عمومیمعرفی کسب و کار

تنظیم پایه یخچال ال جی آموزش تراز کردن یخچال LG

مقدمه تنظیم پایه یخچال ال جی آموزش تراز کردن یخچال LG

ترازنبودن یخچال ممکن است شما را با دردسر روبرو کند به خصوص اگر یخچال شما از برند گران ‌قیمت LG باشد. به این ترتیب مهم است که روش درست ترازکردن یخچال LG و آموزش تراز کردن یخچال LG را یاد بگیرید.

 آموزش ترازکردن یخچال LG  چه اهمیتی دارد؟

هنگام نصب یک یخچال LG جدید و یا تغییر محل جای یخچال، یکی از نکات مهمی که باید به آن دقت کنید ترازبودن و یا ترازنبودن یخچال است. ترازنبودن یخچال در بهره‌وری یخچال تاثیر می‌گذارد و ممکن است برخی مکانیسم‌های آن را با مشکل مواجه کند. حتی گاهی ترازنبودن یخچال و عدم تنظیم صحیح پایه‌های آن ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی اساسی در یخچال شود که آن را نیازمند یک تعمیر اساسی کند. منظور از ترازبودن یخچال، ترازبودن صد در صدی آن نیست بلکه باید یخچال کمی به عقب خم باشد و جلوی آن از قسمت پشتی کمی بالاتر باشد. با فراگرفتن آموزش تراز کردن یخچال LG می‌توانید این کار را به راحتی خودتان انجام دهید.

ترازنبودن یخچال منجر به بروز چه مشکلاتی می‌شود؟ (عوارض تراز نبودن یخچال)

ترازبودن یخچال بسیار مهم است و در کارکردهای اصلی آن تاثیر مهمی می‌گذارد. همان‌طور که می‌دانید در سیستم یخچال برای سردسازی هوا یک ماده مبرد وجود دارد که پمپ می‌شود و با به گردش درآمدن باعث سردسازی محیط یخچال شده و از فساد مواد غذایی جلوگیری می‌کند. این ماده مبرد که گاز است، گرما را از داخل یخچال گرفته و به مایع تبدیل می‌شود.

سپس این مایع در پشت یخچال در یک فرآیند معکوس، گرمای خود را از دست داده و دوباره به گاز تبدیل می‌شود و دوباره به چرخه سردسازی یخچال وارد می‌شود. یخچال برای پروسه سردسازی باید تراز باشد، یعنی به جلو، عقب و یا سمت راست و چپ خم نباشد زیرا در صورتی که یخچال به یک سمت خم باشد ماده مبرد در بین لوله‌ها تجمع می‌کند.

 تجمع ماده سردکننده در بین لوله‌ها منجر به کاهش مصرف بهینه یخچال و افزایش پمپ آن می‌شود و به طور کلی باعث افت بهره‌وری آن می‌شود. به این ترتیب عدم ترازبودن یخچال و فرا نگرفتن آموزش تراز بودن یخچال LG، یخچال شما انرژی بسیار بیشتری نسبت به قبل مصرف می‌کند و حتی ممکن است قسمت یخ‌ساز، فریزر و کابین اصلی کارکرد درستی نداشته باشند.

چگونه یخچال LG را تراز کنیم؟

تا اینجا دانستیم که ترازبودن و یا ترازنبودن یخچال چقدر اهمیت دارد و ممکن است منجر به ایجاد یک سری مشکل در کارکرد آن شود. یخچال‌های LG یکی از بهترین مدل‌های یخچال در دنیا هستند که ترازنبودن آن‌ها در هنگام نصب می‌تواند باعث تخلیه کامل ماده مبرد درون آن‌ شود و باعث ایجاد یک مشکل اساسی گردد.

به این ترتیب یکی از موارد مهم و ضروری هنگام نصب یخچال‌ها به خصوص یخچال‌های LG، اطمینان از تراز بودن آن‌ها است. در ادامه نحوه تنظیم پایه یخچال ال جی و آموزش تراز کردن یخچال LG را توضیح می‌دهیم.

برای ترازکردن یخچال‌های LG، یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید بکنید این است که دو پایه جلویی یخچال را تنظیم کنید.

