عمومیمعرفی کسب و کار

انواع دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتورها از ترکیب ژنراتور و موتور دیزلی برای تولید برق استفاده می کنند.

یک نوع دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور دستگاه بسیار مفیدی است که سوخت دیزل را برای تولید برق می سوزاند. این ماشین ها از ترکیب ژنراتور و موتور دیزل برای تولید برق استفاده می کنند. دیزل ژنراتورها مقداری از انرژی شیمیایی سوخت دیزل را از طریق احتراق به انرژی مکانیکی تبدیل می کنند. این انرژی مکانیکی میل لنگ را می چرخاند و برق تولید می کند.

بار الکتریکی در سیم با حرکت دادن آن در یک میدان مغناطیسی القا می شود. سپس یک سیم چندین بار به دور میل لنگ ژنراتور دیزل پیچیده می شود و بین آهنربا و میدان مغناطیسی قرار می گیرد. هنگامی که موتور دیزل میل لنگ را می چرخاند، سیم ها از طریق میدان مغناطیسی حرکت می کنند که می تواند یک بار الکتریکی در مدار ایجاد کند.

یک قانون کلی این است که یک دیزل ژنراتور برای هر کیلووات ساعت 0.4 لیتر گازوئیل مصرف می کند. موتور دیزلی مورد استفاده اساساً یک موتور احتراق داخلی است. برخلاف موتورهای بنزینی، موتور دیزلی از گرمای تراکم برای احتراق و سوزاندن سوخت تزریق شده به محفظه تزریق استفاده می کند.

به طور کلی، موتورهای دیزل دارای بالاترین راندمان حرارتی در بین تمام موتورهای احتراق داخلی هستند که به آنها اجازه می دهد تقریباً درصدی از راندمان کارنو را بدست آورند. موتورهای دیزلی می توانند با مشتقات زیادی از نفت خام کار کنند. سوخت هایی که یک موتور دیزل می تواند برای احتراق استفاده کند شامل گاز طبیعی، الکل ها، بنزین، گاز چوب و گازوئیل است.

انطباق

دیزل ژنراتور کاشانی در بسیاری از کاربردها در سراسر جهان استفاده می شوند. آنها معمولاً در مناطق روستایی که به شبکه برق متصل هستند نصب می شوند و می توانند به عنوان منبع اصلی انرژی یا به عنوان یک سیستم پشتیبان استفاده شوند. دیزل ژنراتورها را می توان برای برآورده ساختن حداکثر توان مورد نیاز در شبکه استفاده کرد.

زیرا می توان آنها را به سرعت و بدون هیچ تاخیری خاموش و روشن کرد. ژنراتورهای مورد استفاده در محیط های مسکونی می توانند از 8 تا 30 کیلو وات متغیر باشند در حالی که ژنراتورهای مورد استفاده در تنظیمات تجاری از 8 کیلو وات تا 2000 کیلو وات متغیر هستند. کشتی‌های بزرگ‌تر نیز از ژنراتورهای دیزلی برای مقاصد نیروی کمکی استفاده می‌کنند که می‌تواند برای تامین انرژی همه چیز از چراغ‌ها، فن‌ها و سوئیچ‌ها تا سیستم‌های پیشرانه استفاده شود.

آلودگی

سوزاندن گازوئیل یا سوخت های دیگر باعث ایجاد گازهای خروجی می شود. دیزل ژنراتورها دی اکسید کربن (CO2)، اکسید نیتروژن (NOx) و ذرات معلق تولید می کنند. این ژنراتورها این را در جو منتشر می کنند و کیفیت هوا را در مناطق مجاور به طور قابل توجهی کاهش می دهند. هر لیتر سوخت دارای 0.73 کیلوگرم کربن خالص، 2.6 کیلوگرم دی اکسید کربن آزاد در هر لیتر گازوئیل است.

چگونه از دیزل ژنراتور استفاده می شود؟

موتور دیزل ژنراتور را می چرخاند و جریان الکتریکی AC تولید می کند. برای تغذیه تجهیزات الکترونیکی استفاده می شود. آنها می توانند برای طیف گسترده ای از کاربردها مانند مدارس، بیمارستان ها، کارخانه ها و خانه ها استفاده شوند. آنها می توانند به عنوان منبع اصلی برق یا در صورت قطع برق مورد استفاده قرار گیرند. ژنراتورها بر اساس برنامه متفاوت رتبه بندی می شوند، چهار رتبه بندی اصلی وجود دارد.

آماده به کار ویژه (ESP) و توان زمان محدود (LTP) برای برنامه های آماده به کار، پیوسته (COP) و توان نرخ اولیه (PRP) زمانی که به عنوان منبع تغذیه اولیه استفاده می شود. هر رتبه بندی با ساعت و فاکتورهای بار محدود می شود.

ژنراتورهای مورد استفاده در حالت آماده به کار معمولا چیزی به نام سوئیچ انتقال دارند این یک وسیله مکانیکی است که از اتصال ژنراتور به بار هنگام اعمال برق شبکه جلوگیری می کند هنگامی که منبع برق وجود دارد، ژنراتورها باید به طور همزمان به کنترل های ویژه متصل شوند تا به صورت موازی کار کنند. بدون این سیستم کنترل، ژنراتورها و آتش سوزی می توانند آسیب های جدی ایجاد کنند

در صورت قطع برق، وصل كردن ژنراتور بدون قطع آن از شبكه برق مجدداً به شبكه برق می‌دهد، كه می‌تواند منجر به مرگ فردی شود كه برای بازگرداندن برق كار می‌كند و می‌تواند با روشن شدن مجدد به ژنراتور آسیب برساند.

اگر از آن به عنوان منبع اصلی برق استفاده شود (مثلاً زمانی که برق اصلی وجود ندارد یا شبکه برای استفاده ضعیف است)، به این حالت “حالت جزیره ای” می گویند. در مواردی که به توان های بالاتر نیاز است، می توان چندین واحد کوچکتر را به صورت موازی با استفاده از فرآیندی به نام همگام سازی متصل کرد.

آیا ژنراتورها نیاز به تعمیر و نگهداری دارند؟

دیزل ژنراتورها به طور منظم نیاز به تعمیر و نگهداری دارند. بستگی به سازنده دارد، اما مهمترین عنصر برای تعمیر و نگهداری منظم موتور است. موتورها معمولاً بعد از 250 یا 500 ساعت نیاز به سرویس دارند، اما فاصله سرویس توسط سازنده موتور تعیین می شود.

اگر این را به 500 ساعت رانندگی در ماشین با سرعت 50 مایل در ساعت یا 80 کیلومتر در ساعت ربط دهید، این معادل 25000 مایل یا 40000 کیلومتر خواهد بود! معمولاً در یک سرویس معمولی، فیلتر هوا، فیلتر روغن و فیلتر سوخت را بررسی می‌کنید، روغن و برخی تسمه‌ها مانند تسمه فن رادیاتور و تسمه دینام را تعویض می‌کنید.