تحت این شرایط باید از طریق بخش تنظیمات اقدام نمایید. در ادامه توضیحات بیشتری در رابطه با این موضوع خدمتتان ارائه می‌شود.

استفاده از اپل آیدی (Apple ID) در آیتیونز و اپ استور (iTunes & App Store)

یکی از اصلی‌ترین کاربردهای اپل آیدی مربوط به آیتیونز و اپ استور می‌شود. با استفاده از اپل آیدی (Apple ID) خود می‌توانید از طریق این دو بخش نسبت به دانلود موزیک، برنامه‌های تلویزیونی، اپلیکیشن‌های مختلف و .. اقدام کنید و از سرویس اپل موزیک (Apple Music) هم بهره‌مند شوید. به منظور استفاده از اپل آیدی (Apple ID) در آیتیونز استور و اپ استور آیفون، آیپد و آیپاد تاچ اپل مراحل زیر را طی کنید:

  • وارد بخش تنظیمات یا همان Settings دستگاه آی او اسی خود شوید.
  • گزینه iTunes & App Store را انتخاب کنید.
  • مشخصات اپل آیدی و رمز عبور خود را در بخش مورد نیاز وارد نمایید.

به منظور استفاده از اپل آیدی (Apple ID) در آیتیونز و اپ استور مک بوک های اپل کافیست که مراحل زیر را طی نمایید:

  • در مک بوک خود به بخش iTunes مراجعه کنید.
  • گزینه Sign In را انتخاب کنید.
  • مشخصات اپل آیدی و رمز عبور آن را وارد کنید.

دقت داشته باشید که به منظور استفاده از خدمات بخش iTunes & App Store نمی‌توانید در شرایط عادی از چند اپل آیدی استفاده کنید. همچنین امکان ادغام خریدهای شما با اپل آیدی‌های مختلف وجود ندارد. به منظور کسب اطلاعات دقیق‌تر در رابطه با این موضوع می‌توانید با کارشناسان بخش پشتیبانی موبایل کمک تماس حاصل نمایید.

استفاده از اپل آیدی (Apple ID) برای سرویس آیکلود (iCloud)

سرویس آیکلود هم یکی از اصلی‌ترین قابلیت‌هایی است که در محصولات هوشمند اپل با استفاده از اپل آیدی (Apple ID) فعال می‌شود. با فعال شدن اکانت ایکلود کاربر، امکان استفاده از سرویس بکاپ و ریستور و حجم رایگان 5 گیگابایتی اپل در سرویس ذخیره‌سازی ابری آیکلود فراهم می‌شود. همچنین امکان دسترسی به بخش‌هایی همچون iCloud Photo Library و iCloud Drive و Family Sharing فراهم می‌گردد.

علاوه بر این، امکان استفاده از قابلیت Find My iPhone از جمله ویژگی‌هایی محسوب می‌شود که با فعال سازی اکانت آیکلود با استفاده از اپل آیدی (Apple ID) امکانپذیر می‌گردد. به منظور کسب اطلاعات دقیق‌تر در رابطه با قابلیت Find My iPhone توصیه می‌کنیم که مقاله ““ را مطالعه کنید. به منظور فعال کردن قابلیت iCloud با استفاده از اپل آیدی (Apple ID) در آیفون، آیپد یا آیپاد تاچ اپل مراحل زیر را طی کنید:

  • وارد بخش تنظیمات یا همان Settings دستگاه شوید.
  • به بخش iCloud مراجعه کنید.
  • مشخصات اپل آیدی خود را در بخش مورد نیاز وارد کنید.

به منظور فعال کردن قابلیت iCloud با استفاده از اپل آیدی (Apple ID) در مک بوک های اپل مراحل زیر را طی کنید:

  • بر روی منوی اپل (Apple Menu) کلیک کنید.
  • گزینه System Preferences را انتخاب کنید.
  • گزینه iCloud را انتخاب کنید.
  • مشخصات اپل آیدی و رمز عبور آن را وارد نمایید.

با انجام مراحل فوق در آیفون، آیپد، آیپاد تاچ و مک بوک های اپل می‌توانید نسبت به فعال سازی قابلیت آیکلود با استفاده از اپل آیدی (Apple ID) اقدام کنید. به منظور کسب اطلاعات دقیق‌تر با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل نمایید.

