اقتصادیمعرفی کسب و کار

هزینه ساخت انبار

هزینه ساخت سوله سبک صنعتی

هزینه های مختلف شامل هزینه های ساخت سوله سبک می شود. اینها هزینه های سخت، نرم، تامین مالی و عملیاتی هستند.

هزینه های نرم

برآورد هزینه های نرم از جمله سخت ترین هاست. هزینه های نرم به طور مستقیم با ساخت و ساز مرتبط نیستند اما برای عملیات پروژه ضروری هستند. هزینه های نرم شامل مجوزها، مالیات، بیمه، طراحی مهندسی و معماری و تجهیزات متحرک است. اگر برنامه ریزی نشده باشد، هزینه های نرم می تواند یک پروژه را متوقف کند زیرا در هر پروژه منحصر به فرد است. منحصر به فرد بودن آنها بخشی از دلیل دشواری برآورد آنها است.

هزینه های سخت

هزینه های سخت تمام هزینه های تجمعی هستند که مستقیماً با ساخت و ساز فیزیکی مرتبط هستند. آنها هزینه های قابل پیش بینی ساخت و ساز هستند. برخی از این هزینه ها نیروی کار و مواد است. به همان اندازه که این هزینه ها به راحتی قابل پیش بینی به نظر می رسند، بسته به شرایط بازار در نوسان هستند. سایر هزینه های سخت شامل توسعه سایت، درجه بندی و محوطه سازی است.

هزینه های تامین مالی

یکی از بحرانی ترین هزینه های ساخت و ساز هزینه های تامین مالی است. اکثر مشتریان پروژه های خود را با استفاده از وام تامین مالی می کنند. بنابراین، مالکان باید هزینه های پیش بینی شده را به دقت ارزیابی کنند و ارزیابی کنند که آیا ارزش پولی خوبی از وام وام دهنده دریافت می کنند یا خیر. در ساخت انبار سه نوع تامین مالی وجود دارد. اولی وام ساخت و ساز کوتاه مدت است که مالک برای پوشش هزینه های پروژه قبل از دریافت بودجه بلندمدت می گیرد. نوع دوم تامین مالی، تامین مالی پل است. مشتری این وام را برای پرداخت وام ساخت و ساز ثابت تضمین می کند. نوع تامین مالی نهایی، تامین مالی دائمی است که مشتری برای تامین مالی پروژه در بلندمدت می گیرد.

هزینه های بلند مدت

اینها به هزینه های مستمر مانند نگهداری، قبوض آب و برق و نگهداری اشاره دارد. این هزینه ها در طول عمر پروژه به طور چشمگیری در نوسان است. به عنوان مثال، می توانید با ارتقاء و عایق کاری انبار خود، قبض برق خود را کاهش دهید. هزینه های اولیه بالا خواهد بود، اما هزینه های ماهانه شما در دراز مدت کاهش می یابد. سایر هزینه های بلند مدت شامل مدیریت دارایی، مالیات و بیمه است.

هزینه های فونداسیون بتنی

یک فونداسیون بتنی همه سوله ها را پشتیبانی می کند. آنها مانند دال های بتنی یکنواختی نیستند که یک خانه معمولی دارد. فونداسیون بتنی با میلگرد مهار می شود تا سازه را در برابر باد و فعالیت های لرزه ای حمایت کند. پایه های دال بتنی حدود 960 هزار برای هر مترمربع هزینه دارند.

چه تاثیری بر هزینه های ساختمان انبار دارد؟

ساخت یک سوله یک سرمایه گذاری زیرساختی قابل توجه است. باید عوامل مختلفی را که بر هزینه‌های ساختمان سوله تأثیر می‌گذارند، به دقت تحلیل کرد. برخی از عواملی که بر هزینه های ساختمان انبار تأثیر می گذارد، نوع سوله ، مکان و طراحی است. در زیر به برخی از این ملاحظات اشاره شده است.

