عمومیمعرفی کسب و کار

چرا تلویزیون هایسنس به اینترنت وصل نمی‌شود؟

وصل نشدن اینترنت تلویزیون هایسنس یکی از مشکلات رایج این تلویزیون است که در زمان استفاده ممکن است با آن مواجه شوید. وصل نشدن اینترنت تلویزیون هایسنس امری ناراحت کننده است، اما راه‌حل این مشکل چیست؟ وصل نشدن این تلویزیون به اینترنت چه دلیلی دارد؟

اگر شما نیز با این مشکل در منزل یا محل کار مواجه شده‌اید و فکر می‌کنید به تعمیر تلویزیون هایسنس نیاز دارید، این مقاله به شما کمک زیادی خواهد کرد. در این مقاله قصد داریم به بررسی علت‌های وصل نشدن اینترنت تلویزیون و راه‌حل‌های آن بپردازیم.

 علت وصل نشدن اینترنت تلویزیون هایسنس چیست؟

 امروزه بیشتر برندهای تلویزیون سیستم اینترنت دارند و برای اجرای برنامه‌ها و امکانات خود نیازمند اینترنت هستند. تلویزیون هایسنس نیز سیستم متصل به اینترنت دارد که دارندگان در زمان استفاده ممکن است با مشکل وصل نشدن اینترنت تلویزیون هایسنس مواجه شوند. به‌صورت کلی مشکلات مربوط به وصل نشدن اینترنت به شبکه تنظیمات نادرست تلویزیون و مشکل در مودم باز می‌گردد. در ادامه این بخش علت‌های وصل نشدن اینترنت تلویزیون را بیشتر مورد بررسی قرار می‌دهیم.

تلویزیون هایسنس

 صحیح نبودن رمز وای‌فای

 یکی از رایج‌ترین دلایل وصل نشدن اینترنت تلویزیون هایسنس، صحیح نبودن رمز وای‌فای است. وارد کردن اشتباه رمز وای‌فای مانع اتصال اینترنت تلویزیون به وای‌فای می‌شود. زمان وارد کردن علاوه بر توجه به حروف و اعداد باید به زبان آن نیز دقت داشته باشید. در بسیاری از زمان‌ها با انتخاب زبان نادرست، اینترنت تلویزیون به مودم و وای متصل نمی‌شود.

 فاصله زیاد بین مودم وای‌فای و تلویزیون

 یکی دیگر از علت‌های وصل نشدن اینترنت تلویزیون به مودم وای‌فای، به دلیل فاصله زیاد بین تلویزیون و مودم است؛ زیرا تلویزیون نمی‌تواند اینترنت را سیگنال یابی و پیدا کند. برای رفع این مشکل باید مودم وای‌فای را در نزدیک تلویزیون قرار دهید تا تلویزیون به‌خوبی عمل سیگنال یابی را انجام دهد. اگر با این کار باز هم مشکل وصل نشدن اینترنت تلویزیون حل نشد، باید به سراغ مرحله بعدی بروید.

 ریستارت تلویزیون و وای‌فای

 جالب است بدانید در بسیاری از مواقع خاموش کردن تلویزیون با استفاده از کنترل موجب مشکل در اتصال به اینترنت می‌شود. برای ریستارت کردن تلویزیون و رفع این مشکل، تلویزیون را روشن کنید و بعد از حدود 10 الی 15 دقیقه بدون خاموش کردن از کنترل دو شاخه را از برق بکشید و اجازه دهید 30 دقیقه تلویزیون استراحت کند، سپس دو شاخه را به برق وصل و تلویزیون را روشن کنید. همچنین برای ریستارت کردن مودم وای‌فای این عمل را می‌توانید انجام دهید و مجدد اتصال اینترنت تلویزیون را به مودم بررسی کنید.

 عدم به‌روز رسانی dnc تلویزیون

 یکی دیگر از علت‌های مهم وصل نشدن اینترنت تلویزیون هایسنس، عدم به روزرسانی dnc تلویزیون است که مانع متصل شدن اینترنت به شبکه وای‌فای می‌شود. برای رفع این مشکل باید به بخش منو و قسمت تنظیمات دستگاه مراجعه کنید. سپس وارد تنظیمات نتورک شوید و تنظیمات آی پی را انتخاب کنید و start را بزنید. پس از گزینه start دو عبارت mode dnc و manual را انتخاب کرده و عدد 8888 را وارد کنید. سپس دکمه ok را فشار دهید تا به روزرسانی انجام شود.