استفاده از برنامه آی‌مسیج (iMessage)، فیس‌تایم (FaceTime) و گیم سنتر (Game Center)

اگر قصد دارید که برنامه آی‌مسیج آیفون یا آیپدتان را فعال کرده و از آن‌ به طور همگام با اپل ایدی خود استفاده کنید، کافیست که به منوی تنظیمات یا همان Settings دستگاه مراجعه کرده و سپس گزینه Mesaages را انتخاب کنید. در نهایت باید اسلایدر موجود در کنار این گزینه را فعال نمایید. به منظور فعال کردن برنامه فیس‌تایم با استفاده از اپل آیدی (Apple ID) در آیفون، آیپد، آیپاد تاچ یا مک بوک خود وارد بخش تنظیمات یا همان Settings دستگاه شده و گزینه FaceTime را انتخاب کنید. حال باید مشخصات اپل آیدی خود را برای فیس‌تایم وارد نمایید تا قادر به استفاده از خدمات آن شوید.

همچنین برای استفاده از خدمات گیم سنتر آیفون یا سایر محصولات هوشمند اپل با استفاده از اپل آیدی (Apple ID)  کافیست که به بخش تنظیمات یا Settings دستگاه مراجعه کرده و گزینه Game Center را انتخاب کنید. سپس گزینه Sign In را لمس کرده و با استفاده از اپل آیدی (Apple ID) خود فرآیند لاگین را تکمیل کنید. چنانچه در رابطه به هر یک از مراحل و موارد شرح داده شده نیاز به توضیحات دقیق‌تری دارید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

استفاده اپل آیدی های مختلف برای آیکلود و آیتیونز

به طور کلی این امکان در اختیارتان قرار ندارد که از چند اپل آیدی به صورت همزمان در یک دستگاه استفاده کنید. همچنین امکان ادغام خریدها و اقداماتی که با چند اپل آیدی انجام داده‌اید در قالب یک مجموعه هم وجود ندارد. اما شما می‌توانید برای سرویس آیکلود دستگاه از یک اپل آیدی استفاده کرده و برای سرویس آیتیونز از اپل آیدی دیگری استفاده کنید. البته این موضوع ممکن است کمی سردرگم کننده باشد. بدین منظور در آیفون، آیپد و آیپاد تاچ اپل مراحل زیر را طی کنید:

  • ابتدا باید به بخش Settings و سپس iCloud دستگاه مراجعه کنید و مشخصات اپل آیدی که تمایل دارید برای سرویس آیکلود از آن استفاده کنید را وارد نمایید. سپس باید به بخش Settings و سپس iTunes & App Store مراجعه کرده و این بار از اپل آیدی استفاده کنید که قصد فعال سازی آن در آیتیونز و اپ استور را دارید.

به منظور انجام عمل مشابه در مک بوک های اپل هم باید مراحل زیر را طی کنید:

  • بر روی منوی اپل (Apple Menu) کلیک کنید و گزینه System Preferences را انتخاب کنید. سپس بر روی گزینه iCloud کلیک کنید و مشخصات اپل آیدی را وارد کنید که قصد دارید برای سرویس آیکلود از آن استفاده شود. حال بار دیگر بر روی منوی اپل (Apple Menu) کلیک نموده و گزینه System Preferences را انتخاب کنید. این بار گزینه iTunes را انتخاب کرده و سپس بر روی گزینه Sign In کلیک کنید. حال مشخصات اپل ایدی را وارد کنید که قصد دارید از آن در آیتیونز استفاده نمایید.

یکی از دغدغه‌های اصلی افرادی که گوشیهای هوشمند اپل را خریداری می‌کنند یا به دنبال خرید آپید هستد، اپل آیدی است. بدون داشتن اپل آیدی نمی‌توانید از امکانات محصولات اپل استفاده کنید. خیالتان را راحت کنم؛ اگر اپل آیدی نداشته باشید، آیفون و آیپد شما هیچ کارایی برایتان ندارد! استفاده از تمام محصولات اپل بدون داشتن یک شناسه انحصاری است که به آن اپل آیدی گفته می‌شود غیر ممکن است. اگر به‌تازگی یک آیفون آخرین مدل خریدید و نمی‌دانید چطور آن را فعال کنید، ساده‌ترین راه برای ساختن اپل آیدی را در ادامه بخوانید.

ساختن اپل آیدی خودتان را به دیگران نسپارید!

