نماد سایت ماه نیوز

عوارض قهوه برای مردان

نوشیدن قهوه فواید بسیار زیادی را به همراه دارد. این نوشیدنی که به عنوان مهم‌ترین نوشیدنی بعد از آب و چای شناخته می‌شود، طرفداران بسیار زیادی دارد. بیش از ۵۰ درصد از قهوه‌خورهای حرفه‌ای در دسته مردان قرار دارند. با این حال استفاده از قهوه بیش از حد مجاز و تخطی از قوانین مصرف قهوه یا افزایش دوز کافئین مصرفی در طول روز می‌تواند عوارضی را به همراه داشته باشد. در ادامه با توضیحات جامع‌تر، قصد داریم تا عوارض قهوه برای مردان را به صورت کامل بررسی کنیم تا ببینیم که عوارض منفی این نوشیدنی خوشمزه چگونه اندام‌های مختلف بدن را درگیر می‌کنند ؟

مقدار مجاز مصرف روزانه قهوه

قهوه‌های مختلف کافئین متفاوتی دارند، شما با در نظر گرفتن مقدار حساسیت بدنتان به کافئین می‌توانید از مقادیر متفاوتی از قهوه برای افزایش انرژی و تمرکز استفاده کنید. این نکته را هم در نظر داشته باشید که کافئین کمتر از می‌باشد. پس با توجه به روش آماده کردن و نوع قهوه‌ای که میل می‌کنید، مجاز به مصرف مقادیر متفاوتی از قهوه هستید. در حالت کلی مردان مجاز به دریافت ۱۵۰ الی ۲۰۰ میلی گرم کافئین در طول روز می‌باشند. یعنی چیزی در حدود سه فنجان رقیق قهوه ترکیبی با نسبت ۳ به ۷ از روبوستا و عربیکا.

نوشیدن قهوه بیش از این مقدار می‌تواند باعث بروز بی‌قراری و آشفتگی یا برهم زدن ریتم خواب شبانه شما شود. سایر عوارض خوردن قهوه برای مردان در ادامه مقاله شرح داده شده‌اند. مهمترین عوارض قهوه موکا گانودرما بیز برای آقایان لیستی که از عوارض مصرف قهوه برای مردان مشاهده می‌کنید یک لیست جامع است. برخی از این عوارض مخصوص به مردان نیستند و ممکن است شامل همه افراد شوند. پیشنهاد می‌کنیم که با کنترل دوز مصرفی کافئین در طول روز، از بروز این عوارض جلوگیری کنید و از خواص بی‌شمار قهوه برای بهبود راندمان کاری اندام‌های مختلف بدن خود کمک بگیرید.

مصرف قهوه و ناباروری در مردان مطالعاتی که در سال‌های اخیر انجام شده است، نشان می‌دهند که مصرف روزانه بیش از ۳ فنجان قهوه غلیط می‌تواند در قدرت باروری مردان تاثیر گذار باشد. با افزایش کافئین ورودی به بدن، اسپرم‌ها تضعیف شده و قدرت باروری مرد آسیب می‌بیند. مصرف زیاد قهوه باعث می‌شود تا اسپرم‌های سالم کمتر تولید شوند. در این شرایط قوای فرزندآوری تا حد قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. نکران نباشید، با خوردن یک الی دو فنجان قهوه در طول روز احتمال ناباروری کاهش پیدا خواهد کرد چرا که در این مطالعه میزان کافئین مصرفی در افراد آزمایش شده بسیار بالا بوده است. برای دیدن  قیمت قهوه گانودرما برای زگیل تناسلی  روی لینک رو به رو کلیک کنید .

قهوه و افزایش استرس در مردان افزایش اضطراب و استرس یکی از عوارض مصرف قهوه گانودرما  برای زنان و مردان است. قهوه محرک‌های بسیار زیادی را درون خود جای داده است که مهم‌ترین آن‌ها کافئین است. این ماده می‌تواند سطح انرژی و هوشیاری را در بدن بالا ببرد، ولی مصرف بیش از حد آن می‌تواند باعث افزایش ترشح هورمون کورتیزول در بدن شود. هورمون‌های استرس‌زا می‌توانند به صورت ناآگاهانه باعث افزایش اضطراب ممتد در افراد شوند. بهتر است با مدیریت کردن مقدار مصرف این نوشیدنی و کنترل سطح هورمون کورتیزول به افزایش آرامش بدنتان کمک کنید. برای مثال شما می‌توانید قهوه‌هایتان را رقیق‌تر بنوشید و یا از قهوه‌هایی مثل عربیکا و لیبریکا که کافئین کمتری دارند، برای تهیه اسپرسو استفاده کنید.

اعتیاد به قهوه در بین مردان

کافئین نیز مانند هر محرک دیگری می‌تواند باعث بروز اعتیاد شود. در نظر داشته باشید که پس از مدتی شما باید مصرف قهوه را به مدت یک الی دو هفته کاهش داده و یا به صورت کامل حذف کنید تا دوز کافئین مصرفی شما به حالت عادی برگردد. اگر مصرف قهوه را به صورت دائمی ادامه دهید پس از مدتی دیگر نمی‌توانید روز خود را بدون خوردن قهوه شروع کنید. مصرف بالای قهوه و وارد شدن به چرخه اعتیاد آور قهوه برای بدن و سلامت شما اصلاً خوب نیست، زیرا کافئین مانند سایر مواد مخدر می‌تواند بر روی تمرکز، حافظه‌ کوتاه و بلند مدت و موارد این‌چنینی تاثیر بگذارد. بروز اختلالات خواب و مصرف قهوه در مردان نوشیدن قهوه به خاطر ترشح هورمون آدنوزین می‌تواند به کاهش احساس خستگی و خواب آلودگی کمک کند. به خاطر همین دلیل اغلب مردان صبح و عصر قهوه را می‌نوشند تا انرژی بیشتری داشته باشند.

