عمومیمعرفی کسب و کار

طریقه هواگیری دستگاه تصفیه آب خانگی

دستگاه‌های تصفیه آب خانگی معمولاً در حین نصب یا تعویض فیلتر نیازی به تهویه خاصی ندارند و طی چند روز به آرامی گاز زدایی می‌کنند. فقط در موارد خاص و نادر، اگر هر یک از شرایط زیر را تجربه کردید، سعی کنید به هوا منتقل شوید:
توجه: می توانید در این آموزش >>> مخزن گرمایش و نحوه گرم کردن مخزن دستگاه تصفیه آب در منزل جستجو کنید.
1- دستگاه تصفیه آب کار خود را به درستی انجام می دهد و همه چیز خوب است اما خاموش نمی شود و عالی کار می کند.
– در این حالت مقداری از گاز محبوس شده در دستگاه به جریان الکتریکی نزدیک شده و از بالا رفتن فشار و تشخیص آن توسط سنسور جلوگیری می کند و این امر باعث خاموش شدن دستگاه می شود. راه حل این مشکل این است که وقتی دستگاه در حال کار است، لوله آب فیلتر را از ممبران یا لوله ای که وارد سنسور فشار قوی می شود جدا کنید و اجازه دهید هوا خارج شود و آب از لوله خارج شود. اگر فشار هوای داخل مخزن تنظیم نشده باشد نیز ممکن است این اتفاق بیفتد. >> فشار هوا را در مخزن فیلتر آب تنظیم کنید.
2- هنگام بازکردن شیر تخلیه آب تحت فشار و ضربه ای خارج می شود و هوا نیز همزمان خارج می شود.
– در این زمان مقداری هوا در فیلتر بالایی دستگاه و مجرای محبوس شده و با فشار و آب آزاد می شود که باعث دفع آب می شود. راه حل این مشکل این است که لوله آب بین فیلتر 5 و 6 را بردارید و اجازه دهید دستگاه برای مدتی به همین صورت کار کند و هوای محبوس شده خارج شده و مخزن را خالی بگذارید. اگر موارد ذکر شده را انجام ندهید در چند روز آینده آرام آرام این روحیه بیرون می آید.

طریقه هواگیری دستگاه تصفیه آب خانگی
طریقه هواگیری دستگاه تصفیه آب خانگی

3- موتور ماشین کار می کند اما آب تشکیل نمی شود و حتی وارد ممبران (فیلتر سوم) نمی شود.
– در این حالت مقداری هوا روی محفظه فیلتر سوم محبوس شده و اجازه جریان آب را نمی دهد. راه حل این مشکل این است که محفظه مرحله سوم را کمی باز کنید و اجازه دهید مقداری آب از لبه محفظه خارج شود. این حالت معمولا زمانی رخ می دهد که فشار آب ورودی به دستگاه کم باشد.
چند نکته مهم (ذکر شده توسط آبینه نمایندگی تصفیه آب):
در هنگام نصب دستگاه تصفیه آب نیازی به کم و زیاد شدن هوای مخزن نیست زیرا فشار هوای مخازن در ابتدای کار توسط سازنده تعریف می شود.
در ابتدا نیازی به انجام هیچ یک از مراحل فوق ندارید و تنها در صورت مواجه شدن با سه مورد که معمولاً نادر هستند، راه حل های پیشنهادی را دنبال کنید.
هر یک از موارد فوق می تواند ناشی از مواردی غیر از تهویه باشد
هنگام نصب یا تعویض فیلتر باید توجه داشت که همیشه سعی کنید آب سیاه فیلتر شماره 2 را از محفظه فیلتر سوم گرفته و در عین حال هوای محبوس شده در فیلتر اول و دوم نیز خارج شود. . این هوای حبس شده معمولاً هیچ علامتی ندارد و خود را نشان نمی دهد، اما می تواند به پمپ و فیلتر ممبران آسیب جدی وارد کند. پس سعی کنید این هوای اضافی را از بین ببرید.

منبع: خرید تصفیه آب از آبینه