سلامت و دانشمعرفی کسب و کار

انواع ماساژور برقی

انواع ماساژور برقی کدام است؟ آیا می دانید انواع ماساژور برقی  و کاربرد آن در چیست؟ در این مقاله می خواهیم شما را راهنمایی کنیم که بهترین نوع ماساژور برقی را برای خود انتخاب کنید. در واقع ماساژوری که برای شما کاربردی است را انتخاب نمایید!

بررسی انواع ماساژور برقی

ماساژور برقی‌ها به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که هر کدام ویژگی‌ها و کاربردهای خاصی دارند. برخی از انواع معروف ماساژور برقی عبارتند از:

  1. ماساژور برقی شیاتسو: این نوع ماساژور برقی به ترکیبات لغزنده و تکنیک‌های ماساژ شیاتسو معروف است که به تسکین درد و رهایی از استرس کمک می‌کند.
  2. ماساژور برقی نقطه‌ای اینفرارد: این نوع ماساژور برقی با استفاده از تکنولوژی اینفرارد به ماساژ نقاط خاص بدن می‌پردازد و به کاهش درد و تسکین استرس کمک می‌کند.
  3. ماساژور برقی قد و گردن: این نوع ماساژور برقی برای ماساژ نقاط قد و گردن استفاده می‌شود و به کاهش درد و سفیدی در این نواحی بدن کمک می‌کند.
  4. ماساژور برقی تراپی: این نوع ماساژور برقی برای تراپی و بهبود عملکرد عضلات و مفاصل استفاده می‌شود و به تسکین درد و تقویت عضلات کمک می‌کند.
  5. ماساژور برقی تنه: این نوع ماساژور برقی برای ماساژ و تسکین درد ناحیه تنه و عضلات پشت و شانه استفاده می‌شود.

هر کدام از این انواع ماساژور برقی دارای ویژگی‌ها و کاربردهای خاصی هستند که بسته به نیاز و سلیقه شما می‌توانند یک انتخاب مناسب باشند.

خرید ماساژور برقی

هنگام استفاده، خون بیشتری از قلب پمپاژ می شود و مویرگهای بدن بازتر می شوند که موجب کاهش موقت سیستولیک و دیاستولیک میشود. و ضربان قلب اندکی افزایش پیدا می کند. بهبود و تسکین عملکرد دستگاه گوارش. تبدیل فشار متقابل بر عضلات به انرزی در بدن. بهبود درد مفاصل ناشی از صدمه و التهاب. بهبود مشکلات تنفسی از طریق ماساژ قفسه  سینه، شانه و کتف. کاهش احتقان در سیستم لنفاوی. تسکین تنش عضلانی و گرفتگی آنان. کاهش استرس کمک به بی خوابی درمان بیماری هایی نظیر سرطان و ام اس MS بهبود احساس تعادل و هماهنگی: گیرنده های کل بدن در همان زمان تحریک می شوند که منجر به بهبود هماهنگی عضلات مربوطه می شود و در عین حال احساس تعادل بیشتر را فراهم می کند.