ملاحظات اولیه

ملاحظات اولیه وجود دارد که تأثیر فوری بر هزینه ها دارد. اینها حجم کالاهایی هستند که قصد دارید در انبار خود ذخیره کنید، نقاط دسترسی به مراکز فروش، قابلیت دسترسی توسط کارکنان و مقیاس پذیری انبار در آینده. مکان سوله شما بر دسترسی آن به بازار، هزینه های حمل و نقل کالا و هزینه های خرید زمین تأثیر می گذارد.

محدوده ساخت و ساز

محدوده پروژه شما نیز بر هزینه های ساخت و ساز تأثیر می گذارد. اندازه پروژه ساخت و ساز شما یکی از مهم ترین عوامل افزایش هزینه های ساخت و ساز است. در انباری که از قبل ساخته شده است، چشم انداز گسترش مقیاس هزینه های ساخت و ساز را افزایش می دهد. دامنه پروژه با پیچیدگی پروژه همراه است. هرچه پیچیدگی بیشتر شود، با افزایش هزینه های نیروی کار و مواد، قیمت ها افزایش می یابد.

مورد استفاده از ساختمان

نوع استفاده، طرح های مختلفی را برای کارایی به ارمغان می آورد و جایگزین های کم هزینه بهتری را ارائه می دهد. یکی از ملاحظات رایج در طراحی انبار، انبار سرد است. برخی از توزیع کنندگان و خرده فروشان اگر با کالاهای فاسد شدنی سروکار دارند، به انبارهایی با سردخانه نیاز دارند. گنجاندن سردخانه منجر به دستکاری در طراحی اولیه می شود زیرا لازم است اتاق ها و امکانات بیشتری برای تطبیق با طرح های جدید اضافه شود.

هزینه های طراحی

تیم طراحی باید یک انبار طراحی کند تا یک محیط کاری خوب ایجاد کند. با طرح های مختلف انواع مختلفی از انبارها وجود دارد. برخی از انبارهایی که باید در نظر گرفته شوند، انبارهای کنترل رطوبت و سوله سبک یخچال هستند. هر یک از انبارهای ذکر شده در بالا با افزایش هزینه های معماری و مهندسی، هزینه مواد و نیروی کار را افزایش می دهد. طراحی باید دقیق باشد تا این قابلیت ها را در خود جای دهد.

طراحی معماری سوله سبک و سنگین

پیچیدگی طراحی معماری شما با نوع و حجم کالاهای ذخیره شده در یک سوله سبک و سنگین افزایش می یابد. اگر کسی انواع مختلفی از کالاها را با شرایط ذخیره سازی متفاوت داشته باشد، ساخت انباری با اتاق های متعدد ممکن است برای برآوردن نیازهای مختلف ذخیره سازی ضروری باشد. این امر با افزایش هزینه های طراحی و نیروی کار، هزینه های ساخت و ساز را افزایش می دهد.

هزینه مصالح نیز بسته به ارتفاع و کیفیت ساخت مورد نیاز شما افزایش می یابد. اگر یک انبار بالا بسازید، به دلیل بارهای بیشتر در طبقات پایین، هزینه های مواد به طور قابل توجهی افزایش می یابد.

چگونه هزینه ها را محدود کنیم 

 ساخت و نگهداری یک سوله با عملکرد خوب می تواند بسیار پرهزینه باشد، به خصوص اگر شیوه های نادرست رعایت شود. در زیر کارهایی وجود دارد که می توانید برای به حداقل رساندن هزینه ها در یک انبار انجام دهید.

از نور طبیعی استفاده کنید

وقتی از نور طبیعی استفاده می کنیم، میزان انرژی صرف شده برای قبض برق را کاهش می دهیم. نور طبیعی علاوه بر کاهش هزینه های برق سوله ، عملکرد کارکنان را افزایش می دهد و کارایی کار را بهبود می بخشد.

کنترل آب و هوا و محیط زیست

برای کاهش هزینه ها، یک سوله باید یاد بگیرد که شرایط اتاق مانند دما و رطوبت را کنترل کند. این باعث می شود که وسایل آسیب نبینند.

