اجتماعیسلامت و دانشمعرفی کسب و کار

7 نکته برای حفظ تمرکز و جلوگیری از حواس پرتی

حواس پرتی ها سالم هستند. اما فقط زمانی که کنترل شده و متعادل باشند. از دست دادن تمرکز، کار را طولانی تر می کند و بهره وری شما را به شدت کاهش می دهد. یکی از اصلی ترین الزامات برای برنامه نویسی ، محیط برنامه نویسی هستش اگر محیط مناسب نباشید برنامه نویس به هیچ عنوان نمیتواند تمرکز کند و کد بنویسند . پس باید محیطی آرام و سرشار از آرامش رو داشته باشیم تا بتوانیم به راحتی کدنویسی کنیم . آموزش طراحی سایت

بعضی افراد در محیط های مثل کافی‌شاپ‌ کارایی بیشتری دارند و برخی دوست دارند در محیط‌های آرام کار کنند.  وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های موسیقی  زیادی با همین هدف و برای کمک به تمرکز کاربران طراحی شده‌اند. در این مطلب میخواهیم چند وبسایت فوق العاده رو برای افزایش تمرکز برنامه‌نویسان معرفی کنیم و به شدت مفید هستند . پس همراه ما باشید تا این 7 وبسایت رو معرفی کنیم .

وقتی کاری را نیمه کاره رها می کنید، باید زمان و انرژی زیادی را برای بازگشت به آن صرف کنید. از طرف دیگر، وقتی با حداکثر تمرکز کار می کنید، می توانید آن را خیلی سریع و کارآمد به پایان برسانید. ظاهراً حواس پرتی های مداوم پس از مدتی تخلیه می شوند.

بیایید درک کنیم که چرا در وهله اول حواسمان پرت می شود. چه چیزی باعث حواس پرتی می شود؟

یک مطالعه توسط دانشگاه کالیفرنیا نشان می دهد که یک فرد حدود 25 دقیقه و 30 ثانیه طول می کشد تا بعد از یک وقفه، تمرکز خود را بازسازی کند. اگر بتوانید در هنر متمرکز ماندن تسلط پیدا کنید، مطمئناً می توانید یک کار را در زمان کمتری به پایان برسانید.

حال، اگر در مورد دلایلی که منجر به حواس پرتی می شود صحبت کنیم، باید به چند مقصر اشاره کرد:

  • سلامت ضعیف؛
  • پریشانی یا اضطراب؛
  • مانع تکنولوژیکی؛
  • عادت چندوظیفه ای؛
  • محیط نامطلوب

اگر قربانی هر یک از جنبه های فوق هستید، باید با رویکردهای سازنده مشکل را ریشه یابی کنید. در این مقاله راه‌های مختلفی برای تمرکز و کنار گذاشتن مؤثر عوامل حواس‌پرتی پیدا خواهید کرد.

بهترین راه ها برای جلوگیری از حواس پرتی چیست؟

علت اصلی را دریابید:

حل کردن یک مشکل تا زمانی که به علت اصلی آن نرسید غیر واقعی است. شما باید تجزیه و تحلیل کنید و بفهمید که چه چیزی مانع تمرکز شما می شود. پرداختن به موضوع اولین گام در راه حل است.

اگر در انجام تکالیف خود مشکل دارید، راه هایی برای کاهش بار پیدا کنید. به عنوان مثال، ابزارهای عالی مانند تولید مقاله توسط سرویس مقاله وجود دارد که به شما کمک می کند عناوین مناسبی برای مقالات خود پیدا کنید. اگر تمایل به از دست دادن علاقه به تکالیف خود به دلیل کارهای روزمره مرتبط با آنها دارید، باید با کمک چنین ابزارهای آنلاین کار خود را آسان کنید.

اگر با سلامتی ضعیف دست و پنجه نرم می کنید، غذای مغذی می خورید، ورزش می کنید، تحت درمان قرار می گیرید – همه ما این تمرین را می دانیم، اینطور نیست؟ اگر چیزی عاطفی تلاش‌های شما را آزار می‌دهد، مدیتیشن را امتحان کنید و به خودتان مثبت‌اندیشی کنید.

اگر اضطراب شما بر سلامت روان شما تأثیر می گذارد، باید با یک درمانگر مشورت کنید. چندوظیفه ای همچنین انرژی شما را تخلیه می کند و شما را از اختصاص توجه کافی به یک کار در یک زمان باز می دارد. در نتیجه تمرکز شما را کاهش می دهد و کیفیت کار شما را کاهش می دهد.

قدرت اراده خود را به چالش بکشید و یک روال ایجاد کنید:

اگر بدون اراده قوی شروع کنید، به احتمال زیاد مغلوب شده و دست از کار بکشید. برای دستیابی به حداکثر تمرکز، باید استواری خود را به چالش بکشید و تعهد خود را تقویت کنید. ذهن مصمم پایه ای برای اجرای موفق برنامه هاست.

