اجتماعیمعرفی کسب و کار

استفاده از چه موادی موجب خرابی سنگ و از بین رفتن سنگ‌ها و سرامیک‌ها خواهد شد؟

چگونه جرم روی سنگ را از بین ببریم؟ بهترین روش‌ها برای انواع سنگ

سنگ‌های ساختمانی در انواع و طرح‌های مختلفی تولید و عرضه می‌شوند که به زیبایی هر مکانی خواهند افزود. اما پس از تغییر دکوراسیون داخلی، کار اصلی تازه شروع می‌شود. نگهداری و مراقبت از سنگ‌ها یا همان کفسابی مهم‌ترین و اصلی‌ترین کار برای حفظ زیبایی محیط خواهد بود. وقتی به درستی از دکوراسیون خود نگهداری کنید، هم هزینه‌ای که متحمل شده‌اید را حفظ می‌کنید و هم ظاهر دکوراسیون خود را مثل روز اول نگه می‌دارید. اما سنگ‌های ساختمان همیشه در معرض کثیف شدن و خرابی هستند. زمان کثیف شدن باید به فکر بهترین راه‌حل برای از بین بردن جرم روی سنگ باشیم. در این مقاله بهترین روش‌های کفسابی سرامیک و دیگر سنگها را با توجه به نوع سنگ به شما آموزش خواهیم داد.

از بین بردن جرم روی سنگ مرمر؛ حفظ زیبایی دکوراسیون و جلا دادن سنگ مرمر

یکی از پرطرفدارترین مصالح برای سطح کانتر آشپزخانه، سنگ مرمر است. این سنگ به خاطر طبیعت پرمنفذش به راحتی لکه می‌گیرد و خراشیده می شود. پاک کردن لکه های اسیدی مثل لکه‌ی قهوه یا آبمیوه از روی این سطوح کمی مشکل است و باید به محض اینکه لکه دار شد، پاک شود. ابتدا لکه را با یک پارچه یا اسفنج نرم پاک کنید و سپس باقیمانده ی آن را با آب شست‌وشو دهید. اسفنج یا پارچه را با آب گرم بشویید و آن کاملا بچلانید و باقیمانده ی آب را از سطح پاک کنید، چون ممکن است به منافذ سنگ رسوب کند و یک لکه ی دائمی به وجود آورد. سپس سطح را کاملا خشک کنید و اجازه ندید با هوا خشک شود.

سنگ مرمر از پرطرفدارترین انواع سنگ برای دکوراسیون داخلی است. اگر به‌دنبال سنگ‌ زیبا و با کیفیت برای طراحی داخلی منزل یا محل کار خود هستند، حتما به خرید سنگ دهبید به‌خصوص نوع مرمریت آن فکر کنید. این نوع از سنگ‌ها بهترین انتخاب برای تزئین و زیبایی انوع محیط‌ها هستند. قیمت کفسابی در تهران را از مشاوران ما جویا شوید.

تمیز کردن سرامیک؛ برق انداختن سنگ کف با کمک شوینده مناسب

قبل از تمیز کردن کاشی های سرامیکی، ذره های آشغال را با جاروب یا جارو برقی جمع آوری کنید. از یک برس با موهای ریز نرم یا سر مخصوص جاروبرقی برای این کار استفاده کنید تا روی سطح سرامیکی خط نیفتد. بعد از این کار کف را با آب گرم تمیز کنید. برای لکه‌های سخت‌تر از محلول هایی با pH خنثی استفاده کنید. بسیاری از تولیدکننده‌های دوغاب و درزگیر، محلولهایی با pH خنثی دارند که به صورت ویژه برای سرامیک ساخته شده‌اند. بعد از پاک کردن، سطح را با آب گرم بشویید.

