طراحی کاتالوگ برای شرکت

در نمونه طراحی کاتالوگ به چه نکاتی باید دقت نمود؟

1- هدف را شناسایی نمایید:

طراح کاتالوگ در اصفهان: برای ارائه نمونه طراحی کاتالوگ ابتدا هدف را شناسایی نمایید. در این مرحله قبل از آغاز به فعالیت می‌بایست هدف مشتری درک شود و منظور وی یادداشت‌برداری گردد. لذا قطعا نوع سلیقه، انتظارات، نوع رنگ‌های مورد علاقه وی و مواردی از این قبیل جز نکاتی هستند که باید به آن‌ها دقت نمود. این امکان وجود دارد، افرادی که برای اخذ نمونه طراحی کاتالوگ به شما رجوع می‌کنند، قبلا طراحی‌های مشابه را مشاهده کرده باشند، پس با دقت نظر به نکات منفی سایر طرح‌ها گوش نمایید.

 2- دقت به نوع فونتها در نمونه طراحی کاتالوگ لایه باز با فوتوشاپ:

قیمت عکاسی صنعتی در اصفهان: یک گرافیست قطعا به این موضوع واقف است که در طراحی کاتالوگ با فوتوشاپ به فونت‌های بسیار نیاز ندارد لذا می‌بایست تا حد امکان فونت‌ها را محدود نماید. اکثر گرافیست‌های حرفه‌ای در طراحی کاتالوگ‌های خود در فوتوشاپ از سه فونت اصلی استفاده می‌نمایند. این سه فونت به ترتیب در عنوان اصلی، عنوان‌های زیر مجموعه و خود نوشته استفاده می‌شوند. همچنین برای مطالعه بیشتر توصیه می شود مقاله مطالعه شود.

3- نقش کاغذ در نمونه کار طراحی کاتالوگ تبلیغاتی:

نمونه طراحی کاتالوگ‌های شما همچون ویترینی از محصولات قابل عرضه می‌باشند. سایز، جنس و کیفیت کاغذ کاتالوگ از دید مشتری بسیار مهم است. شما به عنوان یک گرافیست لازم است تا برای ارائه نمونه طراحی کاتالوگ تبلیغاتی، بنا بر نیاز و درخواست کاربر، نوع کاغذ و جنسیت آن را پیشنهاد دهید. مقاله آشنایی با هم تا حدودی می تواند به انتخاب کاغذ مناسب کاتالوگ به شما کمک کند.

 4- رعایت نکات نگارشی و املایی:

آنچه در یک نمونه طراحی کاتالوگ مهم می‌باشد، رعایت اصول نگارشی و املایی است. انتخاب متن‌های مناسب و رسا، استفاده از عنوان‌های جذاب و املای صحیح آن‌ها از دید مشتری تیز بین مخفی نخواهد ماند. هر اندازه خوانایی کاتالوگ شما بیشتر باشد قطعا تاثیر‌گذاری بر مشتری شما و خوانندگان کاتالوگ نیز بیشتر خواهد بود. استفاده از یک پلاگین ویراستار می تواند مشکلات نیم فاصله شما را در متون کاتالوگ برطرف کند.

در نمونه طراحی کاتالوگ‌ها پیشنهاد می‌شود عموما از رنگ‌های بسیار استفاده نشود اما با تکنیک‌هایی نظیر تغییر رنگ فونت، استفاده از جملات کوتاه و تغییر سایز کلمات، می‌توان نظر و دقت مشتری را جلب نمود.

5- نمونه طراحی کاتالوگ با مداد:

لازم نیست که حتما یک گرافیست از ابتدای نمونه طراحی کاتالوگ، آن را در نرم‌افزار‌های کامپیوتری پیاده‌سازی نماید. شهامت و جسارت گرافیست زمانی مشخص می‌شود که طرح مد نظر خود را با استفاده از یک قلم و کاغذ رسم نماید، آن‌ها را اصلاح کند و نظر مشتری را طی جلسات مختلف جویا شود. طراحی کاتالوگ پس از تایید نمونه کاغذی توسط مشتری می‌تواند جهت رفع ایرادات جزئی و پیاده‌سازی عملی به کامپیوتر منتقل گردد.

6- ارتباط نمونه کاتالوگ با نوع فعالیت کاری:

نمونه طراحی جلد کاتالوگ شما باید با زمینه کاری کاری مشتری هماهنگ باشد. افرادی که در آن حوزه کاری فعالیت می‌یابند، می‌بایست با دیدن نوع طراحی شما به آن حس خوبی داشته باشند و به دیدن ادامه کاتالوگ جذب شوند. لذا به عنوان گرافیست، این وظیفه شما است تا بین طراحی‌های متفاوت بین نیاز کاربر و زمینه فعالیت وی تناسب ایجاد نمایید.

نکته مهم دیگر در نمونه طراحی کاتالوگ این مهم است که باید به بحث هزینه دقت نمایید. به طور مثال، گا‌ها شما برای یک شرکت هلدینگ و برند، کاتالوگ طراحی می‌نمایید. در این شرایط یک کاتالوگ لوکس و پرهزینه گزینه بدی به نظر نمی‌رسد اما در مقابل تصور نمایید از یک نمونه طراحی کاتالوگ برای موسسه خیریه استفاده نموده‌اید. قطعا از دید عموم نمی‌تواند توجیهی داشته باشد.

