اجتماعیمعرفی کسب و کار

ایا بدون مشاور میشه کنکور قبول شد؟

آیا داشتن مشاور در کنکور اجباری است؟ اکثر داوطلبان کنکور در سال قبل از کنکور به دلیل علاقه و وسواس زیادی که دارند سوالات زیادی در زمینه های مربوط به کنکور مطرح می کنند که در این سوالات معمولا دغدغه اصلی آنها کمک مشاور کنکور است! !!

آیا بدون مشاور کنکور امکان موفقیت وجود ندارد؟

ممکن است شنیده باشید که برخی افراد و برخی موسسات باورهای نادرستی را به داوطلبان این رشته القا می کنند (اگر مشاور کنکور نداشته باشید، شانس موفقیت شما بسیار پایین است یا اگر با مشاور خاصی کار می کنید، تضمین می کنید که قبول شدن و… .) این همه حرف… خالی و غیر واقعی.

مثلاً باور اول باید بگوید که هر فردی با پشتکار و تلاش می تواند به تنهایی موفق شود و در طول تاریخ کم نیستند افرادی که به تنهایی و با تکیه بر خود کارهای بزرگی انجام داده اند و به موفقیت رسیده اند. در مورد باور دوم توجه داشته باشید که از مشاور انتظار نمی رود برای موفقیت شما به اصطلاح معجزه کند.

در واقع اول و آخر میزان تلاش شما تضمین کننده موفقیت خواهد بود نه برنامه ای که مشاور به شما داده است، بنابراین طرح کنکور و مشاوران بدون تلاش بی تاثیر هستند و از طرفی افرادی بودند که اینطور نیست بدون مشاور حتی به کوچکترین شکل ممکن دست از تلاش برندارید و در نهایت به نتیجه مطلوب رسیدند. .)

مزایای یک مشاور تست نفوذ خوب چیست؟

برای اطلاعات بیشتر در مورد انتظار برای انتخاب مشاور آزمون ورودی، ابتدا باید مسئولیت ها و مزایای کار با مشاور کنکور را بدانید و در مقابل مشاور کنکور چه کارهایی می توانید انجام دهید. . کمک کنید تا هزینه آن را بپردازیم:

زودیاک و دارا

متقاضیان اغلب در نوشتن یک برنامه استاندارد که شامل تمام مباحث و دروس، زمان سنجش و تست است با مشکل مواجه می شوند، از طرفی زمان زیادی از داوطلب می گیرد، یک کنکور خوب در این رشته. کمک. کمک می کند و لازم نیست نگران از دست دادن موضوعات و کمبود وقت باشید.

در واقع، مشاور پذیرش تصمیم می گیرد که چه زمانی در امتحانات شرکت کند، تجدید نظر کند، استراحت کند، مطالعه کند و برای آن برنامه مطالعه کند.

اختلالات اضطرابی

می توان گفت مهمترین وظیفه مشاور کنکور این است که داوطلب را آرام کند و استرس او را کاهش دهد.

زیرا وقتی دانش آموزی بداند وقتی با مشکلی مواجه می شود و سوالی دارد می تواند با مشاور خود صحبت کند و برای حل آن از او کمک بگیرد استرس و اضطراب او کاهش می یابد.

از سوی دیگر یکی از مواردی که باعث ایجاد اضطراب و افسردگی در داوطلبان می‌شود، تاخیر در برنامه درسی یا تکمیل نشدن دوره پایانی منتهی به آزمون گواهینامه یا کمبود وقت است. چون مشاور کنکور به همه این مسائل واقف است و برنامه ها را رعایت می کند، می تواند آن اضطراب را از داوطلب دور کند تا با آرامش و با دقت مطالعه کند.

آشنایی با پیش نیازهای دوره

یکی از مباحث مهم برای شروع مطالعه برای کنکور، دانستن الزامات هر فصل و هر مبحث است که در صورت عدم رعایت آنها ممکن است از مطالعه و تلاش خود نتیجه کافی نگیرید.

در ابتدای کار داوطلبانی که با این موضوعات آشنا باشند بسیار اندک هستند، اما مشاور به دلیل تجربه خود اطلاعات زیادی در مورد موارد زیر دارد:

1) روش تهیه سوالات کنکور

2) کدام فصول اغلب با هم ترکیب می شوند.