 متصل بودن دستگاه‌های USB

 یکی دیگر از علت‌هایی که مانع وصل شدن اینترنت تلویزیون هایسنس می‌شود، متصل بودن دستگاه‌های ذخیره‌سازی مانند فلش، رم، هارد و… است. اگر دستگاه ذخیره‌سازی متصل به تلویزیون دارید، برای رفع این مشکل بهتر است دستگاه ذخیره‌سازی را خارج کرده و مجدد نسبت به متصل کردن اینترنت تلویزیون تلاش کنید.

 وجود لوازم‌خانگی دارای فرکانس

 از دیگر علت‌های مهم وصل نشدن اینترنت تلویزیون هایسنس می‌توان به وجود لوازم‌خانگی‌های دارای فرکانس در نزدیک تلویزیون اشاره کرد. لوازمی مانند تلفن، رادیو و… دارای فرکانس هستند که اگر در نزدیک تلویزیون قرار داشته باشند با فرکانس خود مانع اتصال اینترنت تلویزیون به مودم همراه و وای‌فای می‌شوند. برای رفع این مشکل بهتر است لوازم دارای فرکانس را محلی دور از تلویزیون قرار دهید.

 غیرفعال بودن مک آدرس تلویزیون

 فعال بودن یا فعال نبودن مک آدرس تلویزیون نیز در برخی از موارد مانع وصل شدن اینترنت تلویزیون می‌شود. برای عیب‌یابی این موضوع باید به قسمت تنظیمات وای تلویزیون بروید و مک آدرس تلویزیون را در لیست وای‌فای مجاز برای متصل شدن قرار دهید.

 عدم تنظیم درست زمان و تاریخ تلویزیون

 تنظیم نبودن زمان و تاریخ تلویزیون یکی دیگر از علت‌های مهم مشکل در اتصال اینترنت است؛ زیرا تاریخ اشتباه مانع اتصال اینترنت تلویزیون به مودم می‌شود. برای حل این مشکل باید به قسمت تنظیمات تاریخ تلویزیون مراجعه کنید. برای تنظیم صحیح تاریخ می‌توانید دفترچه راهنما تلویزیون را مطالعه فرمایید.

 تعمیر تلویزیون هایسنس

وصل نشدن اینترنت تلویزیون هایسنس می‌تواند دغدغه‌ای برای هر فرد باشد؛ زیرا با اینترنت می‌توانید به تماشای انواع فیلم و سریال، گوش کردن موسیقی و… بپردازید. تعمیر تلویزیون هایسنس اگر به دلایل فنی نباشد امری ساده است که در صورت وصل نشدن اینترنت با مطالب گفته شده در قبل می‌توانید نسبت به عیب‌یابی و تعمیر آن در منزل اقدام کنید. اما اگر راهکارهای ارائه شده را انجام دادید و باز هم اینترنت تلویزیون وصل نشد، به معنای این است که تلویزیون مشکل سخت‌افزاری و فنی دارد. در این زمان باید از تعمیرکار متخصص در این زمینه برای عیب‌یابی کمک بخواهید.

تعمیر تلویزیون هایسنس

 سخن پایانی

در این مقاله به بررسی علت‌های وصل نشدن اینترنت تلویزیون هایسنس پرداختیم و راه‌حل‌هایی کاربردی برای حل آن بیان کردیم. مشکلاتی مانند عدم به روزرسانی dnc، فعال نبودن آدرس مک تلویزیون، متصل بودن دستگاه‌های ذخیره‌سازی، فاصله بین تلویزیون و مودم، وجود لوازم‌خانگی فرکانس دار و… از رایج‌ترین دلایل وصل نشدن اینترنت تلویزیون هستند. شما با بررسی این موارد در منزل می‌توانید آن را حل کنید.

اما اگر با بررسی این موارد مشکل وصل نشدن اینترنت درست نشد، باید برای حل آن از تعمیرکاران متخصص در این زمینه کمک بگیرید تا به‌صورت فنی تلویزیون را عیب‌یابی و تعمیر کنند.