اقتصادیمعرفی کسب و کار

چرا خرید هارد وسترن دیجیتال بهترین انتخاب است؟

چرا خرید هارد وسترن دیجیتال بهترین انتخاب است؟ هارد وسترن دیجیتال ضمن اینکه یک فضای اضافی را برای ذخیره اطلاعات و فایل‌ های مختلف در اختیار کاربر قرار می دهد، تجربه یک حافظه جانبی حرفه ای و راحت را برای ذخیره سازی اطلاعات نیز برای کاربر فراهم می‌ کند. شاید با بررسی مشخصات هارد وسترن دیجیتال، دارای مشخصات مشابهی با دیگر هاردها باشد اما با خرید هارد وسترن دیجیتال، یک حافظه ذخیره سازی بسیار سریع، مطابق با تکنولوژی ‌های روز دنیا و حتی جلوتر از تکنولوژی مورد استفاده در دیگر حافظه ها در اختیار شما قرار می‌ گیرد. برای آشنایی با جزئیات بیشتر از ویژگی‌ های هارد وسترن دیجیتال در ادامه ما را همراهی کنید.

چرا خرید هارد وسترن دیجیتال بهترین انتخاب است؟

شرکت وسترن دیجیتال (Western Digital Company) که به صورت اختصار (WD) نامیده می‌شود، جزو شرکت‌های آمریکایی در زمینه تولید درایوهای حافظه کامپیوتری است. دفتر مرکزی شرکت وسترن دیجیتال در آمریکا است اما هاردهای این شرکت در کشور تایلند تولید می ‌شوند. سوالی که برای بسیاری از کاربران وجود دارد، این است که چرا خرید هارد وسترن دیجیتال بهترین انتخاب است و یا هاردهای وسترن دیجیتال دارای چه ویژگی ‌هایی هستند که آن را از دیگر هاردهای تولید شده توسط برندهای مختلف متمایز می‌ کند.

در ادامه به مهم‌ترین دلایلی که خرید هارد وسترن دیجیتال را توجیه می‌ کند، اشاره کرده ‌ایم.

  • هارد وسترن دیجیتال در ظرفیت‌ های متعددی تولید شده است و تا ظرفیت 5 ترابایت در بازار وجود دارد که می‌ توانید متناسب با نیاز خود از میان آن ها انتخاب کنید.
  • هاردهای تولید شده توسط برند وسترن دیجیتال مجهز به کابل USB-A SuperSpeed می‌ باشند که برای انتقال 5 گیگابایت بر ثانیه بسیار مناسب هستند.
  • اگر قصد خرید هارد وسترن دیجیتال را دارید، در نظر داشته باشید که این هاردها دارای گارانتی معتبر هستند و تا دو سال وارانتی و تعوض نیز دارند. بنابراین این هارد با یک گارانتی کاملا تضمین شده در اختیار شما قرار می ‌گیرد.
  • هاردهای وسترن دیجیتال برای ویندوزهای 7،8 و 10 بهینه سازی شده‌ اند. البته به راحتی می‌توانید با یکبار فرمت کردن، از آن برای Mac OS نیز استفاده کنید.
  • در هنگام خرید هارد وسترن دیجیتال، یک راهنمای نصب سریع و همینطور کابل SB-A SuperSpeed نیز جهت انتقال دادن فایل ها با سرعت بالا در اختیار شما قرار داده می‌ شود.

خرید انواع هارد وسترن دیجیتال

هارد وسترن دیجیتال دارای انواع مختلفی است که هر یک از آن ها با برنامه ‌های داخلی و تکنولوژی‌ های متفاوتی ساخته‌ شده ‌اند. درادامه پیرامون برخی از مهم‌ ترین انواع هارد وسترن دیجیتال توضیحاتی را آورده‌ ایم.

