چرا جای عمل واریکوسل سفت میشود؟

امروزه واریکوسل یکی از شایع ترین علل ناباروری در مردان جوان است. از عوارض واریکوسل می توان به هیدروسل یا شاخ مایع، بیضه ای که پس از عمل واریکوسل می افتد و درد بیضه اشاره کرد.

Cad آیا واریکوسل آن است؟

واریکوسل به معنای بزرگ شدن بیضه ها و رگ های واریسی است. وجود واریکوسل در یک جوان دلیل ناباروری نیست و در بسیاری از موارد مردان جوان و میانسال بارور را می بینیم که علیرغم ابتلا به واریکوسل دارای فرزندان زیادی هستند. برای درمان واریکوسل نیاز است به فوق تخصص اورولوژی مراجعه نمایید.

اگر مرد جوانی با وجود داشتن رابطه جنسی طبیعی و عدم پیشگیری از بارداری بعد از یک سال ازدواج صاحب فرزند نشود، نیاز به درمان واریکوسل دارد. لازم به ذکر است که زنان باید همزمان از نظر ناباروری بررسی شوند.

علل ناباروری در زنان:

تخمدان پر از کیست

چسباندن لوله های رحمی

وجود رحم قطعه قطعه شده

تخمدان ها کوچک، توسعه نیافته و ضعیف هستند

شایع ترین علت ناباروری مردان

واریکوسل

بیضه های کوچک رشد نیافته

سندرم سل سرتولی با عدم وجود سلول های اسپرماتوژنز.

چسبندگی در لوله های اسپرم ساز

تورم بیضه ها بعد از انزال که باعث آسیب به بیضه ها می شود.

در آزمایش اسپرم مرد، اگر سلول اسپرمی وجود نداشته باشد و امتیاز آن صفر باشد، باید از بیضه ها نمونه برداری شود. بدون سلول های اسپرم، فرد توانایی تولید مثل طبیعی ندارد و بعید است که بچه دار شود. اما اگر در نمونه اسپرم وجود داشته باشد و خارج نشود باید نمونه برداری از مجرای دفران انجام شود یعنی مسیر مسدود شده است بنابراین بهترین درمان برای این افراد IVF است.

در واریکوسل، سلول های اسپرم دست نخورده هستند، اما به دلیل واریکوسل و دژنراسیون وریدهای واریسی، سلول های اسپرم غیر طبیعی و تحرک کمتری دارند. هنوز هیچ درمان دارویی برای واریکوسل وجود ندارد. داروهایی که رشد اسپرم را تحریک می کنند فقط می توانند تعداد اسپرم را تا 5 درصد در مرد مبتلا به این بیماری بهبود بخشند، بنابراین امروزه جراحی دقیق ترین راه برای درمان واریکوسل است.

عوارض جراحی واریکوسل

از عوارض واریکوسل می توان به هیدروسل، تنگ شدن بیضه ها و درد بیضه بعد از جراحی واریکوسل اشاره کرد.

1- هیدروسل یا کیسه بیضه آبکی

در حین عمل اگر وریدهای واریسی به طور کامل توسط جراح در معرض دید قرار نگیرد و بافت لنفاوی برداشته نشود و یا فرد پس از عمل استراحت کافی نداشته باشد و بیش از حد روی پا بماند، آب در اطراف آن جمع می‌شود. کیسه بیضه، همانطور که از اندازه بیضه عمل شده در مقایسه با کیسه بیضه مشخص می شود، طبیعی به نظر می رسد.

اگر مقدار مایع اطراف کیسه بیضه کم باشد، ممکن است نیازی به درمان نباشد. اگر هیدروسل کیسه بیضه ای را که قبلاً عمل واریکوسل روی آن انجام شده است بزرگ کرده باشد، مطمئن ترین و موثرترین درمان جراحی و برداشتن مایع اطراف کیسه بیضه است. برداشتن آب از اطراف کیسه بیضه با سرنگ باعث تجمع آب جدید می شود و بنابراین توصیه نمی شود. این عمل به صورت سرپایی انجام می شود. برای دیدن فیلم عملیات به قسمت دوربین یا فیلم سایت مراجعه کنید.

۲- بیضه ها پس از جراحی واریکوسل کوچک می شوند

یکی از عوارض جراحی واریکوسل کوچک شدن بیضه ها بعد از جراحی واریکوسل است. علت بریدگی شریان بیضه بر اثر واریکوسل است که به اشتباه جراح در حین عمل بریده شده و به دلیل عدم خونرسانی بعد از عمل بیضه به تدریج کوچک می شود که در این صورت درمانی برای آن وجود ندارد. . با آن مقابله کنید. آن را معکوس کند.

3- بعد از جراحی واریکوسل باعث درد در بیضه چپ می شود

آیا واریکوسل درد دارد؟ به دلیل بسته شدن وریدهای واریکوسل در حین جراحی، اغلب درد بیضه ایجاد می شود که جای نگرانی ندارد و با استراحت زود برطرف می شود. امروزه با پیشرفت در تکنیک های جراحی و میکروسرجری و جراحی لاپاراسکوپی، عوارض بعد از جراحی واریکوسل کم و نادر است.

برخی از افراد با درد در بیضه به پزشک مراجعه می کنند و در معاینه بیماری ویروسی تشخیص داده می شود. حتی اگر چنین فردی بیماری ویروسی داشته باشد یا بچه دار شود حتی اگر آزمایش اسپرم او نرمال باشد، نیازی به جراحی ندارد، زیرا جراحی ویروسی نه تنها درد را تسکین نمی دهد، بلکه در بسیاری از موارد جراحی غیرضروری است. درد .

آیا واریس بیضه خطرناک است؟

اگر متوجه رگ های واریسی در بیضه های خود شدید، ممکن است از خود بپرسید: “آیا این وضعیت خطرناکی است؟” وریدهای واریسی در بیضه ها که به واریکوسل معروف هستند همیشه مضر نیستند، اما گاهی اوقات می توانند باعث درد در بیضه یا سایر علائم ناخواسته شوند.