  • چربی سوزی و ایجاد تناسب اندام به واسطه استفاده مداوم از دستگاه ماساژور برقی.
  • عضله سازی بر اثر ارتعاشات وارد شده به عضله در طول مدت استفاده.
  • بهبود تراکم استخوان و جلوگیری از پوکی استخوان.
  • تحریکت پوست به کلاژن سازی، لیفت و افزایش استحکام بافت پوست و جلوگیری از افتادگی پوست.
  • تأخیر در روند پیری پوست و فرسودگی عضلات به واسطه تمرین مداوم و به کار گیری عضلات.
  • حفظ سلامت بدن و بازگرداندن انرژی از دست رفته.
  • بهبود سلولیت به ویژه سلولیت های ایجاد شده در عضلات قسمت ران و باسن.
  • به تعادل رساندن فشار خون و کاهش فشار خون بالا ناشی از استرس و خستگی.
  • افزایش انعطاف پذیری عضلات و بهبود کشیدگی تاندون ها و جلوگیری از پارگی تاندون.
  • جلوگیری از یبوست به واسطه بهبود عملکرد روده و دفع بهتر.
  • حفظ تعادل بدن و تحریک سلول های عصبی به ایجاد هماهنگی بین عضلات.
  • بهبود خواب و افزایش کیفیت خواب به واسطه رفع خستگی و استرس.
  • بهبود بیماری هایی مانند ام اس، سیاتیک، میگرن و انواع سر دردهای مداوم.
  • بهبود جریان خون و آماده سازی بافت های عضلانی پیش از تمرینات ورزشی.
  • تسکین دردهای مفصلی و عضلانی و نیز دردهای دوران قاعدگی خانم ها.
  • ترشح آندرفین و کاهش اضطراب و جلوگیری از ابتلا به افسردگی.
  • بالا بردن سطح اکسیژن خون و بهبود بیماری های تنفسی.
  • سرعت بخشیدن به بهبود اعضای بدن پس از شکستگی عضو و باز کردن گچ و یا ضرب دیدگی
  • کمک به بهبودی و حرکت اعضای بدن پس از شکستگی، ضربه و باز کردن گچ.
  • کمک به رشد در سن مناسب و افزایش تراکم استخوان در دوره یائسگی و کهن‌سالی.
  • کمک به جدا شدن خلط از دیواره ریه در افراد مسن و کسانی که تحرک ندارند.
  • ماساژور دست
  • ماساژور پشت
  • ماساژور چشم
  • ماساژور پا :بسیاری از آنها نوعی تشک هستند که باید عضلات پشت و ران را به ویژه پوشش دهند. آنها در حالت ایستاده، دراز کشیده یا نشسته استفاده می شوند. آنها واقعا مفید و کاربردی هستند تا هر کجا که می خواهید با خود ببرید.

ماساژور برقی انواع مختلفی داشته و در ابعاد متفاوتی تولید می‌شود. این دستگاه‌ها به دلیل کاربرد آسان و عدم نیز به اعمال نیروی فیزیکی طرفدارانی زیادی دارند. انواع مدل‌های دستگاه ماساژور برقی از طریق گرم کردن ناحیه مورد نظر، درد و ناراحتی‌های جسمی را از بین می‌برند. برخی انواع دستگاه ماساژ برقی شامل ماساژور الکتریکی گرم‌کننده، ماساژور الکتریکی ویبره‌ای، بالشت‌های ماساژ، ماساژور مادون قرمز، ماساژور تفنگی، ماساژور صورت، ماساژور پا، ماساژور Tens و صندلی ماساژور می‌باشد.

ماساژور صورت

ماساژ صورت تاثیر زیادی بر جوانسازی و شادابی پوست صورت دارد. افرادی که پوست چربی دارند و زیاد جوش می زنند، می توانند با ماساژ صورت از شر جوش‌ها خلاص شوند. زیرا به بهبود جریان خون کمک می کند در نتیجه پوست کلاژن جدید می سازد و آکنه‌ها را از صورت حذف می‌کند. از طرف دیگر ماساژ صورت، عضلات صورت را شل و آرام کرده و استرس را دور می کند. ویژگی جالب توجه دیگر ماساژور صورت این است که اسکار و جای زخم را به راحتی بهبود می‌دهد.

ماساژور سر

ماساژور سر قابلیت‌های متعددی دارد. به کاهش سردردهای معمولی و میگرنی کمک می کند. افرادی که استرس زیادی دارند، با ماساژور سر، احساس آرامش بیشتری را تجربه می‌کنند. از مزیت‌های دیگر ماساژور سر بهبود وضعیت جریان خون در سرو گردن است که منجر به تقویت رشد مو می شود. همچنین دستگاه‌های ماساژور برای درمان بی‌خوابی نیز مفید هستند. اگر سردردهای میگرنی مدام سراغ شما می آید، حتما یک ماساژور سر خریداری کنید تا در مواقع ضروری از آن استفاده کنید.

