عمل ترانسفر باسن

امروزه تبلیغات وسیعی درباره پیکرتراشی و تزریق چربی به باسن در بین پزشکان و بیماران رایج شده است. تصاویر کمرهای بسیار باریک همراه با باسن های بسیار برجسته در اینستاگرام به وفور دیده می شود. با دیدن این تصاویر، بیماران به شدت تشویق می شوند که این نوع از انتقال چربی یا فت ترانسفر برای آنها هم انجام شود. ولی آیا می دانید نتیجه واقعی آن چیزی نیست که شما در عکس های بلافاصله بعد از عمل مشاهده می کنید!

لیفت باسن که به آن بزرگ کردن باسن یا لیفت باسن برزیلی نیز گفته می شود، به یک عمل جراحی زیبایی شامل انتقال چربی به باسن برای بهبود شکل و پرتر کردن آن ناحیه اشاره دارد. از آنجایی که این جراحی از چربی بدن فرد استفاده می کند، طبیعی ترین راه برای بهبود اندازه و شکل باسن در اندازه دلخواه است که توسط دکتر پیکرتراشی انجام میگیرد.

Hip transfer operation

انتقال چربی به باسن چیست؟

با افزایش سن، باسن‌ می‌ تواند آویزان شود و بافت آن استحکام خود را از دست بدهد. که حتی تمرینات سنگین و ورزش ها نیز نمی توانند باسن را در حد مورد نیاز بالاتر ببرند. انتقال چربی به باسن که به عنوان لیفت باسن برزیلی نیز شناخته می‌شود، می‌تواند راه‌ حلی عالی برای کمک به بالاتر بردن و برجسته‌کردن باسن باشد. در طول درمان، چربی اضافی از قسمت دیگری از بدن با استفاده از روش لیپوساکشن برداشته می شود. اغلب بیماران انتخاب می کنند که چربی از شکم یا ران گرفته شود. سپس دوباره به ناحیه مورد نیاز تزریق می شود و به بهبود شکل و ظاهر باسن کمک می کند. این محلول چربی می تواند جایگزین مناسب تری برای سایر درمان های لیفت ناقص مانند پروتز باشد. روش انتقال چربی به باسن دوره نقاهت کوتاهی پس از درمان دارد.

این یکی از راه­ های افزایش حجم و اصلاح فرم باسن می باشد. روش اصلی برای افزایش سایز باسن استفاده از پروتز باسن می باشد، ولی علاوه بر پروتز، می توان از یا انتقال چربی بدن افراد برای فرم دهی (BBL) و افزایش سایز باسن استفاده کرد.

مزایای انتقال چربی به باسن چیست؟

انتقال چربی به باسن یک روش جراحی یک روزه است که حداقل زمان بهبودی را دارد. درمان نیازی به بیهوشی عمومی ندارد و معمولا از آرام بخشی استفاده می شود. نیازی به بستری در بیمارستان نیست، اما از فرد خواسته می‌ شود که برای بررسی و پیگیری های مداوم طبق زمان بندی که پزشک جهت مراجعه تعیین نموده مراجعه کند.

  • ایجاد تعادل در شکل ظاهری باسن
  • باسنی گردتر
  • بهبود تقارن در باسن
  • نتایج طولانی تر از برخی تکنیک های لیفت باسن

انتقال گام به گام چربی به باسن

مشاوره قبل از تزریق چربی

قبل از آغاز این روش باید با یک جراح با تجربه مشاوره های لازم انجام شود.

جراح در مورد این روش با جزئیات با شما صحبت کنند و به سؤالات شما پاسخ می دهند.

سابقه پزشکی کامل شما گرفته می شود و جراح ارزیابی می کند که آیا شما کاندید مناسبی برای این عمل هستید یا خیر.

با پزشک خود ملاقات کنید

اگر تصمیم به انتقال چربی به باسن دارید، باید با جراح مورد نظر خود صحبت کنید. سابقه پزشکی کامل شما گرفته می شود و جراح ارزیابی می کند که آیا شما کاندید مناسبی برای این عمل هستید یا خیر. این جلسه فرصت مناسبی برای پاسخگویی به تمام سوالات پزشکی شما توسط پزشک خواهد بود و این فرصت را به شما می دهد تا در مورد نتایج مطلوب و مورد انتظار صحبت کنید. مدت و زمان قطعی دقیق توسط پزشک تعیین خواهد شد.

اقدامات لازم قبل از عمل

اگر تصمیم شما برای انتقال چربی قطعی است، در روز جراحی یک بار دیگر با پزشک خود ملاقات کنید تا در مورد سؤالات لحظه آخری صحبت کنید و رضایت نهایی خود را قبل از عمل ارائه دهید.

