عمومیمعرفی کسب و کار

رتبه تلویزیون های سونی در بین رقبا

امروزه برند سونی و سامسونگ نزد کاربران از اعتبار خاصی برخوردارند. مقایسه تلویزیون سونی با سامسونگ از این جهت سودمند است که با توجه به محبوبیت این دو برند مشهور، به انتخاب آگاهانه شما کمک می‌کند. در این مطلب پس از بیان امکانات کلی هر کدام از این تلویزیون‌ها، به بیان ویژگی‌های خاص هر یک نیز می‌پردازیم. به این‌ ترتیب شما می‌توانید با توجه به نیازهای خود و نیز قیمت کالا به انتخاب هوشمندانه‌تری دست بزنید. بنابراین اگر در تعمیر تلویزیون سونی در اصفهان تردید دارید، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

تلویزیون سونی در برابر سامسونگ

روشن است که کارایی و سودمندی تلویزیون‌ها با توجه به تفاوت شرکت‌های سازنده و نیز فناوری‌های به کار رفته در آنها متفاوت است. از این رو ناگفته پیداست هر کدام از برندها از تکنولوژی خاص خود بهره می‌برد. البته به هیچ روی تفاوت تکنولوژی‌ها نشانگر برتری این برند بر آن برند خاص نیست. پیداست تفاوت سطح کیفی تلویزیون‌ها و بهره‌‌مندی آن‌ها از تکنولوژی‌های گوناگون، می‌تواند به ایجاد برتری‌هایی بینجامد و این موضوع بر انتخاب کاربران اثر مستقیم می‌گذارد. در این بخش ما شباهت‌ها و تفاوت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در تلویزیون‌های دو برند شناخته‌شده و با کیفیت سونی و سامسونگ را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

نوع صفحه نمایش

تلویزیون‌های سامسونگ با صفحه نمایش تخت و منحنی و با نمایشگرهای LCD، LED، OLED روانه بازار می‌شوند. ولی صفحه نمایش تلویزیون سونی به شکل تخت و با نمایشگر‌های LCD، LED، OLED به بازار عرضه می‌شوند.

پنل نمایشگر

سونی با توجه به نوع یا مدل تلویزیون‌هایی که تولید می‌کند از پنل‌های OLED با چیدمان VA و IPS، بهره می‌برد. در حالی که تلویزیون‌های سامسونگ از پنل VA استفاده می‌کنند.

البته سامسونگ چند سالی است که با بهره‌گیری از پنل‌های QLED خود که به پنل‌های روشن 1000 تا 2000 نیتی مشهور هستند؛ به تصاویری با کیفیت بسیار بالا و صحنه‌های طبیعی HDR دست یافته است این پنل‌ها بسیار روشن‌تر از تلویزیون‌های OLED هستند که مورد استفاده شرکت سونی در کالا‌های سطح بالای خود است.

با این همه، اگر چه پنل‌های OLED از QLED کم نورتر هستند؛ در قیاس با تلویزیون‌های LED از نوردهی بالایی برخوردارند. در پنل‌های OLED هر پیکسل نور خاص خود را جداگانه منتشر می‌کند. بنابراین امکان کنترل فوق‌العاده دقیق نور و تاریکی صفحه فراهم می‌شود. کنتراست رنگ نیز در آن‌ها طبیعی‌تر است و رنگ سیاه تیره‌تر به نظر می‌رسد.

برای فرمت‌های ویدیویی و با کیفیت در محیط‌های با نور متوسط و کم پنل OLED مناسب است. QLED سامسونگ در عوض برای اتاق‌هایی با روشنایی زیاد بهترین گزینه است.

سیستم عامل

در تلویزیون‌های بالا رده خود، سونی از سیستم عامل اندروید بهره می‌برد. از این‌رو، کاربران تا حدی به محتوای بیشتری دسترسی دارند. در به‌روزرسانی تازه این شرکت رابط کاربری تازه‌ای به نام Google TV به چشم می‌خورد که سبب سهولت استفاده از قابلیت‌های تلویزیون را بیش از پیش فراهم نموده است.

سامسونگ در تلویزیون‌های خود از سیستم عامل اختصاصی تایزن (Tizen) بهره می‌برد. پیمایش تایزن سریع است و به کمکتان می‌آید تا از برنامه‌های کاربردی خود بی تأخیر استفاده کنید. ندارد. می‌توان گفت تجربه استفاده از تایزن بسیار مناسب و خوب است.

دستیار صوتی

از تکنولوژی‌های نوینی که امکان دسترسی به محتوای وب و تلویزیون را برای کاربران فراهم می‌کند، می‌توان به دستیار صوتی اشاره داشت. مدل‌های میان‌رده و رده بالای تلویزیون‌های سامسونگ به فناوری فرمان صوتی Bixbey مجهز هستند. گرچه به نظر می‌رسد این فناوری به لحاظ هوشمندی و یا تشخیص صدا از الکسا یا دستیار صوتی گوگل عقب‌تر است.

