اقتصادیمعرفی کسب و کار

نکات مهم در خصوص انتقال پول و حواله به کانادا

نحوه انتقال پول از ایران به کانادا و آنچه باید بدانید

قطعا سریع‌‌ترین و در دسترس‌‌ترین روش برای انتقال پول از ایران به کانادا از طریق صرافی در تورنتو است. شما می‌توانید مبلغی را که می‌خواهید به کانادا منتقل کنید به حساب صرافی مورد نظرتان بریزید و بعد از چند روز آن را از حساب مورد نظرتان در کانادا برداشت نمایید. روش‌های دیگری هم وجود دارد؛ مانند انتقال با استفاده از دستگاه‌های پوز در صرافی‌های کانادا، انتقال وجه نقد یا تبدیل به ارز دیجیتال؛ البته فراموش نکنید که این روش‌ها یا کارمزدهای خیلی زیادی دارند یا خطراتی مانند گم شدن پول را به همراه خواهند داشت. با ما در صرافی متا همراه باشید تا درباره نحوه انتقال پول از ایران به کانادا بیشتر بدانید.

روش‌هایی که برای انتقال پول از ایران به کانادا داریم

برای انتقال پول از ایران به کانادا 4 راهکار داریم که بنا بر شرایط خود می‌توانیم از هر یک از آن‌ها بهره ببریم:

انتقال از طریق صرافی‌هایی که داخل ایران هستند

رایج‌‌ترین راهی که برای انتقال پول از ایران به کانادا داریم استفاده از صرافی‌هاست. برای این کار شما می‌توانید هر روز به غیر از روزهای تعطیل حدود ظهر ساعت 11 تا 11:30 به صرافی‌های معتبر مراجعه کنید یا تلفنی با آن‌ها تماس بگیرید و نرخ حواله آن روز را به طور دقیق بپرسید.

بعد از آن مبلغی را که می‌خواهید به حساب مورد نظرتان در کانادا واریز کنید به حساب صرافی مورد نظر می‌ریزید. بعد از این مرحله هم، طی یک تا دو روز کاری، صرافی مبلغ شما را به حسابی که گفته بودید، واریز می‌کند. مهم‌‌ترین نکته‌ای که در این زمینه باید مد نظر داشته باشید یافتن یک صرافی معتبر است که نرخ کارمزد کمی می‌گیرد و می‌تواند وجه را در سریع‌‌ترین زمان منتقل کند.

انتقال پول از ایران به کانادا به صورت نقد

در این روش که همان روش سنتی خودمان است، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به صورت نقد با خود به کانادا ببرید و به حساب بانکی مورد نظر واریز کنید. فقط یادتان باشد که اگر بانک از شما پرسید چرا این مقدار وجه نقد با خودتان آورده‌اید، دلیل محکمی برایش داشته باشید.

نکته مهمی که در این روش باید بدانید این است که مراقب باشید تا وجه نقد شما گم نشود؛ شاید مجبور شوید برای ارسال از این طریق از فرد دیگری استفاده کنید، پس حتما شخصی را انتخاب کنید که به او اعتماد کامل دارید.

استفاده از دستگاه‌های پوز صرافی‌های کانادا

با استفاده از کارت‌های شتاب می‌توانید از دستگاه‌های پوز که در صرافی‌های کانادا وجود دارند استفاده کنید و پولی را که تبدیل شده است از آن‌ها دریافت کنید. فراموش نکنید که صرافی‌ها برای این کار کارمزد خیلی بالایی از شما می‌گیرند. برای انتقال پول به کانادا، صرافی در تورنتو کانادا کارمزد مشخصی دارد و نمی‌توانید سر مبلغ آن چانه بزنید یا درخواست تخفیف نمایید.

انتقال با ارزهای دیجیتال

تازگی‌ها روش دیگری هم برای انتقال پول از ایران به کانادا ابداع شده است و آن هم تبدیل ارز دیجیتال است. صرافی‌ها با ارزهای دیجیتال هم این معاملات را برای شما انجام می‌دهند. می‌توانید موجودی ارز دیجیتال خود را با کمک صرافی‌ها تبدیل به پول نقد یا وجه رایج کانادا کرده و آن را به حساب خود در کانادا واریز یا به صورت نقد دریافت کنید.

چون با استفاده از این روش باید مبلغی را که برای تبدیل ارزها لازم است، طی چند بار تبدیل کردن بپردازید، انتقال پول از این روش کارمزد بالایی از حساب شما کسر خواهد کرد.

