تندرستی و نشاطمعرفی کسب و کار

دستگاه اکسیژن ساز صنعتی بزرگ

دستگاه اکسیژن ساز به سه دسته دستگاه اکسیژن ساز خانگی، دستگاه اکسیژن ساز نیمه صنعتی و دستگله اکسیژن ساز صنعتی تقسیم بندی می شود. در این مقاله می خواهیم نحوه کارکرد دستگاه اکسیژن ساز صنعتی بررسی کنیم  و به عواملی که در قیمت دستگاه اکسیژن ساز صنعتی تاثیر دارد اشاره کنیم.

آیا به نظر شما دستگاه اکسیژن ساز صنعتی فقط در بیمارستان ها برای تامین اکسیژن بیماران مورد استفاده قرار می گیرد؟!

در پاسخ به این سوال، جالب است بدانید که دستگاه اکسیژن ساز صنعتی علاوه بر بیمارستان ها در فاضلاب و بسیاری از کاربرد های دیگر هم مورد استفاده قرار می گیرد!!

در این مقاله به نکات مهمی در مورد اکسیژن ساز صنعتی پرداخته ایم، در ادامه با ما همراه باشید.

عناوین اصلی خبر پنهان

دستگاه اکسیژن ساز صنعتی چیست؟

اکسیژن یکی از نیاز های اصلی در صنعت است که  برای رفع آن عموما از اکسیژن موجود در هوا استفاده می شود. در هوا حدود 78% نیتروژن، 21% اکسیژن و 1% گازهای دیگر وجود دارد. برای رسیدن به اکسیژن لازم است آن را از دیگر گاز ها جدا کنیم. این جدا سازی توسط دستگاه اکسیژن ساز صنعتی صورت می گیرد.

نحوه کارکرد دستگاه اکسیژن ساز صنعتی

دستگاه اکسیژن ساز صنعتی از دو برج حاوی مواد جاذب تشکیل شده است. همانطور که در بالا ذکر شد، درصد بیشتری از هوا سهم نیتروژن است. به علت اینکه سایز مولکولی نیتروژن از اکسیژن بزرگ تر است، درون این برج ها را از مواد جاذبی به نام زئولیت‌ پر می کنند تا اجازه ورود به مولکول های نیتروژن را ندهد و فقط اکسیژن را از خود عبور دهد. این عمل جدا سازی ابتدا در برج اول انجام می شود و زمانی که برج اول به اشباع رسید، عمل جداسازی در برج دوم ادامه پیدا می کند و فشار از برج اول برداشته می شود تا عمل احیا شروع شود و این عمل احیا با خروج و آزاد کردن نیتروژن همراه است.

این چرخه ادامه دارد، تا اکسیژن به صورت مداوم تولید شود و اکسیژن تولیدی در مخزن ذخیره می شود. این روش از جداسازی اکسیژن با استفاده از فناوری PSA  (این فناوری باعث جداسازی یک گاز از بین چندین گاز میشود) انجام می شود. با استفاده از این روش می توان گاز اکسیژن با خلوص بالا  90 تا 95٪ را تولید کرد و ظرفیت این سیستم بین 1 تا 60 تن در روز است.

خط تولید اکسیژن چگونه است؟

برای داشتن هوای فشرده مناسب با استاندارد ورودی دستگاه اکسیژن ساز نیاز به خط تولید هوای فشرده داریم و درصد خلوص اکسیژن خروجی به این خط تولید وابسته است. بنابراین مراحل تولید اکسیژن را یک بار با هم مرور می کنیم.

برای داشتن هوای فشرده به صورت مداوم و حداقل 8 بار از کمپرسور اسکرو استفاده می کنیم. در ادامه با توجه به شکل زیر، هوای فشرده را از میکروفیلتر اولیه و ثانویه، درایر و تله آبگیر عبور داده می شود تا درصد بالایی از گردغبار، رطوبت و روغن موجود در خط تولید را حذف کند.

هوای فشرده تولید شده از فیلتر اولیه دستگاه اکسیژن ساز صنعتی که از نوع اسفنج پلی اورتان یا ابر صنعتی است عبور داده می شود و بعد از آن از فیلتر ثانویه دستگاه اکسیژن ساز که از جنس کاغذ هپا HEPA است عبور می کند تا به ورودی برج های جدا کننده حاوی مواد جاذب برسد. طبق مطالب گفته شده عمل جداسازی در این برج با فناوری  PSA صورت می گیرد، یعنی نیتروژن را نگه داشته و به اکسیژن اجازه عبور داده می شود.

