عمومیمعرفی کسب و کار

مزایای خرید گچ سفیدکاری ساختمانی از درب کارخانه

مزایا و معایب گچ کاری ساختمان

گچ در ساختمان سازی، کاربردهای زیادی دارد. از گچ برای پوشش سطح داخلی دیوارها، سقف ساختمان، اجرای سقف های طاق ضربی، تیغه چینی داخلی، ایجاد سطحی صاف و یکدست برای نقاشی و سایر نماسازی های داخلی استفاده می شود. خرید عمده گچ سفید کاری و مصالح گچ برای تولید قطعات پیش ساخته گچ و گچ بری داخل ساختمان نیز کاربرد دارد. استفاده از گچ در ساختمان، معایب و مزایای خاص خودش را دارد که در این نوشته با آنها آشنا خواهید شد.

 انواع گچ های ساختمانی

گچ را می توان از اول ساختمان سازی تا آخرین مرحله یعنی دکوراسیون داخلی خانه استفاده کرد. گچ می تواند فاصله میان مصالح بنایی را پر کند و آنها را به یکدیگر پیوند دهد. همچنین گزینه خوبی برای آسترکشی و سفیدکاری سازه به حساب می آید. با کمک مصالح گچی می توان روکاری ساختمان را با نهایت ظرافت انجام داد و تزئینات گچ بری زیبایی را در خانه اجرا کرد.

برای دکوراسیون داخلی منزل از گچ گیپسون، گچ عاج و گچ مرمر استفاده می شود که هر کدام ویژگی های خاص خودشان را دارند. گچ گیپسون، گچی است که از ترکیب گچ و افزودنی های چسبنده مانند سریشم به دست می آید. بدنه گچ عاج بسیار نرم و میکرونیزه است و دانه بندی باکیفیتی دارد. گچ مرمر هم گچی بدون آب است که با محلول مخلوط شده و پخته می شود و در برابر رطوبت مقاومت بالایی دارد.

برای پخت سنگ گچ از کوره های تنوری یا سنتی، کوره تاوه ای و کوره خفته گردان استفاده می شود.

مزایای استفاده از گچ در ساختمان چیست؟

از جمله مزایای استفاده از گچ در ساختمان، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

گچ خاصیت شکل پذیری دارد؛

به همین دلیل است که می توان با استفاده از مصالح گچی، دیوارها و نقوش زیبا را به وجود آورد و گچ را به حالتهای مختلف شکل داد.

رنگ مصالح گچی

رنگ مصالح گچی سفید است که جزو بهترین رنگها برای دکوراسیون داخلی ساختمان است
. رنگ سفید را می توان با هر نوع رنگی هماهنگ کرد.
خود رنگ سفید هم از جمله رنگهای آرامش بخش و بسیار زیبا است.

قیمت گچ

قیمت گچبسیار مناسب است و به کار بردن آن در ساختمان هزینه بردار نیست.

تامین مصالح

مصالح گچی را می توان به راحتی تامین کرد.
گچ از جمله مصالح فراوان و در دسترس است
که می توانید به سادگی آن را در بازار مصالح پیدا کنید.

مقاومت گچ

گچ در برابر نیروهای کششی و فشارها از خود مقاومت نشان می دهد
و گزینه خوبی برای استفاده در ساختمان است.

زودگیری گچ

گچ زودگیر است؛ یعنی می توانید از آن در ساختمان خود استفاده کنید
و خیلی سریع نتیجه کارتان را ببینید.
به دلیل خاصیت زودگیر بودن گچ است که از آن در طاق ضربی و ساخت تیغه های نازک استفاده می شود.
در هنگام ساخت تیغه های نازک، روش کار به صورتی است
که باید قبل از چیدن هر ردیف آجر، از سفت و سخت شدن ردیف قبلی مطمئن شد
و این کار را می توان به کمک گچ به خوبی انجام داد.

افزایش حجم گچ

وقتی گچ در حال سخت شدن و خشک شدن است، حجم آن بیشتر می شود. به همین دلیل، استفاده از گچ تمام سوراخهای دیوار را می پوشاند و از ترک خوردن لایه گچی و لانه سازی حشرات در دیوار جلوگیری می کند.

