بهترین دستکش دوچرخه سواری در سال 2023

برای دوچرخه سواری ایمن، باید تجهیزاتی برای دوچرخه سواری خریداری کنید. یکی از این تجهیزات دستکش دوچرخه است که مدل‌های مختلفی دارد که هرکدام کاربرد خاص خود را دارند. اگر می‌خواهید مسافت‌های طولانی‌تری را رکاب بزنید، بهتر است یک نوع دستکش دوچرخه سواری باکیفیت بخرید. در ادامه نکات خوبی برای خرید بهترین دستکش دوچرخه سواری ارائه می‌دهیم که می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند، با ما همراه باشید.

پیشنهاد می کنم قیمت دستکش دوچرخه سواری را در سایت docharkhestan مشاهده کنید.

چرا باید از دستکش دوچرخه سواری استفاده کنیم؟

شاید بپرسید چرا خرید دستکش دوچرخه سواری مهم است؟ باید دانست که هنگام دوچرخه سواری دست‌ها به مدت طولانی در معرض اشعه خورشید قرار می‌گیرند. بنابراین احتمال آفتاب‌سوختگی و حتی بیماری‌های پوستی افزایش می‌یابد. استفاده از بهترین دستکش‌های دوچرخه سواری می‌تواند کمک زیادی به پیشگیری از این حوادث کند.

علاوه بر این، با کمک این دستکش‌ها می‌توانید دسته دوچرخه را بهتر در دست بگیرید و در واقع کنترل بیشتری روی آن داشته باشید تا رکاب‌زدن برای شما راحت‌تر شود. همه این موارد باعث می‌شود تصمیم بگیرید دستکش دوچرخه سواری بخرید و حداقل یک مدل از آن را برای استفاده در خانه نگه دارید.

هنگام خرید دستکش دوچرخه سواری به چه نکاتی باید توجه کرد

همه دستکش‌های دوچرخه سواری گران نیستند، اما احتمالاً نمی‌خواهید برای خرید یک جفت دستکش که مناسب نیستند، پول خرج کنید. در اینجا چند نکته مهم وجود دارد که باید قبل از خرید یک جفت دستکش دوچرخه سواری در نظر بگیرید.

  • قابلیت تنفس

اگر فکرش را بکنید، این موضوع یک خیابان دو طرفه است. اگر تابستان است یا هوا به‌طورکلی گرم است، مطمئناً می‌خواهید روی دستکش‌های سبک و قابل‌تنفس سرمایه گذاری کنید، زیرا نمی خواهید دست هایتان خیلی گرم و عرق کند.

برای دوچرخه سواری، دستکش‌های نیم انگشتی انتخاب خوبی هستند. همچنین اگر دستکش دارای سوراخی برای تنفس یا طرحی مشابه باشد، برای تهویه بهتر است.

از طرف دیگر، اگر در آب و هوای سردتری دوچرخه سواری می کنید و می خواهید دستکش خریداری کنید، بهتر است برای یک جفت دستکش هزینه کنید که دستان شما را کاملا گرم نگه دارد. علاوه بر این، دستکش هایی که خیلی تنگ نیستند نیز برای گرم نگه داشتن مناسب تر هستند.

  • دوام

یکی دیگر از مواردی که قبل از خرید بهترین دستکش دوچرخه سواری باید در نظر گرفت، طول عمر دستکش است. موادی مانند چرم، پلی‌استر و لاکرا همگی مواد بادوامی هستند که برای ساخت دستکش‌های دوچرخه سواری استفاده می‌شوند و بیشترین تقاضا را دارند.

این مورد هم مانند یک خیابان دو طرفه است؛ زیرا دوام بیشتر به معنای ضخامت بیشتر است. این بدان معناست که دستکش‌های سنگین‌تر از دستکش‌های سبک‌تر دوام بیشتری دارند و تنفس کمتری دارند، درحالی‌که بدیهی است که دستکش‌های سبک‌تر دوام و محافظت کمتری خواهند داشت.

  • ضدآب

نکته مهم دیگر در خرید دستکش دوچرخه سواری، توانایی مقابله با رطوبت است. دستکشی با لایه داخلی جذب‌کننده رطوبت برای خشک نگه‌داشتن دست و جلوگیری از ایجاد تاول مفید است.

علاوه بر این، بیشتر دستکش‌های دوچرخه سواری، حوله‌ای در پشت دست دارند که برای پاک‌کردن عرقی که می‌تواند وارد چشم‌ها شده و آنها را بسوزاند خوب است.

