بین المللیمعرفی کسب و کار

رشته پرستاری در انگلیس 2022: شرایط مهاجرت پرستاری به انگلیس

رشته پرستاری در انگلیس از زیر شاخه‌های پزشکی در انگلیس است و در دانشگاه‌های بریتانیا در گرایش‌های بهداشت روان، پرستاری بزرگسالان، پرستاری کودکان، پرستاری معلولیت و …  ارائه می‌شود. تحصیل در انگلیس و در یکی از  دانشگاه‌های پزشکی این کشور ، دانشجویان خود را برای تبدیل شدن به متخصصینی در این رشته آموزش می‌دهند. همچنین فرد را برای مواجه شدن با تمام جنبه‌های این شغل آماده می‌کنند.

شرایط مهاجرت پرستاری به انگلیس

امکان مهاجرت کادر درمان به انگلیس از طریق رشته پرستاری وجود دارد اما به سادگی نیست و مستلزم دریافت تاییدیه از سوی شورای پرستاری این کشور است. دانشجویان بین‌المللی که مایل به کار در حرفه پرستاری در انگلیس هستند، باید در برنامه پرستاری مخصوص متقاضیان خارج از کشور (ONP) تحصیل کنند. آنها می‌توانند این برنامه را به عنوان بخشی از دوران تحصیل خود بگذرانند. چرا که با کمک این دوره می توانند در انگلستان، پرستار باشند. بر همین اساس یک از روش‌های مهاجرت کادر درمان به انگلیس است که با ادامه تحصیل در انگلیس همزمان و همراه خواهد بود.

ONP ممکن است به عنوان بخشی از دوره‌های کارشناسی‌ارشد و کارشناسی (Hons) در برنامه درسی رشته پرستاری گنجانده شده است. برای این که  فرد به صورت رسمی به عنوان پرستار شناخته شود، این سمت توسط شورای پرستاری و مامایی (NMC) در انگلیس به او داده می‌شود.

آشنایی با رشته  پرستاری در انگلستان

در سراسر انگلستان، دانشگاه‌ها با بیمارستان‌ها ارتباطات عالی دارند که باعث بوجود آمدن فرصت عالی برای دانشجویان پزشکی در انگلیس از جمله تحصیل  پرستاری در انگلستان خواهد شد. به همین دلیل شما این شانس را خواهید داشت که دانسته‌های تئوری را در یک محیط بالینی تجربه کنید. بنابراین، این فرصت، از همان ابتدا به شما اعتماد به نفس کافی برای مشغول شدن به کار در این حرفه را می‌دهد.

بریتانیا به داشتن تجهیزات پزشکی به روز خود معروف است. اساتید دانشگاه‌های انگلستان در خط مقدم پزشکی مدرن هستند و شما در کنار حرفه‌ای‌ترین و بهترین افراد در این صنعت، آموزش خواهید دید. تحصیل در رشته پرستاری در انگلستان به شما این امکان را می‌دهد که مهارت‌ها، دانش و تجربه مورد نیاز این حرفه را کسب کنید تا بتوانید بعد از فارغ‌التحصیلی در شغل خود پیشرفت کنید.

فرصت‌های شغلی در دسترس برای فارغ التحصیلان رشته پرستاری در انگلیس

برخی از مسیرهای شغلی رایج برای فارغ‌التحصیلان پرستاری انگلستان عبارتند از:

  • پرستار بهداشت روان
  • ماما
  • پرستار بیماران سخت
  • پرستار بزرگسال
  • پارادمیک
  • متخصص بازی سلامت
  • همکار پزشک
  • پرستار آموزش ناتوانان
  •     پرستار خانگی

شرایط پذیرش رشته پرستاری در انگلستان

پرستاری یک رشته رقابتی در انگلستان است. به همین دلیل باید سوابق تحصیلی عالی در زمان ارسال درخواست پذیرش، ارائه کرد. علاوه بر این، متقاضیان رشته پرستاری در انگلستان و علاقه مندان به تحصیل در انگلیس باید آمادگی لازم را داشته باشند  تا بتوانند از پس مسئولیت‌های سخت در آینده برآیند.

برخی از مهارت‌های ضروری عبارتند از:

  •     مهارت‌های ارتباطی
  •     مهارت‌های خواندن و نوشتن
  •     مهارت‌های حسابداری
  •     روحیه کار تیمی

به شرایط اولیه ورود به رشته پرستاری در انگلستان در زیر اشاره شده است.

