اقتصادی

بخشی از روغن به دست خانوار نمی‌رسد/ مشکل کمبود روغن از کجا آب می‌خورد؟

ماه نیوز/ گلستان رئیس سازمان حوضه گلستان گفت: متأسفانه نفت بسیار زیادی توسط صنف و صنعت به استان گلستان اضافه شده و خانه را رها کرده است.

ابراهیم محققی در گفت وگو با خبرنگار ماه نیوز، با بیان اینکه چند موضوع مهم در حوزه نفتی از جمله جنگ اوکراین و روسیه از جمله خود اوکراین وجود دارد، گفت: بزرگترین شبکه تولیدکننده نفت در جهان، میدان نبرد اوکراین و روسیه است. در تامین نفت بی تاثیر نیست.

وی همچنین به افزایش قیمت روغن مربوط به حوزه تولید روغن اشاره کرد و افزود: در سطح گلستان تعدادی کارخانه در حال بهره برداری از گرانول روغن هستند که روغن پالم ترکیبی از این است که خود پالم یک محصول وارداتی است و با توجه به اتفاقات اخیر در دنیا، واردات این محصول با محدودیت هایی مواجه شده است که خوشبختانه هفته گذشته این محصول وارد شد و مشکل روغن پالم در کشور به سرعت حل خواهد شد.

مصرف بیش از حد روغن در گلستان بر اساس طبقه و صنعت در اولویت قرار دارد / عرضه سفارش اول روغن خانگی

رئیس سازمان بسیج سازمان گلستان با بیان اینکه اخیرا در کارخانجات روغن کشی با رئیس سازمان جهاد کشاورزی دیدار و در خصوص مسائل مختلف گفتگو کرده است، گفت: خانواده می روند.

وی گفت: دو پالایشگاه نفت در گلستان کمتر از 15 درصد ظرفیت در گلستان دارند که تولید نفت تحت تأثیر قرار گرفته است.

مهقانی با تاکید بر اینکه اعضای اداره اقتصاد گلستان باید چالش ها و موانع تولید روغن را برطرف کنند، گفت: قوطی های بزرگ ممنوع است زیرا از ظروف کوچک روغن برای صنف و صنعت در امان نیست و برای این بخش از ظروف بزرگ استفاده می شود.

رئیس سپاه گلستان نینوا پنجم ربیع الاول به شبکه توزیع نفت اشاره کرد و گفت: متاسفانه شبکه توزیع همچنان مشکلات خاص خود را دارد و نفت به دست خانوار نمی رسد.

وی از مجموعه کسب امین در بسیج اصناف مطلع شد.

ناظران بسیج نیز بر تولید و توزیع نفت در گلستان نظارت دارند

محقانی یکی از اهالی بسیجی از سوی نهاد مطلع شد که این افراد مستقر در کارخانجات روانکار و تولید روغن بر تولید، توزیع و نگهداری روغن ها نظارت خواهند داشت و روغن کارخانه ها باید به طور کامل شناسایی و موجودی موجود باشد. انبارها باید هر روز ثبت و به متولی گزارش شود.

رئیس سازمان حوضه گلستان به لزوم ایجاد شبکه های زنجیره ای توزیع تا سطح روستاها اشاره کرده است.

وی با بیان اینکه در استان گلستان سه فروشگاه اینترنتی مانند «بازارگرد»، «بتامین شاپ» و «سایمون شاپ» وجود دارد که مواد غذایی از جمله روغن ها را با قیمت بالا و گران به فروش می رسانند، توجه داشته باشید که با صدور فاکتورها در روز و لحظه، ورود و خروج روغن مشخص است، بنابراین باید به فروشگاه های زنجیره ای توجه ویژه ای داشته باشیم.

محقانی در پایان تاکید کرد: به منظور رفع مشکلات موجود مدیریت جامع در دستور کار هفدهم ربیع الاول سپاه نینوا گلستان، ستاد امنیت غذایی و مسئولین اقتصادی و نظارتی استان گلستان در نظر گرفته شده است. روغن آرامش در خانه

انتهای پیام