عمومی

آموزش بازگردانی پست پاک شده در اینستاگرام

اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در سراسر دنیا می‌باشد و بخش بزرگی از دنیای ارتباطی امروز را به خود اختصاص داده است. علاوه بر ارتباط،این برنامه کاربران خود را قادر ساخته تا عکس ها و ویدیوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. برای برخی از افراد پست ها و پیج شخصی اینستاگرام ارزش خاصی دارد. همچنین بسیاری از کسب و کار ها در این برنامه به دنبال رشد بیزینس خود هستند. اما اگر یکی از پست‌های مهم شما به اشتباه پاک شود، چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ در این راهنما با آموزش بازگردانی پست پاک شده با تبلیغچه همراه باشید.

بازیابی پست پاک شده

پیش از شروع باید همین ابتدا بگوییم که هیچ روش تضمینی برای بازیابی پست حذف شده در اینستاگرام وجود ندارد. روش‌هایی که در این بخش به آن اشاره خواهیم کرد، تنها در مواقعی است که شما پست خود را به صورت خاصی به اشتراک گذاشته باشید یا آن را حذف کرده باشید.

آیا بازگردانی پست پاک شده در اینستاگرام ممکن است؟

پست‌های اینستاگرام برای برخی افراد بسیار ارزشمند هستند. اما ممکن است به دلایل مختلفی پاک شوند. شاید به اشتباه پست خود را حذف کرده‌ باشید و یا شاید دزدان اینترنتی با هک کردن حساب کاربری پست شما را پاک کرده‌اند. اما فارغ از هر دلیلی در این راهنما می‌خواهیم به بازیابی یک پست پاک شده بپردازیم. قبل از هر چیز باید به یک سوال پاسخ دهیم. آیا بازیابی پست پاک شده امکان دارد؟

جواب این سوال بستگی به دو نکته دارد. اگر این دو نکته را در پست خود اعمال کرده باشید، باید بدانید که می‌توانید پست خود را برگردانید. اما اگر هیچ یک از این دو مورد را رعایت نکرده باشید، متاسفانه هیچ راهی برای بازگشت پست شما وجود نخواهد داشت.

بنابراین اگر قصد بازگردانی پست خود را دارید، ادامه‌ی این مقاله را با دقت بخوانید تا بتوانید در صورت امکان پست‌های به اشتراک گذاشته شده‌ی خود را در صورت امکان به اکانت خود برگردانید یا حداقل آن را در گوشی خود پیدا کنید.

بازگردانی پست پاک شده چگونه است؟

  • اگر پست آرشیو شده باشد:

خوشبختانه بهترین خبری که می‌توان به شما داد، این است که پست‌های آرشیوی در برنامه باقی خواهند ماند. بنابراین می‌توان به راحتی پست‌های پاک شده‌ای که آرشیو شده‌اند را بازگردانی کرد. برای بازگردانی پست پاک شده که قبل از این آرشیو شده است، باید مراحل زیر را طی کنید.

  1. ابتدا دکمه‌ی 3 خط بالای اکانت خود را لمس کنید.
بازیابی پست حذف شده
  1. در ادامه‌ی مراحل باید از منوی باز شده گزینه‌ی Arshive را انتخاب کنید.
بازیابی پست حذف شده
  1. حال منوی آرشیو را باز کنید و از طریق آرشیو پست ها به پست های بایگانی شده مراجعه کنید.
بازیابی پست حذف شده
  1. پست های بایگانی شده را باز کنید.
بازیابی پست حذف شده
  1. تنها کاری که برای بازگردانی پست پاک شده باید انجام دهید، انتخاب گزینه‌ی show on profile است.
بازیابی پست حذف شده

پس از انتخاب این گزینه مشاهده خواهید کرد که پست حذف شده‌ی شما به پروفایل شما اضافه خواهد شد. لازم است بدانید که تنها روشی که با استفاده از آن می‌توانید پست‌های خود را به صورت اولیه به اکانت خود برگردانید، این روش است. بنابراین اگر می‌خواهید عکس یا فیلم منتشر شده‌ی شما به همراه تمامی لایک ها، سیو ها و کامنت‌ها بازگردانی شود، باید شانس بیاورید و پست خود را در آرشیو خود پیدا کنید. در غیر این صورت با روش دوم فقط می‌توانید عکس یا ویدیو خود را بازیابی کنید.

  • اگر پست با دوربین اینستاگرام گرفته شده باشد:

در صورتی که پست شما با دوربین اینستاگرام گرفته شده باشد، شما قادر خواهید بود که آن را از آلبوم اینستاگرام بازیابی کنید. توجه کنید استفاده از این روش برای بازگردانی پست پاک شده کاربرد ندارد و تنها برای افرادی است که بخواهند محتوای منتشر شده‌ی خود را بدست بیاورند.

بنابراین چنانچه پستی را پاک کرده‌اید و قصد دارید که عکس یا ویدیو گرفته شده را دوباره به دست بیاورید، می‌توانید آن را از حافظه‌ی گوشی خود و در گالری اینستاگرام بیابید.

بازیابی پست حذف شده در اینستاگرام

فراموش نکنید که با حذف کامل پست هیچ راهی برای بازگرداندن آن وجود نخواهد داشت. اگر قصد دارید پست خود را به پروفایل بازگردانید، تنها شانس شما آرشیو شدن آن خواهد بود. چرا که برنامه‌ی اینستاگرام هیچ امکانی را برای بازگردانی پست پاک شده به کاربران خود ارائه نکرده است. در صورتی که تنها قصد بازیابی محتوای تصویری خود را داشته باشید نیز باز هم شانس بازگردانی آن را در گوشی خود خواهید داشت. عکس‌هایی که با دوربین اینستاگرام ضبط یا گرفته شده‌اند، این قابلیت را دارند تا حتی در صورت حذف در گالری بازیابی شوند. برای این کار همانطور که در راهنما توضیح داده شد، به حافظه‌ی دستگاه خود به دنبال محتوا بگردید.

منبع : مجله تبلیغچه