معرفی +6 مدل دستکش دوچرخه سواری چرم در سال 2023

سه دلیل وجود دارد که چرا باید هنگام دوچرخه‌سواری دستکش بپوشید. اولین دلیل استفاده از دستکش در هنگام دوچرخه‌سواری، محافظت در برابر نور مستقیم خورشید در فصل گرما و یخ‌زدگی در زمستان است. دلیل دوم این است که اگر از دوچرخه بیفتید و دستتان به زمین برخورد کند، دستتان کمتر آسیب می‌بیند، آخرین دلیل استفاده از دستکش دوچرخه سواری این است که می‌توانید فرمان را هدایت کنید. همچنین با پوشیدن دستکش و احتمال تعریق یا افتادن دست‌هایتان از روی فرمان صفر است. اگر دوچرخه‌سوار حرفه‌ای هستید و یا برای مدت طولانی دوچرخه‌سواری می‌کنید حتما باید از دستکش دوچرخه سواری چرم یا انواع دیگر استفاده کنید.

انتخاب برند، جنس و نوع دستکش دوچرخه سواری تاثیر زیادی در تجربه دوچرخه سواری شما خواهد داشت، درصورتی‌که نوع دستکشی را انتخاب می‌کنید سایز دستان شما باشد، قابلیت ضد آب داشته باشد و با استفاده از مواد خوب و باکیفیت بالا ساخته شده باشد، لذت دوچرخه سواری شما دوچندان خواهد شد. در این مطلب قصد داریم چندین دستکش دوچرخه سواری چرم را به شما معرفی کنیم و ویژگی بهترین دستکش دوچرخه سواری را برایتان بازگو کنیم تا با آگاهی کامل بهترین دستکش دوچرخه سواری را خریداری کنید.

آشنایی با ویژگی‌های بهترین دستکش دوچرخه سواری چرم

همه دستکش‌های دوچرخه‌سواری گران نیستند، اما قطعا نمی‌خواهید برای دستکش‌هایی که مناسب نیستند پول خرج کنید. در اینجا چند نکته مهم وجود دارد که باید قبل از خرید یک جفت دستکش دوچرخه سواری، در نظر بگیرید. پس بادقت این موارد را بخوانید و در ذهن خود ثبت کنید.

قابلیت تنفس دستکش

فکرش را بکنید، در یک خیابان دو طرفه در حال دوچرخه‌سواری هستید. اگر تابستان است و یا هوا به‌طورکلی گرم است، در این شرایط باید دستکشی را انتخاب کنید که نازک باشد و سوراخ‌هایی برای تهویه داشته باشد. چرا که قطعا دلتان نمی‌خواهد دستانتان خیلی گرم شود و عرق کند. برای روزهای تابستانی می‌توانید از دستکش دوچرخه سواری چرم نیمه انگشتی استفاده کنید. همچنین دستکش‌هایی که خیلی تنگ نیستند برای گرم نگه‌داشتن مناسب‌ترند.

 کیفیت و دوام دستکش

موضوع دیگری که قبل از خرید باید به آن توجه کنید ماندگاری دستکش دوچرخه سواری است. موادی مانند چرم، پلی‌استر و لاکرا همگی مواد بادوامی هستند که برای ساخت دستکش‌های دوچرخه‌سواری استفاده می‌شوند. این نکته را هم بدانید که دستکش‌های سنگین‌تر از دستکش‌های سبک‌تر دوام بیشتری دارند و تنفس کمتری دارند و دستکش سبک‌تر قطعا دوام و محافظ کمتری دارد.

مقابله با رطوبت

نکته مهم دیگر هنگام خرید دستکش دوچرخه سواری، توانایی مدیریت رطوبت است. دستکشی خوب است که دارای لایه داخلی جذب‌کننده رطوبت باشد؛ زیرا دست را خشک نگه می‌دارد و از ایجاد تاول جلوگیری می‌کند. از سوی دیگر برخی از دستکش‌های دوچرخه‌سواری یک قسمت حوله‌ای در پشتشان دارند که شما می‌توانید برای پاک‌کردن عرق و جلوگیری از سوزش چشم، با پشت دستتان عرقتان را خشک کنید.

