سلامت و دانشمعرفی کسب و کار

بهترین روغن مو بعد از حمام

تمام چیزی که ما انسان‌ها برای حفظ سلامتی خود به آن‌ها احتیاج داریم در دل طبیعت وجود دارد. استفاده از روغن‌های گیاهی از قدیم رواج داشته است و مردم برای حل مشکلات پوست و مو خود از آن‌ها بهره می‌بردند. در واقع روغن‌تراپی یک روش کاملا سنتی برای حفظ سلامتی موهای آسیب‌دیده و شکننده بوده است. اگر از افراد پیر و مسن بپرسید که در گذشته چطور موهای خود را تقویت می‌کردند، بی شک از انواع و اقسام روغن‌های گیاهی مختلف اسم می‌برند و می‌گویند که چقدر از آن‌ها راضی بوده‌اند. امروزه با متنوع شدن محصولات مراقبت از مو، مدل‌های مختلف شامپو تولید شده است که برخی از آن‌ها موها را به شدت خشک و آسیب‌دیده می‌کنند.

موهایی ابریشمی با روغن تراپی؛ روش صحیح روغن زدن به مو قبل و بعد از حمام

همچنین استفاده از لوازم حرارتی مانند اتو و سشوار نیز به موها آسیب می‌زند و به مرور زمان باعث ریزش آن‌ها می‌شود. از این رو باید از محصولاتی استفاده کنید که علاوه بر تقویت موها، از عوارض نامطلوب استفاده از محصولات شیمیایی و حرارتی نیز بکاهد.

خوشبختانه روغن‌های گیاهی زیادی در بازار وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید موهایتان را نرم، لطیف و شاداب کنید. این روغن‌ها علاوه بر این که به تنهایی قابل استفاده هستند، به صورت ترکیبی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. روغن‌تراپی مو نیز یک روش مناسب برای درمان موهای خشک و آسیب‌دیده است.

با انجام روغن‌تراپی، به مرور زمان شاهد تقویت موهای سرتان خواهید بود و ریزش موهایتان نیز تا حد زیادی کاهش پیدا خواهد کرد. در حالت کلی به استفاده از روغن‌های گیاهی برای درمان مشکلات مو، روغن‌تراپی گفته می‌شود. روغن‌های زیادی وجود دارند که با کمک آن‌ها می‌توانید مواد غذایی مورد نیاز موها را تامین کنید و از این طریق سبب افزایش استحکام و ضخامت آن‌ها شوید.

روغن‌تراپی مو مزایای زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به کاهش موخوره، افزایش جریان خون در پوست سر، ترمیم مو آسیب دیده، رفع شوره سر، کاهش خشکی پوست سر و مو و همین‌طور افزایش استحکام موها اشاره کرد.

ما در این مقاله چند روغن مفید و مناسب برای انجام روغن‌تراپی را به شما معرفی کردیم که با استفاده از آن‌ها موهای سالم و زیبا خواهید داشت. اگر به این موضوع علاقه دارید در ادامه با ما همراه باشید تا با این روغن‌های گیاهی و روش استفاده از آن‌ها آشنا شوید.

روغن رزماری

رزماری یکی از گیاهانی است خواص شگفت‌انگیزی برای موها دارد. روغن‌تراپی مو با استفاده از روغن رزماری سال‌ها است که انجام می‌شود و تاثیر زیادی بر افزایش رشد موها دارد. روغن لاکچری کوین علاوه بر اینکه سبب افزایش رشد و ترمیم موهای آسیب‌دیده می‌شود از سفید شدن زود هنگام موها نیز جلوگیری می‌کند.

روغن رزماری با تاثیر روی رنگدانه‌های مو، سبب حفظ رنگ مو شده و مانع از تغییر رنگ آن می‌شود. روغن رزماری با تحریک گردش خون در ناحیه پوست سر، سبب تقویت پیاز مو شده و به سلامت و جوانی آن کمک می‌کند. روغن‌تراپی مو با استفاده از روغن رزمانی بعنوان لوسیون و شاداب‌کننده موها عمل می‌کند و انجام این کار به تمام افراد و با هر نوع مویی توصیه می‌شود.