هارد وسترن دیجیتال مشکی (WD Black)

هارد وسترن دیجیتال مشکی، جزو هاردهای گران قیمت ولی با کارایی بالا است. این هارد برای استفاده در داخل سیستم کامپیوتری، سیستم های مخصوص بازی و هر فضایی که نیازمند ذخیره بالایی هستند، کارایی دارد. این هارد از نظر فیزیکی بسیار قوی است و از نظر سرعت نیز بالاترین درجه کیفی را دارد.

هارد وسترن دیجیتال آبی (WD Blue)

از ویژگی‌های وسترن دیجیتال آبی، قابلیت استفاده به صورت اینترنال و اکسترنال است. این هارد دارای سرعت بسیار بالایی در بازیابی اطلاعات نیز می‌ باشد. هارد وسترن دیجیتال آبی در مقایسه با هارد وسترن دیجیتال مشکی، قدرت کمتری را دارد و معمولا از آن برای کارهای روزانه استفاده می‌ شود.

هارد وسترن دیجیتال قرمز (WD Red)

هارد وسترن دیجیتال قرمز در زمینه ذخیره سازی متصل به شبکه (NAS) یا Network-Attached Storage  کارایی دارد. این هارد به سیستم  NASمتصل می‌ گردد و این امکان را به کاربران می دهد تا به صورت محلی به داده ها در شبکه دسترسی داشته باشند و یا در صورت نیاز آن را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارند.

اگر قصد خرید هارد وسترن دیجیتال قرمز را دارید، توجه داشته باشید که امکان دسترسی به داده های این هارد نه فقط به صورت محلی، بلکه از طریق وب امکان پذیر است. این هارد در جهت جلوگیری از حمله هکرها بهینه سازی شده است. هاردهای وسترن دیجیتال در زمینه خواندن اطلاعات از هارد نسبت به عملیات نوشتن دقیق ‌تر هستند.

هارد وسترن دیجیتال بنفش (WD Purple)

هارد وسترن دیجیتال بنفش جهت استفاده در سیستم ‌های نظارت 24 ساعته و همینطور دوربین های مداربسته کارایی دارند؛ به طوری که به صورت 24 ساعته در شبانه روز اطلاعات را ضبط می کنند. هارد وسترن دیجیتال بنفش بر خلاف هارد وسترن دیجیتال قرمز، سرعت نوشتن بالایی دارد.

هارد وسترن دیجیتال سبز (WD Green)

هارد وسترن دیجیتال سبز در جهت حفاظت از محیط زیست طراحی شده‌ اند. این نوع هارد در دسته بندی هاردهای ارزان قرار دارند و مصرف انرژی آن ها کارآمدتر است ولی عملکرد ضعیف تری دارند. شرکت وسترن دیجیتال گروه سبز را در چندین خانواده شاملSSD  SATA  و M.2 تولید می کنند.

هارد وسترن دیجیتال طلایی (WD Gold)

در ادامه بررسی خرید هارد وسترن دیجیتال، به هارد وسترن دیجیتال طلایی می رسیم. هارد وسترن دیجیتال طلایی جهت استفاده در مصارف سازمانی بهینه سازی شده‌ اند. این هاردها جزو هاردهای بسیار باکیفیت، گران و با پیچیده‌ ترین حافظه های HDD هستند. هارد وسترن دیجیتال گروه طلایی دارای قدرت ذخیره سازی سالانه 550 ترابایت را با میانگین زمان 2 میلیون ساعت کار دارد. به همین دلیل این هاردها در رده سرور قرار دارند.

هارد وسترن دیجیتال  My Passport

هارد وسترن دیجیتال My Passport در دسته بندی حافظه های قابل حمل قرار دارد که از طراحی جدید و خاصی برخوردار است. یک هارد که دارای فضای کافی برای ذخیره کردن، سازماندهی و همینطور به اشتراک گذاشتن تصاویر، موسیقی و اسناد می‌ باشد.

هارد وسترن دیجیتال Elements

هارد وسترن دیجیتال مدن المنت از مدل های دیگری از هارد اکسترنال تولید برند وسترن است که با پورت USB 3  به بازار عرضه شده است. به همین دلیل از ویژگی هایی شامل برخورداری از فضای ذخیره سازی قابل اعتماد، فضای ذخیره سازی با ظرفیت بالا، سرعت انتقال داده با سرعت بالا و … برخوردار است.

