تندرستی و نشاطمعرفی کسب و کار

خرید لوازم کوهنوردی و طبیعت گردی

خرید لوازم کوهنوردی و طبیعت گردی

اینکه چه وسایلی برای کوهنوردی لازم است و بهترین مرجع برای خرید لوازم کوهنوردی و طبیعت گردی کدام فروشگاه است، مسئله‌ی مهمی است که ما امروز قصد داریم در رابطه با آن سخن بگوییم و اطلاعات مفیدی در این باره در اختیار شما قرار دهیم. پس به شما پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطالب این صفحه همراه ما باشید و لینک این مطلب را نیز برای دوستان خود ارسال کنید تا آنان نیز در مورد این موضوع به اطلاعات کافی دست یابند و از مطالب این صفحه استفاده کنند.

وسایل مورد نیاز برای کوهنوردی

برای کوهنوردی به صورت ایمن و مطلوب شما باید تجهیزات خاصی به همراه داشته باشید تا هنگام بالا رفتن از کوه دچار مشکل نشوید و با آسودگیِ خاطر مسیر خود را طی کنید. در این باره بسیاری از افراد با حمل وسایل غیرضروری تجربه خوبی از کوهنوردی نداشته و حتی به علت نداشتن تجهیزات کوهنوردی مناسب مشکلاتی نیز برایشان ایجاد شده است.

لیست لوازم کوهنوردی

حال برای اینکه راهنمای مناسبی برای شما باشیم در ادامه به برخی از لوازم کوهنوردی ضروری اشاره می‌کنیم و درباره‌ی این لوازم اطلاعات مفیدی نیز در اختیار شما قرار می‌دهیم، پس با ما همراه باشید.

برای کوهنوردی به چه لوازمی احتیاج داریم؟

برای کوهنوردی و طبیعت گردی همواره بسیاری از افراد برایشان سوال پیش می‌آید که لیست وسایل مورد نیاز شامل چه مواردی می‌شود و لوازم کوهنوردی را از کدام مرجع تهیه کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم لوازمی که در ادامه به معرفی آن می‌پردازیم جزو مهم‌ترین لوازم کوهنوردی بوده و شما باید آن‌ها را برای صعود به قله‌ها تهیه کنید!

لباس مناسب برای کوهنوردی

تجربه کوهنوردهای مختلف همواره نشان داده، داشتن دو یا سه دست لباس مناسب برای کوهنوردی ضروری است. شما باید یک لباس برای کمپ در کوه، و دو لباس برای صعود و پایین آمدن از کوه به همراه داشته باشید که البته برای صعود و پایین آمدن از کوه یک لباس‌ نیز پاسخگوی نیاز شما خواهد بود.

پوشاک کوهنوردی

در این رابطه فروشگاه اینترنتی نوردینو دارای انواع لباس‌های مناسب کوهنوردی بوده و شما می‌توانید برای خرید انواع لباس کوهنوردی به این فروشگاه مراجعه کنید و با قیمتی مناسب برای خرید باکیفیت‌ترین لباس‌های کوهنوردی اقدام کنید.

در رابطه با لباس برای کوهنوردی، به این نکته نیز توجه داشته باشید که در فصول بارانی حتما از یک بارانی مناسب استفاده کنید و لباس گرم به همراه داشته باشید تا تجربه‌ی شیرینی از کوهنوردی در این فصول برای شما به ارمغان بیاید و از کوهنوردی لذت ببرید.

کفش مخصوص برای کوهنوردی

بدون شک یکی از لوازم ضروری برای کوهنوردی و طبیعت گردی کفش مخصوص است. شما باید برای کوهنوردی کفش مناسبی انتخاب کنید تا هم در طول مسیر با ایمنی بالا حرکت کنید و هم دچار خستگیِ عضلانی در قسمت‌های مختلف پا نشوید.

کفش مناسب کوهنوردی

اگر بخواهیم به خصوصیات کفش‌های کوهنوردی مناسب اشاره کنیم باید بگوییم کفیِ این کفش‌ها نسبت به کفش‌های معمولی سخت‌تر بوده و در مقابل اصطکاک بسیار مقاوم‌اند.

