لانولین از کجا بخریم؟

چربی پشم، به عنوان لانولین نیز شناخته می‌شود. یک ماده مومی زرد رنگ است که از غدد چربی پشم گوسفند استخراج می‌شود. لانولین به غلط به دلیل شباهت ظاهری و ملموسی که با چربی‌ها دارد، برای بیش از ۱۵۰ سال در فارماکوپه‌ها به عنوان چربی شناخته می‌شد. در واقع این ماده فاقد گلیسرید می‌باشد و در واقع به عنوان موم طبقه‌بندی می‌شود.

این ماده از هزاران سال قبل توسط فرهنگ‌های مختلف به عنوان یک ماده طبیعی و مفید شناخته شده است و در درمان بسیاری از مشکلات پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرد. نوع تصفیه شده لانولین نیز بیش از صد سال است که در فرمولاسیون محصولات آرایشی و پمادها استفاده می‌شود. خرید لانولین به دلیل خواص مرطوب‌کننده، محافظتی و آرام بخشی لانولین، استفاده از آن به عنوان یک ماده طبیعی و مفید در صنعت آرایشی و بهداشتی بسیار رایج است.

لانولین چیست؟

نام: لانولین- اکتیول- چربی پشم

فرمول: C۳۴H۶۸O۲

لانولین Lanolin یک چربی طبیعی است که از پشم گوسفند و برخی حیوانات دیگر استخراج می‌شود. این ماده اغلب به عنوان یک ماده مرطوب‌کننده و محافظت‌کننده برای پوست و پشم استفاده می‌شود. ویژگی‌های ضدآب و مرطوب‌کنندهٔ لانولین باعث می‌شود که پشم حیوانات از آسیب‌هایی نظیر آب، باد و سایر شرایط زیستی محافظت شود.

این ماده به عنوان یک ماده طبیعی مانع از از دست دادن رطوبت پوست و پشم می‌شود و همچنین باعث حفظ نرمی و لطافت آنها می‌شود. علاوه بر این، لانولین می‌تواند به پوست حیوانات کمک کند تا در برابر تحریکات خارجی مانند التهابات و آسیب‌های پوستی مختلف محافظت شود.

استفاده از لانولین Lanolin در محصولات مراقبت از پوست انسان نیز رایج است، زیرا خواص مرطوب‌کننده و محافظتی آن برای پوست بسیار مفید است.

کاربرد پماد لانولین خالص

لانولین یک ماده چربی است که از پوست گوسفندان به دست می‌آید و خصوصیات آن باعث شده است که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گیرد. در زیر، به برخی از کاربردهای لانولین در صنایع مختلف اشاره می‌شود:

۱. صنایع آرایشی و بهداشتی

– کرم‌ها و لوسیون‌ها: بسیاری از کرم‌ها و لوسیون‌های مرطوب‌کننده پوست حاوی لانولین هستند. این ماده به عنوان یک حافظه آب برای پوست عمل کرده و آن را نرم و لطیف می‌کند.
– شامپوها و محصولات مراقبت از مو: لانولین در برخی از شامپوها و محصولات مراقبت از مو جهت نرمی و تغذیه مو استفاده می‌شود.

۲. صنعت داروسازی

– کرم‌ها و بالم‌ها: لانولین به عنوان یک ماده مرطوب‌کننده و ضد التهاب در تولید کرم‌ها و بالم‌های دارویی مانند کرم‌های دور چشم و داروهای هموروئید استفاده می‌شود.

-لانولین در کرم مرطوب‌کننده: لانولین همچنین می‌تواند به عنوان یک ماده مرطوب‌کننده برای پوست استفاده شود، زیرا قابلیت حفظ رطوبت را دارد و می‌تواند به پوست کمک کند تا نرم و لطیف باقی بماند. همچنین، این ماده می‌تواند به افزایش الاستیسیته و انعطاف‌پذیری پوست کمک کند و باعث بهبود ظاهر و زیبایی پوست شود.

از آنجا که لانولین خواص آب‌گریزی دارد، می‌تواند به عنوان یک ماده محافظتی برای پوست در برابر عوامل محیطی مانند آب، باد، و خشکی مورد استفاده قرار گیرد.

۳. صنعت زیبایی

استفاده از محصولات حاوی لانولین می‌تواند به مژه‌ها نرمی و لطافت بخشیده و از خشکی و شکنندگی آنها جلوگیری کند. همچنین، خواص مرطوب‌کننده و محافظتی لانولین می‌تواند به حفظ سلامت پوست حول چشم و جلوگیری از خشکی و تحریک آن کمک کند.

۴. مراقبت از نوزادان

محصولات مراقبت از پوست نوزادان: لانولین به عنوان یک ماده طبیعی مرطوب‌کننده در محصولات مراقبت از نوزادان مانند روغن بچه و کرم راش پوشک استفاده می‌شود.

درمان شقاق نوک پستان مادر: پماد لانولین به عنوان یک ماده طبیعی با خواص مرطوب‌کننده و محافظتی برای پوست استفاده می‌شود. یکی از کاربردهای اصلی پماد لانولین در محصولات بهداشتی مراقبت از پوست، درمان شقاق نوک پستان مادر در زمان شیردهی است.

