بین المللیمعرفی کسب و کار

مزایای مهاجرت به کانادا

در این پست تصمیم داریم در مورد معایب زندگی در کانادا و مزایای زندگی در کانادا صحبت کنیم. زمانی که صحبت از مهاجرت به میان می آید اکثر متقاضیان به فکر مهاجرت به کانادا هستند زیرا جدا از کیفیت بالای زندگی در کانادا، تنوع روش های مهاجرت در این زمینه برای جذب نیروی کار ماهر و دانشجویان واجد شرایط بسیار وسوسه انگیز است. اکثر شهرهای این سرزمین پهناور و در کل کشور کانادا هر ساله در لیست بهترین مکان ها برای زندگی جای دارند. هرچه درباره کیفیت زندگی می شنوید کافی نیست، اما تمام ماجرا نیست. برای بررسی بیشتر، مزایا و معایب زندگی در کانادا باید به دقت در نظر گرفته شود.

زندگی و مهاجرت در هر کشوری مزایا و معایبی دارد، اما کانادا حتی در مقایسه با آمریکا گزینه اول، با ثبات و ویژه محسوب می شود. این سرزمین پهناور با منابع مالی غنی و فرصت های فراوان چشم انداز روشنی برای پیشرفت در کار و تحصیل مهاجران نشان می داد. کیفیت زندگی در کانادا یکی از دلایلی است که گاهی اوقات از مضرات زندگی در کانادا چشم پوشی می شود.

در بین کشورهای پذیرنده مهاجر، کانادا یکی از بهترین فرصت های زندگی برای ایرانیان به حساب می آید.بر اساس آخرین آمار منتشر شده در سال ۲۰۱۹، سالانه بیش از شش هزار ایرانی در کانادا اقامت دائم دریافت می کنند، اما در فهرست مهاجران به کانادا هندی ها، چینی ها و فیلیپینی ها پیشتاز هستند. با وجود معایب زندگی در کانادا دلیل این همه اشتیاق برای مهاجرت به کانادا چیست؟

مزایای زندگی در کانادا

قوانین مهاجرتی کانادا به گونه ای طراحی شده است که این کشور دارای بالاترین نرخ شهروندی و اقامت دائم در جهان است. اما در کنار قوانین و برنامه های مهاجرتی، مزایای زندگی در این کشور از تحصیل، خدمات پزشکی، محیط زیست، اقتصاد و تجارت گرفته تا امکانات اجتماعی و تفریحی آن، جذابیت های زیادی برای مهاجران دارد.

مراقبت های بهداشتی: 

اولین قدم را برای مهاجرت تحصیلی با تمام قدرت بردارید! شرایط مهاجرت تحصیلی شما در جلسه مشاوره به طور کامل بررسی می شود.

برای مشاوره نوبت رزرو کنید
واضح است که استفاده از برنامه های سلامت همه کشورها 100% رایگان نیست. برخی از برنامه های خدمات پزشکی تحت قوانین استانی کانادا توسعه یافته و اداره می شوند. هر استان مسئولیت اجرای این طرح ها را بر عهده دارد که هزینه سالانه آن به طور متوسط ​​5000 دلار برای هر نفر است و هر خانوار معمولاً حدود 9000 دلار برای دسترسی به این خدمات پرداخت می کند.شاید در نگاه اول حق بیمه سالانه آن معادل حق بیمه درمانی آمریکایی ها باشد، اما با بررسی دقیق تر سطح کیفیت و مقایسه آن با سایر کشورها، خدمات درمانی کانادا بسیار ارزان تر است. علاوه بر این، شبکه بهداشت و درمان کانادا به سیستم جهانی متصل است. شما می توانید بدون پرداخت هزینه از جیب خود به بیمارستان بروید، به اورژانس مراجعه کنید و سایر خدمات پزشکی را دریافت کنید.

