تندرستی و نشاطمعرفی کسب و کار

کره نارگیل چاق کننده است؟

کره نارگیل چیست؟

آیا کره نارگیل چاق میکند؟ کره نارگیل یک غذای خامه ای خوشمزه است که از پودر نارگیل خالص و خشک تهیه می شود. این غذای خوشمزه به معنای واقعی کلمه دهان شما را آب می کند. می توانید آن را به اسموتی ها، سس ها، دسرها، دیپ ها و بستنی ها اضافه کنید. در بستنی خانگی نیز به خوبی کار می کند. نام های متعدد آن گواهی بر کرمی بودن کره نارگیل است. همچنین به عنوان کرم نارگیل، کره روغن نارگیل و کره بدن نارگیل شناخته می شود. برای رسیدن به پاسخ سوال آیا کره نارگیل چاق میکند با ما همراه باشید تا ابعاد مختلف این کره را بررسی کنیم.

عملکرد و فواید چربی ها:

چربی در بدن کار می کند و فواید مختلفی برای سلامتی دارد:

  • انرژی: چربی منبع عالی انرژی است و در هر گرم ۹ کالری دارد، در حالی که پروتئین و کربوهیدرات ها ۴ کالری در هر گرم دارند.
  • تغییرات هورمونی و ژنتیکی: چربی ها تولید هورمون های تولید مثل و استروئیدها و همچنین ژن های دخیل در رشد و عملکرد بدن را تغییر می دهند.
  • عملکرد مغز: دریافت چربی کافی برای سلامت مغز، به ویژه ثبات خلق و خوی مهم است
  • جذب ویتامین های محلول در چربی: ویتامین های A، D، E و K باید به صورت چربی مصرف شوند تا بتوانیم به درستی از آنها استفاده کنیم.
  • طعم و سیری: افزودن چربی به غذاها آنها را خوش طعم تر و انرژی زاتر می کند.

کره نارگیل حاوی چربی زیادی است اما چربی آن کاملا مفید است چون این چربی طبیعی خود کره است بدون هیچگونه موادافزودنی!

چه مقدار چربی برای خوردن در روز مناسب است؟

مقدار صحیح چربی به عنوان مثال به تعداد کالری یا دریافت روزانه مورد نیاز برای کاهش وزن بستگی دارد.

در یک رژیم غذایی کم چرب معمولی، کمتر از 30 درصد کالری مورد نیاز شما از چربی تامین می شود.

رژیم کتوژنیک دارای کربوهیدرات کم، پروتئین متعادل و پر چربی است. تعداد کالری هایی که از چربی دریافت می کنید به تعداد کربوهیدرات هایی که می خورید بستگی دارد، اما به طور کلی 50 تا 75 درصد کالری شما را تشکیل می دهد. کره نارگیل یکی از بهترین کره ها برای این رژیم محسوب میشود.

رژیم غذایی مدیترانه ای شامل انواع غذاهای گیاهی و حیوانی از جمله ماهی، گوشت، تخم مرغ، محصولات لبنی، روغن زیتون فوق بکر، میوه ها، سبزیجات، حبوبات و غلات کامل است. به طور کلی، 35 تا 40 درصد کالری دررژیم غذایی مدیترانه ای از چربی است که شامل مقادیر زیادی چربی تک غیراشباع از روغن نارگیل است.

با توجه به نکات ذکر شده میتوان نتیجه گرفت که کره نارگیل نه تنها چربی سوز یا لاغر کننده هستند و عوامل زیادی در نحوه تاثیر آن بر بدن دخیل هستند.

اما در نهایت نباید از خواص مفید این محصولات مقوی غافل شد، بهترین راه برای استفاده از این محصولات استفاده در حد اعتدال و با توجه به نیاز بدن است.

آیا کره نارگیل برای کاهش وزن موثر است؟

آیا کره نارگیل چاق میکند؟ مطالعات نشان داده اند که کره نارگیل به جای ذخیره چربی در کاهش وزن یا افزایش متابولیسم، مهار گرسنگی و تبدیل آن به انرژی موثرتر است.

به طور کلی، با وجود این خواص به نظر می رسد زمانی که مقدار مناسبی از روغن نارگیل برای این منظور استفاده شود، برای کاهش وزن بسیار مفید است.

اسیدهای چرب با زنجیره متوسط ​​(اسید اسکوریک، اسید کاپریلیک و اسید لوریک) موجود در روغن نارگیل مستقیماً در کبد تجزیه شده و به انرژی قابل استفاده تبدیل می‌شوند.

علاوه بر این، کتون هایی که در طی این فرآیند تبدیل و آزاد می شوند، متابولیسم بدن را افزایش می دهند و به شما کمک می کنند حتی در حالت غیرفعال چربی بیشتری بسوزانید تا بیش از 120 کالری در روز جذب کنید.

