سلامت و دانشمعرفی کسب و کار

جذابترین نکات در باره تقویت و محافظت از پوست با گیلاس

با افزایش آگاهی مردم در رابطه با محافظ از سلامت پوست و مو و آگاهی در رابطه با اهمیت مواد طبیعی در این زمینه بسیاری از شرکت­های تولید کننده لوازم آرایشی و بهداشتی که سابقا تنها و تنها در فکر تولید کرم ها و تولیدات شیمیایی برای محافظت از پوست بودند نیز به فکر تولید ماسک­ها و اسکراب­هایی بر پایه مواد طبیعی و حتی انواع میوه­ها افتادند اما واقعیت امر اینجا است که هیچ چیز به اندازه تغذیه با مواد غذایی سالم و غذا رسانی به پوست نمی­تواند از پوست ما محافظت کند، در این خبرنامه قصد داریم شما را با اهمیت این این موضوع با تمرکز بر اهمیت میوه خوش طعم گیلاس آشنا کنیم.

خوردن گیلاس و رسیدن به شادابی پوست

مواد غذایی و ویتامین­ها به دو صورت می­توانند به پوست ما برسند، اولین راه رسیدن مواد غذایی و مفید به پوست ما خوردن انواع میوه­ها مانند گیلاس است و راه دوم درست کردن ماسک و یا کرم­های طبیعی که شرکت­های لوازم آرایشی و بهداشتی آنها را تهیه می­کنند، اما به هر حال ساده­ترین راه غذارسانی به پوست خوردن میوه­هایی مانند گیلاس است، بسیاری از مردم با علم به این مهم با خرید نهال گیلاس و کاشت آن در حیاط خانه خود سعی می­کنند تا از فواید این میوه ی مفید از ابتدای میوه دهی تا پایان آن بهره ببرند.

به هر روی باید یقین بدانید که تغذیه با مواد غذایی مفید و میوه­هایی مانند گیلاس می­تواند بخش اعظمی از نیاز پوست شما به عناصر غذایی و ویتامین­های ضروری را تامین کند و در شادابی پوست شما تاثیر بسزایی خواهد داشت.

یکی از تاثیرات اولیه گیلاس بر سلامت و شادابی پوست تاثیری است که بر سلامت سیستم گوارش شما خواهد گذاشت، تعجب نکنید بله بر سیستم گوارش، هیچ می­دانستید کسانی که دارای مشکلات اجابت مزاج و مشکلات سیستم گوارش مانند یبوست مزمن هستند پوست­های کدر و لک دار دارند چرا که روده نمی­تواند به درستی کار جذب مواد غذایی و آب را انجام دهد و بنابراین پوست این افراد شادابی زیادی نداد.

خوردن گیلاس به دلیل فیبر بالایی که در خود دارد به این افراد کمک می­کند تا با بهبود گوارش و اجابت مزاج و همچنین افزایش جذب مواد غذایی و ویتامین­ها پوست سالم­تر و شاداب­تری داشته باشند، پس اگر می­خواهید پوست شاداب­تری داشته باشید به شما توصیه می­شود در درجه اول به سلامت گوارش خود بیاندیشید و در این راستا خوردن میوه­هایی مانند گیلاس بسیار به شما کمک خواهد کرد.

گیلاس سرشار از ویتامین E، ویتامین C، انواع آنتی اکسیدان­ها و فیبر است که در سلامت پوست و مو تاثیر بسزایی ایفا می­کند.

خاصیت گیلاس برای سرما خوردگی

گیلاس، یک میوه سردسیری است که به دلیل داشتن خواص آنتی‌اکسیدانی، ویتامین C و فیبر بالا، مفید برای سلامتی بدن است. این میوه، می‌تواند به عنوان یک راه طبیعی و ساده برای درمان سرماخوردگی‌های متعدد و علائم آن شامل تب، سرفه و سرگیجه باشد.