یادگیری ساخت اپل آیدی از دو جهت مهم است؛ اول اینکه فروشگاه‌های موبایل برای ساخت اپل آیدی پول زیادی از شما می‌گیرند! در‌حالی‌ که ساختن اپل آیدی چند دقیقه بیشتر زمان نمی‌برد و خودتان به‌راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید. در حال حاضر فروشگاه‌ها برای ساخت اپل آیدی از 20 هزار تومان تا صد هزار تومان پول طلب می‌کنند! خودتان یاد بگیرید و در مصرف پول صرفه جویی کنید!

مورد دوم که اهمیت بیشتری دارد امنیت حساب کاربری شماست. وقتی فرد دیگری حساب کاربری اپل را برای شما بسازد به همه اطلاعات شما دسترسی دارد که این نکته خوبی نیست! اگر اطلاعات حساب شما لو برود علاوه‌بر اینکه تمام اطلاعات شخصی و عکس‌های شما به خطر می‌افتد، ممکن است دیگر نتوانید از گوشی خودتان استفاده کنید. پس در حفظ و نگهداری اپل آیدی خودتان کوشا باشید و اطلاعات آن را به هیچکس ندهید!

اپل آیدی کارتی؛ کلاهبرداری بزرگ!

اگر به سایت‌های مختلف فروش اپل آیدی سر بزنید بخشی را می‌بینید که در آن اپل آیدی کارتی به فروش می‌رسد. باید به شما بگوییم که اپل محصولی به نام اپل آیدی کارتی ندارد و این کارت‌ها در حقیقت اپل آیدی‌های از پیش ساخته شده است که صرفاً اطلاعات آن روی یک کارتِ شیک و پر زرق‌و‌برق چاپ شده است!

حالا مشکل کار کجاست؟ این کارت‌ها که هم اپل آیدی دارد و هم رمز عبور، سوالات امنیتی را هم حاضر و آماده با جواب در اختیار ما گذاشته!

نکته همین جاست. وقتی رمز عبور شما در اختیار فرد دیگری باشد، هر لحظه که بخواهد می‌تواند به اطلاعات شما دسترسی داشته باشد. این اپل آیدی‌ها با ایمیل شما ساخته نمی‌شود پس شما نمی‌توانید اطلاعات خودتان را تغییر دهید. بعضی از فروشندگان اپل آیدی کارتی، بعد از مدتی رمز عبور شما را تغییر می‌دهند و در ازای بازیابی رمز عبور یا به اصطلاح برگرداندن اپل آیدی از شما مبالغ بالایی درخواست می‌کنند!

پس به شما توصیه می‌کنیم که سراغ این کارت‌ها نروید. اگر هم می‌روید اطلاعات ایمیل را هم از فروشنده بگیرید و در اولین فرصت رمز عبور و سوالات امنیتی را تغییر دهید.

مزایای ساختن اپل آیدی

همانطور که گفتیم بدون اپل آیدی نمی‌توانید از محصولات اپل استفاده کنید. اما وقتی اپل آیدی خودتان را بسازید از مزایای بسیار زیاد سرویسهای اپل بهره‌مند می‌شوید. اولین و مهمترین آن، امکان خرید از اپ استور است. به محض اینکه اکانت شما در اپل ثبت شود می‌توانید به‌راحتی اپلیکیشن‌هایی که دوست دارید را از فروشگاه اپل دانلود کنید. اما این تمام ماجرا نیست؛ سرویس‌های دیگری هم هستند که برای استفاده از آنها به اپل آیدی نیاز دارید:

iCloud: سرویس ذخیرهسازی ابری شرکت اپل، آی-کلاد، این امکان را به شما می‌دهد تا اطلاعات موجود روی دستگاه خودتان مثل فیلم، عکس، مخاطبین، یادداشت‌ها و … را در فضایی که در اختیار شما قرار داده شده ذخیره کنید. با این کار از هر جایی که باشید می‌توانید به اطلاعاتتان دسترسی داشته باشید و اگر خواستید گوشی خود را عوض کنید نگرانی بابت جابه‌جایی اطلاعات نخواهید داشت!

FaceTime: از امکانات جذاب محصولات اپل امکان برقراری تماس تصویری است. این ویژگی با نام FaceTime شناخته می‌شود. با فیس تایم می‌توانید با هرکسی که از محصولات اپل استفاده می‌کند تماس تصویری داشته باشید.

iMessage: کاربردی‌ترین سرویس اپل آی-مسیج است. با این اپلیکیشن می‌توانید با دوستان خود که از محصولات اپل استفاده می‌کنند به صورت رایگان پیام دهید.