  •     سطح مورد نیاز: ABB
  •     مهارت زبان انگلیسی: نمره کل آیلتس 7.0 و حداقل 6.0 در هر مهارت
  •     مدرک بین‌المللی: 30 امتیاز مورد نیاز

هزینه‌های تحصیل در رشته پرستاری در انگلیس

متوسط ​​هزینه تحصیل در انگلیس برای مقطع کارشناسی پرستاری (Hons) بین 14000 تا 30000 پوند در سال است. برای کارشناسی ‌ارشد پرستاری، شهریه بین 15000 تا 40000 پوند است.

فرایند پذیرش در رشته پرستاری در انگلیس

  •     به وب سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه کنید.
  •     شرایط لازم و مدارک مورد نیاز برای دوره کارشناسی یا کارشناسی‌ارشد را بررسی کنید.
  •     فرم درخواست را جستجو کرده و روی آن کلیک کنید.
  •     با استفاده از آدرس ایمیل رسمی و شماره تلفن خود یک حساب کاربری ایجاد کنید.
  •     مشخصات خود را وارد کنید و ثبت نام کنید.
  •     مدارک تحصیلی خود را وارد کنید و مدارک آن را آپلود کنید. این مدارک شامل ریز نمرات رسمی، LORs، SOP، نمرات آزمون آیلتس، فتوکپی پاسپورت یا سایر گواهینامه‌های لازم است.
  •     هزینه درخواست را بپردازید و درخواست خود را ارسال کنید.
  •     می توانید فرم درخواست خود را از طریق حساب خود در سایت دانشگاه، پیگیری کنید.
  •     در صورت پذیرفته شدن به مصاحبه مجازی دعوت خواهید شد.
  •     دانشجویانی که موفق به اخذ پذیرش شده‌اند می‌توانند برای ویزای خود درخواست دهند.

رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و کالج‌های برتر برای رشته پرستاری در انگلستان

  1. دانشگاه منچستر (University of Manchester)

در دوره مدرک لیسانس پرستاری (Hons) در انگلستان، دانشجویان علاوه بر یادگیری عملی در زمینه‌های مختلف، تجربه بالینی نیز کسب می‌کنند. این دوره، پرستاران برجسته بسیاری را در بریتانیا تربیت کرده است، چرا که افراد را به سمت حرفه‌ای شدن در رشته خود سوق می‌دهد. این دانشگاه، طبق رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS در سال 2021 در رتبه دوم پرستاری انگلستان قرار گرفت.

  1. دانشگاه ساوتهمپتون (University of Southampton)

دانشگاه ساوتهمپتون در رشته پرستاری و مراقبت‌های بهداشتی در جهان پیشرو بوده است. دوره کارشناسی‌ارشد پرستاری این دانشگاه در گرایش‌های بزرگسالان و کودکان، به دانشجویان کمک می‌کند تا مهارت‌های ارائه مراقبت دلسوزانه به بیماران را توسعه دهند. یادگیری در این برنامه توسط مربیان و محققان در سطح جهانی پشتیبانی می‌شود.

قبل از فارغ التحصیلی، دانشجویان همچنین تمامی فناوری و نوآوری مورد نیاز برای برطرف‌کردن نیازهای بهداشتی مردم را آموزش می‌بینند. این دانشگاه در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS رتبه 9 بین‌المللی را برای دوره‌های پرستاری کسب کرده است.

  1. دانشگاه کاونتری (Coventry University)

دانشگاه کاونتری دوره‌های مختلف کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دیپلم را در دانشکده پرستاری، مامایی و بهداشت ارائه می‌دهد. یکی از رشته‌های پرتقاضا در این دانشکده، کارشناسی پرستاری بزرگسالان (Hons) Nursing است.

دانشجویان در دوران تحصیل خود در رشته پرستاری در انگلیس خود غرق در یادگیری نیازهای  مردم و خدمات پرستاری می‌شوند. این دوره سه ساله تمام وقت بوده که در ماه‌های سپتامبر و ژانویه هر سال شروع می‌شود. این دانشگاه در راهنمای پرستاری و مامایی در جهان در راهنمای دانشگاه گاردین 2021، رتبه هفتم را کسب کرد.

  1. دانشگاه ساندرلند (Sunderland )

دوره کارشناسی‌ارشد پرستاری ارائه شده توسط دانشگاه ساندرلند، یک دوره شش ماهه بوده که بر پایه دانش و مهارت‌های پرستاری است که دانشجویان قبلاً در مقطع کارشناسی خود به دست آورده‌اند. در این دوره به دانشجویان پرستاری مهارت رهبری آموزش داده می‌شود و تمامی مباحث تئوری به صورت عملی پیاده می‌شود.