خدمات بهداشتی کانادا که به طور غیررسمی مدیکر نامیده می شود، از طریق سیستم های ارائه خدمات استانی و منطقه ای مدیریت و تامین می شود. بر اساس قانون بازنگری شده بهداشت در سال 1984، دسترسی همگانی به خدمات بهداشتی با بودجه دولت برای همه ساکنان این کشور، صرف نظر از مهاجر یا شهروند، تضمین شده است. سیستم مراقبت های بهداشتی کانادا همیشه در لیست بهترین های جهان قرار دارد. در بیشتر استان‌ها، برنامه‌های آموزش بهداشت برای سالمندان به منظور آموزش جامع پیشگیری از آسیب، حمله قلبی و سایر خطرات سلامتی طراحی شده‌اند.

Canadian Medicare تقریباً 70٪ از نیازهای مراقبت های بهداشتی کانادایی ها را پوشش می دهد و 30٪ باقیمانده از طریق خدمات خصوصی (معادل بیمه تکمیلی) که خدمات اضافی مانند مراقبت از دندان و چشم، داروهای تجویزی و اتاق های بیمارستان خصوصی را پوشش می دهد، پوشش می دهد.حدود 90 درصد حق بیمه خصوصی توسط کارفرمایان یا اتحادیه ها پرداخت می شود.

نرخ پایین جرم و جنایت
کانادا با رتبه 39.03 در زمینه جرم و جنایت در رتبه 53 جهان قرار دارد. ایالات متحده با امتیاز 55.84 در رتبه 30 جهان قرار گرفت. در این مقایسه، میزان جرم و جنایت در ایالات متحده حدود 40 درصد بیشتر از کانادا است، اما مصرف مواد مخدر کانادا باعث شده است که رتبه پایین تری نسبت به همسایه جنوبی خود داشته باشد. بر اساس این گزارش، زنان در ایالات متحده 16 برابر بیشتر از زنان در کانادا در معرض آزار جنسی قرار دارند.

با توجه به کاهش جمعیت کانادا از سال 1991، میزان جرم و جنایت و خشونت کاهش یافته است. با ورود مهاجران، رشد جمعیت تقریباً به روند ایده آل بازگشته است، اما خوشبختانه آمار جرم و جنایت افزایش نیافته است. بنابراین کیفیت زندگی در کانادا همیشه در صدر فهرست قرار دارد و امروزه یکی از بهترین مکان ها برای زندگی در جهان محسوب می شود.

جرایم خشونت آمیز، به ویژه قتل، از زمان اوج خود در سال 1975، بیش از 40 درصد کاهش یافته است. کانادا در رتبه 71 جهان، پایین تر از استرالیا، انگلیس، ایرلند و بالاتر از بلژیک قرار دارد.جالب است بدانید که میزان قتل در آمریکا 2.7 برابر بیشتر از این کشور است. ناگفته نماند که اکثر جرایم گزارش شده در حال حاضر شامل جرایم مرتبط با مواد مخدر، کلاهبرداری، تجاوز جنسی و سرقت است که بین سال های 2008 تا 2018 بیش از 46 درصد کاهش یافته است.

نزدیک به 32000 نفر در زندان های کانادا در حال گذراندن دوران محکومیت خود هستند که حدود 0.13 درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می دهد. در مقایسه با ایالات متحده که مدت هاست سراب مهاجران بوده است، 0.7 درصد از جمعیت در زندان های ایالات متحده هستند. در مقایسه با کشورهای اروپایی، فرانسه و آلمان نرخ جرم کمتری نسبت به کانادا دارند، اما انگلیس، اسپانیا و اکثر کشورهای اروپای شرقی نرخ جرم و جنایت بالاتری دارند.

فرصت های شغلی
همانطور که قبلا ذکر شد، دولت کانادا برنامه های مهاجرتی زیادی را در سطح استانی یا فدرال برای جذب مهاجر در نظر گرفته است و همچنان بر لزوم جذب نیروی کار خارجی تاکید می کند. این برنامه ها در درجه اول برای رشد اقتصادی و رفع کمبود مهارت ها در بسیاری از صنایع طراحی شده اند.