Find My iPhone: این روزها با افزایش روز به روز قیمت گوشی‌های هوشمند، گم کردن گوشی بدترین اتفاقی است که ممکن است برای شما رخ دهد. اگر از محصولات اپل استفاده کنید خیلی نباید نگران باشید. کافی‌است اپل آیدی خودتان را بسازید و این ویژگی را فعال کنید تا بتوانید گوشی خودتان را در هرجای دنیا ردیابی کنید!

Game Center: مرکز بازی اپل برای این است که با دوستان خود، در هرجایی که هستند بازی‌های آنلاین بپردازید. این سرویس برای دوستداران بازی بسیار کاربردی است.

Find My Friends: با این سرویس می‌توانید دوستانتان را روی نقشه ببینید و از وضعیت آنها آگاه شوید!

روش اول؛ ساخت اپل آیدی با کامپیوتر (آیتونز)

بهترین و مطمئن‌ترین راه برای ساختن اکانت اپل استفاده از نرم‌افزار آیتونز (iTunes ) است. اولین مرحله دانلود آیتونز است. برای این کار می‌توانید به صفحهبروید. بعد از نصب آیتونز  آن را باز کنید و مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید. قبل از شروع کار با استفاده از VPN (ترجیحاً آمریکا) به سروری خارج از ایران متصل شوید.

در اولین ورودتان از شما خواسته می‌شود با شرایط استفاده از این برنامه موافقت کنید؛ پس Agree را انتخاب کنید.

در صفحه جدید Sing in to iTunes را انتخاب کنید.

حالا پیغامی برای شما ظاهر می‌شود که یا اطلاعات اپل آیدی خودتان را وارد کنید یا یک اپل آیدی جدید بسازید. روی Create New Apple ID کلیک کنید.

برای ادامه کار Continue  را بزنید.

حالا ایمیلی که می‌خواهید با آن اپل آیدی بسازید را وارد کنید. یک رمز عبور برای اکانت‌تان انتخاب کنید و آن را دوباره وارد کنید. دقت کنید که رمز شما باید شامل حروف کوچک، حروف بزرگ و عدد باشد. گزینه Country/Region برای انتخاب کشور است. آن را روی آمریکا (United States) تنظیم کنید و تیک موافقت با شرایط و مقررات را بزنید. در نهایت هم Continue را بزنید.

در صفحه جدید اطلاعات شخصی خودتان را وارد کنید. نام و نام خانوادگی و تاریخ تولدتان را در کادرهایی که مشخص شده وارد کنید. در پایین صفحه باید سه سوال امنیتی را مشخص کنید و پاسخ آن را نیز وارد کنید. مثلا اسم اولین معلم شما چیست. در مواقعی که رمز عبور خودتان را فراموش کردید با پاسخگویی به این سوالات می‌توانید اکانت خود را بازیابی کنید.

اگر می‌خواهید آخرین اخبار و بروزرسانی‌های اپل به اطلاع شما برسد، تیک گزینه آخر را هم بزنید.

مرحله بعد وارد کردن اطلاعات کارت بانکی شما و روش پرداخت است. مشخص است که از بین گزینه‌ها باید هیچکدام (None) را انتخاب کنید تا به مرحله بعد که وارد کردن آدرس است بروید!

برای ثبت آدرس می‌توانید از سایت استفاده کنید. وارد سایت شوید و Random Adrdress را بزنید و آدرسی برای خود دست و پا کنید یا Apple ID fake addres را در گوگل جستجو کنید. حالا با توجه آدرسی که پیدا کردید، جاهای خالی را پر کنید:

Street: نام خیابان را طبق آدرس وارد کنید.

Apt, Suit, Bldg: نیازی به وارد کردن نیست.

City: نام شهر را وارد کنید.

State: نام ایالت را با توجه به آنچه در سایت آمده انتخاب کنید.

نام کشور باید United State باشد.

Area code: پیش شماره را وارد کنید.

Phone Number: شماره تلفن مورد نظر را بنویسید.

بعد از اینکه همه بخش‌ها را پر کردید Continue را بزنید.

بعد از مراحل بالا ایمیلی برای شما ارسال می‌شود که حاوی کد تایید است. این کد را در اینجا وارد کنید.Continue را بزنید و کار تمام است. حالا شما یک اپل آیدی دارید.