محافظت از شما در برابر  ضربه

یکی دیگر از جنبه‌های مهم دستکش‌های دوچرخه‌سواری ضربه و جذب ضربه آن‌هاست. دوچرخه‌ها می‌توانند بسیار خطرناک باشند، به‌خصوص اگر در کوهستان یا جاده‌های ناهموار سفر می‌کنید، باید بسیار مراقب باشید که به زمین نخورید. همچنین می‌توانید با پوشیدن دستکش دوچرخه سواری چرم که دارای قسمت‌های ضدضربه است، جلوی بروز خطرات را در هنگام زمین خورد بگیرید.

قابلیت گرفتن فرمان

یکی دیگر از ویژگی‌های مهمی که هر دستکش دوچرخه سواری خوب باید داشته باشد، قابلیت محکم و راحت در دست‌گرفتن است. همان‌طور که قبلاً گفتیم، دست شما نباید از روی دسته دوچرخه بلغزد؛ زیرا ممکن است باعث تصادف شود. از سوی دیگر اگر دستتان از روی فرمان بلغزد، تلاش برای گرفتن دوباره دستتان روی چرخ ممکن است فاجعه‌بار باشد. بنابراین بهتر است نوعی سیلیکون در قسمت کفی و انگشتی دستکش وجود داشته باشد تا قدرت لازم برای یک سواری راحت و ایمن را به شما بدهد.

مدل بسته‌شدن دستکش

نکته بعدی که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید نحوه بستن و بستن دستکش است. بیشتر دستکش‌های دوچرخه‌سواری دارای نوعی برچسب چسبنده روی خود هستند.

بررسی نکاتی که برای خرید بهترین دستکش دوچرخه سواری نیاز دارید

برای اینکه بتوانید انتخاب خوبی در زمینه خرید دستکش دوچرخه سواری چرم داشته باشید، نکات مختلفی را در هنگام خرید باید در نظر بگیرید.

اولین کاری که باید هنگام خرید دستکش انجام دهید این است که مطمئن شوید دقیقاً با اندازه دست شما مطابقت دارد، زیرا تمام دستکش‌های موجود در بازار برای لوازم دوچرخه‌سواری در اندازه‌های مختلف ساخته می‌شوند، به‌هرحال باید آن‌ها را امتحان کنید. لطفا مطمئن شوید که دستکش‌های شما اندازه دست شما هستند.

نکته دوم جنس دستکش است، بهتر است قسمت داخلی آن نخی و ضدتعریق باشد درحالی‌که لایه بیرونی آن ضد آب باشد و قسمت پایین دستکش که روی فرمان قرار می‌گیرد دارای لنت ژل باشد تا باعث اصطکاک می‌شود. بدین ترتیب با انتخاب چنین محصولات از لیزخوردن دست‌های خود روی فرمان جلوگیری کنید.

هنگام خرید دستکش دوچرخه سواری چرم، طبیعی یا مصنوعی بودن آن‌ها را در نظر بگیرید. دستکش‌های ساخته شده از چرم مصنوعی دوام بیشتری دارند، اما سلامت دست‌ها در دستکش‌های ساخته شده از چرم طبیعی بهتر حفظ می‌شود.

نکته آخر و مهم‌ترین نکته برای خرید دستکش دوچرخه سواری خوب این است که دستکش را با انگشت یا بدون انگشت خریداری کنید، به‌صورت بدون انگشت، دست‌ها آزادی عمل بیشتری دارند و به دلیل گردش هوا احتمال تعریق کاهش می‌یابد. از سوی دیگر در مدل انگشتی تمام انگشتان بسته است و این برای هوای سرد بسیار مناسب است. بنابراین به‌طورکلی می‌توان نتیجه گرفت که دستکش‌های بدون انگشت برای فصول گرم و دستکش‌های دارای انگشت برای فصول سرد مناسب هستند.

معرفی بهترین برند دستکش دوچرخه سواری

برندهای مختلفی دستکش دوچرخه سواری تولید و عرضه می‌کنند، اما انتخاب دستکش دوچرخه سواری مناسب نیازمند درنظرگرفتن عوامل دیگری مانند قیمت، کیفیت ساخت، مواد و غیره است. در این قسمت تعدادی از بهترین تولیدکنندگان این محصول را به شما معرفی می‌کنیم.

دستکش برند لیو

این محصول برند تایوانی گردش هوای خوبی دارد. آن‌ها همچنین دارای برخی ویژگی‌های حفاظتی ویژه هستند. استفاده از این دستکش‌ها تجربه دوچرخه سواری عالی را برای شما به ارمغان می‌آورد. لازم به ذکر است که این دستکش‌ها قابلیت لمس صفحه‌نمایش موبایل را نیز دارند.