ماساژور پا

ماساژور پا نیز جزو دستگاه‌های محبوب به شمار می رود. زیرا ماهیچه ها را تحریک می کند و جریان گردش خون را بهبود می بخشد. این فرآیند درد و تنش را کاهش می دهد و باعث ترشح دوپامین در بدن می شود در نتیجه احساس آرامش وصف نشدنی را تجربه می‌کنید. اگر احساس افسردگی و کسالت دارید، ماساژ پا بر روی نقاط حساس پا می تواند با افسردگی مبارزه کند. همچنین از ماساژور برای بهبود تاول، میخچه و بیماران دیابتی استفاده می شود. بهترین زمان برای ماساژ پا قبل از خواب است زیرا خواب راحتی را تجربه خواهید کرد.

ماساژور الکتریکی ویبره‌ای

عملکرد ماساژرهای الکتریکی با گرم کننده تفاوت دارد. آن‌ها به صورت لرزش یا ویبره کار می‌کنند. نقطه قوت دستگاه‌های ویبره ای این است گزینه‌های ارتعاشی متنوعی دارد و می توانید براساس میزان درد انتخاب کنید.

ماساژور مادون قرمز

ماساژورهای مادون قرمز مشابه ماساژورهای گرم‌کننده عمل می‌کنند. با این تفاوت که گرمای حاصل از این مدل ماساژورها برگرفته از فناوری مادون قرمز است. مادون قرمز قابلیت تولید گرما را دارد و بهتر می‌تواند به مناطق آسیب دیده و دردناک نفوذ کند. به این صورت گردش خون را در بدن بهبود می‌بخشند و ازطرف دیگر برای کاهش سلولیت بسیار کاربردی است. بنابراین در ساخت ماساژورهای برقی به کار می رود.

ماساژور تفنگی

این نوع دستگاه‌ها عملکرد فوق العاده‌ای برای تسکین درد دارند. در نتیجه به عنوان بهترین مدل ماساژورها شناخته می‌شوند زیرا به سرعت دردهای مزمن را درمان می‌کنند. نوع شارژ آن‌ها با باتری است. این ماساژورها تنظیمات متعددی دارند و از این طریق می‌توانید شدت ماساژ را تنظیم کنید. افرادی که دوست دارند یک ماساژ عمیق را تجربه کنند، ماساژور تفنگی را به شما پیشنهاد می‌‌دهم.

ماساژور شانه و گردن

با ماساژور گردن و شانه می توانید به کار کردن خود ادامه دهید و خون رسانی را در ناحیه گرفتگی بهبود دهید.

از آنجایی که ماساژور گردن برای شانه ها و عضلات آن نیز استفاده می شود در برخی موارد به رفع سردرد و فشار چشم، میگرن و سینوزیت هم کمک می کند.

خرید ماساژور شانه و گردن

ماساژور زانو

ماساژور زانو یکی از جذاب ترین مدل های ماساژور می باشد که مختص به ماساژ در ناحیه زانو طراحی شده و مانند یک جوراب به راحتی پوشیده میشود و به سادگی امکان تنظیم آن وجود دارد و می تواند در جهت کاهش خستگی و التهاب در ناحیه زانو بسیار موثر باشد. عملکرد ماساژور های زانو به صورت ماساژ همراه با گرما می باشد تا تاثیرگذاری بیشتری در ناحیه زانو داشته باشد.

