عمومیمعرفی کسب و کار

GPS و ردیاب خودرو چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

8 ویژگی ردیاب خودرو حرفه ای

اگر در فکر خرید ردیاب خودرو حرفه ای برای ماشین خود هستید، بهتر است اول با ویژگی‌های ردیاب مناسب آشنا شوید. استفاده از ردیاب خودرو می‌تواند یکی از بهترین تصمیماتی باشد که برای افزایش امنیت اتومبیل خود می‌گیرید. این ردیاب‌ها می‌توانند مزایای بسیاری به شما ارائه دهند. با افزایش سرقت وسایل نقلیه، شما باید راه مطمئنی برای محافظت از وسیله نقلیه خود و اطمینان از ایمنی آن داشته باشید. یک ردیاب ماشین GPS می‌تواند در این مورد به شما کمک کند، و حتی در صورت سرقت ماشین می‌تواند شانس پیدا کردن آن را افزایش دهد.

البته امروزه تعداد زیادی ردیاب GPS در بازار وجود دارد. این مسئله می‌تواند تشخیص دقیق اینکه کدام ردیاب خودرو حرفه‌ ای است را دشوار کند. برای سهولت یافتن ردیاب مناسب، چند مورد از مهمترین ویژگی‌هایی را که هر ردیاب ماشین حرفه‌ای باید داشته باشد در این مقاله شرح خواهیم داد.

ردیاب خودرو چیست؟

ردیاب خودرو یا GPS خودرو دستگاه کوچکی است که یک سیم کارت در داخل آن قرار می‌گیرد و در هر قسمت از خودرو مانند داشبورد، سقف، درب ماشین و غیره قابل نصب می‌باشد، این دستگاه الکترونیکی به صاحب خودرو این امکان را می‌دهد که در هر لحظه خودرو خود را ردیابی کند. ردیاب GPS خودرو قابلیت ثبت اطلاعات خودرو نظیر سرعت، روشن شدن موتور، مسیر حرکت، زمان توقف و غیره را دارد.

سیستم موقعیت یاب جهانی (GPS) یک سیستم ناوبری مبتنی بر ماهواره است که از حداقل ۲۷ ماهواره تشکیل شده است. GPS می‌تواند صرف نظر از شرایط آب و هوایی یا دسترسی به اینترنت در هر مکانی کار کند. ردیابی خودرو یک سیستم مدیریتی است که از GPS برای نظارت بر فعالیت خودروها، کارکنان و تجهیزات ناوگان استفاده می‌کند.

سیستم ردیابی وسیله نقلیه می‌تواند ابزار بسیار ارزشمندی باشد، اما بستگی به سیستمی دارد که شما انتخاب می‌کنید. یک ردیاب مناسب به شما امکان دسترسی سریع به اطلاعات لازم را می‌دهد تا به خوبی بتوانید بر خودرو خود نظارت کنید. اگر در حال برنامه‌ریزی برای خرید و نصب سیستم ردیابی خودرو GPS برای ماشین خود هستید، لازم است مطمئن شوید که یک ردیاب خودرو حرفه‌ای می‌خرید که ارزش صرف هزینه را داشته باشد. جی پی اس خودرو اصفهان بهترین انتخاب برای خودروی لوکس شماست. ویژگی های این ردیاب حرفه ای را در ادامه آورده ایم. با ما همراه باشید.

ویژگی‌های ردیاب خودرو حرفه ای

۱. فناوری عالی

طبیعتا دوست دارید مطمئن باشید سیستمی که انتخاب می‌کنید دارای فناوری برتر ( و GSM) است که اطلاعات دقیقی را ارائه می‌دهد و می‌تواند ردیابی سریع خودرو شما را به ارمغان آورد. استفاده از این فناوری از زمان نصب تا استفاده از موبایل برای ردیابی وسیله نقلیه شما نیز باید آسان باشد. وقتی می‌خواهید یک ردیاب خودرو حرفه ای بخرید، در مورد فناوری مورد استفاده و ‌امکاناتی که ارائه می‌کند سوال کنید تا مطمئن شوید که از جدیدترین فناوری‌ها استفاده می‌کند.

