معرفی کسب و کار

روش های برنزه کردن طبیعی و مصنوعی در خانه

روش های برنزه کردن طبیعی و مصنوعی در خانه

به گزارش کارمد، روش برنزه کردن در خانه برای کسانی از شما که علاقه ای به استفاده از محصولات مصنوعی یا حتی دستگاه های برنزه کننده ندارند، انتخابی هوشمندانه است. ما شکی نداریم که شما برنزه کردن را برای داشتن پوستی تیره تر و جذاب انتخاب می کنید. تابستان فرا رسیده است و بهترین زمان برای آفتاب گرفتن است.

پوست برنزه و درخشان این روزها بسیار جذاب است. بسیاری از افراد، صرف نظر از جنسیت و سن، خواهان چنین پوستی هستند. اگر شما هم همین نگرانی را دارید و می خواهید پوست خود را با هزینه کم روشن کنید، پس به جای درستی آمده اید. کارمادیو در کنار شماست تا شما را با فرآیند برنزه کردن خانگی آشنا کند. این مطالب خواندنی را از دست ندهید.

برنزه شدن طبیعی یا مصنوعی؟

امروزه روش های مختلفی برای برنزه کردن در خانه وجود دارد. می توانید پوست خود را با نور طبیعی خورشید یا مصنوعی برنزه کنید. هر کدام از این روش ها مزایا و معایب متعددی دارند. به همین دلیل، مهم است که روش مناسب خود را انتخاب کنید.

1. چربی؛ روشی طبیعی برای برنزه کردن

آفتاب گرفتن یا به زبان ساده: زیر نور آفتاب اولین راه حلی است که می توانید برای آفتاب گرفتن فکر کنید. نور خورشیدی یک راه حل اقتصادی است. اما اگر مراقب نباشید، می تواند به پوست شما آسیب برساند. در مورد برنزه کردن، خورشید بهترین دوست شماست. فقط با بیرون بودن برای مدت کوتاهی می توانید پوست خود را برنزه کنید.

در مرحله اول زمانی که شدت اشعه ماوراء بنفش کمتر است باید زیر نور خورشید بمانید. البته این را هم باید در نظر داشته باشید که بهتر است بدون استفاده از کرم یا روغن مناسب زیر نور آفتاب نروید. با کمک چنین لوسیون هایی می توانید آسیب های وارده به پوست را کاهش دهید.

2. از زمان آگاه باشید

گذراندن وقت بیرون از خانه هر روز می تواند به رنگ پوست شما کمک کند. علاوه بر این، نور خورشید می تواند خلق و خو را به طور موثر بهبود بخشد. هنگامی که نور خورشید به پوست می رسد، سلول های پوست ملانین تولید می کنند. هرچه ملانین بیشتری داشته باشید، پوست شما تیره تر می شود.

تنها چیزی که باید بیشتر مراقب آن بود استفاده از محصولات مراقبت از پوست با SPF مناسب است. SPF از آفتاب سوختگی جلوگیری می کند. به یاد داشته باشید، حتی استفاده از محصولات مراقبت از پوست، محافظت 100٪ در برابر نور خورشید را ایجاد نمی کند. برای آفتاب گرفتن بهتر است قبل از ساعت 11 صبح و بعد از ساعت 16 در زیر آفتاب باشید.

3. بهترین محصولات مراقبت از پوست را انتخاب کنید

استفاده از محصولات مراقبتی خوب قبل و بعد از برنزه شدن ضروری است. انتخاب بهترین و سازگارترین محصولات علاوه بر محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر خورشید، به پیشگیری از آفتاب سوختگی نیز کمک می کند.

اگر به دنبال ارزان ترین روش برنزه کردن خانگی هستید، برنزه کردن ممکن است راه حلی باشد. استفاده از روغن ها و کرم هایی که پوست را نرم و محافظت می کنند را فراموش نکنید.

4. در انتخاب لوازم آرایشی خود دقت کنید

هنگام انتخاب لوسیون مناسب، باید نوع پوست، نوع پوست و مهمتر از همه بودجه خود را در نظر بگیرید. اگر پوست حساسی دارید، برای پوست های خشک و حساس باید از محصولی متفاوت استفاده کنید. اگر می خواهید پوست طبیعی داشته باشید، باید از لوسیون استفاده کنید.

سرانجام، هنگام انتخاب و خرید لوسیون برنزه کننده، بودجه خود را در نظر بگیرید. بازار طیف گسترده ای از محصولات را در بر می گیرد. بسیار مهم است که محصولی را انتخاب کنید که از نظر اقتصادی رضایت شما را جلب کند.