  • ضدضربه

یکی دیگر از جنبه‌های مهم دستکش‌های دوچرخه سواری نحوه واکنش آنها به ضربه‌ها و شوک است. دوچرخه سواری می‌تواند بسیار دشوار باشد، به‌خصوص اگر در کوهستان یا جاده‌های بد رانندگی می‌کنید، و تصادفات می‌تواند صدمات جدی ایجاد کند.

بنابراین، کف بهترین دستکش دوچرخه سواری باید به‌خوبی پوشانده شود تا ضربه را جذب کند و از آسیب و کبودی دست‌ها جلوگیری کند.

  • مچ‌بند

دستکش‌هایی که برای استفاده انتخاب می‌کنید باید دارای یک مچ‌بند چسبی محکم برای محافظت از دست‌های شما در حین رکاب‌زدن باشند. همچنین باید گفت که هرچقدر که جنس پارچه بادوام و مستحکم باشد، در برخورد با زمین عملکرد بهتری خواهد داشت.

  • لایه زیرین دستکش دوچرخه

کف دستکش‌های دوچرخه‌سواری معمولی با کف دستکش‌های دیگر متفاوت است و دلیل آن این است که این قسمت زمانی که شما دسته دوچرخه را گرفته‌اید باید مقاومت خوبی داشته باشد و هنگام سرخوردن فرمان دستانتان شما نلغزد.

  • اندازه استاندارد و سازگار

اگر دستکشی بزرگ‌تر یا کوچک‌تر از اندازه دستتان خرید کردید، باید فوراً آن را تعویض کنید تا پاره نشود یا آسیب نبیند. ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چگونه اندازه مناسب را انتخاب کنید! در این قسمت اندازه‌های مناسب را به شما می‌گوییم.

سایز XS: این اندازه 17.5 تا 17.8 سانتی‌متر طول و 6 تا 7 سانتی‌متر عرض دارد.

سایز S: طول دستکش در این سایز 17.8-19 سانتی‌متر و عرض آن 7-8 سانتی‌متر است.

سایز M: این دستکش 19-20.3 سانتی‌متر طول و 8-9 سانتی‌متر عرض دارد.

سایز L: طول دستکش در این سایز 20.3 تا 21.6 سانتی‌متر و عرض آن 9 تا 10 سانتی‌متر است.

سایز XL: دستکش‌های این سایز 6-23.1 سانتی‌متر طول و 10-11.30 سانتی‌متر عرض دارند.

  • انعطاف‌پذیری

آخرین چیزی که باید در نظر بگیرید انعطاف‌پذیری دستکش دوچرخه سواری است. بهترین دستکش دوچرخه سواری باید به‌اندازه کافی منعطف باشد تا به شما امکان دهد دسته فرمان را بگیرید و به‌راحتی دنده را عوض کنید.

سفتی دستکش نباید هنگام انجام این کارها برای شما مشکلی ایجاد کند. در واقع، شما باید دستکش بپوشید، اما نباید آنها را احساس کنید و باید راحت باشید.

قسمت‌های مختلف دستکش دوچرخه سواری

دستکش‌ها از قسمت‌های مختلفی از جمله قسمت‌های رویه، کفی، انگشتی و مچ دست تشکیل شده‌اند.

  • رویه

این قسمت “پشت” دستکش دوچرخه سواری است. اینها معمولاً ضخیم هستند و ممکن است یک پوشش ضد آب برای محافظت در برابر باد و آب و هوا داشته باشند.

  • کف

بهترین دستکش‌ دوچرخه ‌سواری دارای کف ضخیم‌تری است که از چرم طبیعی یا مصنوعی برای گرفتن فرمان ساخته شده است.

  • انگشتان

دستکش‌هایی با «انگشت کامل» وجود دارند که کل انگشت شما را می‌پوشانند، درحالی‌که دستکش‌های بدون انگشت اغلب به‌عنوان «دستکش» توصیف می‌شوند. اولی برای گرما و محافظت بیشتر برای دویدن در زمستان یا دویدن در مسیر استفاده می‌شود، دومی برای محافظت از دست‌ها و کف دست‌ها انتخاب بهتری برای دوچرخه سواری تابستانی است.

