سلامت و دانشمعرفی کسب و کار

معرفی تهویه هوا صنعتی و استعلام قیمت خرید بهترین تصفیه هوای صنعتی

در طراحی سیستم تهویه صنعتی از حفاظت در برابر انفجار و کنترل نویز گرفته تا کنترل آلودگی هوا، تأکید می کند و به آن فکر می شود و قبل از شروع کار، راه حل پیشنهادی و نتایج مورد انتظار در طراحی سیستم تهویه صنعتی به روشنی تعریف شود. طراح سیستم تهویه در اصل سه روش دارد که می توان از آنها برای طراحی سیستم تهویه صنعتی استفاده کرد. هنگام طراحی سیستم تهویه صنعتی، طراح باید منطقی به مسئله نزدیک شود.

این شامل جمع آوری اطلاعات برای توصیف مشکل و محدودیت ها، تعیین روش طراحی مورد استفاده، انتخاب دستگاه مناسب برای استفاده، انجام محاسبات طراحی، انتخاب و اندازه گیری هواگیر، چک کردن محاسبات و مقایسه گزینه های دیگر در طراحی سیستم تهویه صنعتی مورد توجه قرار می گیرد.  طی این مقاله به بررسی سیستم تهویه هوا صنعتی خواهیم پرداخت. در صورت علاقه به کسب اطلاعات لازم جهت خرید بهترین دستگاه تصفیه هوای صنعتی تا انتهای این مطلب با تهویه نظری همراه باشید.

سیستم تهویه هوا صنعتی

به فرایند ایجاد یک نوع سامانه مجهز و یکپارچه برای تهویه هوای محیط های صنعتی و کاهش سطح تماس کارکنان صنایع مختلف با آلودگی های موجود در هوا مانند بخارات سمی، گازها، ذرات و گرد و غبار و… طراحی سیستم تهویه صنعتی گفته می شود. نتایج حاصل از طراحی سیستم تهویه صنعتی به این صورت است که با کمک تجهیزات در نظر گرفته شده در این زمینه، کلیه آلاینده های موجود در هوا در یک منبع به دام انداخته شده و سپس به تصفیه کننده ها، منتقل می گردد.

دلیل نصب تهویه هوا صنعتی

تهویه صنعتی برای انتقال مقدار مشخصی از هوا در سرعت معین ( شتاب) طراحی شده اند که آلاینده های نامطلوب را حذف ( خارج) می کنند. در حالی که همه ی سیستم های تهویه از اصول پایه ای مشابه استفاده می کنند، هر سیستم با توجه به نوع شغل و میزان آلاینده های آزاد شده در محل کار، به طور خاصی طراحی می شود. سیستم تهویه صنعتی ۴ هدف اساسی دارد:

  •     تامین هوای تازه به طور مداوم ( وارد کردن هوای تازه از محیط خارجی به محیط داخلی )
  •     حفظ دما و رطوبت در یک سطح مناسب و مساعد
  •     کاهش خطرات آتش سوزی نهان و انفجار
  •     حذف و رقیق سازی یا کاهش آلاینده ها

انواع تهویه هوا صنعتی

سیستم‌های تهویه صنعتی به سه گروه دستگاه‌های تهویه صنعتی تک فصل سرمایشی، دستگاه‌های Industrial ventilation  تک فصل گرمایشی و دستگاه‌های Industrial ventilation  دو فصل تقسیم‌بندی می‌شوند که در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

دستگاه‌های تهویه صنعتی تک فصل سرمایشی (Cooling System)

سیستم تهویه صنعتی سرمایشی نظیر اسپلیت و کولر گازی تنها در فصول گرم سال برای به جریان انداختن هوا و خنک کردن هوای داخل ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

دستگاه‌های تهویه صنعتی تک فصل گرمایشی (Heating System)

سیستم تهویه صنعتی مطبوع گرمایشی نظیر شوفاژ یا پکیج دیواری در فصول سرد سال برای گرم نگه داشتن هوای داخل ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

دستگاه‌های تهویه صنعتی دو فصل یا سرمایشی و گرمایشی

سیستم Industrial ventilation سرمایشی و گرمایشی نظیر فن کویل، هواساز و چیلر، علاوه بر گردش هوای داخل ساختمان، امکان ایجاد گرمایش در فصول سرد سال و ایجاد سرمایش در فصول گرم سال را فراهم می‌کنند و نسبت به دستگاه‌های Industrial ventilation  تک فصل موجب صرفه‌جویی بیش‌تری در هزینه‌ها می‌شوند.

مدل های سیستم تهویه هوا صنعتی

هنگام طراحی سیستم تهویه صنعتی هوا تمامی این هواکش ها عمل یکسانی را انجام می دهند و آن هم انتقال هوا از یک محیط به محیط دیگر است. ولی کاربردهای مختلفی که این سیستم ها دارد، تولیدکنندگان را بر آن داشته که مدل های مختلفی را هم متناسب با نیازهای خاص هر صنعت و هر محیط طراحی کنند. این مدل ها اگرچه تقریباً کاربرد یکسانی دارند، ولی سازوکار انجام کار در آن ها متفاوت است. هر مدل ویژگی های خاص خود را دارد که استفاده از آن را برای محیط هایی خاص مطلوب می سازد. هنگام طراحی سیستم تهویه صنعتی و انتخاب بین مدل های مختلف، این نکات را مد نظر داشته باشید، چرا که تفاوت اصلی سیستم های تهویه مختلف بر همین اساس است.