مقاومت در برابر آتش

گچ در برابر آتش سوزی، مقاومت بسیار خوبی دارد. اگر گچ در برابر حرارت ناشی از آتش سوزی قرار بگیرد، می تواند مقاومت کند و مانع از انتقال حرارت و آتش شود. ساختار لایه های گچی به صورتی است که بین 2 تا 3 ساعت در برابر آتش دوام می آورند و از انتقال آتش به فضاهای دیگر ساختمان جلوگیری می کنند.

عایق بودن گچ

گچ، به نوعی عایق صوتی هم به شمار می رود. گچ ارتعاشات صوتی را از خود عبور نمی دهد و مانع از انعکاس صدا می شود. حدود 60 تا 70 درصد ارتعاشات صوتی توسط گچ جذب می شود.

معایب گچ کاری چیست؟

البته استفاده از گچ در ساختمان معایبی هم دارد. از جمله معایب گچ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گاهی اوقات در بعضی از ساختمانها مشاهده می کنیم که سطوح گچ کاری شده بعد از خشک شدن و سفت شدن ترک می خورند. این ترکها به دلایل مختلفی ایجاد می شوند و ظاهر ساختمان را نازیبا می کنند!
  • گچ در مقابل آب مقاوم نیست. گچ در برابر آب و رطوبت مقاومت کمی از خود نشان می دهد. اگر لایه های سفیدکاری شده گچ در معرض آب قرار بگیرند، پوسته پوسته شده و از دیوار جدا می شوند. حتی در زمانی که رطوبت از بین برود و آن منطقه خشک شود، باز هم گچ به حالت اولیه خودش باز نمی گردد. به همین دلیل است که از گچ در مناطق مرطوب ساختمان مانند سرویس بهداشتی، حمام، آشپزخانه و… استفاده نمی شود.
  • گچ در مجاورت با فلزات واکنش نشان می دهد و خورده می شود. وقتی گچ را در مقابل فلزاتی مانند آهن، روی و سرب قرار بدهید، واکنش نشان می دهد و سولفات تولید می کند که همین موضوع باعث خوردگی و زنگ زدگی فلز می شود.

چرا مصالح گچی ترک می خورند؟

گفتیم که یکی از معایب گچ کاری، ترک خوردن مصالح گچی است. نوع گچ، درصد آب مصرفی و گرمای محیط روی مقاومت گچ تاثیرگذار است.

گچها به یکی از دلایل زیر ترک می خورند:

وقتی لایه های گچی در مجاورت با لوله های بخاری و شومینه قرار می گیرند، بر اثر گرما منبسط و منقبض می شوند و آب خود را از دست می دهند. در نتیجه شاهد ترک خوردگی روی سطوح گچی خواهیم بود.

زیاد بودن ضخامت ملات روی دیوار، یکی از دلایل ترک خوردن گچ است. اگر ضخامت ملاتی که روی دیوار کشیده می شود از 7 تا 8 سانتی متر بیشتر باشد، لایه های رویی گچ در اثر مجاورت با هوا خشک می شوند؛ اما لایه های درونی گچ مرطوب می مانند. در نتیجه اگر لایه های درونی بخواهند خشک شوند، راهی برای خروج بخار آب در لایه های زیرین وجود نخواهد داشت و همین موضوع باعث ترک خوردن گچ می شود.

زیاد بودن مقدار آب در مصالح گچی باعث ترک خوردن گچ در ساختمان می شود. اگر در هنگام ساخت ملات گچی، میزان گچ کمتر از آب باشد، گچ نمی تواند پس از انبساط حجم، آب مصرف شده در ملات را پر کند؛ در نتیجه حجم گچ بعد از خشک شدن کم می شود و ترک می خورد.

زمانی که هوا سرد باشد و درجه هوا به زیر صفر بیاید، بهتر است گچ کاری را انجام ندهید؛ زیرا در هوای سرد و زیر صفر درجه، آب ملات قبل از انبساط و سفت شدن گچ یخ می زند و واکنشهای شیمیایی لازم برای سفت شدن ملات متوقف خواهد شد. در نتیجه با ذوب شدن یخ، گچ فاسد می شود و دیگر افزایش حجم نخواهد داد. در نتیجه دیوار یا سقف ترک می خورد و یکپارچگی خود را از دست می دهند.