  • مچ بند

بخش مهمی از دستکش دوچرخه چیزی است که دور دست شما می‌تابد. آن را نرم و راحت نگه دارید و برای حرکت راحت دست خیلی سفت نکنید. این مچ‌بندها باید قابل‌تنظیم باشند.

پرفروش‌ترین دستکش دوچرخه سواری

دستکش‌های مخصوص دویدن و دوچرخه سواری اغلب از مواد مصنوعی مانند پلی‌استر، اکریلیک، پشم، پلی‌پروپیلن و یا ترکیبی از مواد مختلف ساخته می‌شوند (دستکش‌های دوچرخه سواری را می‌توان از روکش‌های مخصوص، بسته به محل و ویژگی‌های موردنظر تهیه کرد).

پلی‌استر: قابلیت تنفس بالا و قابلیت جذب رطوبت، اما کمی ضد باد یا ضد آب.

اکریلیک: تنفس‌پذیر، انعطاف‌پذیر و گرم، اما همچنان مقاوم در برابر آب‌وهوا.

پشم: در دستکش برای دویدن و دوچرخه سواری در زمستان استفاده می‌شود، پشم حیوانات که عایق هم هست، اما توانایی تنفس ندارد. در بسیاری از دستکش‌ها، یک پد میکروفیبر یا حوله روی سطح برای ازبین‌بردن عرق وجود دارد.

پلی‌پروپیلن: این ماده در برابر باد و آب‌وهوا مقاومت بهتری دارد؛ اما در مدیریت رطوبت چندان موثر نیست.

انواع دستکش

ابتدا برای خرید بهترین دستکش دوچرخه سواری لازم است انواع دستکش و ویژگی‌های آن را بشناسید پس با ما همراه باشید.

دستکش دوچرخه: گزینه‌ای سبک و بدون انگشت برای استفاده در ماه‌های تابستان برای محافظت از کف دست در برابر فشار و ضربه در صورت تصادف و افتادن از دوچرخه.

دستکش‌های کامل انگشتی: از دستکش‌های تابستانی سبک‌وزن و تنفس‌پذیر گرفته تا گزینه‌های دوچرخه سواری تقویت شده.

دستکش‌های زمستانی: عایق‌بندی بیشتر برای گرما در شرایط سردتر، اما سنگین و محدود برای استفاده در طول سال.

دستکش‌های حرفه‌ای: به‌اندازه‌ای گرم هستند که در روزهای سرد زمستان سرما را احساس نکنید، به‌اندازه‌ای سبک هستند که در مواقعی که به آن‌ها نیاز ندارید، در جیب شما قرار بگیرند.

بهترین برندهای حرفه‌ای دستکش دوچرخه سواری را بشناسید!

دستکش‌های دوچرخه سواری ارزان و متنوع در بازار ایران و جهان بسیار زیاد است، اما نکته مهم این است که بتوانید بهترین دستکش دوچرخه سواری را برای خود تهیه کنید و لازمه این مورد شناسایی بهترین برندها در این زمینه است.

دستکش دوچرخه سواری LIO:

این نوع دستکش دوچرخه سواری دارای برد AVS تقویت شده و دارای خاصیت حفاظتی و تهویه خوبی می‌باشد. همچنین دستکش‌های این برند ساخت تایوان بوده و دارای قابلیت تاچ موبایل می‌باشد.

دستکش دوچرخه سواری جاینت (GIANT):

دستکش دوچرخه سواری جاینت به‌خصوص دستکش دوچرخه سواری استرک دارای الیاف و پارچه خاص و مرغوبی است که دمای دستان شما را متعادل نگه می‌دارد. همچنین این دستکش دارای ویژگی جذب رطوبت بالا و خشک‌شدن سریع است که برای گردشگران یک ویژگی طلایی است.

دستکش دوچرخه سواری اسکات (SCOOT):

به‌جای بسیاری از ویژگی‌ها، دستکش دوچرخه سواری اسکات دارای پارچه بسیار با کیفیتی است که معمولاً از 30٪ لتر و 20٪ پلیستر استفاده می‌کند.

دستکش دوچرخه سواری Viva (VIVA):

دستکش‌های دوچرخه ویوا نسبت به سایر برندهای بالا کیفیت پایین‌تری دارند، اما دستکش‌های ویوا از سیلیکون با کیفیت بالا استفاده می‌کنند تا به شما کمک کنند چسبندگی خود را روی دوچرخه‌تان حفظ کنید.