تغییر محل ترموستات، نصب مرطوب کننده ها و استفاده از عایق سوله در سقف، پنجره ها، دیوارها و درها باعث می شود که فضای داخلی تحت تأثیر اقلیم و محیط خارجی قرار نگیرد.

فناوری فعال‌کننده صدا را اضافه کنید

شرکت های انبارداری در حال حاضر از فناوری صوتی برای تسهیل کنترل موجودی و کاهش هزینه های انبارداری استفاده می کنند. حفاظت از موجودی به جلوگیری از جاگذاری نادرست کالا از طریق آسیب یا سرقت، بهینه سازی بازگشت سرمایه (ROI) کمک می کند.

این کار با حذف واسطه ها و تعامل مستقیم با مشتریان انجام می شود. این باعث صرفه جویی در زمان مدیریت تولید و کاهش هزینه ها می شود.

کنترل آفات 

برای محدود کردن هزینه‌ها، بازرسی‌های منظم کنترل آفات را انجام دهید تا از آفاتی مانند جوندگان از ایجاد خرابی بزرگ در انبار و کالاهای ذخیره شده جلوگیری کنید.

تعیین اندازه و نیاز یک انبار

برای تعیین اندازه و نیاز یک انبار، باید بدانید؛

مواد

موادی که برای انبار خود انتخاب می‌کنید اندازه و عملکردهایی را که می‌خواهید انجام دهد، مانند ذخیره‌سازی، پردازش شیمیایی و تبرید را تعیین می‌کند.

جلد

شما می توانید با به دست آوردن حجم کالای در حال انبار، اندازه و نیاز یک انبار را تعیین کنید. حجم فضای ذخیره شده با ضرب طول، عرض و ارتفاع (L*W*H) محاسبه می شود.

فهرست 

نوع کالاهای ذخیره شده ای که در انبار خود نگهداری می کنید اندازه و نیاز آنها را تعیین می کند. فرد باید بداند که چه کالاهای ذخیره شده به مراقبت بیشتری نیاز دارند. موجودی کالاهای فاسد شدنی و فاسد شدنی شما باید درج شود.

انعطاف پذیری 

اگرچه یک انبار بزرگتر گرانتر است، اما فضای ذخیره سازی و نیازهای بیشتری دارد. این انعطاف پذیری در مواقع اضطراری که در آن مواد ذخیره شده در انبار مازاد یا کاهش ناگهانی وجود دارد کمک می کند.

نیازهای توزیع

هر چه نرخ توزیع بیشتر باشد، فضای مورد نیاز برای کالاهای ذخیره شده بیشتر است. انبارهایی که نیاز توزیع کمتری دارند کوچکتر بوده و نیاز کمتری دارند.

مراحل ساخت انبار

ساختن یک انبار کارآمد یک تلاش بسیار است. قبل از ساخت یک انبار، باید مراحل ساخت و ساز را بدانید تا پروژه خود را به موفقیت برسانید. ساخت یک انبار کارآمد از یک فرآیند چهار مرحله ای پیروی می کند که در زیر به آن پرداخته می شود.

شروع

یک مشتری خوب باید در مورد نوع پروژه ای که نیاز دارد آگاه و فهیم باشد. این مرحله به عنوان مرحله آغازین نیز شناخته می شود. تیم پروژه حیاتی ترین تصمیم ها را در مرحله آغازین می گیرد و ورودی مشتری حیاتی است. تصمیمات آنها در مرحله آغازین اتفاقی نیست و بر اثربخشی و هزینه کلی پروژه تأثیر می گذارد. در طول این مرحله، تیم مطالعات امکان سنجی دقیق را برای ساخت انبار با بهترین بودجه انجام می دهد.

فرض کنید مشتری در مکانی مستقر نشده است. در این صورت، این زمان ممکن است بهترین زمان برای منطقه بندی و انتخاب مکان های مناسب برای ساخت ساختمان پیشنهادی باشد.

در هر ساخت و ساز با طیف وسیعی از ذینفعان مشورت می شود و بنابراین باید هر چه زودتر یک تیم پروژه تشکیل شود. تیم پروژه شامل مهندس سازه، معمار، نماینده کارفرما و پیمانکار است. پیمانکار از طریق فرآیند مناقصه رقابتی انتخاب می شود.