بهترین مرجع برای خرید این کفش‌ها نیز فروشگاه اینترنتی نوردینو است چرا که کفش‌های کوهنوردی موجود در این فروشگاه کیفیت بسیار مناسبی دارند و همچنین این فروشگاه ارائه دهنده‌ی انواع کاورهای کفش کوهنوردی نیز بوده و شما می‌توانید با قیمتی مناسب برای خرید این دو مورد اقدام کنید.

در رابطه با انتخاب کفش کوهنوردی مناسب باید بگوییم، بهتر است کفشی که انتخاب می‌کنید سبک و انعطاف‌پذیر باشد و ضدآب بودن آن نیز اهمیت دارد. همچنین استفاده از یخ شکن‌های ژله‌ای مخصوص برای این کفش‌ها هم اقدامی هوشمندانه است و برای خرید این یخ شکن‌های ژله‌ای پیشنهاد ما به شما فروشگاه نوردینو است.

کوله پشتی برای کوهنوردی

کوله پشتی‌های مخصوص کوهنوردی نسبت به کوله پشتی‌های معمولی دارای تفاوت‌هایی بوده و معمولا این کوله پشتی‌ها باریک‌تر هستند. برای انتخاب کوله پشتی مناسب برای کوهنوردی حتما توجه داشته باشید که این کوله پشتی باید سبک باشد، کیفیت دوخت مناسبی داشته باشد، جادار باشد و ضدآب بودن آن نیز بسیار حائز اهمیت است.

از آنجایی که در طول مسیرِ کوهنوردی کوله پشتی همراه شماست سبک بودن آن اهمیت ویژه‌ای دارد و بهترین مرجع برای خرید کوله پشتی‌های ۱۰ لیتری، ۴۰ لیتری و ۵۰ لیتری فروشگاه نوردینو است و ما خرید از این فروشگاه را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

باتوم و عصای کوهنوردی

از دیگر وسایل لازم و ضروری برای کوهنوردی باتوم و عصای کوهنوردی است. کاهش فشار به کمر در هنگام پایین آمدن از کوه و کمک به حفظ تعادل هنگام بالا رفتن از کوه به وسیله‌ی باتومِ مخصوص کوهنوردی انجام می‌شود و این وسیله در فروشگاه نوردینو به صورت تکی و جفت به فروش می‌رسد و شما باتوجه به نیاز خود می‌توانید این وسیله را به صورت تکی یا جفت تهیه نمایید و از آن استفاده کنید.

در رابطه با خرید باتوم برای کوهنوردی شما باید به جنس باتوم، قابلیت تنظیم ارتفاع آن و جنس دسته آن توجه کنید و سعی کنید حتما این وسیله را از فروشگاه‌های معتبر تهیه نمایید تا بعدها مجبور به خرید مجدد این وسیله نشوید.

عینک برای محافظت از چشم در کوهنوردی

باتوجه به اینکه چشم‌ها عضو حساسی از بدن ما هستند مراقبت از آن‌ها اهمیت بسیاری دارد. برای کوهنوردی حرفه‌ای یکی اصلی‌ترین لوازم؛ عینک کوهنوردی است. استفاده از عینک مخصوصِ کوهنوردی چشم‌ها را در برابر اشعه‌های مضر آفتاب، گرد و غبار و برخی حساسیت‌ها محافظت می‌کند و این وسیله جزو وسایل ضروری برای کوهنوردی به حساب می‌آید.

لیست وسایل مورد نیاز برای کوهنوردی

  • کفش مخصوص نیمه سنگین
  • لباس مناسب (کاپشن و بارانی در فصول سرد و بارانی)
  • لایه‌ی گرمایی برای فصل سرما
  • عینک مخصوص
  • باتومِ کوهنوردی
  • دستکش و کلاه مخصوص
  • ظرف آب
  • گتر و یخ شکن
  • کوله پشتی
  • چادر
  • پوشش‌های یدکی
  • کلاه آفتاب‌گیر
  • طناب
  • دوربین دوچشمی
  • قلاب مخصوص کوهنوردی
  • و برخی موارد دیگر….

لوازم بهداشتی برای کوهنوردی

از دیگر مواردی که در کوهنوردی مورد استفاده قرار می‌گیرد برخی لوازم بهداشتی است. در این مورد دستمال کاغذی مرطوب، صابون یا شامپو، آینه کوچک، مسواک، خمیردندان و الکل ضد عفونی جزو نیازهای بهداشتی بوده و همراه داشتن این موارد بسیار مهم است.

