تحصیل پزشکی در امریکا بدون ازمون

شرایط تحصیل پزشکی در آمریکا

در دانشگاه های این کشور کمی با هم تفاوت دارد، با این حال یک سری شرایط برای گرفتن پذیرش بین دانشگاه ها مشترک بوده که در ادامه توضیح داده شده است. توصیه می کنیم در دانشگاه مورد نظرتان را از طریق وبسایت و راه های ارتباطی با دانشگاه پیگیری کنید.

 دریافت مدرک کارشناسی از در رشته مرتبط

تحصیل در آمریکا ملک پور: تمام دانشگاه های پزشکی مدرک دوره کارشناسی در رشته های مرتبط را از داوطلبان درخواست می کنند. دانشجویان علاقمند به ورود به دانشکده های معمولا برای دوره تحصیل کارشناسی خود، رشته هایی مانند علوم تجربی (Science) ، حرکت شناسی (Kinesiology) ، روانشناسی(Psychology)  و رشته هایی که شامل درس های شیمی و زیست شناسی باشند را انتخاب می نمایند. همچنین لازم است که دوره کارشناسی در گذرانده شود چرا که سیستم پذیرش مدارک خارج از این کشور (به جز کانادا و انگلیس) را قبول نمی کند .

​ قبولی در آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی (MCAT)

دانشجویان مقطع لیسانس معمولا در سال سوم باید در ( Medical College Admission Test )   که به نام MCAT نیز شناخته می شود، ثبت نام کرده و در صورت موفقیت در این آزمون می توانند وارد دانشکده پزشکی شوند. این آزمون توانایی داوطلبان را در مهارت های تفکر خلاق، حل مسئله و دانش آنان را در زمینه های علمی گوناگون می سنجد .

​ کسب تجربه خدمات درمانی و کلینیک به عنوان فوق برنامه

جهت ارسال درخواست پذیرش به ، داوطلبان می بایست در زمان خود به فعالیت های فوق برنامه ( Extracurricular activities ) در رابطه با نیز اشاره کنند. داوطلبانی که درک خود را از حرفه با شرکت در فعالیت های خدماتی در کنار پزشکان توسعه داده باشند، معمولا امتیاز بالایی را در فرآیند اپلای دریافت می کنند. شرکت در فعالیت های داوطلبانه در مراکز درمانی علاوه بر بالا بردن اطلاعات داوطلبان درباره سیستم بهداشت و درمان ، به افزایش مهارت های ارتباطی با بیماران نیز کمک می کند.

​ داشتن مدرک زبان انگلیسی معتبر با نمره مناسب

دانش زبان انگلیسی در سطح بالا نه تنها برای گرفتن پذیرش از دانشگاه ها در مقطع کارشناسی و گذراندن دوره های تحصیلی ضروری است، بلکه هنگام شرکت در ( MCAT ) نیز نقش اساسی ایفا می کند. برای پاسخگویی به بخش های آزمون MCAT که شامل تفکر منطقی و مهارت درک مطلب بوده، داوطلبان می بایست متون انگلیسی در موضوعات متنوع و گسترده را بخوانند و تحلیل کنند که این کار بدون تسلط کافی به زبان ممکن نیست.

 مراحل تحصیل پزشکی در آمریکا

شباهت زیادی با در کانادا دارد و معمولا 4 سال به طول می انجامد. پس از آن دانشجویان به مدت 3 تا 7 سال به عنوان رزیدنت تحت نظر پزشکان باتجربه و متخصص در بیمارستان ها و مراکز درمانی آموزش می بینند. دانشجویانی که به ادامه تحصیل در یکی از تخصص های رشته علاقه دارند می توانند در دوره فلوشیپ (Fellowship) که 1 تا 4 سال دیگر به طول می انجامد، شرکت کنند.

شامل دوره های درسی فشرده و تمام وقت بوده و کلاس های درسی اغلب از دروس تشریحی و آزمایشگاه تشکیل شده تا دانشجویان با بررسی نمونه های آزمایشگاهی، اطلاعات و تجربه کافی را درباره آناتومی و ساختار بدن انسان به دست آورند.

جهت دریافت مدرک ، تمام دانشجویان می بایست در آزمون شرکت کنند تا اجازه فعالیت به عنوان را در این کشور کسب نمایند. این آزمون سه مرحله دارد که مرحله اول آن در سال دوم دانشگاه، مرحله دوم در سال چهارم و مرحله آخر در اولین سال دوره رزیدنتی برگزار می شود.

هزینه تحصیل پزشکی در آمریکا

برای دانشجویان بین المللی بسیار بالا بوده و به طور متوسط 62 هزار دلار در سال می باشد. اغلب دانشگاه ها نیز در زمان پذیرش دانشجویان مدارک نشان دهنده تمکن مالی را از داوطلبان درخواست می کنند. با این حال دانشجویان بین المللی در صورت داشتن ، ممکن است بتوانند از کمک هزینه شهریه استفاده کنند.

همان طور که اشاره شد نه تنها پذیرفته شدن در برای دانشجویان غیر آمریکایی بسیار سخت بوده، بلکه داوطلبان در صورت پذیرفته شدن می بایست که در آمریکا رقم بالایی دارد را بپردازند. از این رو توصیه می کنیم که علاقمندان، دوره های پزشکی سایر کشورها مانند روسیه که هزینه کمتری دارد را هم در نظر بگیرند.

در صورت داشتن هرگونه سوال در خصوص و سایر کشورها می توانید با سامانه مشاوره تحصیلی هیوا تماس بگیرید تا کارشناسان این سامانه اطلاعات کافی را در اختیارتان قرار دهند.

سوالات متداول

1- ✔️ تحصیل رشته پزشکی در آمریکا چه شرایطی دارد ؟

✔️ تحصیل در مقطع کارشناسی یکی از رشته های مرتبط با پزشکی و قبول شدن در آزمون MCAT شرط تحصیل پزشکی در آمریکا بوده که در این مورد در متن مقاله توضیحات بیشتری ارائه شده است .

 2- ✔️ آیا تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا آزمون ورودی دارد ؟

✔️ بله . طبق متن مقاله آزمون ورودی رشته پزشکی در آمریکا MCAT نام دارد و شرکت در آن برای متقاضیان تحصیل رشته پزشکی ضروری است .

 3- هزینه تحصیل پزشکی در آمریکا چه مقدار است ؟

✔️ تحصیل رشته پزشکی در آمریکا معمولا هزینه سنگینی داشته که میانگین آن و سایر شرایط پذیرش پزشکی در این کشور در متن مقاله ذکر شده است