پیش ساخت

مرحله بعدی در ساخت و ساز مرحله قبل از ساخت است . پیش از ساخت بحرانی ترین مرحله ساختمان است. پس از تعیین مشاوران و پیمانکار، طراحی در مرحله پیش ساخت آغاز می شود. تیم پروژه یک طراحی حرفه ای ایجاد می کند که نیازهای مشتری را برآورده می کند و به قوانین ساختمان مربوطه پایبند است. تیم طراحی طراحی را در چهار مرحله انجام می دهد. اینها طرح های اولیه، شماتیک، تفصیلی و نهایی ساخت و ساز هستند.

پروپوزال ها در طول طراحی اولیه تهیه و هزینه می شود و طرح قابل قبولی اتخاذ می شود.

پس از طراحی اولیه، تیم طراحی یک طرح شماتیک را با جزئیات بیشتری توسعه می‌دهد و کارفرما را قادر می‌سازد ترتیبات فضایی، مواد و ظاهر را تأیید کند. آنها باید طرح ساختمان و روش ساخت را در این مرحله یکسان نگه دارند.

در زیر طرح تفصیلی است که در آن تمام جزئیات ساخت و ساز بررسی شده و برآورد هزینه اصلاح شده است.

پس از طراحی اولیه، مشاور هزینه برآورد هزینه پروژه را تهیه می کند. همانطور که طراحی تکامل می یابد، این برآورد به روز می شود. پیمانکار عمومی می تواند در مرحله قبل از ساخت، شرایط قرارداد را مجدداً مورد مذاکره قرار دهد.

در طول مرحله پیش از ساخت ، تیم پروژه همچنین مطالعات امکان سنجی دقیق تری را آغاز می کند زیرا آنها از قبل برآورد هزینه ساخت و ساز را دارند . مطالعات امکان سنجی باید عوامل زیر را مشخص کند:

نوع انبار و جایگزین های موجود

  • صرفه جویی در هزینه های پیش ساخته یا ساخت و ساز جدید.
  • مشوق های بالقوه: بسیاری از مشوق های بالقوه وجود دارد که اغلب در طول ساخت و ساز نادیده گرفته می شوند. این موارد شامل تامین مالی پروژه، آموزش کارکنان، کاهش مالیات، اهدای زمین و کاهش هزینه های عملیاتی می شود.
  • استخدام کارکنان و پیامدهای آموزشی: این باید برای تعیین دستمزد و بودجه لازم برای برنامه های آموزشی انجام شود.
  • الزامات نظارتی: قبل از شروع ساخت و ساز، لازم است سایت‌های بالقوه ارزیابی شود و الزامات فدرال، منطقه‌ای و محلی و محدودیت‌های منطقه‌بندی بررسی شود، زیرا این موارد می‌توانند بر قابلیت اجرای پروژه تأثیر بگذارند. در برخی موارد، مناطقی با ترافیک سنگین، هوا، یا آلودگی صوتی ممکن است یک ارزیابی اثرات زیست‌محیطی را برای تعیین پیامدهای آن‌ها بر یک پروژه انجام دهند.
  • طرح کلی هزینه با ارزیابی هزینه های عملیاتی و نگهداری.
  • برنامه کاری برای تکمیل پروژه.

تدارکات

پس از تعیین نقشه راه در مرحله پیش از ساخت، مرحله بعدی تدارکات است. در اینجا تیم پروژه تجهیزات و مواد لازم برای ساخت و ساز را بدست می آورد. پیچیدگی به اندازه پروژه، در دسترس بودن منابع و تاریخ شروع پروژه مورد انتظار بستگی دارد. بسیاری از شرکت های ساختمانی مجهز به تیم های ساخت و ساز داخلی هستند که خرید را آسان می کنند. همچنین فرصتی برای صرفه جویی در هزینه توسط پیمانکار است زیرا حاشیه سود را افزایش می دهد .