این هاردها دارای ابعاد کوچک و با وزن سبک هستند که تا ظرفیت 5 ترابایت در بازار ارائه می‌ شوند. هارد وسترن دیجیتال المنت قابل حمل است و برای مصرف کنندگان در حال حرکت، یک انتخاب ایده آل است. این درایوهای خارجی برای تمامی مصارف انتخاب ایده‌ آلی هستند.

در خرید هارد وسترن دیجیتال به چه نکاتی باید توجه داشته باشیم؟

اگر قصد خرید هارد وسترن دیجیتال را دارید، سعی کنید به برخی نکات مهم توجه داشته باشید تا در نهایت هاردی را خریداری کنید که برای استفاده جهت کامپیوتر، لپ تاپ، کنسول بازی، دستگاه پخش فیلم خانگی و … مناسب باشد. در ادامه به مهم‌ ترین نکات در خرید هارد وسترن دیجیتال اشاره کرده‌ ایم.

  • هاردی را خریداری کنید که کار کردن با آن ساده است.
  • بهترین هارد، هاردی است که بتوانید از آن برای PC و MAC استفاده کنید. درحقیقت هارد خوب از قابلیت کار کردن با هر نوع وسیله و سیستم عاملی برخوردار است. خوشبختانه هارد وسترن دیجیتال برای کار کردن با هر وسیله‌ ای آماده است.
  • هارد مورد نظر باید با هر نسل از پورت شامل USB – 2.0، 3.0 و 3.2 Gen 1 – سازگار باشد. در این زمینه نیز در مورد هارد وسترن دیجیتال نمی‌توان ایرادی را وارد کرد.
  • در زمینه خرید هارد دقت کنید که یک هارد قدرتمند را خریداری کنید که سرعت انتقال بالایی داشته باشد.
  • یک هارد اکسترنال حرفه‌ ای و قدرتمند باید از محفظه قدرتمند نیز برخوردار باشد تا بتوان از آن در هر فضایی استفاده کرد. از مزیت‌ های خرید هارد وسترن دیجیتال، برخورداری آن‌ ها از محفظه ای ضد ضربه و ضد رطوبت است.

سخن آخر

در این مقاله به بررسی ویژگی های هارد وسترن دیجیتال پرداختیم و به اصلی ترین دلایلی که خرید هارد وسترن دیجیتال را به بهترین انتخاب تبدیل کرده است، اشاره نمودیم. ضمن اینکه انواع هارد وسترن دیجیتال را نیز بررسی کردیم که می‌ توانید با توجه به مشخصات هر یک، بهترین انتخاب را متناسب با نوع کاربردی که از هارد مد نظر دارید، داشته باشید.

درصورتی که قصد خرید هارد وسترن دیجیتال را دارید، از فروشگاه سازگار ارقام دیدن کنید و پس از بررسی مدل‌ های مختلف، اقدام به ثبت سفارش خرید خود نمایید.

سوالات متداول

  • چرا هارد وسترن دیجیتال در رنگ های مختلف تولید می شود؟

هر یک از رنگ های در نظر گرفته شده برای هاردهای وسترن دیجیتال، نشان دهنده مشخصات خاصی در هارد شامل کارکرد، عمر، سرعت و … هستند. افراد می‌توانند با بررسی این ویژگی‌ ها بهترین انتخاب را متناسب با کاربرد مدنظرشان داشته باشند.

  • سرعت انتقال داده با هارد وسترن دیجیتال چقدر است؟

سرعت انتقال داده با هارد وسترن دیجیتال بسیار بالاست. شما می‌ توانید به سراغ هاردهایی که از فناوری USB 3.0 و یا بالاتر برخوردار هستند، بروید. اینگونه می‌توانید سرعت انتقال داده بالایی را تجربه کنید.