۲. امکانات نظارتی خوب

یک ردیاب آهنربایی حرفه ای باید امکان نظارت بر وسیله نقلیه شما را بدون توجه به جایی که ممکن است قرار داشته باشید ممکن سازد. علاوه بر این، باید ردیابی در لحظه یا دست کم با اختلاف کم را ارائه دهد. با این امکان شما همیشه می‌دانید که ماشین شما کجا است. اگر قابلیت نمایش از طریق تلفن یا رایانه شما وجود داشته باشد، همیشه می‌توانید ببینید که چه اتفاقی در خودرو شما می‌افتد. علاوه بر این، باید مطمئن شوید که سیستم هشدارها و اعلان‌هایی را که ارائه می‌دهد کامل و دقیق باشد. اگر شما صاحب شرکتی باشید که دارای خودرو است و آن را در اختیار کارمندان خود قرار می‌دهید، با نصب یک ردیاب خودرو حرفه ای همیشه می‌توانید بدانید که خودرو کجا است و چرا کارمندان دیر آمدند.

۳. استفاده آسان

یکی دیگر از ویژگی‌های مهمی که هنگام انتخاب ردیاب ماشین باید به آن توجه کنید، این است که استفاده از آن آسان باشد. قطعا شما دوست ندارید ردیابی بخرید که نصب آن دشوار یا گران باشد. علاوه بر این، باید توجه کنید کار کردن با برنامه‌ ردیابی که روی گوشی شما نصب می‌شود راحت باشد.

۴. هشدارها و اعلان‌ها

ردیاب خودروی GPS که انتخاب می‌کنید نباید برای اطمینان از ایمنی خودرو به نظارت شما متکی باشد. در عوض، باید بتواند هشدارها و اعلان‌هایی را به شما ارائه دهد که مستقیما رو موبایل شما ظاهر شوند. به عنوان مثال، ردیاب باید به شما اطلاع دهد که لرزش‌های غیرعادی در ماشین شما به وجود آمده است، که این ممکن است نشان‌دهنده تلاش شخصی برای ورود به خودرو باشد. یک ردیاب خودرو حرفه‌ای باید هنگام روشن شدن موتور و عدم حضور شما در خودرو هشدار بدهد. همچین هنگامی که وسیله نقلیه شروع به حرکت می‌کند نیز باید شما را مطلع کند.

این هشدارها می‌توانند به شما اطلاع دهند که اتفاقی در ماشین شما در حال رخ دادن است. هرچه زودتر بفهمید که چه اتفاقی در ماشین شما می‌افتد، بهتر می‌توانید بر آن نظارت کنید. این بدان معناست که در صورت دزدیده شدن خودرو، شانس بیشتری برای پیدا کردن آن خواهید داشت. این هشدارهای با استفاده از یا برنامه ردیاب خودرو برای شما ارسال می‌شود.

۵. ثبت گزارش‌های اخیر

یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار مفید یک ردیاب خودرو حرفه ای، توانایی مشاهده گزارش‌های گذشته‌ است. این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد که اگر به دلایلی قادر به نظارت بر خودرو از طریق موبایل نبودید، بتوانید سابقه اتفاقاتی که در خودرو افتاده است را بعدا مشاهده کنید. به عنوان مثال، اگر یک فرزند نوجوان دارید که ماشین را در اختیار او گذاشته‌اید و او ادعا می‌کند که به خانه دوستش رفته است، شما می‌توانید با مشاهده گزارش‌های ثبت شده، ببینید که او واقعا کجا بوده است. یا اگر کارمندانی دارید که از خودرو شرکت استفاده می‌کنند و به موقع به قرار ملاقات نمی‌رسند، می‌توانید چک کنید که در چه مقصدهایی توقف کرده است.