رویکرد کانادا به موضوع «مهاجرت» و بویژه نیروی کار مهاجر موضوع جدیدی نیست، اما آنچه در دو سال اخیر تغییر کرده است، جایگاه سایر کشورهای جهان در این مقوله است.در حالی که نرخ بیکاری در سایر بخش های این روند با نرخ بالایی در حال افزایش است، کشور کانادا تا حد زیادی از اثرات این مشکل دور مانده است. متخصصان و کارگران ماهر و با تجربه خارجی می توانند از شرایط اقتصادی و فرصت های شغلی آن بهره مند شوند. در واقع با مهاجرت به کانادا می توان آنها را بیشتر از کشورهایی که تحت تاثیر رکود جهانی قرار گرفته اند، پذیرفت.

خوشبختانه برخلاف بسیاری از کشورهای اروپایی و ایالات متحده، اقتصاد کانادا تحت تأثیر بحران اقتصادی جهانی قرار نگرفته و به عملکرد قوی خود ادامه می دهد. با ایجاد بانک‌های شغلی که توسط Employment and Social Development Canada مدیریت می‌شوند، فهرست‌های شغلی، مسابقات شغلی و اعلان‌های آن از هر نقطه‌ای در جهان قابل دسترسی است. بسیاری از برنامه های مهاجرت برای جذب نیروی کار به مشاغل پرتقاضا طراحی شده اند و اجازه اقامت دائم به افراد واجد شرایط پس از ورود اعطا می شود. با شرکت در این برنامه ها و ارزیابی وضعیت متقاضی، تمامی اعضای خانواده می توانند در زمین تحصیل، کار و به طور کلی زندگی کنند.

تحصیلات مقرون به صرفه
برنامه درسی مدارس دولتی در کانادا مشابه برنامه درسی در ایالات متحده طراحی شده است.دانش آموزان کانادایی می توانند در دوره K-12 یا همان دوره مدرسه 12 ساله بدون نیاز به کمک والدین تحصیل کنند. فرزندان مهاجران می توانند بدون محدودیت در مدارس دولتی و خصوصی تحصیل کنند.

لازم به ذکر است که سیستم آموزشی (ابتدایی یا بالاتر) به صورت استانی مدیریت می شود و سیستم آموزشی فدرال وجود ندارد. بنابراین قوانین آموزش و پرورش هر استان شرایط خاص خود را دارد. با این حال، متقاضیان تحصیل در کانادا می توانند از مدرسه درخواست دهند. سیستم آموزشی این سرزمین محدودیتی برای این دوره از تحصیل ایجاد نکرده است.

تعداد دانشجویان کالج یا دانشگاه در کانادا در مقایسه با دانشجویان اروپایی بسیار کم است. از سوی دیگر، طبق آمار سالانه، گرفتن مدرک پیشرفته یا فارغ التحصیل از دانشگاه های کانادا بسیار راحت تر از ایالات متحده است. تعداد افرادی که از طریق مهاجرت تحصیلی برای زندگی در این منطقه انتخاب می کنند نیز در مقایسه با سایر کشورها بسیار زیاد است.

دانشگاه تورنتو یکی از بهترین دانشگاه های دنیا در کانادا است.

کیفیت آموزش همیشه نام کانادا را در لیست بهترین های دنیا ثبت کرده است.بسیاری از دانشگاه های کانادا جایگاه بسیار خوبی را در لیست بهترین دانشگاه های جهان به دست آورده اند. دانشگاه تورنتو، دانشگاه بریتیش کلمبیا و دانشگاه مک گیل از برترین دانشگاه های جهان هستند که در این کشور واقع شده اند. برای آشنایی بیشتر با این موسسات آموزش عالی، پیشنهاد می کنیم صفحه بهترین دانشگاه های کانادا را مطالعه کنید.