نوشیدن قهوه در ساعات پایانی عصر می‌تواند تا حد قابل توجهی خستگی عصرگاهی را کاهش دهد، ولی از طرفی می‌تواند باعث برهم خوردن ریتم طبیعی خواب شبانه شما شود. اگر شما نتوانید به مقدار کافی و در زمان درست بخوابید، بدن شما با آسیب‌های جدی مواجه خواهد شد، پس پیشنهاد می‌کنیم که زمان مناسب نوشیدن قهوه را در طول روز تشخیص دهید و با تنظیم مصرف و در نظر گرفتن دوز درست مصرفی از بروز عوارض خوردن قهوه قهوه برای مردان پیشگیری کنید. نوشیدن قهوه و پوکی استخوان در مردان نوشیدن قهوه بیش از حد مجاز می‌تواند باعث خروج کلسیم و دفع آن از طریق ادرار شود. با دفع کلسیم، بدن افراد در سنین میانسالی ممکن است دچار پوکی استخوان شود.

آشنایی با عوارض مصرف قهوه برای اسپرم مصرف قهوه بیش از حد ارتباطی مستقیم با کاهش میزان اسپرم‌های قوی شما دارد. البته، این امر در شرایطی صحت دارد که میزان مصرف قهوه شما به صورت روزانه بیش از حد باشد. تحقیقات مختلفی در این زمینه ثابت کرده است که مصرف بیش از سه فنجان قهوه با غلظت بالا می‌تواند بر روی تولید اسپرم‌های شما اثر بگذارد. دلیل این موضوع نیز به کافئین برمی‌گردد. وقتی میزان کافئین در بدن افزایش یابد، اسپرم‌ها دیگر قدرت سابق را نخواهند داشت. البته نیاز نیز که در این رابطه استرس خاصی داشته باشد. مصرف یک الی دو لیوان قهوه که چندان غلیظ نیست هیچ اثر بر روی اسپرم‌های شما نمی‌گذارد.

آیا قهوه باعث ناباروری در مردان می‌شود ؟ قهوه به طور کلی موجب ناباروی نمی‌شود؛ طبق گفته های وب سایت ، مصرف بیش از حد آن موجب تضعیف شدن میزان قدرت اسپرم‌ها خواهد شد. قاعدتاً این موضوع به خودی خود منجر به کاهش میزان قدرت باروری در مردان مي‌گردد؛ بنابراین، اگر ناباروری موضوع مهمی برای شما محسوب می‌شود بهتر است از خوردن قهوه‌های به شدت غلیظ آن هم به شکل روزانه خودداری کنید.

مضرات قهوه اسپرسو برای مردان چیست؟ عارضه‌‌های جانبی قهوه برای مردان در مورد نیز صحت دارد. اگرچه این قهوه جزو قهوه‌های بسیار محبوب در میان مردان است، اما شما نباید از غافل شوید. به یاد داشته باشید که قهوه اسپرسو از جمله قهوه‌های بسیار تلخ است. این نوع قهوه‌ها کافئین بالایی دارند و علاوه بر مشکلات جنسی، حتی می‌توانند موجب ایجاد سردرد شوند. در واقع تحقیقات مختلفی نشان داده که علت اصلی ایجاد اکثر سردردهای تپشی مصرف قهوه‌های تلخی همچون اسپرسو بوده است.

آشنایی با آسیب های قهوه تلخ برای مردان در ادامه بحث مضرات قهوه برای مردان  باید گفت که دارای میزان بالایی کافئین هستند. میزان بالای کافئین نیز به معنای مشکلات مهمی در بحث خواب و همچنین نعوظ می‌شود. بنابراین، اگر از جمله افرادی هستید که عادت دارند روز خود را با خوردن قهوه تلخ آغاز کنند، بهتر است هرچه زودتر این عادت را کنار بگذارید تا بتوانید هم خواب بهتری داشته باشید و هم یک رابطه جنسی مناسب با شریکتان برقرار کنید. زیان های قهوه ترک برای مردان چیست؟  بنابر همین موضوع باید گفت برای مردان نیز همانند سایر نوع قهوه هایی است که در متن به آنها اشاره کردیم. قهوه ترک هم می‌تواند موجب ایجاد سردرد، مشکل در نعوظ، بی‌خوابی یا کم‌خوابی و حتی فشار خون بالا شود.

نتیجه گیری

قهوه قطعاً پرمصرف‌ترین نوشیدنی در جهان بعد از آب است. امروزه تحقیقات مختلفی نشان می‌دهد که قهوه علاوه بر مزایای بی‌نظیر، دارای مضرات و زیان هایی نیز برای آقایان است. در این متن سعی کردیم به مضرات قهوه برای مردان بپردازیم و به چند نمونه از آن‌ها اشاره کنیم.  از جمله مهم‌ترین عوارض قهوه برای مردان باید به مشکلات مربوط به کم‌خوابی اشاره کرد. وقتی دچار کم‌خوابی شوید نمی‌توانید به خوبی تمرکز کنید و این امر به خودی خود موجب خراب شدن روز شما می‌شود.  این موارد اگرچه اهمیت بالایی دارند، اما بدان معنا نیستند که شما باید برای همیشه قهوه خوردن را ترک کنید! با متعادل کردن مصرف قهوه علاوه بر دریافت مزایای آن، می‌توانید از آسیب های این نوشیدنی خوشمزه دوری کنید.

خروج از نسخه موبایل