سلامت و دانشمعرفی کسب و کار

مراقبت و نگهداری از سمعک چگونه است؟

اگر شما یا یکی از نزدیکانتان از سمعک استفاده می کنید، بهتر است نحوه استفاده و مراقبت از آنها را بدانید. زیرا در غیر این صورت ممکن است با مشکل آسیب رساندن به گوش خود مواجه شوید. سمعک ها دستگاه های محکمی هستند و به نظر می رسد که نیاز به نگهداری زیادی ندارند، اما برخلاف تصور شما، سمعک ها در برابر استفاده نادرست بسیار آسیب پذیر هستند. هنگام مراقبت و مراقبت از سمعک باید چندین نکته را در نظر گرفت.

برای خرید سمعک میتوانید به بهترین سمعک فروشی شیراز مراجعه کنید.

از سمعک خود در برابر آلودگی محافظت کنید.

از سمعک خود در برابر رطوبت محافظت کنید.

دستگاه را از کودکان و حیوانات خانگی دور نگه دارید.

از تماس با اسپری مو روی سمعک خودداری کنید.

نحوه مراقبت از سمعک خود را بیاموزید.

سمعک را در مکانی امن نگهداری کنید.

برای تمامی تعمیرات لوازم خانگی از متخصص کمک بگیرید.

چگونه از سمعک استفاده کنیم؟

یادگیری نحوه استفاده صحیح از سمعک بسیار مهم است. زیرا استفاده نادرست از آن ممکن است به دستگاه یا گوش شما آسیب برساند. برای استفاده صحیح از سمعک، ابتدا دست های خود را بشویید، سپس گوش را با دقت بیرون بیاورید، قالب را به سمت مجرای گوش فشار دهید و کمی بچرخانید. در نهایت سمعک را پشت گوش خود قرار دهید.

نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که سمعک برای ویژگی های منحصر به فرد هر گوش طراحی شده است، به این معنی که سمعک گوش چپ شما ممکن است متفاوت از گوش راست شما طراحی شود. به همین دلیل بهتر است قبل از گذاشتن سمعک در گوش به علائم خاص آن توجه کنید.

چگونه قالب سمعک را تمیز کنیم؟

با توجه به حساس بودن سمعک، باید در نگهداری از سمعک دقت کرد. تجمع موم، روغن و گرد و غباری که در گوش و اطراف آن جمع می شود می تواند صداها را خفه کند و در نهایت گیرنده سمعک را مسدود کند. بنابراین تجمع این آلاینده ها آسیب جدی به سمعک وارد می کند. برای از بین بردن این آلودگی ها، سمعک شما باید شامل ابزار و وسایل زیر باشد:

برس مخصوص

محافظ مومی

در تمیز کردن سیم ها کمک کنید

پارچه تمیز و خشک

هنگام تمیز کردن سمعک، تمیز و خشک نگه داشتن دست ها بسیار مهم است، زیرا میکروفون سمعک بسیار ظریف است و به راحتی مسدود می شود. همانطور که می دانید، پیشگیری بهتر از درمان است، بنابراین برای جلوگیری از کثیف شدن، خیس شدن یا شکستن سمعک خود، به سادگی این مراحل را دنبال کنید:

هنگام گذاشتن و درآوردن سمعک، دست ها و گوش های خود را تمیز نگه دارید.

وسایل خود را روزانه تمیز کنید.

از موم محافظ استفاده کنید.

فراموش نکنید که روش های تمیز کردن سمعک در داخل و خارج گوش متفاوت است. تفاوت اصلی در قالب گوش است که اغلب از لوسیت یا سیلیکون ساخته می شود. هیچ وسیله الکترونیکی در این قسمت از سمعک وجود ندارد. به این ترتیب تمیز کردن آن راحت تر خواهد بود. اسپری های ضد عفونی کننده مخصوص قالب گوش در سمعک ها طراحی شده اند که می توانید به راحتی از آن ها نیز استفاده کنید.