۶. ثبت مسافت پیموده شده

یک ردیاب حرفه ای خودرو می‌تواند به شما کمک کند مسافت پیموده شده و موقعیت مکانی وسیله نقلیه را ردیابی کنید. به کمک این قابلیت می‌توانید در مورد مسافت پیموده شده بدانید. دقت در پیش بینی مسافت پیموده شده در ردیاب شما به کیفیت ردیاب و ماژول‌های استفاده شده در آن و همچنینی تنظیمات شما باز می‌گردد.

۷. برند با کیفیت

اگر می‌خواهید یک ردیاب خودرو حرفه ای بخرید، باید یک برند معروف و امتحان‌پس‌داده را انتخاب کنید. گزینه‌های مختلفی در بازار وجود دارد، اما این بدین معنی نیست که همه آنها کیفیت یکسانی دارند. هنگام خرید ردیاب خودرو برندی را انتخاب کنید که به ارائه ردیاب‌های باکیفیت شناخته شده باشد. شما همچنین باید برندی را بخرید که اپلیکیشنی خدمات عالی به مشتریان ارائه دهد.

۸. زمانبندی تعمیر و نگهداری خودرو

وسایل نقلیه جزء مهمی از زندگی روزمره یا شغل شما هستند، بنابراین نگهداری و رسیدگی به آن‌ها همیشه یک اولویت خواهد بود. بعضی سیستم‌های ردیابی خودرو می‌توانند وضعیت آن‌ها را کنترل کنند و به شما این امکان را بدهند که ماشین خود را بهتر کنترل کنید. این قابلیت به معنای شناسایی مشکلات جدید در تعمیر و نگهداری، رسیدگی فوری به آن‌ها و اطمینان از از سرویس‌های به موقع است. اطمینان از اینکه خودرو خدمات مورد نیاز خود را در زمان لازم دریافت می‌کند ضروری است. انجام این کار از تبدیل شدن مسائل کوچک به موارد فاجعه آمیز و ایجاد هزینه‌های سنگین جلوگیری می‌کند.

برای خرید ردیاب خودرو حرفه‌ای باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

متاسفانه بسیاری از افراد هنگام خرید ردیاب به دلیل عدم آگاهی لازم انتخابی اشتباه می‌کنند. بعضی از شرکت‌های ارائه‌کننده ردیاب فقط به دنبال راهی هستند که مشتریان را جذب کنند و یک دستگاه ردیابی GPS با قیمت پایین به آن‌ها بفروشند و بعد از آن دیگر پشتیبانی‌های لازم را انجام ندهند. به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم هنگام خرید ردیابی خودرو حرفه‌ای، به این دو نکته ضروری توجه کنید:

۱. سند پروتکل شرکت را مطالعه کنید، همه قوانین خدمات پس از فروش در پروتکل شرکت نوشته شده است. اگر متوجه شدید که شرکت تعهدی به پشتیبانی از محصول ندارد از خرید آن صرف نظر کنید.

۲. امکانات نرم افزاری ردیاب را به دقت بررسی کنید. یک نرم افزار ردیابی مناسب باید بتواند همه چالش‌های احتمالی را پوشش دهد. به یاد داشته باشید، فقط ردیابی وسیله نقلیه کافی نیست. نرم‌ افزار مناسب باید به طور فعال اتفاقاتی را که در خودرو می‌افتد به شما گزارش دهد. این گزارش شامل تکان‌های غیرعادی خودرو، روشن شدن خودرو بدون حضور شما، آتش‌سوزی خودرو، اطلاعات مصرف سوخت، مسافت طی شده و توقف‌های خودرو باشد.

چرا به ردیاب خودرو حرفه ای نیاز دارم؟

اگر خدای ناکرده خودروی شما به سرقت رفت، یک دستگاه ردیاب با استفاده فناوری‌های VHF، GSM یا GPS موقعیت خودروی شما را به صورت فوری در اختیار شما می‌گذارد. اما این تنها مزیت آنها نیست. جالب است بدانید در بعضی کشورها حق بیمه برای خودروهایی که دارای ردیاب باشند کمتر است. زیرا احتمال سرقت این خودروها پایین می‌اید و باعث کاهش پرداخت خسارت بیمه‌ها می‌شود. ردیاب‌ها استفاده گوناگونی دارند. به عنوان مثال از ردیاب می‌توانید برای کنترل کردن مسیر رفت و آمد کارمندان خود استفاده کنید، میزان سوخت خود را کنترل کنید، از آتش‌سوزی خودرو با خبر شوید واعلان‌های مربوط به سرویس خودرو را دریافت کنید.