حالا که با مزایا و معایب گچ کاری آشنا شدید، بهتر می توانید برای استفاده یا عدم استفاده از گچ در ساختمان خود تصمیم بگیرید. ، یک جایگزین مناسب برای گچ کاری است که معایب بسیار کمتری دارد. با کمک مطالب وبلاگ کناف، می توانید بیشتر با آشنا شوید. اگر می خواهید نمای ساختمان شما با کناف زیباتر شود، می توانید این کار را به بسپارید تا کناف کاری ساختمان شما به بهترین شکل ممکن انجام شود.

گچ سفیدکاری می تواند علاوه بر بهبود ظاهر گچ کاری، از نظر ساختاری نیز آن را بهبود ببخشد. روی دیوارهای گچی اغلب ممکن است شبکه ای از ترک های نازک ایجاد شود که بسیار باریک هستند که نمی توان آنها را با رنگ پوشاند.

بهترین راه برای بازسازی سطح دیوار، سفیدکاری روی آن است. سفیدکاری، تکنیک استفاده از لایه های نازک و ترکیب گچ سفیدکاری بر روی کل سطح دیوار است.

این لایه ها آنقدر نازک هستند که حتی پس از استفاده از چندین لایه، ضخامت کلی همه لایه ها با هم کمتر از نیم سانتی متر است. از گچ سفیدکاری همچنین برای صاف و صیقلی کردن سطح دیوار استفاده می شود.

سفیدکاری نیازی به مهارت های معمول گچ کاری ندارد. اما کاری است که نیاز به دقت بالایی دارد و هم چنین زمان بر است. حدودا سه روز طول می کشد تا دیوارهای یک اتاق با اندازه متوسط کاملا با گچ سفیدکاری ​​پوشانده شود. علاوه بر این، سفیدکاری نسبتاً کاری خسته کننده است.

نکات مهم در سفیدکاری

سفیدکاری علاوه بر زیبا کردن ظاهر دیوار، می تواند ترک های ریز و نازک را بپوشاند. اما اگر گچ روی دیوار شل یا نامناسب باشد نمی تواند به تعمیر دیوار کمکی بکند.

ابتدا وضعیت دیوار را با فشار دادن با نوک انگشتان خود آزمایش کنید. اگر سطح تحت فشار جزئی فرو برود، ممکن است به این معنا باشد که ساختار پشتی گچ از هم باز شده است. در این حالت، پیش از سفیدکاری ابتدا باید دیوار دوباره گچ کاری شود، چون گچ سفیدکاری به خوبی روی دیوار نخواهد نشست.

اگر دیوارها شکاف نداشته باشند و سطح آنها کاملا صاف باشد، می توانید بدون هیچ اقدام اولیه ای سفیدکاری را انجام دهید تا سطحی صاف و درخشان روی دیوار ایجاد کنید.

مدت زمان لازم برای گیرش گچ سفیدکاری معمولا 45 دقیقه است. البته اگر فردی ماهر یا سریع برای سفیدکاری استخدام شده باشد بهتر است ازگچ سفیدکاری با زمان گیرش بالاتر (مثلا حدود 90 دقیقه) استفاده کند.

هم چنین توجه کنید که اگر قرار است دیوار بعدا رنگ شود، از گچ سفیدکاری استفاده کنید که پیوند رنگ دیوار را تضعیف نمی کند. در صورت استفاده از گچ سفیدکاری نامناسب، رنگ آمیزی دیوار به خوبی انجام نخواهد شد.

ترکیب گچ سفیدکاری

گچ سفیدکاری یکی از مصالح محبوب در ساختمان سازی است. از این گچ هم چنین از سال 1920 در دیواره استخرها نیز استفاده می شود. گچ سفید یکی از محبوب ترین مواد برای استخرهای شنا است.

گچ سفیدکاری کلاسیک ترکیبی از سیمان سفید و پودر سنگ مرمر سفید است که در طول تولید به طور مداوم با آب مخلوط می شود. این ترکیب مواد، ظاهری چشمگیر ایجاد می کند که به دیوارها جلوه ای زیبا می بخشد.

مزایای سفیدکاری

مزایای استفاده از گچ سفیدکاری کاملاً واضح است. این گچ یک پوشش براق سفید دوست داشتنی و بسیار بادوام بر روی دیوار شما ایجاد می کند. هم چنین نگهداری از آن نیز بسیار آسان است.