یکی از مزایای دیگر  مصرف گیلاس برای سرماخوردگی، داشتن خواص آنتی‌اکسیدانی است. آنتی‌اکسیدان‌ها به عنوان موادی که از خطرات پدیده اکسیداسیون در بدن محافظت می‌کنند، شناخته می‌شوند. این مواد می‌توانند به عنوان یک راه حفاظتی برای سلول‌های بدن عمل کنند و به طور خاص، در مقابل بیماری‌هایی که به صورت عفونی منتقل می‌شوند، مفید هستند. گیلاس دارای مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان است، که می‌تواند به عنوان یک داروی طبیعی برای درمان سرماخوردگی ‌ها باشد.

ماسک و اسکراب با گیلاس

راه دیگر رساندن مواد غذایی و ویتامین­های مفید به پوست تولید ماسک و اسکراب با میوه‌های مفید مانند گیلاس است، گیلاس به واسطه رنگ قرمز و یا صورتی خود دارای مقادیر زیادی از ویتامین سی و انواع آنتی اکسیدان است که برای سلامت پوست بسیار مفید است و جالب است بدانید زمانی که این میوه را به صورت ماسک و یا اسکراب بر پوست خود می­گذارید ویتامین­ها و آنتی اکسیدان­های موجود در آن با سرعت بیشتری جذب پوست می­شود.

کافی است یک بار ماسک و یا اسکرابی که با گیلاس تهیه می­کنید را بر پوست خود امتحان کنید و تاثیر آن را پس از شستشوی صورت در آینه ببینید، بله ماسک و اسکراب به همین سرعت تاثیر خود را بر سلامت و شادابی پوست خواهد گذاشت.

در تهیه ماسک می­توانید گیلاس را به صورت له شده در آورده و با موادی که با پوست شما سازگاری بیشتری دارد ترکیب کنید به عنوان مثال برای پوست­های خشک این میوه را با ماست ترکیب کنید و یا برای پوست­های چرب این میوه را با مقداری حنا و یا حنا و لیمو ترکیب کرده و بر پوست خود قرار دهید.

در تهیه اسکراب توجه داشته باشید که هدف از اسکراب لایه برداری پوست از سلول های مرده است و بنابراین در ترکیب با له شده میوه گیلاس باید مقداری شکر نیز قرار دهید تا عمل لایه برداری را انجام دهد، در تولید ماسک و اسکراب همچنین می­توانید از عسل نیز استفاده کنید تا کار رطوبت رسانی به پوست را برای شما انجام دهد، توجه داشته باشید که ماسک را باید حدود 15 دقیقه روی صورت گذاشته و صورت را با آب ولرم شستشو دهید اما اسکراب را باید دو الی سه دقیقه روی پوست خود ماساژ داده و سپس صورت را با آب ولرم شستشو دهید.

کاشت گیلاس در حیاط منزل

اگر شما از دسته افرادی هستید که دوست دارید این درخت میوه را در حیاط منزل خود داشته باشید شاید برای شما این سوال مطرح شود که آیا می­توان در حیاط منزل اقدام به کاشت گیلاس کرد؟ و آیا نگهداری از آن ساده است یا خیر؟ در این زمینه مشاوران فروش نهال گیلاس می­توانند شما را بهتر راهنمایی کنند اما به طور کلی می­توان گفت کاشت نهال گیلاس در حیاط منزل امکان پذیر است و تنها باید یک سری اصول مراقبتی از گیلاس را بدانید که برای اطلاع از این اصول مراقبتی نیز می­توانید مشاوره دریافت کنید و یا مقالات متعددی که در فضای اینترنت وجود دارد را مطالعه کنید تا به آگاهی کامل دست پیدا کنید.

کلام آخر

چنانچه برای برخورداری از فواید گیلاس قصد داشته باشید یک نهال گیلاس را در حیاط منزل خود بکارید باید به شما بگوییم که بسیار ایده خوبی است اما زمانی که اقدام به این کار می­کنید متوجه اختلاف قیمت نهال گیلاس در نهالستان­های مختلف خواهید شد، به شما توصیه می­شود با تحقیق زیاد در مورد نهالستان­ها ابتدای امر نهالستان­های معتبر و مجوز داری مانند پالیز نهال (www.paliznahal.ir) را انتخاب کرده و پس از دریافت مشاره و راهنمایی کامل در این زمینه اقدام به خرید نهال کنید.

تماس با پالیز نهال: 09144501007

تماس با برتر نهال: 09144501008