روغن رزماری علاوه بر تقویت موها تاثیر زیادی بر کاهش استرس و اضطراب دارد و به منظور درمان مشکلات مو به ویژه ریزش مو کمک می‌کند. روغن‌تراپی مو با روغن رزماری جان دوباره‌ای به موها می‌بخشد و بعد از چند بار استفاده مشکل شوره سر را برطرف می‌کند. روغن روزماری دارای خاصیت آنتی‌اکسیدانی است و به مبارزه با رادیکال‌های آزاد می‌پردازد.

این روغن با دلیل طبع گرمی که دارد مناسب افراد با طبع سرد است. از روغن رزماری قبل و بعد از حمام کردن می‌توانید استفاده کنید. اگر دوست ندارید موهایتان چرب و روغنی شود، قبل از حمام کردن مقداری روغن را روی پوست سرتان ماساژ دهید و سپس با شامپو آبکشی کنید.

روغن آرگان

روغن آرگان به عمق ریشه و ساقه موها نفوذ می‌کند و با جذب سریعی که دارد سبب تغذیه درونی‌ترین لایه‌های مو می‌شود. اگر ساقه موهایتان خشک و آسیب‌دیده شده است فقط کافی است یک بار از روغن آرگان استفاده کنید تا شادابی و سلامت از دست رفته موهایتان باز گردد.

فقط کافی یک بار از این روغن شگفت‌انگیز استفاده کنید تا به مصرف‌کننده دائمی آن تبدیل شوید.زمانی که صحبت از روغن‌تراپی موها می‌شود به احتمال زیاد اولین چیزی که به ذهن‌تان می‌رسد روغن آرگان است.

روغن آرگان یکی از بهترین روغن‌ها برای انجام کار روغن‌تراپی است و سبب بهبود کیفیت موها می‌شود. روغن‌تراپی موها با استفاده از روغن آرگان حالت نرم و ابریشمی به ساقه موها می‌دهد و پیاز آن را تقویت و آبرسانی می‌کند.

در واقع آرگان‌تراپی با تامین مواد مغذی مورد نیاز موها، از ریزش، شوره و سفید شدن زود هنگام موی سر جلوگیری می‌کند و حالت براق و درخشانی به موهایتان می‌بخشد. روغن آرگان برای هر نوع مویی مناسب است ولی استفاده از آن به افرادی که موی خشک، شکننده، مجعد، آسیب‌دیده و وز دارند بیشتر توصیه می‌شود.

همچنین اگر جزء افرادی هستید که زیاد از لوازم حرارتی مانند اتو و سشوار استفاده می‌کنید، روغن‌تراپی با روغن آرگان را در روتین مراقبت از موها قرار دهید. روغن آرگان یکی از معدود روغن‌هایی است که سرشار از امگا 3 است و بعنوان یک حالت‌دهنده طبیعی برای موها عمل می‌کند.

برای انجام روغن‌تراپی با استفاده از روغن آرگان، می‌توانید مقدار مناسبی از روغن را کمی حرارت دهید و به خوبی روی موها ماساژ دهید. اجازه دهید روغن برای مدت چند ساعت روی موها باقی بماند، سپس حمام کنید. این کار علاوه بر تقویت موها، سبب نرم و خوش‌حالت شدن آن‌ها نیز می‌شود.

روغن نارگیل

روغن نارگیل یکی از متداول‌ترین و در دسترس‌ترین روغن‌ها است که برای تقویت موهای سر از آن استفاده می‌شود. این روغن خواص زیادی برای موها دارد و سرشار از اسیدهای چرب، انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی و کربوهیدرات‌ها است.

روغن نارگیل علاوه بر اینکه موها را تغذیه و تقویت می‌کند یک نرم‌کننده طبیعی نیز هست و سبب براق و درخشان شدن موهای شما می‌شود. این نکته را به خاطر داشته باشید که اثربخشی هر نوع روغنی متفاوت است و به عوامل زیادی از جمله مدت زمان استفاده و جنس موهای خودتان بستگی دارد.