توجه داشته باشید که این توصیه برای سمعک های RIC یا RITE اعمال نمی شود. زیرا در قسمت تلفن این سمعک ها از وسایل الکترونیکی استفاده شده است. در این حالت معمولاً یک محافظ مومی قابل جابجایی برای محافظت از وسایل الکترونیکی وجود دارد و شنوایی شناس می تواند در صورت لزوم نحوه تعویض آن را به شما نشان دهد.

نکات مهم برای قرار دادن باتری در سمعک

اگر می خواهید از سمعک خود به خوبی استفاده کنید و مشکلی نداشته باشید، بهتر است به باتری آن توجه کنید. در مورد باتری های سمعک باید به نکات زیر توجه کرد:

باتری را در سمعک رها نکنید.

باتری را تمیز و خشک نگه دارید.

باتری را از گرما یا سرمای بیش از حد محافظت کنید.

هرگز باتری های قدیمی را نسوزانید، ممکن است منفجر شوند.

باتری ها را دور از دسترس کودکان قرار دهید زیرا ممکن است بلعیده شوند.

به خاطر داشته باشید که باتری باید متناسب با سمعک شما باشد و این باتری ها در چهار سایز رنگی عرضه می شوند تا به شما کمک کنند به راحتی سایز مناسب سمعک خود را تشخیص دهید.

باتری سایز 10 زرد.

13 باتری نارنجی را اندازه بگیرید.

باتری سایز 312 قهوه ای.

باتری های سایز 675 آبی هستند.

برای افزایش عمر سمعک و باتری آن چه اقداماتی می توان انجام داد؟

جالب است بدانید که اگر باتری سمعک به طور مرتب استفاده شود، ممکن است هر چند روز یک بار نیاز به تعویض داشته باشد. به همین دلیل باید از روش های خاصی برای افزایش عمر باتری استفاده کنید. برخی از این روش ها عبارتند از:

بسته مهر و موم شده باطری را زود باز نکنید زیرا در تماس باطری با هوا فعال شده و شروع به مصرف انرژی می کند.

باتری ها را به درستی اداره کنید. باتری های استفاده نشده را در جای خشک و خنک نگهداری کنید. دما و رطوبت بسیار بالا عمر آنها را کوتاه می کند.

قبل از تعویض باتری دست های خود را بشویید، زیرا روغن و کثیفی می تواند به سمعک شما آسیب برساند.

شب درب باتری را باز کنید. باز کردن درپوش باتری تخلیه باتری را در زمانی که سمعک استفاده نمی شود کاهش می دهد.

تاریخ انقضای باتری را بررسی کنید. البته، شما فقط می خواهید چند باتری اضافی نگه دارید، اما به یاد داشته باشید که حتی باتری های باز نشده نیز ممکن است آسیب ببینند، بنابراین باید هر مقدار که نیاز دارید خریداری کنید.

مارک های دیگر را امتحان کنید. این به شما کمک می کند تا مشخص کنید کدام برند با سمعک شما بهترین و طولانی ترین عملکرد را دارد.

برای افزایش عمر سمعک، به هفت نکته زیر توجه کنید:

مواد مورد استفاده در ساخت سمعک.

نحوه تمیز کردن

جایی که از سمعک استفاده می شود.

نحوه مراقبت از سمعک

رویه های سمعک

فیزیولوژی بدن انسان

نیازهای شنوایی منحصر به فرد

سمعک هر چند وقت یک بار باید سرویس یا تنظیم شود؟

بهترین زمان برای تنظیم سمعک حداقل هر شش ماه یکبار است. اما اگر هر یک از موارد زیر را تجربه کردید، باید برای تنظیم مجدد به پزشک مراجعه کنید:

وقتی شنیده می شود، مانند سوت در گوش می آید

نوسانات حجم

از دست دادن شنوایی

درد یا ناراحتی در گوش یا اطراف آن

در پایان

از آنجایی که شنوایی هر فرد بسیار حساس و منحصر به فرد است، به اطلاعات دقیقی در مورد نحوه مراقبت یا استفاده از سمعک نیاز دارید. همچنین فراموش نکنید که قبل از گذاشتن یا درآوردن سمعک دست و گوش خود را تمیز کنید و به نحوه نصب و تمیز کردن سمعک توجه کنید.