این عمل تا اشباع برج اول ادامه دارد. در زمان اشباع، با استفاده از شیر برقی و کنترل هوای فشرده ادامه جدا سازی در برج دوم شروع شده و برای عمل احیا، فشار از برج اول برداشته می شود. این عمل متناوب، توسط مدار کنترل پیوسته صورت می گیرد. در نهایت اکسیژن جدا شده با درصد خلوص %90 – 95% از فیلتر خروجی عبور کرده و برای رسیدن به پایداری و جریان مداوم وارد مخزن ذخیره سازی اکسیژن میشود.

در جبران افت فشار ناشی از خط تولید یا برای افزایش فشار خروجی، لازم است که ابتدا گاز اکسیژن وارد کمپرسور ثانویه شده و بعد از رسیدن به فشار مورد نظر، وارد مخزن ذخیره ساز اکسیژن شود. لازم به ذکر است که کلیه اجزای خط تولید دستگاه اکسیژن ساز صنعتی بر روی درصد خلوص اکسیژن خروجی و قیمت دستگاه اکسیژن ساز صنعتی تاثیر مستقیم دارد.

طراحی خط هوایی استاندارد مدل میکروپر

در برخی از صنایع مانند پزشکی، اکسیژن خروجی باید کاملا خشک، بدون روغن و تمیز باشد. به همین علت در خط تولید اکسیژن ساز مانند شکل زیر از برج کربن فعال ( جاذب کربن فعال ) به همراه میکرو فیلتر های اولیه و ثانویه استفاده می کنیم تا به اکسیژن مورد نیاز برسیم.

طراحی خطوط هوایی ویژه مدل میکروپر

در انتهای خط تولید اکسیژن صنعتی، با توجه به درصد خلوص مورد نیاز و مساحت محل نصب، میتوان با استفاده از فلومتر فشار خروجی را افزایش یا کاهش داد. این کار در فلومتر با چرخاندن یک شیر انجام می شود. فقط باید بدانیم این افزایش نباید بیشتر از محدوده استاندارد یا توپک داخل نباید بالاتر از خط قرمز موجود در درج بندی عبور کند.در صورت نیاز به گاز اکسیژن مرطوب از مخزن مرطوب کننده در خروجی دستگاه اکسیژن ساز استفاده می کنیم.

کاربرد دستگاه اکسیژن ساز صنعتی

اکسیژن یکی از مهم ترین عوامل تنفس است. به همین علت دستگاه اکسیژن ساز بیشترین کاربرد را در حوزه سلامت دارد. در ادامه به کاربرد دستگاه اکسیژن ساز در صنایع مختلف می پردازیم. همچنین، قیمت دستگاه اکسیژن ساز صنعتی در هر صنعت با توجه به درصد خلوس و حجم خروجی اکسیژن مورد نیاز تعیین می شود.

– اکسیژن ساز در پزشکی و درمانی :

دستگاه اکسیژن ساز صنعتی در حوزه پزشکی و سلامت کاربرد های بسیار زیادی دارد از جمله : تامین اکسیژن بیماران تنفسی، تصفیه و گردش خون بیماران، سلامت جنین در بیماران باردار، تقویت حافظه و افزایش طول عمر با درصد خلوص بالا، کمک به بیماران ریوی و قلبی، خون رسانی بیشتر به بافت های بدن و…. دارد. خلوص اکسیژن مورد نیاز بین 90% – 95% است.

– اکسیژن ساز در آب آشامیدنی :

از اکسیژن برای تصفیه آب آشامیدنی استفاده می شود. همچنین، مخلوط شدن آن با آب در سیستم های بسته لوله کشی توزیع آب از دیگر کابرد آن می باشد. این کار به اکسیژن با درصد خلوص  90% – 95% نیاز دارد.

– اکسیژن ساز در تصفیه فاضلاب :

فرآیند تصفیه و تمیز کردن فاضلاب به عهده فیلتر های زیستی است. این فیلتر ها برای کارکرد عالی به اکسیژن با درصد خلوص بالا نیاز دارد. همچنین، اگر اکسیژن را مستقیم به فاضلاب اضافه کنیم باعث حذف آلاینده ها میشود. عمل افزودن اکسیژن به آب در فرآیند تصفیه فاضلاب توسط بلوئر صنعتی انجام می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر از بلوئر ها از صفحه روتس بلوئر صنعتی بازدید کنید.

– اکسیژن ساز در صنعت فولاد :

اکسیژن برای ذوب در کوره ها استفاده می شود، از پوسته شدن  کوره هنگام گرم کردن مجدد جلوگیری می کند و در فرآیند کاهش کربن تا کربن زدایی استفاده می شود.

–  استخراج طلا :

برای جدا سازی طلا از سنگ از محلول سدیم-سیانید در سنگ های خرد شده با طلا را با اکسیژن مخلوط می کنیم تا جداسازی صورت بگیرد و در فرآیند شستشو سیانور استفاده می شود.