مرحله ساخت و ساز

مرحله ساخت و ساز همان چیزی است که بیشتر مردم به دلیل قابل مشاهده بودن با آن ارتباط برقرار می کنند. مرحله ساخت و ساز زمانی است که پیشگامی واقعی رخ می دهد. با این حال، بخش عمده ای از کار در مرحله قبل از ساخت انجام می شود.

برنامه ریزی در این مرحله نتیجه می دهد. تیم پروژه یک جلسه قبل از ساخت برگزار می کند. این جلسه تضمین می کند که همه افراد در پروژه در یک صفحه هستند. مسائلی مانند دسترسی به محل کار، کنترل کیفیت، ذخیره سازی مواد و ساعات کار را برطرف می کند. ساعات کار همیشه به نقشی که کارگر ایفا می کند بستگی دارد. اگر برنامه ریزی خوب در مرحله ساخت و ساز اجرا شود، می تواند منجر به افزایش شدید هزینه و تاخیر شود. پس از پایان جلسه، کار می تواند شروع شود. معمولاً پیمانکاران در مرحله ساخت و ساز با استفاده از راه حل های نرم افزاری از بروز مشکلات جلوگیری می کنند .

مرتبه دوم کار خاکی و پی است. خاک به یک منطقه اضافه یا حذف می شود تا یک منطقه تراز برای کامیون هایی که مواد را به محل حمل می کنند ایجاد شود. سپس بتن در منطقه حفاری شده برای فونداسیون ریخته می شود. مرحله بعدی ساخت چارچوبی در بالای فونداسیون است. این چارچوب معمولاً از تیرها و تیرهای فلزی سنگین تشکیل شده است.

 یک اسکلت سبک تر روی چارچوب سنگین ساخته شده است تا پنجره ها و درها را در خود جای دهد. سپس ورق های فلزی برای سقف به چارچوب اضافه می شوند. سپس یک لایه عایق اضافه می شود و سیستم هایی مانند واحدهای گرمایش و هوا اضافه می شوند. تمام واحدهای دیگر، مانند دفاتر، سپس عملیاتی می شوند. مسیرها علامت گذاری می شوند و ویژگی های خاصی اضافه می شوند. با این کار انبار آماده انتقال به مرحله پس از ساخت می باشد.

پس از ساخت

در مرحله پس از ساخت، تمام کارها تکمیل شده و پروژه آماده تحویل است. با این حال، چند فرآیند وجود دارد که باید قبل از تحویل نهایی انبار تکمیل شود. فرآیند پس از ساخت به سه مرحله تقسیم می شود. اینها هستند:

  • راه اندازی انبار
  • سکونت مالک
  • بسته شدن پروژه

راه اندازی انبار

در اینجا، مدیر پروژه به سرپرستی مدیر پروژه نظارت می کند تا مطمئن شود همه چیز به دقت انجام شده است. این بازرسی ها آسان است زیرا بسیاری از بازرسی ها عیوب ایجاد شده در طول عمر پروژه را اصلاح می کنند. در طول این بازرسی، مدیر پروژه یک لیست مشکل تهیه می کند. این فهرست به مشکلاتی مانند جنبه های فراموش شده پروژه، مسائل متریال و طراحی و ساخت ضعیف اشاره می کند.

پس از بررسی همه چیز، تیم پروژه به مشتری در مورد استفاده و نگهداری صحیح از انبار آموزش می دهد. این به طور قابل توجهی طول عمر انبار را بهبود می بخشد.

سکونت مالک

پس از اتمام آموزش، مالک ساختمان را در اختیار می گیرد. گارانتی انبار در این مرحله فعال است و مالک زمان کافی برای ارزیابی سیستم ها و تجهیزات نصب شده را دارد.

بسته شدن پروژه

بسته شدن پروژه آخرین مرحله ساخت و ساز است. تیم پروژه قرارداد را بررسی می کند و اطمینان حاصل می کند که بارهای قانونی انجام شده است. این زمان خوبی برای سازندگان خواهد بود تا پس از پروژه بازبینی انجام دهند و مواردی را که باید در پروژه‌های آینده بهبود بخشند شناسایی کنند.

