تندرستی و نشاطمعرفی کسب و کار

آموزش ادویه قیمه مجلسی

آیا تا کنون با خود فکر کرده اید که چرا طعم خورشت قیمه همیشه یکسان نیست و در بعضی از مهمانی ها بسیار خوشمزه است؟

ما میخواهیم راز خوشمزگی ادویه قیمه مجلسی را به شما بگوییم:

راز قیمه خوشمزه استفاده از ادویه قیمه مجلسی است. استفاده ادویه در قیمه به شما کمک میکند که غذای خوشمزه تری داشته باشید. با خرید ادویه قیمه از بی بی عطار، طعمی باورنکردنی به خورشت خود بدهید. خورش قیمه خوشمزه با ترکیبی از ادویه ها بدست می آید. در ادامه به شما دستورالعمل ادویه قیمه مجلسی را به شما نشان می دهیم:

مقدار و مواد لازم

  • فلفل سیاه: 1 قاشق چای خوری
  • پودر دارچین: 1 قاشق غذاخوری
  • زردچوبه: نصف قاشق غذاخوری
  • پودر هل: نصف قاشق غذاخوری
  • جوزهندی: 1 قاشق چای خوری
  • پودر گل سرخ: 1 قاشق غذاخوری
  • زعفران: 1 قاشق چای خوری
  • نمک: به میزان لازم

شما میتوانید مواد لازم بالا را به صورت پودر تهیه کنید یا آنها را به صورت دانه یا چوب خریداری و خودتان پودر کنید.

دستورالعمل

مواد لازم را پودر کرده و با هم مخلوط کنید و در شیشه در بسته بگذارید. و در جای خشک و خنک استفاده کنید.

خواص استفاده از ادویه قیمه مجلسی

خرید و فروش ادویه و استفاده از ادویه جات از زمان های قدیم مورد استفاده قرار می گرفته است. اگرچه آنها عمدتاً به عنوان عوامل طعم دهنده و رنگ غذا استفاده می شوند. ادویه قیمه مجلسی فواید سلامتی متعددی را در پیشگیری و درمان طیف گسترده ای از بیماری ها مانند سرطان، پیری، متابولیک، عصبی، قلبی عروقی و بیماری های التهابی به نمایش گذاشته اند. در سرتاسر جهان ادویه ها انواع های زیادی دارند. آسیا رهبر اصلی تولید ادویه جات مخصوصا دارچین، فلفل، جوز هندی، میخک و زنجبیل است، در حالی که در اروپا عمدتاً ریحان، برگ بو، برگ کرفس، پیازچه، گشنیز، نوک شوید، آویشن و شاهی آبی کشت می شود.

ادویه قیمه مجلسی

خورش قیمه – غذاهای ایرانی

خورش قیمه یکی از بهترین غذاهای ایرانی است که می توانید میل کنید. این خورش با طعم بهشتی یکی از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی است. در ادامه مطلب می بینید که چرا این خورش در بین ایرانیان محبوب شده است. علاوه بر این، می توانید نحوه تهیه این غذا را مشاهده کنید.

استفاده ادویه قیمه مجلسی در خورشت قیمه باعث خوشمزه شدن آن قیمه می شود.

قانون فرهنگی این خورش خوشمزه

این خورش علاوه بر اینکه در هر خانه ایرانی محبوب است، می توانید در مناسبت های مذهبی معروف به محرم نیز آن را ببینید. بیشتر در تاسوعا و عاشورا عده ای آن را به مقدار زیاد تهیه می کنند و به صورت رایگان بین مردم به عنوان نذری پخش میکنند.

طرز تهیه خورش قیمه

خورش قیمه – نخود ، زعفران، رب گوجه فرنگی، گوشت چرخ کرده و لیمو امانی از مواد اصلی این خورش خوشمزه است. مانند بسیاری از غذاها، در مرحله اول باید پیاز را سرخ کنید و سپس گوشت را به آن اضافه کنید. سپس باید رب گوجه فرنگی، نمک، فلفل و زردچوبه را اضافه کنید. در حالی که گوشت به همراه ادویه قیمه مجلسی در حال پختن است، نخود های خرد شده را بپزید تا زمانی که نرم شوند. در پایان 3 لیوان آب اضافه کرده و روی آن ها را بریزید و بگذارید 2 تا 3 ساعت بجوشد.

وقتی خورش قیمه آماده شد می توانید آن را با سیب زمینی سرخ شده یا بادمجان سرو کنید. حتما برنج داشته باشید تا این خورش ایرانی را روی آن بچینید. اگر به دنبال دستور پخت دقیق تری برای پخت خورش قیمه هستید، این مقاله را بخوانید.

طرز تهیه خورش قیمه

خورش قیمه یکی از غذاهای کلاسیک ایرانی است! که در فهرست غذاهای مورد علاقه اکثر ایرانیان قرار دارد. اگر آن را امتحان نکرده اید، به شدت توصیه می کنم آن را امتحان کنید. ما مطمئن هستیم که شما آن را دوست خواهید داشت!

در ایران رایج است که مردم مقادیر زیادی غذا تهیه می کنند تا آن را با افراد نیازمند تقسیم کنند. از این رسم به نذری یاد می شود. غذای محبوب نذری ها خورش قیمه است. گاهی اوقات مردم برای کمک به همدیگر در تهیه غذا جمع می شوند و خورش را در تابه بزرگی می پزند. سپس آنها را در ظرف میگذارند و بین مردم پخش می کنند. تا در هر جایی که بیشتر مورد نیاز است تحویل دهند.