مطالعات متعددی وجود دارد که نشان می دهد اسیدهای چرب با زنجیره متوسط ​​حاوی چربی کمتری در ناحیه شکم هستند که منجر به کاهش وزن نمی شود، اما به تعادل سطح کلسترول در جهت درست کمک می کند. این بدان معنی است که کلسترول HDL (خوب) را افزایش می دهد و کلسترول LDL (بد) را کاهش می دهد.

علاوه بر این، با مهار گرسنگی، اثرات متابولیکی اسیدهای چرب با زنجیره متوسط ​​از کمبود کالری، کمبود انرژی و ناراحتی جلوگیری می‌کند و در نتیجه مصرف میان‌وعده را کاهش می‌دهد و به طور کلی نیاز بدن به کالری در طول روز را کاهش می‌دهد.

آیا می توان با کره نارگیل وزن کم کرد؟

آیا کره نارگیل چاق میکند؟ کره نارگیل چگونه می تواند به کاهش وزن و چربی شکم کمک کند. کره نارگیل دارای فوایدی است که با اکثر کره های موجود در رژیم غذایی شما متفاوت است. از آنجایی که بیشتر غذاها حاوی اسیدهای چرب با زنجیره بلند هستند، تقریبا تمام کره نارگیل های حاوی اسیدهای چرب با زنجیره متوسط ​​است.

مشکل این است که اسیدهای چرب با زنجیره متوسط ​​متفاوت از چربی های با زنجیره بلندتر متابولیزه می شوند. اسیدهای چرب با زنجیره متوسط ​​مستقیماً به سیستم گوارش و کبد فرستاده می شوند و در آنجا بلافاصله به عنوان انرژی استفاده می شوند یا به کتون تبدیل می شوند.

این کره اغلب توسط افرادی که از رژیم کتوژنیک پیروی می کنند تا سطح کتون و کربوهیدرات بیشتری را در رژیم غذایی خود افزایش دهند استفاده میشود.

متابولیسم را بهبود می بخشد و کالری بیشتری می سوزاند

کالری فقط کالری نیست. غذاها و درشت مغذی های مختلف به طور متفاوتی متابولیزه می شوند. تنوع غذاهایی که می خوریم تاثیر زیادی بر هورمون ها و سلامت متابولیک دارد. برخی از سیستم های گوارشی کارآمدتر از سایرین هستند و برخی از غذاها برای هضم و متابولیسم به انرژی بیشتری نیاز دارند.

یکی از خواص مهم روغن نارگیل، اثر گرم کنندگی آن است که نسبت به دریافت کالری مشابه از روغن های دیگر، انرژی (چربی سوزی) بیشتری مصرف می کند.

در یک مطالعه، خوردن 1 تا 2 قاشق غذاخوری چربی با زنجیره متوسط ​​در روز باعث افزایش دریافت انرژی تا 5 درصد یا 120 کالری در روز شد.

چندین مطالعه از این یافته ها حمایت می کنند. وقتی افراد چربی های متوسط ​​را جایگزین چربی های دریافتی خود کنند، کالری بیشتری می سوزانند. کالری موجود در روغن نارگیل با روغن زیتون یا کره یکسان نیست، اما این دو چربی بسیار سالم هستند.

چرا روغن نارگیل اینقدر چرب است؟

افراد دارای اضافه وزن می توانند از کره نارگیل برای متابولیسم چربی هایی که از قبل دارند استفاده کنند. افراد کم وزن می توانند از آن برای افزایش چربی بدن استفاده کنند. ورزشکاران می توانند از آن برای استقامت و عملکرد استفاده کنند. افراد ضعیف می توانند از آن برای افزایش قدرت خود استفاده کنند. کره نارگیل همچنین توانایی بدن در استفاده موثر از قند خون را بهبود می بخشد که علائم قند خون پایین را کاهش می دهد.

دلیل علمی روغن نارگیل

سوال اینجاست که با وجود این چربی، آیا کره نارگیل چاق کننده است؟ تفاوت کره آجیل با سایر چربی های اشباع شده در اندازه مولکول های چربی است. هضم چربی های با زنجیره بلند دشوار است و مستقیما وارد سیستم لنفاوی می شوند. چربی های موجود در گردو اسیدهای چرب با زنجیره متوسط ​​(MFCA) هستند. MFCA ها سبک هستند، به راحتی هضم می شوند و به سرعت به انرژی تبدیل می شوند. کره آجیل در واقع کلسترول را کاهش می دهد و متابولیسم چربی را افزایش می دهد و می تواند به کاهش وزن کمک کند

سخن آخر

آیا کره نارگیل چاق میکند؟ کره نارگیل دارای چربی فراوانی است که به تفصیل توضیح دادیم. نحوه استفاده شما و اینکه چگونه این ماده مغذی را در رژیم غذایی خود بگنجانید، تعیین میکند که شما چاق یا لاغر شوید.