از دستیار صوتی گوگل داخلی یا همان گوگل اسیستنت، در تلویزیون‌های سونی استفاده می‌شود. دلیلی آن روشن است؛ سیستم عامل اندروید یک پلتفرم توسعه یافته به دست شرکت گوگل است. همچنین شما می‌توانید برای پیکربندی تنظیمات و میزان صدای تلویزیون از فرمان‌های صوتی الکسا بهره ببرید.

برند‌های تلویزیونی که با سونی رقابت می‌کنند

شرکت سونی یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان تلویزیون در جهان است که در سال ۱۹۴۶ تاسیس شد و مقر آن در توکیو ژاپن است. به عنوان مثال تلویزیون سونی یکی از محبوب ترین تلویزیون‌ها در بین مصرف کنندگان است. سونی با درآمد حدود ۷۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ در حدود ۱۲۹۵۰۰ کارمند در سراسر جهان دارد. سرمایه‌گذاری در بازار آن حدود ۵۰ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. رقبای اصلی سونی به همین اندازه مورد بحث قرار می‌گیرند.

کاربرد‌های  تلویزیون سونی بسیار زیاد است.به عنوان مثال شما می‌توانید فیلم تماشا کنید و همچنین می‌توانید نامه الکترونیکی خود را چک کنید و ببینید که دوستانتان با ورود به حساب رسانه‌های اجتماعی خود چه می‌کنند. بنابراین گزینه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید تماشا کنید. در کل با استفاده از تلویزیون سونی می‌توانید هر چیزی که نیاز دارید به صورت آنلاین انجام دهید. ولی در تلویزیون سونی نیز همانند دیگر دستگاه‌‌هایی که شما به صورت آنلاین استفاده می‌کنید، ترس از امنیت وجود دارد. تلاش زیادی برای به حداقل رساندن این مساله شده است.

مهم‌ترین رقابت کنندگان تلویزیون سونی بین مصرف کنندگان

۱. سامسونگ

سامسونگ یک شرکت در کره جنوبی است که در سال ۱۹۳۸ تاسیس‌ شده و مقر آن در سئول کره‌جنوبی است. تا پایان سال ۲۰۱۶، درآمد آن به شدت افزایش یافت، کل تعداد کارکنان تقریبا ۴۹۰۰۰۰ می‌باشد. سامسونگ یک تاثیر بسیار قوی در توسعه اقتصادی یا تولید ناخالص داخلی کره‌جنوبی دارد. تلویزیون سامسونگ، مانند تلویزیون سونی یک محصول خاص ندارد و در تولید محصولات با دوام الکترونیکی بسیار متنوع ‌است. برخی از مدل‌های آن عبارتند از: QLED، ۴ K UHD، فول HD و HD. تلویزیون سامسونگ در اکثر محصولات شرکت تلویزیون سونی حضور دارد و از این رو در میان تمامی رقبا بالاترین جایگاه را دارد.

  1. ال جی

شرکت ال جی نیز مانند سامسونگ یک شرکت کره‌ای است که در سال ۱۹۴۷ با مقر خود در سئول کره‌جنوبی تاسیس شد. ال جی سالانه بیش از ۱۰۰‌ها میلیارد درآمد دارد. در سراسر جهان، کارکنان این شرکت در ۸۰ کشور ، بیش از ۲۱۰۰۰۰ نفر هستند. در صنعت، ‌تلویزیون ال جی از نظر فناوری و سبک نسبت به تلویزیون سونی پیشرفته هستند. برخی از مدل‌های آن عبارتند از: OLED TV ۴ ۴ K، “تلویزیون UHD ۴ K” و سوپر UHD ۴ K “. ال جی مانند تلویزیون سونی طیف وسیعی از محصولات دارد.

4.فیلیپس

بررسی مشخصات تلویزیون سونی KDL-R350E

دستگاه تلویزیون سونی مدل R350E ، دارای ویژگی‌هایی از قبیل طراحی چشمگیر، قاب تلویزیون باریک و نازک بهمراه لبه‌هایی از جنس فلز آلومینیومی،کیفیت تصویر فول اچ دی و رزولوشن تصویر 1080 × 1920 است. شما میتوانید با خرید این تلویزیون تماشای تصاویر با کنتراست بالا، بافت و جزییات عالی تصویر پخش شده را تجربه کنید و صاحب یک تلوزیون خوش دست و پر کاربرد شوید.

بررسی مشخصات تلویزیون سونی  KDL-R300E

احساس کیفیت تصویر فول اچ دی و کنتراست بسیار خوب و با کیفیت را با تلوزیون سونی R300  تجربه کنید. این تکنولوژی تلویزیون سونی، مناسب برای فضا‌های کوچک از قبیل اتاق یا آشپزخانه بسیار مناسب است. شما میتوانید دستگاه‌های Sony Sync خود را به تلویزیون متصل کنید و با استفاده از یک کنترل از راه دور، از کار با تلوزیون لذت ببرید. تکنولوژی کار شده در این تلویزیون بسیار پرکاربرد است، این ویژگی منحصر به فرد در برابر رطوبت، آتش سوزی، رعد و برق و گرد و غبار مقاومت می‌کند و باعث جلوگیری از آسیب رساندن به تلویزیون می‌شود.