به‌طور کلی شست‌وشو و تمیز کردن سنگ‌ها طبیعی اگر به موقع انجام شود، چندان سخت نخواهد بود. اما از طرفی دیگر سنگ‌ها مصنوعی در برابر انواع جرم لکه‌پذیرتر بوده و تمیز کردن آن‌ها نیز بسیار سخت است. اگر برای دکوراسیون منزل خود به‌فکر خرید سنگ مصنوعی هستید، حتما قبل از این‌کار مطالب مختلفی را درباره معایب سنگ مصنوعی مطالعه کنید. به کمک این اطلاعات انتخاب بهتر و بهینه‌تری خواهید داشت.

از بین بردن جرم روی سنگ صابون؛ تمیزکردن و جلا دادن سنگ با روشی ساده

یکی از سنگ‌های محبوب برای آشپزخانه سنگ صابون است که به دلیل مقاومت و ظاهر تیره، انتخاب بسیار خوبی برای آشپزی خواهد بود. این سنگ مورد علاقه‌ی کسانی است که آشپزی می‌کنند، زیرا عایق بسیار خوبی برای گرما است. نگهداری از سنگ صابون آسان است و باید سطح را تنها با یک اسفنج یا پارچه ی نرم و چند قطره مایع ظرفشویی یا پاک کننده‌ی چندمنظوره و آب گرم تمیز کرد. سنگ صابون در برابر آب، مواد شیمیایی و اسیدها مقاوم است، بنابراین لکه‌ها به اندازه‌ی خراش‌های روی آن مشکل ساز نیستند. خراشیدگی ها و شکستگی ها نیز می توانند با کاغذ سنباده برطرف شوند. البته نباید برای تمیز کردن این سنگ از ساینده و صیقل‌دهنده استفاده کرد.

تمیز کردن سنگ گرانیت؛ پاک کردن با کمک سرکه و آب گرم

سنگ‌های طبیعی مانند گرانیت بعد از نصب نیاز به بتونه کاری دارند که این موجب ایجاد جرم روی سنگ خواهد شد. یکی از راه‌حل‌های سنتی از بین بردن جرم روی سنگ گرانیت استفاده از ترکیب سرکه و آب گرم است. این محلول را روی لکه ریخته و به خوبی بسابید و بعد از پاک کردن، سنگ را با آب شست‌وشو دهید.

البته متخصصان پیشنهاد می‌دهند برای پاک کردن سنگ گرانیت به‌طور روزانه از آب گرم استفاده شود. برای آثار لکه و چرک، از پاک کننده‌های محافظ سنگ با pH مناسب و آب استفاده کنید. حتما قبل از مصرف دستورالعمل مصرف را برای نسبت صحیح رقیق سازی بخوانید. سنگ گرانیت یکی از محبوب‌ترین انواع سنگ‌های تزئنی است. اگر به دنبال سنگ مناسب برای دکوراسیون می‌گردید، به شما پیشنهاد می‌کنیم با انواع سنگ تزئینی داخل منزل آشنا شوید، تا انتخابی بهتره و زیباتر داشته باشید.

چگونه لک جوهر نمک را از روی سنگ پاک کنیم؟

متاسفانه بسیاری از افراد بدون آگاهی از نحوه از بین بردن جرم روی سنگ و راهکارها مناسب آن، از شیوه‌های رواج‌ یافته و اشتباهی استفاده می‌کنند. یکی از این روش‌ها، پارک کردن سنگ توسط جوهرنمک است. دقت کنید که لک جرم گیرها و جوهر نمک از این نوع لکه‌های شیمیایی هستند. این مواد ابتدا سنگ را تمیز میکنند و جرم‌ها را میبرند، اما به سطح سنگ هم آسیبب خواهند زند. به این ترتیب سنگ آسیب دیده بیشتر از قبل آلودگی را جذب میکند و سیاه خواهد شد. اما اگر به اشتباه از این شیوه استفاده کردید باید با کمک کفسابی به پاکسازی سنگ بپردازید. هرچه زودتر برای این‌کار اقدام کنید، عمق لکه‌ها کمتر بوده و از بین بردن جرم روی سنگ نیز راحت‌تر خواهد بود.

