سلامت و دانشمعرفی کسب و کار

میزان باردهی نهال پسته به صورت دقیق

بهتر است بدانید برخی از افراد باغدار در تلاش هستند تا برای سوددهی بالا از میزان باردهی نهال پسته در هر هکتار به صورت دقیقی مطلع شوند به همین خاطر توصیه می‌شود در ابتدا اطلاعات و شناخت خود را از هر درخت و نهال پسته بالا ببرید؛چرا که میزان باردهی ارقام نهال پسته با یکدیگر متفاوت خواهد بود، برای مثال:

باردهی سالیانه نهال پسته فندقی با باردهی نهال هیبریدی متفاوت است و هر یک با توجه به اقلیمی که در ان کاشته می‌شوند از باردهی متنوعی برخوردار خواهند بود.

طبق مطالعات دقیقی که در این سال‌ها از باغات کاشت نهال پسته جمع‌آوری شده است هر نهال پسته بعد از کاشت به مدت 3 الی 5 سال بعد شروع به باردهی می‌کند که این باردهی در این زمان تا حدود 3 کیلو گرم می‌باشد که باید با پوست رویی ان این میزان را مورد سنجش قرار داد اما اگر بخواهیم این پوست خیس پسته را از وزن آن بکاهیم این مقدار تا در هر درخت 1 الی 2 کیلو گرم خواهد بود که در سال‌های بعدی این مقدار افزایش پیدا خواهد کرد.

میزان باردهی نهال پسته در سنین 12 سالگی

همانطور که در مقالات بالایی به آن اشاره داشتیم نهال پسته در ابتدا سن 5 سالگی تا حدود 3 کیلو گرم باردهی خواهد داشت اما بعد از گذشت زمان که این دسه از نهال به سنین 12 سالگی این دوره جوانی خود رسید از هر درخت به طور دقیق می‌توانید 15 الی 20 کیلوگرم میوه پسته برداشت کنید.

این دوره از سن حیات درخت پسته در واقع، دوران اوج برداشت محصولات و باردهی آنها بوده که کشاورزان در این دوره به سود بهتری نسبت به سال‌های قبل دست پیدا خواهند کرد.

 برای مثال: نهال پسته احمد آقایی در این سن متوسط خود در هر هکتار 7 تن باردهی را داشته است که گاها به صورت خوشه‌ای رشد می‌کند و از لحاظ کیفی از مرغوبیت بسیار بالایی برخوردار می‌‌باشد لذا این امر منجر شده تا فروش نهال پسته در مراکز متعدد داخلی در سطح کشور افزایش بالایی را داشته باشد در ادامه به میزان باردهی نهال پسته در انواع مختلف دیگر در این مقاله می‌پردازیم با ما همراه باشید.

تفاوت باردهی نهال پسته هیبریدی با انواع دیگر محلی

  1. باردهی نهال پسته هیبریدی: یکی از نکات جالبی که بهتر است به آن در این مقاله بپردازیم این است که نهال پسته هیبریدی یکی از انواعی است که از نظر ژنتیکی اصلاح شده است و همین امر باعث شده تا میزان باردهی که دارد در هر هکتار افزایش داشته باشد به طوری که سالانه با کاشت این نمونه از نهال پسته میزان باردهی نهال پسته به حدود 8 تن می‌رسد لذا از مزیت دیگر این درخت پسته به حساب می‌آید.
  2. باردهی نهال پسته محلی: این ارقام از نهال پسته برعکس نهال اصلاح شده هیبریدی از باردهی پایینی برخوردار است و بعد از کاشت حدود 6 الی 7 سال زمان نیاز دارد تا شروع به باردهی کند در صورتی که برای نهال هیبریدی این زمان تا 3 سالگی بوده و کشاورزان را زودتر به نتیجه مطلوب می‌رسانند لذا برای دریافت این چنین اطلاعات دقیقی می‌توانید با سایت برتر نهال ارتباط بگیرید تا مشاوران ما در این زمینه شما را به خوبی راهنمایی کنند.

عمر باردهی نهال پسته تا چند سال است؟

یکی از سوالات رایجی که بیشتر افراد آن را می‌پرسند این است که نهال پسته تا چه میزان عمر می‌کند؟ آیا نهال پسته تا اواخر عمر خود باردهی خواهد داشت؟ در رابطه به پاسخ سوال اول بهتر است بدایند که عمر مفید هر نهال پسته 59 الی 70 سال می‌باشد که تا به امروز برخی از آنها تا سنین 100 سالگی هم رشد داشته‌اند.

جالب است بدانید که نهال و درختان پسته تا آخرین لحضات عمر خود باردهی دارند فقط با این تفاوت که در این سنین یعنی 50 سال به بعد باردهی آنها کاهش پیدا می‌کند به همین خاطر اوج بهره‌برداری از درختان پسته در سنین 10 تا 20 سالگی بوده است که باید در این زمان رسیدگی‌های خود را به طور کامل افزایش دهید، ب طور مثال:

باردهی نهال پسته کله قوچی در سنین 12 سالگی تا 6 تن بوده است که در اواخر سنین پیری این میزان تا 3 تن کاهش پیدا می‌کند که در درختان و نهال‌های پسته دیگر این موضوع صدق می‌کند.

نتیجه‌گیری:

همانطور که در این مقاله بازگو کردیم باردهی نهال پسته در سنین مختلف متنوع بوده است و هر یک از این انواع با توجه به نوع اصلاح شده و محلی که دارا هستند از میزان باردهی متنوعی در هر هکتار برخوردار هستند لذا این موضوع تنوع نژادی باعث شده تا قیمت نهال پسته متنوع باشد و افراد با توجه به سرمایه‌ای که دارا هستند آن را برای باغات خود سفارش دهند.

 برای خرید نهال پسته از طریق شماره و آدرسی که در انتها سایت آورده شوده است ارتباط بگیرید تا سفارشات خود را با بهترین کیفیت و مقرون به صرفه‌ترین قیمت به صورت آنلاین و غیر حضوری به ثبت برسانید.

تماس با پالیز نهال: 09144501003

تماس با برتر نهال:  09141832393