ماساژور زانو برای درمان زانودرد بسیار کاربردی است.  ماساژتراپی روشی ایمن و موثر برای درمان درد زانو است. در بسیاری موارد، تنها چیزی که بیمار برای تسکین درد زانوی خود به آن ناز دارد، ماساژ است. این روش همچنین در ترکیب با سایر روش‌های فیزیوتراپی بسیار موثر است. در صورتی که درد شما آنقدر شدید است که به فکر انجام جراحی زانو افتاده‌اید، بهتر است قبل از آن، انجام ماساژتراپی را یکبار امتحان کنید چرا که ممکن است مشکل شما را برطرف کند. اما درصورتی که قبلا عمل جراحی زانو را انجام داده‌اید، مزایای ماساژ درمانی به تسریع روند ریکاوری شما، کمک زیادی می‌کند. همچنین آرتروز زانو را نیز کم می کند.

اغلب افراد در دوره‌ای از زندگی خود به زانودرد دچار شده‌اند. ممکن است طی انجام کار زیاد به زانوی خود فشار آورده باشید یا در آخر هفته تمرین پرفشار و سختی را پشت سرگذاشته‌اید و حالا زانوی شما درد می‌کند. اما برای برخی از افراد، درد زانو به تدریج و با مرور زمان شکل می‌گیرد و شدت پیدا می‌کند. این درد ممکن است در جلوی زانو (کشکک زانو)، درون خود مفصل یا حتی پشت زانو احساس شود. ممکن است درد زانو بعد از دویدن یا نشستن و برخاستن ایجاد شود ویا هنگام بالارفتن از پله‌ها زانوی شما خالی کند. دردمزمن زانو می‌تواند به تدریج بسیار شدید شده و حتی فرد را ناتوان کند.

ماساژور کمر

شما هر نوع ماساژور را به دلایلی که به آن نیاز دارید را خریداری می کنید. آنها انعطاف پذیرن و برای همه اعضای خانواده در هر زمان قابل استفاده هستند. وضعيت شما بهتر خواهد شد، عضلات سفت آزاد شده و شما احساس سرزندگی و تازگی می کنید. این ها تنها چند مزیت اساسی آن هاست.

اولین نکته که در هنگام خرید ماساژور کمر باید مدنظر قرار دهید ، تشخیص مشکل بیمار است که انتخاب ماساژور باید در جهت برطرف کردن مشکل بیمار باشد. از آنجا که ماساژور ها در مدل و برندهای مختلف به بازار عرضه میشود پس باید میزان بودجه خود را در نظر بگیرید و پس از آن هدف خود را از خرید دستگاه ماساژور تعیین کنید.

از جمله مزایای استفاده از ماساژور کمر:

 افزایش جریان و گردش خون در بدن که باعث می‌شود مواد مغذی مورد نیاز در اختیار عضلات و بافت‌های بدن قرار گیرد. به این ترتیب بدن می‌تواند از توانایی طبیعی خود برای ترمیم آسیب‌دیدگی بافت‌ها (همچون کشیدگی عضله) استفاده کند. کاهش گرفتگی عضله.

ماساژ یک روش درمان غیرتهاجمی است که برای بسیاری از افراد ریسک بسیار پایین دارد. علاوه بر مزایای ماساژ برای وضعیت فیزیکی بدن، نتایج بررسی‌های انجام شده بر روی برخی از انواع ماساژ نشان می‌دهد این روش‌ها می‌توانند تاثیر زیاد بر شرایط روحی فرد داشته باشند. در واقع تاثیر روانی ماساژ درمانی از طریق ریلکس کردن عضلات و افزایش تولید ماده شیمیایی طبیعی اندورفین در بدن است که باعث ایجاد احساس خوب و خوشایند برای فرد می‌شود. تولید این ماده همچنین می‌تواند برای بهبود مشکلات مربوط به درد مقطعی یا مزمن در ناحیه کمر و گردن مفید باشد.

آتوسا خوش خواهد

من آتوسا، خبرنگاری که تعهدی عمیق به خدمت به مردم دارم. در این سایت، با تمرکز بر مسائل مهم اجتماعی و اقتصادی، تلاش می‌کنم تا صدای گروه‌ه‌های نادیده گرفته شده را به گوش شما برسانم و برای ایجاد عدالت و برابری در جامعه تلاش کنم.