نکاتی برای تمیز کردن کاشی‌ سنگی

برای فرایند کفسابی در اصفهان نوع سنگ‌هایی که مراحل تمیز کاری بر روی آن‌ها صورت می‌گیرد، متفاوت است. بنابراین درصد تمیز کردن آن‌ها نیز با یکدیگر متفاوت خواهد بود. یکی از نکاتی که باید با دقت بیشتری نسبت به تمیز کردن کاشی‌ سنگی داشت، میزان بهره‌مندی از سنگ‌هایی می‌باشد که طبیعی هستند. سنگ‌هایی که حالت طبیعی‌تری به خود دارند در هنگام تمیز کاری باید مراقبت بیشتری را نیز برای آن‌ها انجام داد. سنگ‌هایی که در ساخت و ساز به کار برده می‌شود و حالت طبیعی‌تری را به خود می‌گیرد شامل:

  • سنگ مرمر
  • سنگ گرانیت
  • تخته سنگ

یکی از نکاتی که در رابطه با این نوع از سنگ‌ها وجود دارد به میزان شکنندگی که برای جنس آن‌ها وجود دارد بستگی خواهد داشت. جنس سنگ‌های طبیعی به صورتی می‌باشد که اگر مواد شیمیایی به آن‌ها برسد امکان آسیب رسیدن به سطح سرامیک بیشتر می‌شود و این نکته در میزان استفاده از پاک کننده‌هایی که دارای مواد شیمیایی بالایی هستند نیز تاثیر خواهد داشت. با توجه به این موضوع باید به این نکته نیز اشاره کرد که هر مواد پاک کننده‌ای نمی‌تواند گزینه‌ای استاندارد برای تمیز کردن این نوع از سنگ‌ها باشد.

بنابراین، این نکته یکی از قابل قبول‌ترین مطالبی می‌باشد که برای شرکت‌های کفسابی دارای اهمیت است و باید بتوانند به درستی این فرایند را زمانبندی کنند. بنابراین، کاشی‌هایی که به صورت سنگی تولید می‌شوند باید با استفاده از پاک کننده‌هایی تمیز شوند که مخصوص به سنگ‌های طبیعی می‌باشند و برای این کار ساخته شده‌اند. بنابراین در دسترس بودن این مواد شوینده در بازار کم نیست و به راحتی می‌توان آن را به دست آورد در صورتی که تجربه کافی نیز به همراه آن وجود داشته باشد.

برخی از افراد با مواد شوینده‌ای که می‌تواند متناسب با کار آن‌ها باشد اطلاعاتی در دست ندارند و نمی‌توانند به صورت موثر از آن‌ها استفاده کنند. بنابراین شرکت‌های کفسابی برای این که بتوانند کار خود را به صورت بی عیب و نقص انجام دهند آگاهی‌های لازم را در این زمینه به دست آورده‌اند و توانسته‌اند به شکل موثری از مواد پاک کننده استفاده کنند.

نحوه بهره‌مندی از مواد شوینده برای سنگ

برای کاشی‌هایی که از جنس سنگ می‌باشند باید از موادی استفاده کرد که مخصوص تخته سنگ باشند. البته نکاتی نیز در رابطه با این مواد وجود دارد که باید با دقت بیشتری به آن‌ها نگریسته شود. بهره‌مندی از مواد شوینده به صورت ملایم یکی از گزینه‌های مهم و موثر برای تمیز کردن کاشی‌ سنگی به شمار می‌آید. برای این ماده‌ها باید موادی اسیدی در آن‌ها وجود نداشته باشد؛ زیرا اسید یکی از موادی می‌باشد که باعث از بین رفتن روکش اولیه و نازکی که در سنگ وجود دارد خواهد شد.

بنابراین با استفاده از یک پارچه تمیز و بدون پرز به راحتی می‌توان میزان خشکی را که بر روی سنگ باید به دست آید را ایجاد کرد. بنابراین استفاده از مواد شوینده ملایم یکی از فاکتور‌هایی می‌باشد که باید با دقت بیشتری نسبت به استفاده از آن‌ها اقدام کرد.