دستکش دوچرخه سواری مارک Giant

الیافی که در ساخت دستکش‌های برند جاینت استفاده می‌شود کیفیت بالایی دارد و درعین‌حال بسیار بادوام و محکم است. درحالی‌که دمای دست را متعادل می‌کند، به نظر می‌رسد این دستکش‌ها در کاهش رطوبت و جریان هوا نیز کارشان را به‌خوبی انجام می‌دهند.

دستکش دوچرخه سواری مارک اسکات

یکی از ویژگی‌های مهم محصولات برند اسکات کیفیت بالای پارچه به کار رفته در ساخت دستکش است. عموماً برای ساخت این دستکش‌ها از 20 درصد پلی‌استر و 30 درصد پلی‌استر استفاده می‌شود.

دستکش دوچرخه سواری ویوا

این برند سیلیکون نایک کیفیت بالایی دارد و سوارشدن به قطار را برای شما آسان و راحت می‌کند.

دستکش دوچرخه سواری مارک آدیداس

برند خوشنام و مورد اعتماد آدیداس که یکی از بهترین برندها در زمینه پوشاک و تجهیزات ورزشی محسوب می‌شود، دستکش‌های پلی‌استر مرغوب با تهویه بالا تولید کرده است. همچنین کفی نرم و روکش‌دار این دستکش از خستگی دستان شما در هنگام دوچرخه سواری جلوگیری می‌کند.

برند نایک

دستکش‌های تولید شده توسط این برند معروف و معتبر نیز از بهترین و مرغوب‌ترین پارچه‌ها ساخته شده‌اند و اندازه‌های آن نیز عالی است.

معرفی تعدادی از مدل‌های دستکش دوچرخه سواری چرم

در قسمت قبل به‌طورکلی برندهای تولیدکننده دستکش دوچرخه سواری را معرفی کردیم. در این قسمت می‌خواهیم شما را با برندهای چرمی آشنا کنیم.

  • دستکش‌های چرمی نیمه انگشتی دوچرخه سواری مردان KUYOMENS
  • دستکش‌های بدون انگشت چرمی Fioretto Mens Genuine
  • دستکش دوچرخه سواری ژل ضدضربه چرم مردانه و زنانه تمام انگشتی MTB
  • دستکش دوچرخه سواری چرم ZLUXURQ
  • دستکش چرمی بدون رینگ دوچرخه سواری مردانه Riparo Motorsports
  • دستکش دوچرخه سواری اکلی مدل تاکتیکال ۳۳
  • دستکش دوچرخه سواری چرم kemimoto
  • دستکش ورزشی راک براس مدل S169
  • دستکش دوچرخه سواری چرم Neo Jeans Diamond
  • دستکش دوچرخه سواری استالیونز مدل H1
  • دستکش دوچرخه سواری هاربینگر
  • دستکش دوچرخه سواری روبسبون مدل RB11

کلام آخر

همان‌طور که در این مطلب مشاهده کردید، افرادی که به‌صورت حرفه‌ای دوچرخه سواری می‌کنند و یا به طور روزانه برای رفت‌وآمد از دوچرخه استفاده می‌کنند، باید برای امنیت خود از وسایل محافظتی مختلفی استفاده کنند. یکی از این وسایل دستکش دوچرخه سواری است.

 این محصول در جنس‌ها و مدل‌های مختلفی در بازار وجود دارد که هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. برخی از این دستکش‌ها فقط برای حفاظت از سرما استفاده می‌شوند. برخی دیگر برای اینکه در گرفتن فرمان به دوچرخه سوار کمک کنند، ساخته می‌شوند. برخی از دستکش‌ها حالت تهویه دارند و برای تابستان مورد استفاده قرار می‌گیرند. بعضی از انواع دیگر دستکش‌ها از شما در برابر ضربه محافظت می‌کنند.

در این میان دستکش دوچرخه سواری چرم کیفیت بالایی دارد و یکی از انواع دستکش‌های محبوب در بین دوچرخه‌سواران است. در این مطلب سعی کردیم تعدادی از انواع برندها و مدل‌های دستکش دوچرخه سواری چرم را به شما معرفی کنیم تا بتوانید بهترین انتخاب را از بین گزینه‌های موجود داشته باشید.