مدل تهویه هوا صنعتی دایرکت درایو

مدل های دایرکت درایو برای استفاده در محیط هایی با فشار استاتیک پایین و دبی حجمی پایین مناسب هستند و استفاده از آن ها عموماً مقرون به صرفه و اقتصادی است. عموم آن ها هزینه های نگهداری کمی دارند و موتور آن ها قابلیت تنظیم سرعت گردش را دارد. با تنظیم سرعت گردش، در واقع دبی حجمی جریان و انتقال هوا را نیز می توان افزایش و یا کاهش داد. از سوی دیگر، هنگام طراحی سیستم تهویه صنعتی برای محیط های گرم تر، احتیاج به هواکش های قوی تری خواهید داشت. در محیط های این چنینی که فشار استاتیک بالا است، دبی حجمی بالایی نیاز است و دمای هوا حتی ممکن است به بالای 50 درجه سانتی گراد برسد،‌ عموماً از انواع هواکش بلت درایو استفاده می شود.

مدل تهویه هوا صنعتی پروانه ای

هنگام طراحی سیستم تهویه صنعتی این نکته را باید در نظر داشته باشید که مدل های پروانه ای عموماً در شرایط ساده و اقتصادی تر مورد استفاده قرار می گیرند. مدل های پروانه ای قادر هستند حجم بالایی از هوا را با فشار استاتیک پایین جابجا کنند. با این حال، هواکش های پروانه ای برای محیط هایی که هوای پاکیزه دارند و دمای هوا در آن ها کمتر از 40 درجه سانتی گراد است مورد استفاده قرار می گیرند. از سوی دیگر، فن های گریز از مرکز سروصدای کمتری دارند، مصرف آنها بهینه‌تر است، فشار استاتیک بیشتری دارند و از آن ها در دماهای بالا نیز می توان استفاده کرد.

 محل نصب هواکش بر روی تهویه هوا صنعتی

هنگام طراحی سیستم تهویه صنعتی، به محل نصب و قرارگیری هواکش ها حتماً باید دقت داشت. هواکش ها عموماً روی سقف،‌ در دیوار و یا داخل مجراهای مخصوص قرار می گیرند. انتخاب بهترین نقطه برای نصب هواکش بسته به جریان و الگو گردش هوا در محیط شما دارد. برای انتخاب بهترین مکان، باید نقشه ساختمان را به دقت بررسی کنید، مسیر گردش هوا را شناسایی کرده و بهترین نقطه برای ایجاد جریان هوا را انتخاب کنید.

 نکات مهم برای طراحی و نصب  سیستم تهویه هوا صنعتی

در طراحی سیستم تهویه صنعتی، عوامل زیر می تواند تاثیر فراوان داشته باشد :

  • مقدار هزینه و سرمایه مورد نظر برای طراحی سیستم تهویه صنعتی
  • هدف از طراحی سیستم تهویه صنعتی در فضای مورد نظر و کارایی و موقعیت آن
  • شرایط محل اجرای سیستم تهویه مانند دما، میزان رطوبت، وزش باد و غیره.
  • ظرفیت سیستم تهویه در طراحی سیستم تهویه صنعتی.
  • موقعیت مکان و محل تجهیزات و هماهنگی آن با بارهای جزئی.

استعلام قیمت و خرید تهویه هوا صنعتی از تهویه نظری

تهویه نظری، تولید کننده انواع کانال سازی و دریچه هوا شامل تولید انواع دریچه بازدید کولر، دریچه توزیع هوا، دریچه های کنترل و هدایت هوا، کانال سازی (کانال سازی)، دریچه زیر فن کویل، دریچه خورشیدی، دمپر کانال موتوری، جت نازل، دمپر ضد آتش فیوزی، دریچه ضد انفجار، دمپر کانالی صنعتی، دریچه سقفی گرد تخت آلومینیومی، دریچه هوای رفت اتاق عمل، دریچه کولری، دریچه تایل آرمسترانگ، لوور پادری، دریچه هوا (باران گیر), دریچه خطی، کلاهک دودکش، هود صنعتی، کانال سازی صنعتی , دريچه بازديد تاسیسات، دریچه سقفی چهارگوش كلاف دور باز آلومینیومی و است. با برقراری ارتباط امکان بهره مندی از مشاوره رایگان و تهیه بهترین نوع تهویه هوا صنعتی را خواهید داشت.

سوالات متداول

در این بخش به سوالات احتمالی شما در خصوص دستگاه تصفیه هوا پاسخ خواهیم داد.

کی دستگاه تهویه هوا صنعتی دارد؟

شرکت تهویه نظری با ارائه بهترین تهویه هوا صنعتی جهت ارائه مشاوره خرید و استعلام قیمت در اختیار شما عزیزان است.

چرا باید از سیستم تهویه صنعتی استفاده کنیم؟

در انجام تهویه برای حذف یا کنترل آلاینده های آزاد شده در محیط داخلی محل کار به یک “کنترل مهندسی شده” احتیاج داریم که یکی از راه های مناسب برای کنترل تماس کارمندان با آلاینده های محیط است.

سیستم کانال کشی تهویه صنعتی چطوریه؟

 سیستم تهویه ساختمان از دستگاه های انتقال هوا مانند: فن ها ، دمنده ها و شبکه ای از کانال ها برای استخراج هوای آلوده داخلی و تامین هوای تازه از بیرون ساختمان، تشکیل شده است.