روش دوم؛ ساخت اپل آیدی از سایت اپل

روش دیگری که می‌توانید با ان اپل آیدی بسازید رفتن به سایت اپل و است. برای اینکه از این راه وارد شوید باید یک شماره تلفن به اپل معرفی کنید تا کد تاییده را برای آن بفرستد. حتماً با خودتان می‌گویید این که چیزی نیست؛ 10 تا شماره تلفن معرفی می‌کنم! مشکل اینجاست که شماره‌هایی که با پیش‌شماره ایران آغاز می‌شوند برای اپل معتبر نیستند و شما حتماً باید شماره‌ای خارج از ایران معرفی کنید. نگران نباشید راه‌حل این مشکل را هم برایتان می‌گوییم.

از کجا شماره تلفن بیارم؟

ما برای این کار دو راه به شما پیشنهاد می‌دهیم:
استفاده از شماره واقعی: این راه مطمئن‌ترین راه است. اگر دوست و آشنایی خارج از کشور دارید از آنها بخواهید که شماره خود را برای لحظاتی در اختیار شما قرار دهند تا بتوانید اپل آیدی خودتان را فعال کنید. از آدرس محل سکونت این شخص نیز می‌توانید هرجا که لازم شد استفاده کنید.

ساخت شماره مجازی: در حال حاضر سایت‌های زیادی هستند که به ارائه شماره تلفنهای مجازی می‌پردازند. البته اکثر این سرویس‌ها پولی هستند اما می‌توانید با کمی جستجو سرویس مناسب خود را پیدا کنید. به این نکته توجه کنید که تقریباً تمام شرکت‌ها شماره را برای مدت محدودی در اختیار شما قرار می‌دهند و این برای امنیت اپل آیدی شما خطرناک است. پس سعی کنید شماره را از یک شرکت معتبر خریداری کنید تا در صورت نیاز بتوانید بعد از پایان مدت، به شماره دسترسی داشته باشید.

یکی از بهترین سرویس‌های ارائه‌دهنده شماره مجازی، Google Voice است. این سرویس برای ساکنین آمریکای شمالی در نظر گرفته شده است و امکان برقراری تماس صوتی و ارسال و دریافت پیامک را به کاربرانش می‌دهد. افراد سایر نقاط دنیا هم می‌توانند با خرید شماره‌های مجازی این سرویس از امکانات آن استفاده کنند.

با یکی از روش‌های گفته شده، یک شماره تلفن مهیا کنید و مراحل زیر را بروید:

بعد از ورود به در پایین صفحه روی Create Your Apple ID کلیک کنید.

اطلاعات خواسته شده را وارد کنید:

First name: نام

Last name: نام خانوادگی

COUNTRY/REGION: در قسمت کشور آمریکا (United States) را انتخاب کنید

Birthday: تاریخ تولد

name@example.com: ایمیل

Password: رمز ورود را مشخص کنید

Confirm password: رمز عبور را مجدداً وارد کنید

Phone number: شماره تلفن

Verify with: تایید با پیامک (Text massage) را انتخاب کنید.

در نهایت Continue را بزنید.

ابتدا کد تایید برای ایمیل شما ارسال می‌شود که باید آن را وارد کنید.

یک کد هم برای شماره مجازی که وارد کردید ارسال می‌شود، آن را هم وارد کنید.

کار تمام است و اپل آیدی شما با موفقیت ثبت شده است.

آموزش ساخت اپل آیدی با گوشی

اگر حوصله رفتن به سایت اپل را ندارید و با آیتونز هم میانه خوبی ندارید می‌توانید با آیفون یا آیپدتان هم اپل آیدی بسازید. این روش هم ساده است و زمان زیادی از شما نمی‌گیرد. مواد لازم برای این کار یک عدد ایمیل معتبر، شماره مجازی یا واقعی خارج از کشور و اینترنت است. مراحل زیر را انجام دهید.

وارد قسمت تنظیمات (Setting) شوید و گزینه Sign in to your iPhone را انتخاب کنید.

در صفحه جدید Don’t have an Apple ID or forget it  را انتخاب کنید.

حالا صفحه پاپ‌آپی باز می‌شود، Create Apple ID را لمس کنید.

نام (First name)، نام خانوادگی (Last name) و تاریخ تولدتان (Date of birth) را وارد کنید و Next را بزنید.

حالا ایمیلتان را وارد کنید. اگر می‌خواهید آخرین اخبار و آپدیت‌های اپل برایتان ارسال شود Apple News را فعال کنید. باز هم Next را بزنید.

رمز عبورتان (Password) را وارد کنید و آن را تایید (Verify) کنید.

حالا وقت سوالات امنیتی است. سوال و جواب‌ها را مشخص کنید تا در صورتی که رمز ورود به اپل آیدی خودتان را فراموش کردید، با پاسخگویی به این سوالات وارد حسابتان شوید.