7- تاثیر تصاویر در نمونه طراحی کاتالوگ:

یک مقاله و یا کاتالوگ فاقد عکس نمی‌تواند در مخاطب تاثیر آنچنانی ایجاد نماید. برای نمونه طراحی کاتالوگ‌های جذاب، شما نیاز به عکس‌های خوب و مناسب با نوع محصول خواهید داشت. در همین راستا یک گرافیست می‌بایست به هنر عکاسی نیز واقف باشد و بتواند به تناسب از محصول مد نظر تصاویر زیبا و جذابی تهیه نماید. پیشنهاد می‌شود در طراحی کاتالوگ از عکس‌های اینترنتی استفاده ننمایید زیرا این مورد موجب مصنوعی نشان دادن کاتالوگ خواهد شد. استفاده از تصاویر محصول در طراحی به شما کمک می‌کند تا اعتبار شرکت را افزایش دهید و با شفاف‌سازی برای بازدیدکنندگان، اعتماد آنان را جلب نمایید.

طراحی جذاب و تاثیر گذار نمونه کارهای کاتالوگ

تا به این مرحله در خصوص اصول طراحی کاتالوگ توضیح داده شد. در ادامه به نکاتی پرداخته می‌شود که باعث می‌گردند نمونه‌های طراحی شده بسیار تاثیر‌گذار و جذاب به نظر برسند.

حجم کوتاه مطالب در نمونه طراحی کاتالوگ:

یکی از چالش‌هایی که اکثر افراد گرافیست با آن رو به رو هستند، محدودیتی است که در زمان نگارش توضیحات دارند. خوانندگان معمولا تمرکز و حوصله خواندن مطالب طولانی را ندارند لذا در طراحی کاتالوگ حرفه‌ای لازم است تا تمام ویژگی‌های محصول در کمترین حجم نوشته منتقل گردد.

یک راه حل عملی برای رفع این مشکل استفاده از کد QR است. این کد که توسط هر گوشی و یا تبلتی قابلیت اسکن دارد، می‌تواند اطلاعات بیشتر در خصوص شرکت یا برند را در اختیار خوانندگان قرار دهد یا آنان را به وب سایت اصلی ارجاع دهد.

 استفاده از آیکنهای متفاوت و جذاب:

بسیاری از افراد گرافیست تلاش می‌کنند تا با بولد نمودن واژگان نظر کاربر خود را جلب نمایند اما در طراحی‌های نوین، گرافیست‌ها به دنبال استفاده از آیکن‌ها می‌باشند. این مورد موجب می‌شود تا فهم و درک مطالب آسان‌تر باشد و برای چشم خسته‌کننده نباشد.

 استفاده از رنگ برند در نمونه طراحی کاتالوگ:

هویت و اصالت یک برند با آرم تجاری، رنگ و مشخصه‌های خاص آن سازمان شناخته می‌شود. در انتخاب نوع رنگ موارد مختلفی چون زیباشناسی و برند‌سازی نقش دارند. اما در طراحی کاتالوگ می‌تواند زمینه ساز به رخ کشیدن یک هویت باشد. گرافیست زیرک در نمونه طراحی کاتالوگ، از تغییر رنگ‌ها و یا به کارگیری رنگ‌های مختلف پرهیز می‌نماید اما در مقابل، رنگ برند را به عنوان رنگ قالب در کاتالوگ استفاده می‌نماید.

البته باید دقت نمود که رنگ یک برند و کاتالوگ ابدا نباید کسل‌کننده باشد. در این راستا استفاده از رنگ‌های متضاد می‌تواند راهگشا باشد.

 نمونه طرح کاتالوگ خود را منحصر بفرد نمایید:

در این مبحث تلاش برای ایجاد منحصر بفرد‌ترین نمونه است. یک کاتالوگ که از نظر تصاویر جذابیت لازم را دارد یا به صورت مجله ایی است و عکس‌های برجسته دارد منحصر بفرد است. به صورت کلی هر گونه خلاقیتی که منجر به خاص بودن طراحی شود، می‌تواند کمک نماید تا بی‌نظیر باشید.

گا‌ها تعداد صفحات بالا نشانه وقار یک مجموعه است لذا تصمیم‌گیری در اینکه بر روی کدام ویژگی می‌توان بیشترین مانور را داد به زمینه فعالیت شرکت بستگی دارد.

  انتخاب قالب در نمونه طراحی کاتالوگ:

جذابیت بصری برای بینندگان بسیار مهم است. تجربه و تحقیقات نشان داده‌اند که هر اندازه المان‌ها در یک نمونه طراحی مرتب‌تر به نظر برسند، بیشتر مورد قبول عام واقعی شوند. پیشنهاد می‌شود در کاتالوگ‌های مجله‌ای، از تصاویر در دو صفحه رو به رو به صورت پیوسته استفاده نمایید تا دید و درک کاربر بهتر شود. هم به شما کمک شایانی در بهتر شدن خلاقیت و افزایش سرعت طراحی خواهند داشت.

نتیجهگیری

در این مقاله اصول و قوانین در ارائه یک نمونه طراحی کاتالوگ تشریح گردید. هر یک از نکات فوق می‌تواند در شرایط خاص مورد استفاده قرار گیرد لذا علایق کاربر و زمینه فعالیت وی در انتخاب روش درست طراحی بسیار مهم می‌باشد