چشم‌انداز

با خرید یک ردیاب خودرو حرفه ای می‌توانید ماشین خود را ایمن‌تر نگه دارید و با خیال راحت‌تری استراحت کنید، ردیاب خودرو این امکان را به شما می‌دهد که شب‌ها در خانه باشید که از در وضعیت خودروی خود را کنترل کنید و یا خودروی خود را در محل کار پارک کنید و از سرقت آن نگرانی نداشته باشید.

در این مقاله به معرفی ردیاب ماشین، ‌نحوه کارکرد آن و ویژگی‌های یک ردیاب خودرو حرفه‌ای پرداختیم. امید است که این مقاله توانسته باشد به شما در جهت خرید یک ردیاب مناسب کمک کند. اگر هرگونه سوالی در زمینه انواع ردیاب‌ها دارید و یا برای خرید یک ردیاب حرفه ای نیاز به مشاوره دارید فقط کافی است که با ما تماس بگیرید.

به دلیل افزایش بی‌سابقه‌ی سرقت خودرو، نیاز به استفاده از ردیاب GPS خودرو بسیار بیشتر از گذشته احساس می‌شود. با نصب ردیاب GPS خودرو در داخل اتومبیل در صورت وقوع سرقت، می‌توان سریعاً آن را به وسیله‌ی اپلیکیشن نصب شده بر روی تلفن همراه ردیابی کرد. حال سوال اینجاست که آیا در زمان تهیه‌ی ردیاب خودرو، ارزان قیمت بودن آن باید مد نظر باشد و یا کیفیت و کارائی‌اش؟

دلیل اهمیت این پرسش وقتی مشخص می‌شود که در زمان وقوع سرقت و یا مشکلات فنی برای ردیاب خریداری شده، چقدر آن ردیاب GPS و یا تیم پشتیبانی آن ردیاب (البته در صورت وجود) پاسخگوی شرایط خواهند بود. در این مطلب قصد داریم با بیان کردن ویژگی‌ها و مزایای استفاده از GPS خودرو شما را راهنمایی کنیم تا راحت‌تر تصمیم بگیرید که ردیاب خودرو ارزان قیمت بهتر است یا ردیاب خودرو با کیفیت و یا گزینه‌ ی دیگر، بدون شک در انتهای این مقاله به نتیجه درست و قانع کننده‌ای خواهید رسید.

سایر ویژگی‌های GPS خودرو

امکان ارسال پیامک و هشدار از طریق اپلیکیشن به صاحب خودرو در صورت باز شدن درب خودرو وارد شدن شک و ضربه به آن و یا گذشتن از سرعت مجاز تعریف شده

قابلیت خاموش کردن خودرو توسط صاحب خودرو در هر زمان و با هر فاصله‌ای از طریق ارسال پیامک و یا به  وسیله‌ی اپلیکیشن

قابلیت نصب بر روی هر‌گونه خودروی داخلی و وارداتی

هماهنگ با تمامی سیم کارت‌های اپراتورهای مختلف (ایرانسل، همراه اول، رایتل و غیره)

آگاه کردن شخص از وضعیت باتری خودرو به واسطه‌ی قطع شدن برق خارجی دستگاه ردیاب

اعلام وضعیت لحظه به لحظه خودرو (ردیابی لحظه‌ای)

ردیابی آنلاین خودرو (زنده)

در حالت کلی دستگاهی که امکانات بیشتر و با کیفیت بهتر را با قیمت مناسب‌تری ارائه کند فروش بیش‌تری نیز خواهد داشت، بدون شک تمام این امکانات در یک ردیاب صرفاً ارزان قیمت وجود نخواهد داشت، پس قبل از خرید یک ردیاب مناسب برای ماشین خود لیستی از امکاناتی که به آن نیاز دارید را مشخص کنید تا براساس آن ردیاب خودرو را تهیه کنید. تیم وایزر و گروه تحقیقات کاوشکام آسیا با چندین سال سابقه موفق در این راه به شما کمک خواهند کرد.