در طول روش تزریق چربی به باسن

انتقال چربی به ناحیه باسن شامل برداشتن چربی از یک ناحیه از بدن از طریق روش لیپوساکشن است که سپس از طریق تزریق های کوچک به باسن شما تزریق می شود. سپس پزشک یک برش کوچک در یک ناحیه ایجاد می‌کند و یک پروب کوچک را وارد می‌کند که امواج اولتراسوند را منتقل می‌کند. این امواج به مایع شدن چربی کمک می کند که در نهایت به آرامی کشیده شده و از ناحیه انتخاب شده خارج می شود. سپس همان چربی از طریق سرنگ کوچک به باسن تزریق می شود و شکل باسن را تغییر می دهد.

پردازش چربی

پس از عمل لیپوساکشن، سلول های چربی استخراج شده با دقت پردازش می شود و بهترین سلول ها را برای تزریق مجدد انتخاب می شود. فقط برخی از سلول های چربی استخراج شده برای تزریق مجدد به اندازه کافی خالص خواهند بود.

بعد از عمل تزریق چربی به باسن

پس از انجام عمل، مدتی در اتاق ریکاوری می مانید تا بهوش آیید.

جهت تسکین درد و جلوگیری از عفونت به شما مسکن و آنتی بیوتیک می دهند.

این روش نیاز به استراحت های طولانی مدت ندارد و می‌توانید تقریباً بلافاصله فعالیت ‌های عادی خود را از سر بگیرید.

قبل از اینکه کلینیک را ترک کنید، پزشک توصیه های مراقبتی لازم در طول بهبودی ارائه می کند.

روش کار صحیح چگونه است؟

تحت بی حسی موضعی و یا بی هوشی عمومی چربی های اضافه در ناحیه شکم، پهلو، پشت و یا ران ها با یک روش لیپوساکشن برداشته شده و بعد از تصفیه و شسته شدن چربی ها توسط سرنگ های مخصوص به ناحیه مورد نظر از باسن تزریق می شود.

از آنجاییکه تزریق چربی در واقع انتقال چربی و یا پیوند چربی از یک قسمت بدن به قسمت دیگر بدن می باشد، پس معمولاً درصد زیادی از سلولها پیوند موفقیت آمیزی ندارند و فقط درصد کمی از چربی ها به منطقه مثل باسن پیوند می شوند و باعث افزایش سایز می شوند.

بدین ترتیب بلافاصله بعد از عمل که حجم زیادی چربی مثلاً 500 تا 1000 سی سی به هرطرف باسن تزریق شده است، باسن بسیار بزرگ و برجسته دیده می شود و پزشکان و حتی افراد غیرپزشک از صحنه بلافاصله بعد عمل عکاسی کرده و برای تبلیغات بهره برداری می کنند، در حالیکه نتیجه واقعی حدود 3 ماه بعد عمل حاصل می شود.

یعنی 3 ماه طول می کشد تا ورم برطرف شده و چربی های پیوند شده از زیرپوست جذب بدن شوند و باقیمانده فقط درصد کمی از چربی تزریق شده می باشد که توانسته است به بافتهای باسن پیوند شود مثلاً از 500 تا 1000 سی سی تزریق شده فقط 150 تا 300 سی سی به بافت باسن پیوند موفق پیدا می کند.

مقدار حدوداً 200 سی سی افزایش سایز در ناحیه باسن بسیار ارزشمند است ولی به هیچ وجه آن نیست که بلافاصله بعد از عمل وجود دارد و در تصاویر بلافاصله بعد از عمل می بینید!

بیماران یا متقاضیان تزریق یا انتقال چربی به باسن باید بدانند که نتیجه ای که از تزریق چربی بدست می آورند سه ماه بعد از عمل خودش را نشان می دهد و به هیچ وجه افزایش سایز آنقدر که در عکس ها دیده می شود اتفاق نمیافتد در واقع عکس هایی که اینستاگرام از باسن ها تزریق چربی شده می­بینند تماماً ورم و یا مایع اضافی است که در زمان عمل به ناحیه باسن تزریق می شود و طی مدت کوتاهی مقدار بسیار زیادی از بزرگی از بین می رود.

چرا انتقال چربی به باسن انجام می شود؟

انتقال چربی به باسن به منظور اصلاح مشکلاتی مانند موارد زیر می باشد:

  • رفع افتادگی باسن
  • فرم دهی به باسن های صاف
  • اصلاح باسن نامتقارن
  • اصلاح شکل باسن با فرم نامتناسب و کوچک
  • باز گرداندن حس اعتماد به نفس در افرادی که اعتماد به نفس آنها به دلیل شکل و اندازه باسن پایین آماده است

انجام عمل انتقال چربی به باسن شامل چه مواردی می شود؟

به منظور انجام روش تزریق چربی به باسن از جدیدترین تکنیک ها استفاده می شود تا بهترین و ماندگارترین نتایج را پس از عمل به شما ارائه شود. این روش از استخراج چربی، با استفاده از لیپوساکشن، به دنبال پردازش چربی و تزریق چربی به باسن استفاده می کند.