علاوه بر همه اینها، کانادا یکی از 10 کشور برتر جهان است که جمعیت آن دارای دانش ارزشمندی در ریاضیات، ادبیات و علوم پایه است. با نگاهی به آمار جمعیت بالغ در سن کار، به راحتی می توان دریافت که 55 درصد از نیروی کار دارای مدرک دانشگاهی هستند. در مقایسه با میانگین 35 درصدی کشورهای توسعه یافته، این آمار دستاورد مهمی محسوب می شود.

مهاجرت دوستانه
به طور کلی، کانادا کشوری بسیار مترقی، متنوع و چندفرهنگی است. به همین دلیل اگر به فکر زندگی و مهاجرت به این کشور به خصوص در شهرهای بزرگ آن هستید، مزیت بزرگی در جامعه این کشور در انتظار شماست. در تورنتو که بزرگترین شهر کانادا است به بیش از 140 زبان صحبت می شود. بیش از 20 درصد از جمعیت این کشور در خارج از کانادا متولد شده اند. بنابراین، «مهاجرت» باید به خوبی در بین شهروندان ایجاد شود.اکثر مهاجرانی که کانادا را برای زندگی انتخاب کرده اند در انتاریو، بریتیش کلمبیا، کبک و آلبرتا زندگی می کنند.

شهروندان این سرزمین برای مهمانان احترام خاصی قائل هستند. کانادایی ها به دلیل ادب و مهربانی و مهمان نوازی با مهاجران شهرت جهانی دارند. اگرچه همیشه برای هر قاعده ای استثنا وجود دارد. اما اکثر کانادایی ها وقتی متوجه می شوند که شما یک مهاجر یا بازدید کننده هستید، صمیمی و صمیمی هستند. این امکان وجود دارد که شهروندان شما در حین پیاده روی، بازدید و یا حتی خرید با چت موافقت کنند.

احساس وحدت قوی در میان شهروندان بسیار مشهود است. حتی بدون تجربه زندگی، در اولین سفر خود به این کشور این حس را درک خواهید کرد. به خصوص اگر از جامعه و محیطی آمده اید که بیش از هر چیز به فردیت اهمیت می دهد، این تغییر تجربه بسیار خوشایندی خواهد بود.

کانادا همچنین به دلیل سیاست مترقی خود در صحنه جهانی بسیار مورد احترام است. در این میان شهروندان به شیوه های کاملا متفاوت در صلح و آرامش زندگی می کنند و به ندرت درگیر درگیری ها و درگیری های جهانی می شوند.طبیعت و محیط زیست
مناظر طبیعی کانادا به اندازه جمعیت آن متنوع است. از اقیانوس ها گرفته تا دریاچه های وسیع و رودخانه های جاری، رشته کوه های بلند و مهیب و تندراهای برفی همه جاذبه های طبیعی هستند. طبیعت سرزمین خرس ها زیبایی های باشکوهی دارد که مورد پسند گردشگران و طبیعت گردان است.

این زمین همه کاره طیف گسترده ای از فعالیت های فضای باز را فراهم کرده است. اگر مکانی مانند ساحل شرقی نوا اسکوشیا را برای زندگی انتخاب کرده اید، دسترسی آسانی به اقیانوس برای ماهیگیری و قایق سواری خواهید داشت. مناطق مرکزی کشور فرصت های خوبی برای شکار فراهم می کند. پارک های حفاظت شده و سواحل منابع آب لحظاتی دنج را برای پیاده روی ایجاد می کنند. تنوع زیستی و فراوانی حیات وحش رازهای طبیعی حل نشده بسیاری را برای کشف در خود جای داده است.

حدود 20 درصد از آب شیرین جهان در دریاچه ها و رودخانه های این زمین یافت می شود. این کشور طولانی ترین خط ساحلی جهان را دارد. شانس ملاقات با گاومیش کوهان دار، خرس سیاه و سیاه گوش و شنیدن زوزه گرگ در حین پیاده روی کم نیست. آب های روان این منطقه پر از شگفتی و پر از زندگی است.نهنگ های گوژپشت، سمورهای دریایی و نهنگ های قاتل از جمله ساکنان این قسمت از طبیعت هستند. جالب است بدانید که تقریبا دو سوم خرس های قطبی جهان در کانادا زندگی می کنند.