دستکش دوچرخه سواری آدیداس:

برند معروف و مورد اعتماد آدیداس که یکی از بهترین برندهای پوشاک و تجهیزات ورزشی در جهان به شمار می‌رود، دستکش‌های پلی‌استر باکیفیت بالا و تنفس‌پذیر تولید کرده است. علاوه بر این، کف نرم و کدر دستکش از خستگی دستان شما در هنگام دوچرخه سواری جلوگیری می‌کند.

دستکش دوچرخه سواری نایک:

دستکش‌های این برند خوش‌نام و شناخته شده نیز از مرغوب‌ترین و باکیفیت‌ترین پارچه‌ها ساخته شده‌اند و سایزهای آنها عالی است. این برند می‌تواند بهترین دستکش دوچرخه سواری را به شما ارائه دهد.

معرفی چند مدل از بهترین دستکش دوچرخه سواری

دستکش دوچرخه سواری EGHC

اگر از آن دسته افرادی هستید که هنگام حرکت دستان شما عرق می‌کند، قطعا دوچرخه‌سواری برای مسافت‌های طولانی شما را خسته می‌کند. این مدل دستکش از پارچه‌ای بسیار باکیفیت ساخته شده که شما را از این مشکل نجات خواهد داد. همچنین این مدل در رنگ‌های متنوعی به تولید رسیده است.

دستکش دوچرخه سواری مدل WING

این دستکش‌های دوچرخه سواری از پنبه و پلی‌استر ساخته شده‌اند و از نظر ارتفاع یا طول قابل‌تنظیم هستند. این مدل در رنگ‌های قرمز مشکی و آبی مشکی و مجهز به ضربه‌گیر است. اگر به‌تازگی شروع به دوچرخه‌سواری در مسافت‌های طولانی کرده‌اید، این مدل را با خاصیت ضدتعریق، ضد خستگی و چنگ‌زدن به شما پیشنهاد می‌کنیم.

دستکش دوچرخه سواری نیمه انگشتی کریویت

این مدل دستکش دوچرخه سواری نیمه کریویت برای هوای گرم مانند تابستان بسیار مناسب است و برای ورزشکاران حرفه‌ای مانند دوچرخه‌سواری، بدنسازی، وزنه‌برداری توصیه می‌شود. این مدل دستکش دوچرخه سواری از پارچه‌های مرغوب طراحی و ساخته شده است و از ترک خوردن دستان شما جلوگیری می‌کند. این مدل می‌تواند بهترین دستکش دوچرخه‌سواری برای شما باشد.

دستکش دوچرخه سواری مدل D-1

اگر دست‌های حساسی دارید باید بگوییم که این مدل دستکش ضد حساسیت است، آن‌قدر نرم و راحت است که به دست شما آسیبی نمی‌رساند و از دستان شما در برابر ضربه و لغزش محافظت می‌کند. از این دستکش ورزشی می‌توانید برای ورزش‌های روزانه و دوچرخه سواری استفاده کنید و قیمت مناسبی نیز دارد.

دستکش دوچرخه سواری مدل keep

این دستکش دوچرخه سواری به‌صورت ارگونومیک از مواد با کیفیت بالا طراحی و دوخته شده است. از این مدل دستکش می‌توانید برای رکاب‌زدن، موتورسواری، بدنسازی و پینت بال استفاده کنید.

دستکش نرم دوچرخه سواری مدل Soft Touch

این مدل دستکش دوچرخه سواری از پلی‌استر ساخته شده و روش باز و بسته‌شدن آن با چسب انجام می‌شود. این مدل دستکش اسپرت دارای طراحی ارگونومیک بوده و به‌راحتی می‌توان آن را با سایر لباس‌های ورزشی ست کرد.

سخن پایانی

بهترین دستکش‌ دوچرخه ‌سواری مدلی است که قابلیت تنفس و تهویه داشته باشد، از دست‌های شما در برابر بریدگی و خراش محافظت کند، ضربه‌ها را جذب ‌کند، به شما کمک کند دسته فرمان را به‌خوبی در دست بگیرید و تقریباً احساس کنید که دستکش نپوشیده‌اید.

موارد ذکر شده برای یک بازی دوچرخه سواری ایمن و عالی، ضروری است. اگر به دنبال یک جفت دستکش دوچرخه‌سواری خوب هستید، حتماً این مقاله را بادقت بررسی کنید.

اگر به دنبال دستکش دوچرخه هستید، فروشگاه تخصصی دوچرخستان را از دست ندید.