با در نظر گرفتن همه این موارد، باید بتوانید یک لوسیون برنزه کننده متناسب با نیاز خود پیدا کنید. پس از تهیه محصول مورد نظر، حتما دستورالعمل بسته بندی را رعایت کنید. ارزش زمانی را دارد که برای یافتن محصولی که برای شما مناسب است صرف کنید تا شما را در استفاده صحیح از آن راهنمایی کند.

برنزه مصنوعی به پوست می دهد

در نگاه اول، این روش ایمن تر از برنزه کردن پوست در زیر نور خورشید در نظر گرفته می شود. زیرا شما مستقیماً در معرض اشعه های مضر UV خورشید قرار نمی گیرید. این روش شامل انواع مختلفی از جمله تخت برنزه کننده، قرص برنزه کننده، اسپری و روش های دیگر می باشد. هر روش ویژگی های خاص خود را دارد که می توانید با توجه به انتخاب خود از آنها استفاده کنید.

روش های برنزه کردن طبیعی و مصنوعی در خانه
روش های برنزه کردن طبیعی و مصنوعی در خانه

1. اسپری برنزه کننده پوست

استفاده از اسپری های تیره کننده پوست یکی از درمان های خانگی برای پوست است. با این روش قادر خواهید بود پوستی تیره و برنزه بدون قرار گرفتن در معرض نور خورشید داشته باشید. به این ترتیب کافی است ابتدا پوست را کاملا تمیز کنید. پس از خشک شدن پوست، در خانه با کمک اسپری پوست خود را روشن کنید.

اسپری به صاف شدن پوست شما کمک می کند و جلوه زیبایی دارد. البته در هنگام استفاده از این محصول بهتر است دستورالعمل روی بسته بندی آن رعایت شود. همچنین مهم است که توجه داشته باشید که گاهی اوقات اسپری ها می توانند ظاهری غیر طبیعی به پوست شما ببخشند.

این الکل ها معمولا روی پوست شما اسپری می شوند. ماندگاری این روش دائمی نیست و فقط چند روز روی پوست باقی می ماند. می توانید آن را با آب و صابون بشویید تا پوست خود را به حالت طبیعی بازگردانید.

2. یک قرص ضد آفتاب

قرص های برنزه کننده به صورت خوراکی مصرف می شوند. این محصولات حاوی رنگدانه هایی هستند که پوست را تیره می کنند. توجه داشته باشید که این قرص ها مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) نیستند. به همین دلیل، آنها می توانند عوارض جانبی جدی مانند تهوع، اسهال و استفراغ ایجاد کنند. اگر تصمیم به استفاده از چنین قرص هایی دارید، مهم است که با پزشک خود مشورت کنید.

3. کرم پوست بدون آفتاب

اگرچه آفتاب گرفتن از روش های دیگر رایج تر است. اما استفاده از کرم یکی از روش های برنزه کردن خانگی است که بسیاری از افراد آن را ترجیح می دهند. این محصولات در مدل های مختلف بدون نیاز به نور خورشید رنگ پوست شما را تیره می کنند.

کرم برنزه کننده را به طور یکنواخت روی تمام سطح پوست مالیده و ماساژ دهید تا جذب شود. اغلب این کرم علاوه بر خاصیت برنزه کنندگی پوست را نرم و صاف می کند. در واقع با این محصول دو پرنده را با یک سنگ میکشید.

4. برنزه کردن پوست با قهوه

روش های آشپزی خانگی به استفاده از خامه ها و مواد مصنوعی محدود نمی شود. برای تیره شدن پوست می توانید از مواد طبیعی مانند قهوه استفاده کنید. برای استفاده از این روش کافی است کمی قهوه دم کنید تا کمی غلیظ شود و کاملا خنک شود.

قهوه غلیظ شده را با لوسیون یا کرم مخلوط کرده و روی پوست بمالید. هر چه قهوه قوی تر باشد، رنگ پوست شما تیره تر است. در واقع به جای استفاده از کرم و لوسیون، می توانید از مخلوط روغن زیتون و قهوه نیز استفاده کنید. ترکیبی طبیعی که رنگ جذاب تری به پوست می دهد.

توجه داشته باشید که پس از استفاده از قهوه صبر کنید تا این مخلوط کاملا روی پوست خشک شود. پس از اطمینان از خشک شدن کامل، می توانید لباس خود را بپوشید.