اگر از اندازه یا شکل باسن خود ناراضی هستید، می توانید با دکتر افسانه ثنایی مشورت کنید زیرا ایشان طیف گسترده ای از جدیدترین درمان های جوانسازی و زیبایی را ارائه می دهند.

چگونه نتیجه خوب از تزریق چربی به باسن می توان گرفت؟

برای کسب نتیجه خوب از تزریق چربی موارد زیر حتماً باید رعایت شوند:

  1. انتخاب بیمار مناسب
  2. توضیح کامل درباره نتیجه و ارائه واقعیت به بیمار
  3. برداشته شدن همزمان چربی های اضافه پهلو، کمر، پشت و خارج ران ها
  4. تکنیک صحیح انتقال چربی (چربی ها باید با ملایمت خارج شوند درغیر اینصورت سلول های چربی آسیب می بینند و بعد از وارد شدن به باسن خود به خود و سریع از بین می روند)

مدت زمان بهبودی پس از انتقال چربی به باسن چقدر است؟

انتقال چربی به باسن نسبت به برخی روش‌ های جایگزین لیفت باسن زمان بهبودی کوتاه ‌تری دارد. پس از درمان مقداری کبودی و تورم را تجربه خواهید کرد، اما معمولاً در عرض 3 تا 14 روز این کبودی و تورم از بین می ‌رود. پس از جراحی انتقال چربی باید بتوانید در عرض 4 تا 7 روز به محل کار خود بازگردید و بسته به نوع سبک زندگی خود، باید بتوانید در عرض 2 هفته به فعالیت های عادیفرم و تناسب باسن یکی از فاکتورهای مهم در جذابیت اندام زنان است. اخیرا متد‌های جدیدی برای بزرگ کردن و فرم دهی باسن به کار می روند که یکی از آنها تزریق چربی به باسن یا فرم دهی باسن به روش برزیلی است. همانگونه که از نام این روش مشخص است، از انتقال یا ترانسفر چربی و تزریق چربی جهت گرد کردن و فرم ‌دهی باسن بهره می گیرند. فرم دهی باسن به روش تزریق چربی، عموما در ۳ مرحله اجرا می شود:

  1. برداشت چربی از برخی قسمت‌های بدن مثل شکم، پهلوها و ران
  2. یکدست و خالص نمودن این چربی و آماده سازی آن برای تزریق و انتقال
  3. شروع عملیات جراحی و انتقال چربی به برخی از قسمت های مشخص باسن. گفتنی است که برای انتقال چربی 3 یا 4 بریدگی کوچک بر روی باسن ایجاد می‌شود که پس از جراحی قابل رویت نیستند.

مزایای تزریق چربی به باسن

تناسب اندام و شکل و سایز باسن افراد بیشتر به ژنتیک آن ها بستگی دارد، چه از لحاظ ساختار اسکلتی و چه از لحاظ تجمع چربی. البته با داشتن یک رژیم غذایی مناسب و سالم و ورزش مداوم می‌توانید به وزن دلخواه خود برسید و عضلات باسن را تا حدودی تقویت نمایید. اما برخی از افراد با وجود داشتن رژیم غذایی و سبک زندگی سالم، از باسن صاف خود ناراضی هستند.

تزریق چربی به باسن از متد‌های جدید است که بر اثرات ژنتیکی غالب شده و شما را به فرم باسن مد نظرتان می رساند. شایان ذکر است که در این روش مدت زمان بهبودی و نقاهت فرد پس از عمل، در مقایسه با روش پروتز باسن بسیار کوتاه تر است. همچنین پس از انجام جراحی نیازی به بستری شدن بیمار در بیمارستان وجود ندارد.

مراقبت‌های پس از تزریق چربی به باسن

برای اینکه نتیجه فرم دهی باسن با تزریق چربی دقیقا همان چیزی شود که می خواستید، بایستی علاوه بر انتخاب یک جراح متخصص و حرفه ای، نکات مراقبتی بعد از جراحی را نیز به دقت مد نظر داشته و انجام دهید. وجود کمی درد پس از انجام جراحی کاملا طبیعی است که البته با استفاده از داروهای مسکن تجویز شده توسط جراح، قابل مهار می‌باشد. افزون بر این، به مدت ۲ هفته پس از جراحی نباید بر روی باسن خود بنشینید یا دراز بکشید. در این تایم زمانی شما باید بر روی پهلو یا شکم خود بخوابید و فقط جهت استفاده از توالت فرنگی به آهستگی بنشینید. در نهایت، پس از دو ماه یا ۸ هفته بدن شما کاملا به حالت نرمال برمیگردد و می‌توانید به راحتی تمام فعالیت‌های روزمره‌ خود را انجام دهید.