درمان زخم نوک پستان: استفاده از پماد لانولین در درمان زخم نوک پستان بسیار موثر است. زمانی که زنان شیردهی مشکلاتی مانند ترک‌ها یا زخم‌های نوک پستان دارند.

۵. صنعت موم‌سازی

– موم سبیل:  لانولین به عنوان یک ماده ممکن است در تولید موم سبیل استفاده شود.

انواع لانولین

لانولین و لانولین الکل به عنوان دو دسته رایج روغن لانولین هستند. لانولین که به عنوان یک الکل چرب شناخته می‌شود،  این ترکیب که عمدتاً از چربی پشم به دست می‌آید، ترکیبات پیچیده‌ای از اسیدهای چرب شاخه‌دار و غیرشاخه‌ای را در بر می‌گیرد که تقریباً ۴۰ درصد از آنها هیدروکسیله هستند.

طرز تهیه لانولین

لانولین یک ماده چربی است که از پشم گوسفندان به دست می‌آید و به عنوان یک ماده مرطوب‌کننده و محافظ برای پوست استفاده می‌شود. طرز تهیه لانولین از پشم گوسفند، مراحل زیر را می‌توان انجام داد:

۱. جمع‌آوری پشم:

اولین مرحله طرز تهیه لانولین این است که گوسفندان با پشم مناسب برای تولید این ماده انتخاب می‌شوند. برخی از نژادها، به خصوص گوسفندان پشم ریز، بیشترین مقدار لانولین را تولید می‌کنند.

۲. شستشو:

پشم‌های جمع‌آوری شده با محلول صابون یا دیگر مواد شوینده شسته می‌شوند تا از ذرات گرد و غبار، روغن‌ها و سایر آلودگی‌ها پاک شوند.

۳. خمیرکردن (فلتینگ):

پس از شستشو، پشم در آب گرم یا حتی آب داغ قرار داده می‌شود تا خمیر شود. این مرحله باعث باز شدن شیروانی‌های پشم می‌شود و لانولین آماده استخراج می‌شود.

۴. استخراج لانولین:

پس از خمیرکردن، از پشم خمیری مواد دیگر جدا می‌شوند. این ممکن است با استفاده از یک سانتریفیوژ یا فرآیندهای دیگر صورت گیرد.

۵. پالیش و فرآیندهای تصفیه:

لانولین به دست آمده به مراحل بیشتری از پردازش می‌گذرد تا به خصوصیات مورد نظر برسد. این ممکن است شامل پالیش، خشک کردن، خوشبو کردن و سفید کردن باشد.

۶. بسته‌بندی و بازاریابی:

لانولین نهایی بسته‌بندی شده و برای استفاده در محصولات مراقبت از پوست، لوازم آرایشی و داروها آماده می‌شود.

راهنمای خرید لانولین اصل

قیمت لانولین ممکن است در شرکت‌های مختلف متفاوت باشد. کیفیت و خلوص این محصول می‌تواند بر قیمت آن تاثر بگذارد. برای خرید لانولین اصل باید در هنگام خرید به نکات زیر توجه کنید.

رنگ زرد: لانولین به طور طبیعی رنگ زرد دارد.

مومی شکل: این ماده به شکل یک ماده مومی یا چربی جامد در دماهای معمولی ارائه می‌شود.

آب‌رسان: لانولین دارای ویژگی‌های آب‌رسان است و می‌تواند به خوبی آب را به خود جذب کند.

بوی خاص لانولین: بویی همچون بوی بدن حیوانات

لانولین از کجا بخریم؟

برای خرید لانولین، مهم است که از شرکت‌های معتبر و با تجربه خرید کنید که به کیفیت محصولات خود اطمینان دارند. همچنین می‌توانید با مقایسه قیمت و کیفیت محصولات از شرکت‌های مختلف، بهترین گزینه را انتخاب کنید. همچنین باید مطمئن شوید که محصولی که خریداری می‌کنید، با استانداردهای مربوطه سازگاری دارد و از منابع معتبر تولید شده است.

فروش لانولین بدون بو

دقت به کیفیت و ضمانت فروش در خرید لانولین بسیار حائز اهمیت است. شرکت سودا شیمی با افتخار اعلام می‌کند که تمامی محصولات مانند لانولین را با کیفیت بالا و تضمین شده عرضه می‌شوند. همچنین، شما می‌توانید با تماس با کارشناسان ما، اطلاعات بیشتری در مورد قیمت‌ها، خصوصیات فنی، و سایر جزئیات مرتبط با محصولات به دست آورید.

تیم فروش ما آماده است تا به سوالات شما پاسخ دهد و به شما کمک کند تا بهترین محصول با توجه به نیازهای شما را انتخاب کنید. خرید لانولین از شرکت سودا شیمی، به شما اطمینان از کیفیت و رضایت کامل مشتریان را فراهم می‌آورد.