نمایندگی ال جی

تنظیم پایه‌های یخچال باید به گونه‌ای انجام شود که اگر در یخچال را باز کنید، بسته نشود و ثابت بماند. سپس باید پایه‌های جلوی یخچال LG را کمی بالاتر بیاورید تا یخچال دارای یک شیب ملایم به سمت عقب باشد. پس از اینکه پایه‌های جلویی را بالا بردید، می‌بینید که در یخچال در صورتی که باز باشد به آرامی بسته می‌شود.

برای آموزش تراز کردن یخچال LG، باید به دفترچه راهنمای یخچال مراجعه کرده و ببینید شبکه قسمت جلویی موجود در زیر یخچال چگونه باز می‌شود. شبکه موجود در قسمت جلویی چند عدد پیچ دارد که باید آن‌ها را باز کنید و سپس برای تنظیم شبکه پشتی، به سراغ آن بروید. گاهی اوقات ممکن است یخچال ال جی شما مجهز به یک سری غلطک باشد که می‌توانید از آن‌ها برای ترازکردن یخچال استفاده کنید. علاوه بر این باید برای تنظیم‌ شدن ارتفاع یخچال پایه‌های تراز آن را بچرخانید.

این نکته را به خاطر داشته باشید که برای ترازکردن یخچال ال جی خود، به کمک یک نفر دیگر هم نیاز دارید که یخچال را کمی هل بدهد تا تنظیم کردن آن راحت‌تر انجام شود. ممکن است کمی گیج شده باشید، برای همین در ادامه به طور خلاصه مراحل تنظیم پایه یخچال ال جی و آموزش تراز کردن یخچال LG را به صورت مرحله به مرحله توضیح می‌دهیم.

مراحل مختلف تراز کردن یخچال ال جی چگونه است؟

مراحل مختلف تراز کردن یخچال ال جی به شرح زیر است:

  • در مرحله اول به کمک یک پیچ گوشتی تخت، پایه‌های یخچال را برای بالاآوردن آن‌ها در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید. به این ترتیب اگر خواستید آن‌ها را پایین بیاورید، کافی است آن‌ها را در خلاف عقربه‌های ساعت بچرخانید.
  • در مرحله دوم، برای اطمینان از ترازبودن یخچال باید از ابزار تراز استفاده کنید.
  • ابزار تراز را در بالای یخچال و یا درون یکی از قفسه‌های آن قرار دهید. مطمئن شوید که مایع درون ابزار تراز مقدار کمی به جلو متمایل است.
  • سپس با توجه به مایع درون ابزار تراز، پیچ پایه‌های یخچال را آنقدر شل و سفت کنید تا مایع درون ابزار کمی متمایل به جلو شود.

در صورتی که یخچال شما با غلطک تنظیم شود، باید به دنبال پیچ تنظیم غلطک باشید. پیچ تنظیم غلطک را می‌توانید با آچار سفت کنید تا قسمت جلویی آن بالا بیاید. همچنین با شل‌کردن این پیچ قسمت جلویی یخچال ال جی به پایین می‌آید.

نمایندگی یخچال ال جی در تهران

گاهی ممکن است حتی با انجام این کارها باز هم یخچال تراز نشود و این به دلیل عدم ترازبودن کف آشپزخانه است. در صورتی که کف آشپزخانه شما هموار نیست می‌توانید به کمک یک تکه سنگ و یا مقوای ضخیم کف آشپزخانه را هموار کرده و به ترازشدن یخچال کمک کنید. پس از انجام این مراحل، مطمئن شوید که در یخچال تراز است و به راحتی باز و بسته می‌شود.

ارور یخچال ال جی

جمع‌بندی

یخچال از سری لوازم خانگی ارزشمند است که ترازنبودن آن ممکن است باعث خرابی و یا دردسر شود در نتیجه شما باید روشی تنظیم پایه و ترازکردن یخچال را بلد باشید. اگر یخچال شما از برند LG است، در این مطلب می‌توانید با فراگرفتن آموزش تراز کردن یخچال LG مشکل تراز نبودن آن را برطرف کنید.