حالا شماره‌ تلفن خودتان را وارد کنید. البته منظور همان شماره مجازی یا شماره آشنایانتان در خارج از کشور است. نوع دریافت تاییده باید Text massage باشد.

با شرایط و قوانین اپل موافقت کنید!

حالا باید مشخصات پستی را وارد کنید. در اینجا می‌توانید آدرس یکی از خویشاوندان خود در خارج از کشور را بدهید یا با رفتن به سایت ، آدرسی که برای شما ساخته می‌شود را وارد کنید.

حالا تقریباً کار تمام است. اپل آیدی شما ساخته شده است و فقط باید آن را فعال کنید. برای فعال‌سازی یک پیامک یا ایمیل برای شما ارسال می‌شود که با استفاده از آن می‌توانید اپل آیدی خودتان را فعال کنید.

اپل آیدی یا رمز عبور خودتان را فراموش کردید؟

کابوس بزرگ مشتریان اپل، فراموشی رمز اپل آیدی یا خود اپل آیدی است! این اتفاق از قضا زیاد رخ می‌دهد و بیشتر برای کسانی اتفاق می‌افتد که اپل آیدی آماده خریداری می‌کنند یا ساخت آن را به عهده یک نفر دیگر می‌گذارند. اگر می‌خواهید این اتفاق برای شما نیافتد، تمام اطلاعات اپل آیدی را در جایی ذخیره کنید و از آن مثل جانتان محافظت کنید! اما اگر فراموش کردیم چه کنیم؟

فراموشی اپل آیدی شرکت اپل

اولین اتفاق فراموش کردن خودِ اپل آیدی است. یعنی اصلا نام کاربری خودتان را هم فراموش کنید. نگران نباشید، به راحتی می‌توانید اپل آیدی خودتان را پیدا کنید. همین جاست؛ در دستان شما! بله منظورمان گوشی آیفون شماست. فقط کافیست وارد تنظیمات (Setting) شوید و App & iTunes Store را انتخاب کنید. در بالای صفحه Apple ID شما نقش بسته است.

فراموشی رمز اپل آیدی

اتفاقی که خیلی بیشتر رخ می‌دهد، فراموشی رمز عبور است. اینجا هم جای نگرانی نیست. شما به راحتی می‌توانید رمز عبور خودتان را بازیابی کنید. برای این کار چند روش وجود دارد. اولین قدم ورود به است. روی گزینه Forgot My Apple ID or Password  کلیک کنید. در صفحه جدید اپل آیدی خودتان را وارد کنید و Continue را بزنید.

در صفحه جدید اطلاعاتتان را وارد کنید و گزینه ریست کردن پسورد (Reset Password) را انتخاب کنید. حالا 4 راه پیش روی شماست که ما دو روش ساده آن را توضیح می‌دهیم:

Answer Security Question: سوالات امنیتی را یادتان هست؟ همان‌هایی که در ساخت اپل آیدی باید انتخاب می‌کردید و پاسخ می‌دادید. اینجاست که اهمیت این سوالات معلوم می‌شود. با انتخاب این گزینه 3 سوال از شما پرسیده می‌شود که جواب آنها را قبلاً خودتان مشخص کرده‌اید. سوالات را پاسخ دهید و رمز عبورتان را از نو بسازید. به همین سادگی!

Get Email: راه ساده‌تری هم برای بازیابی رمز عبور وجود دارد و آن از طریق ایمیل است. همان ایمیلی که با آن اپل آیدی ساختید. با این روش ایمیلی برای شما ارسال می‌شود که با ورود به آن و رفتن به لینکی که اپل به شما می‌گوید می‌توانید رمزتان را تغییر دهید.

سخن آخر

ساختن اپل آیدی کار سختی نیست، پس لازم نیست برای این کار هزینه زیادی صرف کنید. وقتی خودتان اقدام به ساخت اپل آیدی کنید، امنیت اکانتتان را نیز تضمین می‌کنید. آیا همین دو دلیل کافی نیست تا اپل آیدی را خودتان بسازید؟ در این مطلب 3 روش به شما معرفی کریدم و پیش‌نیازهای هر روش را نیز برایتان آوردیم. در صورت فراموشی اپل آیدی و رمز عبورتان هم گفتیم که چه کارهایی باید انجام دهید. خوشحال می‌شویم اگر روش دیگری برای این کارها می‌دانید با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

 

منبع: اپل استور هروی