مالیات انتقال پول به کانادا

بر اساس قوانینی که در کشور کانادا حکمفرماست، وقتی شما درآمدی در هر کجای دنیا داشته باشید باید مالیات آن را بپردازید؛ البته نه مالیات کامل بر اساس قوانین مالیاتی کانادا، بلکه اختلاف نرخ مالیاتی کشوری که در آن درآمد داشته‌اید با نرخ مالیات کانادا. مثلا اگر در ایران خانه‌ای داشته باشید که آن را اجاره داده‌اید، مبلغ مالیات بر اجاره در ایران، مثلاً 15 درصد باشد و مالیات در کانادا به طور مثال 25 درصد باشد، باید 10 درصد از درآمد خود در ایران را به دولت کانادا بپردازید. البته از آنجایی که مراودات مالیاتی بین ایران و کانادا وجود ندارد، محاسبه این ارقام تقریبا غیر ممکن است.

نکته دیگر اینکه اگر مبلغی را که منتقل کرده‌اید و در حسابتان نگه داشته‌اید بیشتر از 10 هزار دلار باشد، باید منبع آن پول را اعلام کنید؛ حالا می‌خواهد ارثیه باشد یا یک هدیه از طرف خانواده. اینکه بخواهید درآمد خود در ایران را به دولت کانادا اعلام کنید یا نه، خواست شخصی شماست، اما یادتان باشد که دولت کانادا بنا را بر اعتماد به شما می‌گذارد و بهتر است دروغ نگویید.

سقف انتقال پول از ایران به خارج

اگر پول خود را از طریق صرافی انتقال دهید در میزان پولی که منتقل می‌کنید هیچ محدودیتی وجود ندارد، اما اگر می‌خواهید به صورت وجه نقد با خودتان پول ببرید، می‌توانید حداکثر 5000 یورو یا معادل آن به دلار کانادا را از کشور خارج کنید.  برای بردن وجه نقد به کانادا محدودیت خیلی زیادی وجود ندارد، اما اگر می‌خواهید 10 هزار دلار یا بیشتر با خودتان ببرید، باید در فرم اظهارنامه یا Declaration Form اعلام کنید وگرنه جریمه خواهید شد و این جریمه به صورت تصاعدی افزایش خواهد یافت.

اگر اعلام کنید که این مبلغ پول همراه خود دارید منعی برای ورود شما به وجود نمی‌آید، فقط آفیسر از شما می‌پرسد تا منبع پول شما را بداند و از پولشویی جلوگیری نماید.

سوالات متداول در مورد ارسال پول و حواله دلار به کانادا

کارمزد حواله دلار به کانادا چقدر است؟

کارمزد ارسال حواله به کانادا با توجه به شیوه‌ی پرداخت و مبلغ انتقال در صرافی ایرانی در تورنتو کانادا متفاوت خواهد بود.

اطلاعات و مدارک مورد نیاز برای ارسال حواله دلار کانادا؟

مدارک و اطلاعات مورد نیاز نیز در هرکدام از روش‌های بالا نیز با یکدیگر متفاوتند.

  • BANK NAME
  • BANK ADDRESS
  • ACCOUNT NUMBER
  • TRANSIT NUMBER
  • INS NUMBER
  • SWIFT CODE

به چه حساب هایی می توان حواله انجام داد؟

حساب ها شامل حساب شخص، حساب شرکتی و حساب‌های مربوط به دانشکاه و موسسات در کانادا می‌توان حواله ارسال کرد.

مدت زمان ارسال حواله دلار به کانادا چقدر است؟

مدت ارسال حواله به کانادا بین ۳ تا ۵ روز کاری متغیر است که با توجه به شیوه‌ی ارسال وجه و مبلغ مورد نظر تعیین خواهد شد.

جهت ارسال حواله به کانادا چه اطلاعاتی نیاز است ؟

جهت ارسال حواله بانکی به حساب های کانادا کارشناسان ما به مشخصات حساب گیرنده نیاز دارند از قبیل نام صاحب حساب، BENEFICARY NAME و ادرس صاحب حساب.

به چه بانک هایی در کانادا حواله ارسال می شود؟

Canadian Imperial Bank of Commerce (CIBC) ,SCOTIA BANK ,ROYAL BANK (RBC),BANK OF MONTREAL ONLINE BANKING (BMO),TD BANK

در صورتی‌که حواله شرکتی یا مربوط به دانشگاه یا موسسه باشد نیاز به INVOICE یا پرفما از سمت شرکت یا موسسه دریافت کننده خواهد بود.