زمان بندی ساخت سوله

زمان مورد نیاز برای ساخت یک سوله به عوامل مختلفی بستگی دارد. با این حال، رایج است که این زمان در ده سال گذشته به طور قابل توجهی کاهش یافته است. بر اساس داده های بانک جهانی ، زمان لازم برای ساخت یک انبار از 86 روز در ایران تا 213 روز در ترکیه متغیر است. ساخت انبار در ارمستان به طور متوسط ​​165 روز طول می کشد. با کاهش زمان ساخت، هزینه های ساختمان به دلیل افزایش پیچیدگی ساختمان افزایش می یابد.

فاکتورهای زمان ساختمان عبارتند از نوع انبار، مکان سایت، هزینه های مربوط به انرژی و مصالح.

کنترل آب و هوا و محیط زیست 

کنترل آب و هوا و محیط زیست ویژگی هایی را تنظیم و نصب می کند تا به تنظیم شرایط جوی اتاق کمک کند. کنترل آب و هوا و محیط زیست مهم است زیرا به جلوگیری از هر گونه نابرابری زیست محیطی که ممکن است به کیفیت کالاهای ذخیره شده آسیب بزند یا بر کیفیت آن تأثیر بگذارد، کمک می کند.

 در یک انبار، باید از غیرقابل پیش بینی بودن آب و هوا جلوگیری کرد تا شرایط برای کالاهای ذخیره شده همیشه مطلوب باشد. محدوده دمایی مورد نیاز برای یک انبار بین 35-45 درجه فارنهایت است.

 برای کنترل تغییرات دما در یک انبار، می توانید؛ سیستم های خنک کننده هوا را نصب کنید، ریزپردازنده ها را برای بررسی و تعادل دما اضافه کنید، از سیستم های تبرید استفاده کنید و انبار خود را عایق بندی کنید تا دمای خود را در طول فصول کنترل کنید.

رطوبت یکی دیگر از اجزای آب و هوایی است که باید آن را کنترل کنید تا از تشکیل کپک جلوگیری کنید که می تواند کالاهای ذخیره شده شما را از بین ببرد.

شما می توانید با استفاده از مرطوب کننده ها و رطوبت گیرهایی که به حفظ شرایط مناسب برای کالاهای ذخیره شده کمک می کنند، سطح رطوبت را کنترل کنید.

با برنامه ریزی نحوه چیدمان فضای انبار خود به گونه ای که به طور مساوی فشرده شود، جریان هوا را کنترل کنید. اطمینان حاصل کنید که تمام دهانه های درب با نوارهای آب و هوا بسته شده اند تا به کنترل حشرات کمک کنند.

نتیجه

در حال حاضر، شما آماده اجرای پروژه ساخت سوله سنگین و سبک خود هستید. عوامل زیادی بر هزینه های انبارها تأثیر می گذارد، اما عامل رایج افزایش روزافزون تقاضا برای فضای صنعتی است. سایر عوامل موثر بر هزینه عبارتند از مکان و اندازه انبار شما.

ابعاد و انواع طراحی زیادی وجود دارد که می توانید بسته به استفاده و بودجه مورد نظر خود در نظر بگیرید. روش‌های موجودی که اعمال می‌کنید به نوع سوله که در آن مستقر می‌شوید نیز بستگی دارد. نوع سوله ای که انتخاب می کنید نیز بر هزینه های خدمات آتی تأثیر می گذارد. همیشه قبل از شروع پروژه خود با یک کارشناس هزینه مشورت کنید تا بهترین قیمت ممکن را دریافت کنید.

در نهایت، در هنگام ساخت سوله خود ملاحظات تاخیر زمانی را در نظر بگیرید. این عوامل بر برنامه های سازمان شما تأثیر می گذارد و مدام بر نیروی کار و هزینه ها افزوده می شود. پیامدها همچنین می توانند بر کیفیت ارائه خدمات و زنجیره تامین تأثیر بگذارند.