در این برنامه درسی، کوچینگ با مطالعه خودگردان و تحقیق مستقل، ترکیب شده است. از مطالعات موردی گرفته تا کار گروهی، دانشگاه از روش‌های مختلف تدریس و یادگیری استفاده می‌کند. دوره‌های پرستاری این دانشگاه در نظرسنجی مشارکت بریتانیا در رتبه اول در بریتانیا قرار گرفت.

  1. دانشگاه برادفورد (University of Bradford)

این دانشگاه، رشته‌های مختلف پرستاری مورد تایید شورای پرستاری و مامایی را ارائه می‌دهد. یکی از دوره‌هایی که می‌توانید در این دانشگاه انتخاب کنید، کارشناسی علوم پرستاری (Hons) است. این رشته، تمام وقت بوده که سه سال طول می‌کشد.

در این دوره تحصیلی، به تناسب باید دوره عملی و بیمار محور به همراه برنامه درسی تئوری و بالینی را گذراند. پرستاری و مامایی در دانشگاه برادفورد در جدول لیگ دانشگاه گاردین، رتبه ششم را در بریتانیا کسب کرده است.

  1. دانشگاه شفیلد هالام (Sheffield Hallam University )

یکی دیگر از دانشگاه‌های خوب برای تحصیل در رشته پرستاری در انگلستان، دانشگاه شفیلد هالام است. دوره سه ساله کارشناسی پرستاری بزرگسالان (Hons)  یک دوره مشهور در سطح جهانی است. کلاس‌های این برنامه تحصیلی در پردیس کالج برگزار می‌شود. این دوره به افراد اجازه می‌دهد تا ماهیت متغیر سلامت، بیماری و رابطه بین ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی و بیماران را متوجه شوند.

دانشجویان این دوره به عنوان متخصصان شایسته، متفکر شناخته می‌شوند که فرصت‌های استخدامی فراوانی پیش روی آنهاست. جدای از کلاس‌های درس، دانشجویان با کمک ارائه‌ها، کارگاه‌ها، آموزش‌ها، تمرین‌های گروهی و یادگیری‌های مبتنی بر فناوری پیشرفته، می‌توانند دانش خود را تکمیل کنند. این دانشگاه در زمینه آموزش پرستاری در سراسر جهان رتبه 26 را کسب کرده است.

جمع بندی

پزشکی در انگلیس، تاریخچه متمایزی دارد و دانشگاه‌های آن ده‌ها سال است که به پیشرفت پرستاری کمک کرده اند. به همین دلیل است که یک کشور ایده آل برای افرادی است که به دنبال شغلی عالی در این رشته  هستند.

برخی از دانشگاه‌های معروف برای دوره‌های پرستاری در انگلستان واقع شده اند. با این حال، پذیرش در این دوره‌ها در انگلستان، به طور کلی دشوار است. به همین دلیل است که فقط افرادی با سوابق تحصیلی عالی پذیرفته  می‌شوند. گفتنی است، مهارت‌های نرم مانند ارتباط، داشتن همدلی و ذهنیت همکاری به همان اندازه داشتن دانش کافی برای موفقیت در این رشته حیاتی هستند.

دانشگاه‌هایی که در بالا به آنها اشاره شد برای تحصیل پرستاری در انگلستان می‌تواند بهترین انتخاب باشد. این حوزه مملو از فرصت‌ها کاری است که می‌توانید در آن رشد کنید. در حال حاضر تقاضای زیادی برای استخدام پرستاران وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دوره‌های پرستاری در انگلستان و اطلاعات تحصیل در خارج از کشور، همین امروز با مشاوران ما در بلواسکای تماس بگیرید.

سوالات متداول

هزینه دوره لیسانس پرستاری در انگلستان چقدر است؟

هزینه تحصیل در انگلیس در دوره کارشناسی پرستاری برای دانشجویان بین‌المللی (از جمله اتحادیه اروپا) بین 14000 تا 30000 پوند در سال است.

حقوق پرستار در انگلیس چه قدر است یا در واقع فارغ التحصیلان پرستاری در بریتانیا چه حقوقی را می‌توانند انتظار داشته باشند؟

متوسط ​​حقوق اولیه متخصصان در مشاغل پرستاری سالانه 17000 پوند است.

چند سال طول می‌کشد تا در انگلستان پرستار شد؟

سه تا چهار سال طول می‌کشد تا در انگلستان، پرستار شوید.

آیا اخذ پذیرش دوره پرستاری در انگلستان سخت است؟

پذیرش در دوره پرستاری در انگلستان بسیار سخت است. فقط متقاضیانی با سوابق تحصیلی عالی پذیرش می‌شوند.