تمیزکاری سنگ مرمر

یکی از سنگ‌های خیره کننده‌ای که در ساخت و ساز از آن بهره برده می‌شود سنگ مرمر است. زیبایی و ظرافتی که این سنگ در خود دارد باعث شده است که بیشتر افراد در ساخت‌های خود از آن بهره ببرند و زیبایی خیره کننده‌ای را برای ساختمان خود فراهم آورند. سنگ مرمر را هم می‌توان در سازمان و هم در ساخت‌هایی مانند منازل مسکونی نیز به دست آورد و به خوبی از آن‌ها استفاده کرد.

سنگ مرمر نیز نسبت به موادی که برای شستشو آن استفاده می‌شود حساسیت‌های زیادی به خود دارد. این سنگ از ظرافت و زیبایی خاصی برخوردار می‌باشد که برای حفظ و نگهداری این ظرافت و زیبایی باید از پاک کننده‌های استاندارد و غیر اسیدی استفاده کرد. بنابراین بهره بردن از مواد شوینده‌ای که دارای اسید ملایم هستند گزینه خوبی برای تمیز کردن سنگ مرمر می‌باشد.

خراش سنگ مرمر

یکی از نکاتی که برای سنگ مرمر باید رعایت شود میزان خراشی است که نباید بر روی سطح آن ایجاد شود. بنابراین از هر چیزی که برای تمیز کردن سطح سنگ مرمر استفاده می‌شود باید دقت کرد منجر به ایجاد خراش بر روی آن نشود. گاهی اوقات همان پودر‌های پاک کننده نیز می‌توانند خراش‌هایی را بر روی سنگ مرمر ایجاد کنند. بنابراین، تمیز کردن سنگ مرمر از ظرافت بالایی برخوردار است و با توجه به این موضوع باید به درستی این فاکتور را در نظر داشت و از آن به خوبی استفاده کرد.

سنگ گرانیت

یکی از سنگ‌های دیگری که باید نسبت به تمیز کردن آن‌ها دقت داشت سنگ گرانیت است. برای تمیز کردن این سنگ نیز می‌توان از مواد شوینده استفاده کرد و البته این که دقت در فرایند تمیزکاری برای این نوع از سنگ نیز وجود دارد. بنابراین تمیز کننده‌هایی که مواد و ساختاری که برای آن‌ها ایجاد شده است به صورت نرم هستند و زبری و خشنی در آن‌ها دیده نمی‌شود گزینه موثر و خوبی می‌باشند برای این که بتوان برای تمیز کردن سنگ گرانیت از آن‌ها استفاده کرد. بنابراین احتمال ایجاد رگه‌ها و تغییراتی در سنگ گرانیت وجود دارد و آن هم به دلیل این که سنگ گرانیت با موادی شستشو شده است که نرمی مورد نظر را در ساختار خود نداشته‌اند و به شدت زبر و خشن بوده‌اند. بنابراین قسمت‌هایی را که از سنگ گرانیت ساخته شده‌اند را می‌توان با استفاده از مواد شوینده مناسب براق و تمیز کرد.

    نکته

نکته‌ای که در مرحله تمیز کاری سرامیک و دیگر قسمت‌ها از این دست می‌باشد میزان نگهداری از آن‌ها در هنگام شستشو است. مراقبت از سرامیک و سنگ برای به دست آوردن حاصل و نتیجه بهتر خود فاکتوری می‌باشد که بتوان به درستی از آن استفاده کرد. بنابراین هرگز نباید از مواد شوینده‌ای استفاده کرد که سرسختی بیشتری را دارند و این که میزان نرمی و لطافت بی نظیری در ساخت آن‌ها وجود داشته باشد تا بتوان به شکل هدفمندی از آن‌ها استفاده کرد. با این حال تمیز کردن سنگ و سرامیک به کمک شرکت کفسابی از تنوع و انعطاف بالایی برخوردار است و برای هر قسمت نحوه تمیزکاری به شکل متفاوتی وجود خواهد داشت.