جلوه سطحی دیوار نه تنها با استفاده از سفیدکاری بسیار زیبا می شود، بلکه امکان عبور هوا و رطوبت را از دیوار می دهد. به این ترتیب سفیدکاری هم زود خشک می شود هم از ایجاد قارچ و کپک و … جلوگیری می کند.

این روش گچ کاری در آب و هوای گرم و مرطوب ابداع شده است.هم چنین برای خشک نگه داشتن خانه و محل کار شما بسیار مناسب است.

گچ ساختمانی یک پوشش نرم، براق، سفید و بسیار دوست داشتنی در دیوار ساختمان ایجاد می کند.

هم چنین دیواری که سفیدکاری شده باشد معمولا نیازی به رنگ آمیزی ندارد. زیرا خود گچ سفیدکاری رنگدانه های زیبا و درخشانی دارد. علاوه بر این، چون این رنگدانه ها بخشی از ترکیبات خود گچ سفیدکاری هستند، با گذر زمان محو نشده و سفیدکاری پوسته پوسته نمی شود یا ترک نمی خورد.

قیمت گچ سفیدکاری

در مقایسه با روش های دیگر سفیدکاری و رنگ آمیزی، استفاده از گچ سفیدکاری از نظر قیمت، بسیار با صرفه تر است. این پایین بودن هزینه به این معنی نیست که کیفیت کار هم پایین است. برعکس، گچ کاری دیواری که سفیدکاری شده باشد دوام بسیار بیشتری خواهد داشت.

به همین دلیل است که بسیاری از تاسیسات تجاری بزرگ گچ سفید را به عنوان نمای داخلی ساختمان خود انتخاب می کنند. فرآیند سفیدکاری بسیار ساده تر از روش های دیگر است. گچ سفید معمولاً کم هزینه ترین گزینه در انتخاب تزئینات داخلی شما است و با این حال سطح بالایی از کیفیت و زیبایی را به شما ارائه می دهد.

دوام گچ سفیدکاری

از زمان های قدیم تا کنون روکش دیوار با گچ سفیدکاری در بسیاری از استخرهای تجاری و مسکونی کاربرد داشته است. با نگهداری و نظافت مناسب، گچ سفیدکاری می تواند 8 تا 10 سال دوام بیاورد. در صورتی که گچ سفیدکاری در معرض مواد شیمیایی خطرناک قرار نگیرد و تحت عوامل محیطی و مکانیکی مناسبی نگهداری شود، می تواند تا سال ها کارآیی و زیبایی خود را حفظ کند.

معایب سفیدکاری

در حالی که استفاده از گچ سفیدکاری به عنوان تزئینات داخلی یا روکش دیوارها نکات مثبت زیادی دارد، ممکن است معایبی هم داشته باشد. به دلیل بافت نرم گچ سفیدکاری، مواد می توانند بعضا مستعد آسیب هایی مانند ترک خوردگی یا لایه لایه شدن باشند.

اگر مخلوط گچ سفیدکاری مورد استفاده به درستی تهیه نشده باشد و استاندارد نباشد، این موارد ممکن است خودشان را زودتر از طول عمر پیش بینی شده گچ سفیدکاری نشان دهند. هم چنین استفاده از تکنیک های نادرست در سفیدکاری ممکن است عمر گچ سفیدکاری را کاهش دهد.

مقیاس Mohs، مقیاسی که سختی نسبی یک ماده معدنی را با مقاومت آن در برابر خراش اندازه گیری می کند، اعداد 1 (نرم ترین) تا 10 (سخت ترین) را شامل می شود. گچ سفیدکاری دارای امتیاز 3.0 در این مقیاس است که یعنی یک کلسیت است. این ماده به دلیل توانایی مخلوط شدن راحت با آب و استحکام نسبی به طور گسترده در صنعت ساختمان استفاده می شود.

خرید گچ از درب کارخانه

برای و با قیمت عمده از درب کارخانه از محصولات سوپرگچ فولاد نو و آزادگان دیدن فرمایید:

قیمت گچ

برای اطلاع از قیمت روز گچ سفیدکاری به صفحه مراجعه کنید.