– اکسیژن ساز در پرورش ماهی و آبزیان :

دستگاه اکسیژن ساز باعث ساختن استخر های آب اکسیژنه برای پرورش ماهی با تراکم بیشتر در منطقه کوچیک با رشد سریع تر ماهی های می شود.

– اکسیژن در ازن ژنراتور :

ازن روشی مناسب برای تصفیه باکتریولوژیکی است تا بتواند آب آشامیدنی را تصفیه  کند و بوی آن را از بین ببرد. اکسیژن از مهم ترین اجزا در فرآیند ساخت ازن است.

دستگاه اکسیژن ساز صنعتی در صنایع دیگری همچون شیشه سازی، جوشکاری، کاغذ سازی، کارگاه های تولیدی، پتروشیمی، پالایشگاه ها و پر کردن کپسول اکسیژن کاربرد دارد.

نکات مربوط به دستگاه اکسیژن ساز صنعتی

– در هنگام خرید دستگاه اکسیژن ساز باید به درصد خلوص اکسیژن توجه شود و خرید بر حسب خلوص مورد نیاز همراه باشد زیرا در غیر این صورت به علت تامین نشدن خلوص مورد نیازاکسیژن احتمال به وجود آمدن خسارات جبران ناپذیر هم از نظر هزینه هم از نظر کارکرد به وجود می آید.

– سطح ایمنی دستگاه اکسیژن ساز صنعتی بالا بوده و آلودگی محیط زیستی ندارند.

– کمپرسورهای اکسیژن ساز صنعتی نسبت به سیلندر های اکسیژن ایمن تر هستند و احتمال آتش سوزی و نشتی ندارند.

– فیلتر اولیه، فیلتر ثانویه و فیلتر خروجی دستگاه اکسیژن ساز هفته ای یکبار باید شستشو شود. و هر شش ماه باید تعویض گردد. شستشو فیلترها با آب گرم یا با کمک شوینده های ضعیف است. برای خشک کردن هم می توانیم بر روی یک حوله تمیز قرار دهیم تا کامل خشک شود.

– آب مقطر داخل لیوان مخزن مرطوب کننده هر دو روز یکبار باید تعویض گردد و لیوان آن هر هفته با سرکه سفید و آب باید شستشو شود.

– قیمت دستگاه اکسیژن ساز صنعتی به درصد خلوص مورد نیاز، تجهیزات خط تولید اکسیژن و استاندارد دستگاه ها و فیلتراسیون مناسب بستگی دارد.

– ویژگی دستگاه اکسیژن ساز صنعتی شامل : پایین بودن سطح صدا، مجهز به سنسور های هشدار دهنده، کاهش هزینه به همراه کاهش تعمیر و نگهداری، کیفیت بالای قطعات و داشتن استداندارد های لازم است.

دستگاه اکسیژن ساز صنعتی برند میکروپور ترکیه

این ، به همان روش گفته شده در بالا، اکسیژن را تولید می کند. یعنی از روش PSA برای جداسازی اکسیژن از دیگر گاز ها موجود در هوا استفاده کرده است. این مدل از دو برج حاوی مواد جاذب زئولیت استفاده کرده و میتواند بدون وقفه اکسیژن تا خلوص 95% را تولید کند. برای دستیابی به خلوص بیشتر از گرانول های مخصوص زئولیت می توان استفاده کرد. دستگاه نیتروژن ساز صنعتی خط تولید این مدل در ابتدای مقاله آورده شده است. تمامی مدل های دستگاه اکسیژن ساز میکروپور ترکیه  در صنعت های مهمی از جمله پزشکی، فلز، سیستم های ازن، شیشه، فرآیند معدن، آزمایشگاه ها، مزارع ماهیگیری، صنعت کاغذ و کوره ها صنعتی کاربرد دارد.

قیمت دستگاه اکسیژن ساز صنعتی

درصد خلوص اکسیژن مورد نیاز برای صنایع، مختلف می باشد در نتیجه یکی از عوامل تاثیر گذار در قیمت دستگاه اکسیژن ساز صنعتی ، مقدار درصد خلوص اکسیژن می باشد

برای اطلاع از قیمت دستگاه اکسیژن ساز صنعتی با کارشناسان  ما تماس حاصل نمایید

امکانات دستگاه اکسیژن ساز صنعتی مدل میکروپر ترکیه

– صفحه نمایش لمسی PLC برای نظارت بر سیستم

– ظرفیت تولید اکسیژن بالا و سطح خلوص در صورت نیاز مشتری

– تولید بر حسب تقاضا

– عمر طولانی یا بی نهایت گرانول زئولیت ویژه

– صدا خفه کن مخصوص در اگزوز

– سطح سر و صدای بسیار کم در خروجی

– شروع سریع

– سطح خلوص اکسیژن بر روی صفحه نمایش نظارت می شود.