کوه های راکی ​​یکی از جذاب ترین مناظر کانادا هستند.

در حالی که موضوعات زیادی در مورد عشق و زندگی در کانادا وجود دارد، هیچ کشوری کامل نیست. هجرت یعنی ساختن قطعه ای از بهشت ​​که زندگی در آن جریان دارد. در این مرحله مسائل متعددی وجود دارد که گاهی باعث زندگی و مهاجرت به کانادا می شود.

فرستادن دلار از ایران برای افرادی که مهاجرت کرده اند

قیمت روز کارت خوان دلار کانادا

اقتصاد کانادا بسیار توسعه یافته است و یکی از ده اقتصاد بزرگ جهان است. 2022، طبق آخرین اطلاعات موجود از بانک جهانی. تولید ناخالص داخلی سالانه (GDP) کانادا 1.74 تریلیون دلار اعلام شد که کانادا را نهمین اقتصاد بزرگ جهان می کند. اقتصاد کانادا و متعاقباً دلار کانادا وابستگی زیادی به تجارت بین المللی دارد که یکی از دلایل محبوبیت آن نزد بانک های مرکزی در سراسر جهان است و به همین دلیل امکان ارسال دلار کانادا از خارج وجود دارد. در هر کجای دنیادلار کانادا یا CAD از روی ارزهای اقتصاد کلان جهان نامگذاری شده است: دلار آمریکا (USD)، یورو (EUR)، پوند بریتانیا (GBP) و ین ژاپن (JPY). دلار کانادا به عنوان پنجمین ارز ذخیره شده در جهان شناخته می شود و نرخ دلار کانادا نیز ششمین ارز پرمعامله در جهان است.

همانطور که قبلا ذکر شد، یکی از مزایای بزرگ خرید دلار کانادا با صرافی تورنتو کارتخوان این است که می توانید دلار کانادا خود را به صورت نقدی در لحظه دریافت کنید، بنابراین می توانید قیمت دلار کانادا را روزانه در صرافی تورنتو کارتخوان خود بدانید و دلار کانادا را خریداری کنید. پیش بینی تغییرات قیمت دلار فعلی کانادا در ایران، هرکسی که دلار کانادا را از طریق صرافی تورنتو کارتخوان خریداری کند، قابل استفاده است. بسیار مفید

اگر قصد دارید به کانادا پول بفرستید یا دلار کانادا را با استفاده از کارتخوان بخرید، نظرسنجی اخیر رویترز نشان می دهد که افزایش قیمت کالاها چشم انداز اقتصادی کانادا را تقویت می کند و بانک مرکزی کانادا در آستانه افزایش نرخ بهره است. این خوب است. بدانند که نشان داده شده است که احتمال ادامه آن بیشتر است. و در نهایت ارزش دلار کانادا در سال آینده افزایش خواهد یافت.

در پیش بینی سالانه قیمت روزانه دلار کانادا، انتظار می رود USD/CAD تا پایان سال 2022 به 1.2393 برسد.اقتصاد کانادا به دلیل واردات و صادرات محصولات و خدمات کانادا به ایالات متحده به ویژه در بخش های نفت و پتروشیمی، از دیرباز رابطه قوی و مستقیمی با اقتصاد آمریکا داشته است. بنابراین، اقتصاد ایالات متحده و کانادا احتمالا در سال آینده با نرخ های مشابه رشد خواهند کرد.

میانگین پیش بینی در این نظرسنجی افزایش 0.4 درصدی ارز کانادا به 1.26 سنت (79.37 سنت) نسبت به دلار آمریکا در سه ماه آینده بود، در حالی که ماه گذشته 1.2568 سنت پیش بینی شده بود. بنابراین با این سخنان پیش بینی می شود دلار کانادا ظرف یک سال به 1.23 برسد.