جمع بندی

گاهی اوقات، پوشاندن ترک ها و سطوح ناهموار تنها با رنگ آمیزی دیوار امکان پذیر نیست. شما می توانید در این موارد از سفیدکاری به جای رنگ آمیزی بهره ببرید. حتی ممکن است از گچ سفیدکاری برای رنگ کردن دیوار به رنگ سفید نیز استفاده کنید، چرا که رنگ بسیار درخشان و زیبایی به دیوار شما خواهد بخشید.   استفاده از گچ سفیدکاری به عنوان پوششی برای دیوارها به شما این امکان را می دهد که برجستگی های دیوار را از بین ببرید و سطوحی صاف، یکدست و درخشنده ایجاد کنید.

گچ را می توان یکی از مصالح قدیمی و مهم مورد استفاده در ساختمان سازی برشمرد. شواهد و مستندات تاریخی حکایت از سابقه بیش از ۹ هزار ساله استفاده از گچ در جهان دارد. استفاده از گچ به خصوص در دیوارها و سقف بنا یکی از اصلی ترین روش های پوشش دهی به سطوح می باشد. در نتیجه انتخاب و خرید یک گچ مرغوب و متناسب با کاربری مورد انتظار که از نظر قیمت نیز برایمان به صرفه باشد، یکی از دغدغه‌ های اصلی سازندگان و فعالان ساختمان ها می باشد.

مزایای خرید اینترنتی مصالح ساختمانی

با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن روش های مدرن تهیه و توزیع کالا امروزه خرید اینترنتی به عنوان یکی از مهمترین روش های خرید جایگاه خرید سنتی را گرفته است .دیگر زمان روش سنتی که در آن متقاضی با مراجعه به مصالح‌فروشی و یا در مواردی که حجم خرید عمده بود با مراجعه کارخانه‌های تولیدی، گچ موردنیاز خود را تأمین می‌کرد گذاشته است. امروزه افراد ترجیح می دهند مجموعه انتخابیشان گسترده تر باشد و کیفیت کالای انتخابیشان تضمین شده باشد.

علاوه بر آن زمان کمتری را صرف خرید نمایند در نتیجه خرید اینترنتی دقیقا همان گزینه ای است که آنها به آن احتیاج دارند. وقت گیر بودن فرآیند خرید سنتی و وجود برخی ابهامات در کیفیت و استاندارد بودن گچ عرضه‌شده در مصالح‌فروشی‌های سنتی، قیمت‌های متفاوت برای یک برند گچ و … از دلایل عمدئه کاهش روش های خرید سنتی می باشد که تنها معطوف به خرید گچ نمی شود و آن را می توان به هریک از مصالح و متریال های مورد نیاز ساخت و ساز تعمیم داد.

امروزه خرید اینترنتی گچ به صورت آنلاین از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر مصالح ساختمانی در حال جایگزین شدن به‌جای روشهای سنتی خرید از مصالح فروشی یا خرید از کارخانه می باشد. و روز به روز از استقبال بیشتری برخوردار می شود. به طور کل خرید اینترنتی مصالح ساختمانی به خصوص گچ های ساختمانی مزایای بسیاری دارد که در این بخش به برخی از آنها اشاره می نماییم.

صرفه‌جویی در زمان با خرید آنلاین مصالح

زمان یکی از مهم‌ترین پارامترها برای هر مدیر و صاحب کسب‌وکار است و فعالان صنعت ساختمان با خرید آنلاین گچ و سایر مصالح ساختمانی مورد نیاز می‌توانند در زمان خود به نحو چشمگیری صرفه‌جویی نمایند. انتخاب این‌که با چند کلیک ساده در یک سایت معتبر، متریال موردنظر خود را انتخاب نمایید و سفارش دهید و طی مدت کوتاهی آن سفارش را در مکان و زمانی که خودتان تعیین می‌کنید تحویل بگیرید، یا اینکه زمان زیادی را در ترافیک و شلوغی شهر با مراجعه حضوری به مصالح‌فروشی‌ها هدر بدهید، با شماست اما مسلما نمی‌توان نسبت به‌صرفه زمان در خرید آنلاین گچ و سایر متریال های ساختمانی بی‌تفاوت بود. حتی اگر شما یک فرد سنتی پایبند به اصول خرید خود هستید استفاده از این روش برای یکبار می تواند دیدگاه شما را نسبت به خرید تغییر دهد.