طبیعی است که در ابتدا نظم و انضباط خود را در طول روز از دست بدهید. اما، با تلاش مداوم و یک روال مؤثر، این مهارت را به دست خواهید آورد.

فهرستی از کارها تهیه کنید / فعالیت های خود را برنامه ریزی کنید:

روز خود را از قبل برنامه ریزی کنید و تمام کارهایی را که باید در مهلت مقرر به پایان برسانید، درج کنید. در حین ایجاد لیست کارهایی که باید انجام دهید، فراموش نکنید که برای فعالیت هایی مانند بازدید از رسانه های اجتماعی، تماشای تلویزیون، تماس با دوستان، بازی با همسرتان، خوابیدن یا خواندن کتاب، زمان بندی را در نظر بگیرید.

بیا با آن روبرو شویم. کم و بیش غیرعملی است که فکر کنید می توانید کاملاً از حواس پرتی اجتناب کنید. بنابراین، چرا آنها را بهتر مدیریت نکنیم؟ پس از اتمام هر کار با یک نوع حواس پرتی به خود پاداش دهید که به هر حال برای آن وقت صرف می کنید.

وقتی در زمان‌های مناسب به منابع حواس‌پرتی دسترسی پیدا می‌کنید، در حین کار بر روی تلاش‌های خود در دام اصرار انجام آن کار نمی‌افتید. از این رو، این یک راه کارآمد برای حفظ تمرکز است.

بهترین محیط برای بهره وری را بیابید:

هنگام کار بر روی تکالیف دانشگاه، آماده شدن برای امتحانات، یا پایان بخشی از کار، ممکن است توسط عناصر مختلف خانه خود مزاحم شوید. برخی از عوامل حواس پرتی ممکن است خارج از کنترل شما باشند، مانند کسی که با تلفن صحبت می کند، بچه ها بازی می کنند، کسی که تلویزیون تماشا می کند و غیره.

به همین دلیل است که توصیه می شود یک ایستگاه کاری را به دور از هرج و مرج یک خانه اختصاص دهید. گوشه ای را پیدا کنید که ساکت و منظم باشد. محل کار شما مهمترین نقش را در حفظ تمرکز شما ایفا می کند.

تلفن خود را دور یا در حالت بی صدا نگه دارید:

یکی از چیزهایی که تمرکز شما را خراب می کند تلفن شما است. همه ما قربانی آن اعلان‌هایی بوده‌ایم که نمی‌توانیم در برابر آن مقاومت کنیم. و هنگامی که تلفن در دست شما باشد، هیچ کس نمی تواند پیش بینی کند که چقدر زمان صرف پیمایش فید می کنید.

بهترین راه برای فرار از این تله این است که گوشی خود را در اتاق دیگری قرار دهید یا اعلان ها و هشدارها را خاموش کنید.

وظایف را به بخش های کوچکتر تقسیم کنید:

ما به راحتی از کارهای طولانی منحرف می شویم زیرا ناخودآگاه آن را به عنوان یک بار کار درک می کنیم. بنابراین، توصیه می‌شود یک کار طولانی را به بخش‌هایی تقسیم کنید که می‌توانید به عنوان نقاط عطف کوچک انجام دهید. با تمرین این استراتژی، به خودتان آموزش می دهید که به طور مداوم متمرکز بمانید و بر روز خود کنترل داشته باشید.

فضای کاری خود را شلوغ کنید:

ممکن است انبوهی از تکالیف از هفته قبل داشته باشید یا ممکن است لازم باشد روی آن برنامه کالج به همراه تکمیل تکالیف کار کنید. در واقعیت، اگر روزتان برایتان آشفته به نظر برسد، به احتمال زیاد تمرکزتان را از دست خواهید داد.

این تصویر نامشخص از برنامه شما مملو از وظایف بیش از حد برای تمرکز و کارایی شما مضر است. در عوض، تکالیف خود را اولویت بندی کنید و 3 یا 4 کار مهم را برای تکمیل در یک روز هدف قرار دهید.

خواهید دید که واقعاً به اهداف خود می رسید به جای اینکه آنها را در یک حلقه بی نهایت پرتاب کنید و در پایان روز پشیمان شوید. در نهایت، این حس موفقیت شما را تشویق می کند تا به چیزهای بیشتری دست یابید. آموزش دیجیتال مارکتینگ

خلاصه:

هر چه بیشتر تسلیم انگیزه های خود شوید، تمرکز خود را بیشتر از دست خواهید داد. برای حفظ عزم خود و جلوگیری از انواع وقفه ها، باید ذهن خود را با استراتژی های سازنده تقویت کنید.

اجازه دادن به عوامل حواس پرتی زمان شما را کنترل کنند، هر چند وقت یکبار خوب است. اما تداوم آن ممکن است شما را از دستیابی به اهدافتان باز دارد. نکات ذکر شده در بالا به شما کمک می کند تا تمایل خود را برای تسلیم شدن کاهش دهید و تمرکز خود را حفظ کنید.