3) قبل از خواندن یک فصل، باید بدانید که چه چیزی می خوانید.

4) کدام فصول مرتبط هستند و باید پشت سر هم خوانده شوند.

به عنوان مثال، برای یادگیری زیست شناسی، اکثر مشاوران آن را به قسمت های مختلف حیوانی، گیاهی، انسانی و ژنتیکی تقسیم می کنند و فصل های مربوط به این قسمت ها را یکی یکی در برنامه درسی شما قرار می دهند که بازده مطالعه شما را افزایش می دهد. بودن

برآوردن پیش نیازها

در زمینه تکمیل پیش نیازها نیز باید اشاره کنیم که مشاوران از این موضوع مطلع بوده و در برنامه شما به آن توجه دارند (مثلاً موضوع انتگرال پس از مطالعه مشتق با پیش نیازها و کاربردها معرفی می شود). .دادن). از آنجایی که مشاوران کنکور این دانش را از طریق تجربه و دانش به دست آورده اند، تکمیل این پیش نیازها به تنهایی برای داوطلبان کنکور دشوار است.

توجه داشته باشید که این موضوع در مورد سایر متون و موضوعات نیز صدق می کند.

نظارت بر اجرای برنامه های آموزشی

مشاور پذیرش با برنامه های کوتاهی که به دانشجویان ارائه می دهد در مدت زمان کوتاهی با دانشجویان ارتباط برقرار می کند که باعث می شود داوطلبان برنامه را با دقت دنبال کنند و در انجام وظایف محوله کوتاهی نکنند. مشاور شما شما را همراهی می کند و هر بار که با مشاور ملاقات می کنید مسئول گزارش کار شما به شما است.

کارگری که در کنکور مشاوره می دهد باید با وضعیت هر دانش آموز آشنا باشد و بر این اساس برنامه لازم را به او بدهد و گزارش برنامه را دریافت کند.

فضا و الهام ایجاد کنید

در طول سال، موارد زیادی پیش می آید که نامزدها خسته می شوند یا از نتایج خود راضی نیستند و امید به موفقیت را از دست می دهند، چنین بی انگیزگی و ناامیدی برای همه کاندیداها اتفاق می افتد.

حتی بالاترین نمرات کنکور نیز بارها اعلام کرده اند که در سال قبل از کنکور چندین بار ناامید شده و امید خود را به موفقیت از دست داده اند.

اگرچه این حالت در همه داوطلبان کنکور رایج است، اما تداوم آن باعث از بین رفتن انگیزه و تسلیم کلی داوطلبان می شود. در این راستا، مشاوران وظیفه دارند با ارائه راهکارهای مناسب و به موقع به دانش آموزان در ایجاد انگیزه مجدد و تلاش برای موفقیت با روحیه مشترک کمک کنند.

این راه حل ها می توانند موارد زیر باشند:

1) تجربه خود را بیان کنید

2) یا علت ناامیدی را بیابید و آن را برطرف کنید

3) به اشتراک گذاشتن تجربه سایر دانش آموزانی که با این مشکل مواجه شده اند.

آیا همه مشاوران کنکور خوب هستند؟

این مواردی که بیان کردیم از وظایف یک مشاور کنکور است که یک فرد به عنوان مشاور کنکور باید همه آنها را انجام دهد.

در واقع داوطلب با مطالعه این قسمت با علم به اینکه خودش قادر به انجام این وظایف است تصمیم می گیرد که در حین مطالعه یا برنامه ریزی خود از مشاور کمک بخواهد.

اما باید دانست که در حوزه مشاوره افرادی هستند که تحصیلات و دانش لازم برای این حرفه را ندارند اما در این حرفه فعالیت می کنند و خواهان جذب دانشجو هستند. به همین دلیل برنامه های باکیفیتی در اختیار دانش آموزان قرار نمی دهند و این می تواند بر نتیجه نهایی وی تاثیر منفی بگذارد.

بنابراین اگر قصد دارید از مشاور کمک بگیرید باید با ویژگی های یک مشاور خوب آشنا باشید تا در انتخاب خود دچار سردرگمی نشوید.