– حداقل هزینه نگهداری

– نشانگر روغن

امکانات اختیاری دستگاه اکسیژن ساز صنعتی مدل میکروپر ترکیه

– فلومتر

-سنسور نقطه شبنم

– آنالایزر اکسیژن

– آنالایزر دی اکسید کربن

– صفحه لمسی PLC برای نوع ماژولار

ضریب تصحیح

برای تعیین مدل ژنراتور اکسیژن در شرایط مرجع، نرخ جریان اکسیژن را به مقدار فاکتورهای مرتبط تقسیم کنید.

مدل صحیح = (نرخ جریان اکسیژن) / (F1) (F2)

دستگاه اکسیژن ساز صنعتی و نیمه صنعتی

ما مفتخریم که به عنوان اولین مجموعه تولید دستگاه اکسیژن ساز صنعتی و نیمه صنعتی در کشور در حال فعالیت می باشیم. دستگاه های اکسیژن ساز ، اکسیژن را از هوا جداکرده بنابراین این گاز می تواند در زمان واقعی تولید اکسیژن صنعتی و نیمه صنعتی را تامین کند یا در مخازن فشار ذخیره شود. هوای محیط عادی از 78 درصد نیتروژن ، 21 درصد اکسیژن و مقدار ناچیزی از گازهای دیگر مانند آرگون و دی اکسید کربن تشکیل شده است. به منظور حذف نیتروژن و گازهای ناچیز از دستگاه اکسیژن ساز استفاده می کنند. شرکت هایی که به مخازن اکسیژن نیاز دارند اغلب با خرید مخازن اکسیژن از شرکت هایی که این مخازن را با استفاده از اکسیژن سازهای صنعتی پرمی کنند آغاز می کنند. اگر نیاز زیاد و مداوم باشد ، برای شرکت ها بسیار مقرون به صرفه خواهد بود که اکسیژن ساز خود را داشته و در محل تولید کنند.

کوچک ترین دستگاه اکسیژن ساز نمی تواند بزرگتر از یک بطری نوشابه باشد ، درحالیکه اکسیژن سازهای صنعتی می توانند بزرگتر از یک اتوبوس باشند.بااین حال تمام اکسیژن سازها هدف مشابهی دارند و آن تامین منبع گاز اکسیژن غلیظ است. به دلیل نیاز اکسیژن ساز صنعتی و نیمه صنعتی در مقیاس متوسط تا بزرگ ، مطمئن ترین ، کارآمدترین ، و به صرفه ترین راه حل استفاده از سیستم تولید اکسیژن در محل است. سیستم های اکسیژن ساز صنعتی و نیمه صنعتی به طور دقیق طراحی شده تا جریان ، فشار و خلوصی که برای استفاده کردن نیاز است را ایجاد کنند.

دستگاه اکسیژن ساز صنعتی

دستگاه اکسیژن ساز صنعتی نوعی دستگاه تولید اکسیژن است که به منظور تامین اکسیژن دستگاه های ازن ژنراتور و بهبود عملکرد تولید ازن در کارخانه های کاغذسازی ، نساجی ،کارخانجات بسته بندی و انواع فاضلاب های شهری و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه اکسیژن ساز نیمه صنعتی

اکسیژن ساز نیمه صنعتی نوعی دستگاه تولید اکسیژن است که به منظور تامین اکسیژن دستگاه های ازن ژنراتور و بهبود عملکرد تولید ازن در کارخانه های آب آشامیدنی و معدنی ، صنایع غذایی و لبنی ، دام و طیور ، خشکبار و کارخانه های آرد سازی مورد استفاده قرار می گیرد.

فواید استفاده از دستگاه اکسیژن ساز

– افزایش اکسیژن در  دستگاه ازن ژنراتور

– بالا بردن طول عمر ماشین آلات مولد گاز ازن

– عدم وجود نا خالصی و ذرات معلق

– افزایش اکسیژن در محیط

قابلیت های دستگاه اکسیژن ساز صنعتی

– قابلیت تایمرگذاری

– قابلیت سنسورگذاری سنجش اکسیژن

– برنامه نویسی

– قابلیت ارتقا دهی دستگاه پس از خرید

– گارانتی ۱۲ ماه

– خدمات پس از فروش شامل بازدید، بررسی و سرویس دستگاه بوسیله تکنسین فنی شرکت

قیمت دستگاه اکسیژن ساز صنعتی

بهترین دستگاه اکسیژن ساز صنعتی را می توانید از ما بخواهید ، همچنین با توجه به کیفیت و نوع آن متفاوت هست. جهت مشاوره و  خرید دستگاه اکسیژن ساز  با مشاوران ما تماس بگیرید.