موهایی که دائما در معرض روغن نارگیل قرار داشته باشند در مدت کوتاه‌تری پرپشت می‌شوند و مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت می‌کنند. پس اگر به داشتن موهای پرپشت و سالم علاقه دارید استفاده از روغن رزماری دکتر بیز را در روتین مراقبت از موها قرار دهید و برای دیدن نتیجه آن کمی صبور باشید.

روغن نارگیل با توجه به خواصی که دارد یک گزینه خوب و کاربردی برای روغن‌تراپی موها است. این روغن علاقه زیادی به پروتئین مو دارد و به همین دلیل به پروتئین موها متصل می‌شود و با نفوذ به لایه‌های درونی آن سبب تقویت موها می‌شود.

روغن نارگیل خاصیت رطوبت‌رسانی زیادی دارد و با تامین رطوبت و چربی مورد نیاز موها به ترمیم و بازسازی موهای آسیب‌دیده کمک می‌کند. روغن نارگیل به دلیل داشتن وزن مولکولی کم، بسیار سبک است و به راحتی به داخل ساقه و ریشه مو نفوذ می‌کند.

این روغن مزیت‌های زیادی برای موها دارد و یک محافظ قدرتمند و طبیعی برای موها به شمار می‌رود. استفاده از روغن نارگیل سبب لطافت و درخشان شدن موهای سر می‌شود و وز و خشکی موها را از بین می‌برد.

روغن ماکادمیا

ماکادمیا یکی از گران‌ترین آجیل‌ها و خشکبارهای موجود در جهان است که از روغن آن برای درمان مشکلات پوست و مو استفاده می‌شود. این روغن سرشار از اسیدهای چرب، ویتامین E، امگا 3 و امگا 6 است که به تقویت فولیکول‌های مو کمک می‌کند. روغن ماکادمیا به دلیل داشتن مقادیر بالای اسیدهای چرب از ریزش مو جلوگیری می‌کند و سبب افزایش رشد موها می‌شود. این روغن خواص درمانی زیادی دارد و علاوه بر مو برای پوست نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

روغن ماکادمیا قابلیت جذب بالایی دارد و از این طریق سبب طراوت، شادابی و آبرسانی به موهای سر شده و ظاهر آن‌ها را شفاف و ابریشمی می‌کند. با استفاده مداوم از این روغن، خشکی و آسیب‌دیدگی موها بهبود پیدا می‌کند و موها سالم و زیبا باقی می‌مانند.

از مهم‌ترین ویژگی‌های روغن ماکادمیا می‌توان به قابلیت جذب سریع، ترمیم خشکی و وزی مو، محافظت از ساقه و ریشه مو و آبرسانی به موها اشاره کرد. روغن‌تراپی با این روغن سبب محافظت از موها در برابر اثر مخرب رادیکال‌های آزاد شده و به تقویت پیاز مو کمک می‌کند.

روغن شی باتر

شی باتر یکی از پرطرفدارترین روغن‌ها برای انجام روغن‌تراپی موها است. شی باتر یک روغن گیاهی پرخاصیت است که از دانه‌های روغنی درخت شد استخراج می‌شود. روغن شی باتر حامد جامد دارد و به همین دلیل به آن کره شی هم گفته می‌شود.

این روغن در ابتدا در آفریقا مورد استفاده قرار می‌گرفت و سپس به دیگر کشورها نیز راه پیدا کرد و تمام مردم از خواص شگفت‌انگیز آن بهره‌مند شدند. مهم‌ترین کاربرد روغن شی باتر در وهله اول درمان بیماری‌های مربوط به پوست و مو است. قیمت روغن آرگان لاکچری کوین را میتوانید از عطاری ها هم بپرسید.

روغن را روی پوست و موی سر بزنید و به خوبی ماساژ دهید. بعد از یک ساعت حمام کنید و موهای خود را با شامپو مناسب بشویید. روغن شی باتر بعنوان ماسک بعد از حمام نیز قابل استفاده است و موها را نرم و براق می‌کند. از روغن شی باتر می‌‌توان بعنوان ماسک مو برای نرم و لطیف کردن موها نیز استفاده کرد. استفاده مداوم از این ماسک شوره سر را درمان می‌کند و باعث بهبود خشکی مو می‌شود.