چادر برای کوهنوردی

یکی دیگر از لوازم بسیار ضروری برای کوهنوردی چادر بوده که می‌توانید این وسیله را با قیمتی مناسب و کیفیتی عالی از نوردینو تهیه نمایید. فروشگاه اینترنتی نوردینو ارائه دهنده‌ی بهترین و باکیفیت‌ترین لوازم کوهنوردی بوده و شما می‌توانید برای خرید انواع چادرهای 4 نفره، 8 نفره و 12 نفره از این فروشگاه اقدام کنید.

کیسه خواب برای کوهنوردی

اگر برنامه کوهنوردی شما طولانی است و می‌خواهید خوابی راحت را در این برنامه بگنجانید پیشنهاد ما به شما خرید کیسه خواب‌های موجود در فروشگاه اینترنتی نوردینو است. کیسه خواب‌های موجود در این فروشگاه مناسب برای فصول سرد و گرم بوده و شما در این کیسه خواب‌ها به راحتی می‌توانید استراحت کنید و خستگی حاصل از کوهنوردی را رفع نمایید.

جعبه کمک‌های اولیه برای کوهنوردی

از دیگر تجهیزات ضروری برای کوهنوردی جعبه کمک‌های اولیه بوده که تهیه آن بسیار ضروری است. حتی اگر می‌خواهید به صورت یک روزه برای کوهنوردی اقدام کنید، حتما با خود جعبه‌ کمک‌های اولیه ببرید تا در صورت بروز مشکل، بتوانید از آن استفاده کنید.

قطب نما و GPS

قطب نما و GPS جهت یافتن مسیر مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای دوره‌های کوهنوردی چند روزه بسیار ضروری است. اگر قصد امتحان کردن مسیر جدید برای کوهنوردی دارید حتما از این دو وسیله استفاده کنید تا خطر گم شدن را به صفر برسانید.

وعده‌های غذایی برای کوهنوردی

علاوه‌بر وسایلی که تا به اینجای مطالب این صفحه به آن اشاره کردیم، داشتن وعده‌های غذایی مفید به همراه آب نیز برای کوهنوردی اهمیت بسیار بالایی دارد. در این باره پیشنهاد می‌کنیم از وعده‌های غذایی سالم به همراه سبزیجات استفاده کنید و برای مسیری 5 ساعته حداقل 3 الی 4 لیتر آب به همراه داشته باشید.

کلام پایانی

ما در مطالب این صفحه در رابطه با خرید لوازم کوهنوردی سخن گفتیم و در این باره اطلاعات مفیدی به شما عزیزان ارائه نمودیم و اینک در انتها امیدواریم مطالب این صفحه برای شما همراهان گرامی مفید بوده باشد. در انتها اگر قصد خرید لوازم کوهنوردی از بهترین مرجع فروش این لوازم را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم سری به فروشگاه اینترنتی نوردینو بزنید و محصولات این فروشگاه را با سایر مراجع فروش مقایسه کنید تا انتخابی مطمئن و مناسب داشته باشید.

سوالات متداول

ویژگی‌های کفش کوهنودری در تابستان و زمستان باید به چه صورت باشد؟

در رابطه با خرید کفش کوهنوردی مناسب به شما پیشنهاد می‌کنیم در فصل گرما از کفش سبک، انعطاف پذیر و کمی بزرگتر از پای خود استفاده کنید و سعی کنید کفشی که تهیه می‌کنید نوک پلاستیکی داشته باشد و در فصل سرما بهتر است کفش شما مجهز به یخ شکن باشد و ضد آب بودن آن نیز اهمیت دارد.

آیا حتما باید از یک جفت باتوم استفاده کنیم؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم باتوم هم به صورت تکی و هم به صورت جفتی برای فروش موجود بوده و شما باید باتوجه به میزان سختی مسیر و نیاز خود این وسیله را تهیه کنید و در این باره خرید یک جفت باتوم مناسب خالی از لطف نخواهد بود.

منبع : فروشگاه لوازم کوهنوردی نوردینو