چگونه مشاور ما را انتخاب می کنید؟

در واقع این یک مشاور مناسب است که دانش و تجربه کافی در زمینه مشاوره و روانشناسی دارد، اما در چند سال اخیر دیده شده که داوطلبان پس از گذراندن دانشگاه و قبولی درگیر کنکور هستند. در فعالیت های مشاوره ای نکته مهم دیگر علاقه و رغبت داوطلبان به انتخاب این دسته از مشاوران است زیرا معتقدند اگر از روش مطالعه و برنامه ریزی فردی که در کنکور موفق شده است درس بگیرند، در این صورت کنکور را ترک خواهند کرد. به او. . اما مهمتر از همه، رمز موفقیت در کنکور، استفاده از بهترین روش مطالعه و برنامه ریزی نیست، بلکه یافتن روش مطالعه و برنامه ریزی خودتان است.

به عبارت دیگر، مشاور خوب برای انتخاب رشته کنکور سراسری کسی است که به شما کمک می کند تا برنامه ای شخصی سازی شده را پیدا کنید که متناسب با شرایط شما باشد نه اینکه روش های آموزشی خود را تحمیل یا تحمیل کند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد انتخاب مشاور مقاله مشاور خوب یا بد کنکور را مطالعه کنید.

روزهایی که امتحان سختی داشتم و تقریباً هیچ اطلاعی از نحوه مطالعه نداشتم؟ کی بخونم و کجا بخونم؟ از طریق یکی از دوستانم با یک مشاور کنکور آشنا شدم که در سال کنکور خیلی به من کمک کرد.

روز اولی که باید باهاشون صحبت میکردم و شروع به درس خوندن میکردم بهم گفت اگه جای تو بودم مشاور پیدا نمیکردم و تنها درس میخوندم (چون بهترین مشاور برای هر آدمی همینه). با خودم فکر کردم که او به شغل خود اعتقادی ندارد و انتخاب ما را اشتباه می فهمد، پس چگونه می تواند به من کمک کند؟

با گذشت زمان، با نحوه کار مشاورم آشنا شدم و هر بار احساس امید و موفقیت بیشتری می کردم تا اینکه متوجه شدم برخلاف انتظارم، وقتی از آنجا به خانه می آمدم همیشه اینطور نبود. . من با مشاورم ملاقات کردم و نامه ای آماده کردم که باید برای انجام این برنامه بیایم.

در عوض، برنامه هفتگی ام را با کمک مربی ام نوشتم. شاید الان که چندین سال از آن روزها می گذرد، اهمیت این روش را بیشتر درک کرده و از استاد راهنمام تشکر می کنم.

بله دوست خوبم به قول استاد من:

بهترین مشاور کنکور برای شما خودتان هستید، چون ما انسان هستیم نه ربات با رفتارهای ثابت. پس طبیعی است که برنامه تحصیلی شما با دوستتان متفاوت باشد، به نظر من شما مشاور خوبی برای خودتان هستید که هیچکس بهتر از شما شرایط، خلق و خو و عادات شما را نمی داند…

برای مثال، می‌دانید که مطالعه در آخر شب یا اول صبح برایتان آسان‌تر است.

آیا می‌دانستید وقتی از خواب بیدار می‌شوید، در حفظ ادبیات و دین یا ریاضی و فیزیک بهتر هستید؟

و بسیاری از خصوصیات وجود دارد که فقط شما می دانید، بنابراین اگر تصمیم به همکاری با مشاور کنکور دارید، نظر شخصی خود را فقط برای خود و شرایط خود بخواهید.

این برنامه ای نیست که در کنکور از آن استفاده کرده اید یا برنامه ای که به دانش آموزان دیگر ارائه می دهید.

در نهایت باید بگوییم که داشتن یا نداشتن مشاور اختیاری است و نه در صورت نداشتن مشاور در کنکور موفق نمی شوید، اما از طرف دیگر اگر دارید. مشاور شما مطمئناً موفق خواهد شد، اما داشتن یک مشاور خوب نیز می تواند به شما در رسیدن به موفقیت کمک کند. و به تمرکز و کاهش اضطراب و کاهش بار مسئولیت های شما کمک می کند تا بتوانید تمام وقت خود را به مطالعه اختصاص دهید.

برگرفته از وب سایت محمدرضا پوردستمالچی (لینک منبع)