برنامه ریزی بهتر در زنجیره کارهای ساختمانی

 افرادی که در صنعت ساختمان فعالیت می‌کنند می‌دانند که با توجه به زنجیره‌ای بودن کارهای ساختمان، زمان‌بندی انجام کارها از اولویت‌های این صنعت به شمار می‌رود. خرید گچ و دیگر مصالح ساختمانی به روش سنتی بخشی از روش قدیمی اجرای امور ساختمانی است که در آن برنامه‌ریزی به‌شدت تحت تاثیر عوامل بیرونی و خطاهای مختلف انسانی قرار می‌گیرد.

در روش‌های سنتی اجرای امور ساختمانی بارها پیش‌آمده است که به‌موقع نرسیدن یک محموله مصالح ساختمانی کار را دچار تأخیر و توقف کرده و زنجیره‌ای از کارهایی که باید در پی این کار انجام می‌شده است نیز دچار توقف و تأخیر شده‌اند. روش‌های نوین خرید مصالح همچون خرید آنلاین گچ با کم کردن دخالت عوامل بیرونی و خطاهای انسانی در برنامه‌ریزی‌ها، امکان برنامه‌ریزی و مدیریت بهتر زنجیره کارهای ساختمانی را فراهم می‌کند و بهره‌وری را در فرایند ساخت‌وساز بهبود می‌بخشد.

برخورداری از قدرت انتخاب بیشتر با تنوع برندها

خرید آنلاین مصالح و مشخصا خرید آنلاین گچ، یک مزیت غیرقابل‌چشم‌پوشی دیگر نسبت به خرید سنتی این محصول دارد. وقتی یک فعال صنعت ساختمان برای خرید گچ موردنیاز خود از روش سنتی اقدام و به مصالح‌فروشی مراجعه می‌کند معمولا انتخاب‌های محدودی دارد چرا که مصالح‌فروشان به دلیل کمبود فضای انبار و محدودیت‌های دیگر، بیش از یک یا دو برند گچ را متقاضیان ارائه نمی‌دهند.

این در حالی است که در خرید آنلاین گچ، از سایت های خرید مصالح ساختمانی، متقاضیان از امکان انتخاب بین تعداد زیادی از برندهای تولیدکننده گچ در کشور برخوردار می‌شوند. تنوع برندهایی که محصولات آن‌ها در این سایت‌ها عرضه می‌شود به فعالان ساختمانی کمک می‌کند محصولی را که بهترین کیفیت را برای کاربری موردنظر آن‌ها ایجاد می‌کند با نازل‌ترین قیمت خریداری کنند.

دسترسی به گچ های دارای کاربرد خاص

مصالح‌فروشان سنتی به‌طور معمول فقط گچ‌ های بسیار پرکاربرد و مرسوم در گچ‌وخاک و سفیدکاری ساختمان را به متقاضیان عرضه می‌کنند و اگر شما جزو آن دسته فعالان ساختمانی باشید که از مصالح نوین در ساخت‌وسازهای خود بهره می‌برید یا اگر می‌خواهید به این گروه از فعالان ساختمانی بپیوندید، مصالح‌فروشان سنتی گزینه خوبی برای رفع نیازهای شما نیستند. در این‌گونه موارد، یعنی زمانی که می‌خواهید گچ پلیمری، گچ نانو، گچ ضد آب، گچ ضد حریق و … خریداری کنید، خرید گچ سفیدکاری فولادنو از فروشگاه‌های تخصصی این محصول دقیقا همان چیزی است که به آن نیاز دارید.

به طور کل در خرید اینترنتی دست شما بسیار باز است چه در انتخاب نوع گچ و چه در انتخاب نوع برند و کیفیت مصالح مورد نیاز، علاوه بر آن خریدهای اینترنتی نسبت به خرید سنتی از مزایایی تخفیف مناسب و قیمت متناسب نیز برخوردار است. تنها کافی است در اینترنت محصول مورد نیاز خود را سرچ نمایید تا بتوانید فروشگاه های معتبر آن را پیدا نمایید و نسبت به خرید خود اقدام نمایید.

منبع:

samaragips