ردیاب خودرو با کیفیت و یا ردیاب خودرو ارزان قیمت، مسئله این است!

ردیاب خودرو در قیمت‌ها و کیفیت‌های مختلفی وجود دارد، به همین خاطر خیلی از افراد به هنگام نصب GPS خودرو بر روی ماشین خود، این سوال را می‌پرسند که آیا ردیاب خودرو ارزان قیمت بهتر است یا ردیاب خودرو با کیفیت؟ درست است که قیمت در خرید هر دستگاهی و از جمله دستگاه GPS خودرو  تاثیرگذار است، اما به دلیل اهمیت  در بالا بردن امنیت و همچنین مزایای زیادی که دارد؛ قطعاً کیفیت آن بر قیمتش برتری خواهد داشت.

مگر اینکه دستگاهی در بازار موجود باشد که علاوه بر کیفیت مناسب از قیمت رقابتی نیز برخوردار باشد که ردیاب‌های تیم وایزر به جرأت می‌تواند چنین ادعایی را داشته باشد. خرید ردیاب خودروی بی‌کیفیت، ارزان و گمنام باعث ایجاد مشکلاتی از قبیل قطع و وصل شدن ارتباط دستگاه ردیاب GPS خودرو با سرور، کاربری دشوار به دلیل استفاده از زبان غیر فارسی در نرم‌افزار و همچنین صدمه زدن به سیستم برق خودرو خواهد شد.

اما خرید ردیاب خودرو با کیفیت باعث بیشتر شدن عمر مفید دستگاه، و همچنین خدمات پس از فروش و تیم پشتیبانی ردیاب خریداری شده باعث بالا رفتن اعتماد و راحتی صاحب خودرو از ردیاب خریداری شده خواهد شد.

مزایای استفاده از ردیاب GPS خودرو

جلوگیری از یده شدن خودرو، ردیابی سریع خودرو در صورت یده شدن و همچنین خاموش کردن آن از راه دور تنها بخشی از قابلیت‌های ردیاب GPS خودرو می‌باشد. از قابلیت‌های انواع ردیاب GPS خودرو می‌توان به ردیابی خودرو هنگامی که اشخاص دیگری مانند فرزندانمان از آن استفاده می‌کنند و یا در شرکت‌های بازاریابی، برای مطلع شدن از محل قرارگیری خودروی شرکتی پرسنل و مدت زمان ساعت کاری آن‌ها و همچنین مناسب برای اتومبیل‌های نیروی انتظامی و پلیس، ردیابی سرویس‌های مدارس و سازمان‌های خاص و نظارت بر عملکرد کارکنان آن‌ها اشاره کرد.

با ردیاب GPS خودرو در داخل ماشین امکان مدیریت مرسوله‌های ارسالی و پستی به راحتی میسر می‌شود، به دلیل عملی بودن و کارکرد آسان ردیاب GPS خودرو، بسیاری از شرکت‌ها تمایل به افزایش تعداد اتومبیل‌های ناوگان خود پیدا کرده‌اند.

یکی از نکاتی که باید در هنگام خرید ردیاب خودرو با کیفیت، به آن توجه داشته باشید، شرکت و برندی است که از آن قصد تهیه‌ ی ردیاب را دارید. بدون شک از طریق یک شرکت معتبر مانند شرکت گروه تحقیقات کاوشکام آسیا و تیم وایزر، می‌توانید یک ردیاب با کیفیت را با مناسب‌ترین قیمت و صد البته به همراه پشتیبانی تخصصی، تهیه کنید. همچنین است  که از محصولات گروه تحقیقات کاوشکام آسیا و تیم وایزر می باشد.