طرز تهیه خورش قیمه – خورش قیمه ایرانی

آیا دوست دارید نحوه درست کردن خورش قیمه ایرانی را در خانه خود یاد بگیرید؟

اگر میخواهید دستورالعمل درست کردن خورش قیمه را یاد بگیرید این مطلب را بخوانید. در این مطلب با جزئیات کامل طرز تهیه این خورش را یاد می گیرید.

ادویه قیمه مجلسی

زمان

  • آماده سازی: 30 دقیقه
  • پخت: 1 ساعت و 30 دقیقه500 / گرم

مواد لازم خورش قیمه

  • 115 گرم / 1/2 فنجان نخود زرد
  • 2 سیب زمینی بزرگ
  • عدد پیاز متوسط
  • سیر 4 حبه
  • 5 عدد لیموترش خشک
  • رب گوجه فرنگی 4 قاشق غذاخوری
  • 1 فنجان روغن نباتی
  • 1 چوب دارچین
  • 2 قاشق چایخوری زردچوبه
  • 1 قاشق چایخوری فلفل سیاه
  • نمک واسه مزه

خورش قیمه ایرانی همراه ادویه قیمه مجلسی

در ابتدا پیاز و سیر را ریز خرد کنید. گوشت را به مکعب های 2.5 سانتی متری برش دهید. اگر گوشت را همراه استخوان خریده اید ، برای طعم ایجاد طعم خوشمزه ، استخوان را در خورش بگذارید تا کنار آن بپزد.

4 قاشق غذاخوری روغن نباتی را در ماهیتابه گرم کنید و حبه های گوشت گوسفند را از هر طرف سرخ کنید. آنها را داخل قابلمه ای که قرار است خورش را در آن بپزید منتقل کنید.

در ادامه پیازهای خرد شده را به آرامی در همان روغن با حرارت متوسط ​​تفت دهید و مرتب هم بزنید. بعد از حدود 10 دقیقه سیر را به تابه اضافه کنید و هر دو را با هم به مدت 2 دقیقه دیگر تفت دهید.

همچنین 470 میلی لیتر / 2 فنجان آب را به جوش بیاورید. رب گوجه فرنگی، زردچوبه و فلفل سیاه را به ماهیتابه اضافه کنید و همه چیز را با هم تفت دهید. سپس آب تازه جوشیده را به آن اضافه کنید. هم بزنید تا ترکیب شوند و اجازه دهید این ترکیبات به مدت 5 دقیقه بجوشد.

مواد را به گوشت داخل قابلمه اضافه کنید. آن را به جوش بیاورید، سپس دما را کم کنید. لیموهای خشک را با چنگال بکوبید تا خورش طعم آنها را بگیرد. چوب دارچین، لیموترش خشک و نمک را به دلخواه به خورش اضافه کنید.

ادویه قیمه مجلسی

پختن نخود ها زمان می برد. اگر نخود را که در سوپرمارکت‌ها پیدا می‌کنید زمان بسیار کمتری برای پختن می‌برد. اگر مطمئن نیستید که مدت زمان پخت آنها چقدر است، آنها را جداگانه در قابلمه ای بجوشانید تا نرم شوند، و سپس آنها را با آب خنک بشویید و در آخر به خورش اضافه کنید.

درب قابلمه را بگذارید و منتظر بمانید تا خورش قیمه به مدت 1.5 ساعت بجوشد. مرتب به خورش سر بزنید که آیا خورش آب کافی دارد یا خیر و هر چند وقت یکبار مزه کنید تا ببینید آیا ان خورش به نمک بیشتری نیاز دارد یا خیر.

سیب زمینی ها را بشویید و به شکل خلالی سرخ کرده خرد کنید. می‌توانید آن را به برش‌های 0.5 سانتی‌متری برش دهید.

در ادامه شروع به درست کردن برنج کنید ، اگر می خواهید برنج را به صورت آبکش درست کنید ، حدودا 1 ساعت قبل از پختن خورش این کار را انجام دهید شروع کنید. اما برای برنج کته 45 دقیقه قبل شروع کنید.

در آخر همراه برنج ادویه قیمه مجلسی را به آن اضافه کنید و باهم مخلوط کنید.

سیب زمینی های خورد شده را سرخ کنید ، اگر دوست دارید میتوانید سیب زمینی های را در فر تهیه کنید، سیب زمینی های خرد شده را آبکش کرده و خشک کنید، سپس روی آن ها را با کمی روغن نباتی آغشته کنید و نمک بزنید. آنها را در دمای 220 درجه سانتیگراد / 430 درجه فارنهایت به مدت 20 تا 30 دقیقه بپزید. بعد از نیمی از زمان پخت، آنها را یکبار بچرخانید تا از پخت یکنواخت مطمئن شوید.

نخود فرنگی خرد شده را اضافه کرده و سرو کنید. اگر نخود را جداگانه پختید، 5 دقیقه مانده به پایان زمان پخت، به قیمه اضافه کنید.

خورش قیمه را با سیب زمینی سرخ کرده به همراه برنج سرو کنید.

نوش جان

فواید خورش قیمه

  • یک وعده 1/2 فنجان نخود فرنگی پخته شده 144 کالری، 10 گرم پروتئین، کمتر از 1 گرم چربی، 26 گرم کربوهیدرات، 10 گرم فیبر غذایی، 2 میلی گرم سدیم و 0 میلی گرم کلسترول فراهم می کند.
  • گوشت بره منبع غنی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی از جمله ویتامین B12، آهن و روی است. و پروتئین با کیفیت بالا جزء اصلی غذایی گوشت بره است.
  • گوشت یکی از بهترین منابع غذایی آهن است. نه تنها حاوی آهن هِم، یک نوع آهن بسیار زیست‌دسترس است، بلکه جذب آهن غیرهم، شکل آهن موجود در گیاهان را نیز بهبود می‌بخشد.