نحوه تعمیر و نگهداری سایبان پاسیو چگونه است؟

تعمیرات سقف پاسیو  در سایت تهران نورگیر به بررسی آن می پردازیم احتمالا یکی از مکان­های مورد علاقه شما در خانه روی پاسیو ­باشد. شما ممکن است مدت­های طولانی در آن­جا زمان بگذرانید. اما آگاه نباشید که آن ممکن است آسیب دیده باشد و نیاز به تعمیر دارد. به طور کلی سقف پاسیو ماندگاری بالایی دارد. اما در گذر زمان ممکن است آسیب­هایی ببیند و قطعا نیاز دارد که تعمیر شود. حتی ممکن است از قسمت های دیگر ساختمان هم زودتر نیاز به تعمیر داشته باشد و همین امر باعث عدم توجه شما به این مساله گردد.

توجه داشته باشید که محکم‌ترین سقف ممکن است دچار نشتی یا سوراخ شود، عوامل مختلفی باعث آسیب دیدگی سقف پاسیو می­ شوند ما رایج­ترین عوامل را در زیر دسته ­بندی کرده­ ایم.

  • یکی از این عوامل گذر زمان است. متاسفانه حتی محکم­ترین نیز مانند سقف­ های دیگر، رفته ­رفته فرسوده می شود. با گذر زمان و وقوع عوامل طبیعی همچون شرایط آب و هوایی سخت و بارش باران­های اسیدی سقف پاسیو ممکن است آسیب ببیند. فرسودگی طبیعی معمولا بعد از ده سال اتفاق می­ افتد
  • عامل بعدی متریال خوب و باکیفیت است. استفاده از متریال با کیفیت بالا باعث می شود شما برای سال­های متمادی، بدون صرف هزینه های اضافی برای تعمیرات مجدد، بتوانید استفاده کنید. امروزه دانشمندان ثابت کرده اند که نور کافی و اکسیژن مورد نیاز یکی از مهمترین عوامل در کاهش استرس و افسردگی می­ باشد. شما با تعمیر به موقع سقف باعث می شوید نور کافی فضای خانه تامین شود.
  • حیوانات کوچک یکی دیگر از عواملی هستند که باعث آسیب به سقف پاسیو می شوند.

How to maintain a patio canopy?

مزایای تعمیر به موقع سقف پاسیو:

  • اقدام به موقع برای تعمیر سقف­ها باعث صرفه­ جوی در هزینه­ های مشتری می­ گردد
  •   می­ تواند جلوی آسیب بیشتر سقف را بگیرد.
  • و مهمتر از همه، از وقوع حوادث خطرناک مانند لغزش و سقوط متریال ­های سقف جلوگیری کند.

توجه داشته باشید که سقف پاسیو شما به اندازه پاسیو شما حیاتی است. اگر قسمت هایی که آسیب دیده اند کم باشند، می ­توان آن­ها را تعمیر کرد. در صورت آسیب دیدن کل سقف دیگر امکان تعمیر وجود نخواهد داشت و به قول معروف نوش­دارو بعد از مرگ سهراب خواهد بود و نیاز است که سقف تعویض شود و قطعا هزینه ی تعویض خیلی بیشتر از تعمیر خواهد بود.

نحوه ی بررسی آسیب­ دیدگی سقف پاسیو توسط خود مشتری:

شما به عنوان صاحب خانه هر­از چندگاهی نیاز دارید خود را بازرسی کنید، تا ببیند که آیا نیاز به تعمیر دارد یا نه. در بیشتر موارد شما با بررسی نمای بیرون سقف پاسیوی خود به راحتی می توانید متوجه وجود آسیب ­دیدگی شوید.در بررسی سقف پاسیو خود، شما با مشاهده ترک خوردگی به وضوح پی به تعمیر می برید.

 بررسی نشتی چگونه است؟

ساده ترین روش تست نشتی سقف پاسیو بدین صورت است: ابتدا با شلنگ آب به سقف اسپری کنید. در صورت مشاهده رطوبت در زیر سقف شما متوجه آسیب سقف خواهید شد. همچنین اگر متوجه شدید که رنگ آب اسپری کرده تغییر کرده است . یا آب اسپری کرده باعث ایجاد لکه روی سقف و دیوارها شده است. این پدیده ممکن است از نشانه های وجود پوسیدگی در لایه­ های پایین سقف پاسیو شما باشد و شما به عنوان صاحب خانه در صورت عدم توجه به آن می‌توانید باعث ایجاد رطوبت و کپک زدگی شوید. حتی ممکن است هنگام بارش باران سقف پاسیوی شما چکه کند!

لازم است سطوح، ناودان‌ها و سیستم‌های خروجی به صورت فصلی تمیز شوند. این کار باعث می شود تا موقع بازرسی سقف دچار اشتباه نشوید. بررسی کنید که آیا رطوبت

  1.   به خاطر شرایط جوی محیط است
  2.   به خاطر وجود نشتی است.

به عنوان مثال در استان­های حاشیه دریای خزر ممکن است رطوبت موجود در جو باعث شود که  شما در تشخیص وجود رطوبت ذاتی یا نشتی دچار خطا شوید.

چه کسی می تواند تعمیرات سقف پاسیوی من را انجام دهد؟

شرکت تهران نورگیر یک مرکز تخصصی علاوه بر خدمات نصب سقف پاسیو، خدمات جانبی دیگری همچون تعمیرات سقف پاسیو را نیز انجام می­ دهد.اگر سقف پاسیو شما  نشتی داد و به فردی با تجربه برای رفع مشکل نیاز دارید کادر حرفه­ای این شرکت با تکیه بر تجربه 25 ساله ­ی خود به صورت رایگان ابتدا اقدام به بازدید میدانی محل آسیب­دیده و تعمیرات سقف پاسیو  می کند سپس ضمن عقد قرارداد با شما، در اسرع وقت اقدام به تعمیر سقف آسیب ­دیده میهمان‌طور که می‌دانید پاسیو یک قسمت از ساختمان است که از گذشته تا کنون در طراحی اکثر ساختمان‌ها مورد استفاده قرار گرفته است.

برخی از افراد پاسیو را به عنوان گلخانه می‌شناسند چون شما می‌توانید در این محیط به پرورش گل و گیاهان و انواع درختچه‌ها بپردازید. استفاده از فضایی به عنوان پاسیو در ساختمان این قابلیت را دارد که  بین فضای بیرون و داخل خانه تعادل خاصی را ایجاد نماید.

در مناطقی با اقلیم گرم و خشک نیز به دلیل کمبود رطوبت و بارندگی، از دیرباز معماران دنبال راه حلی بوده‌اند تا آب و رطوبت را به داخل خانه‌ها بیاورند. تا بتوانند باعث خنک شدن و تعادل دمای شوند. در آن زمان از فضایی به عنوان حوض‌خانه در داخل خانه‌ها استفاده می‌کردند که این فضا باعث خنک شدن و افزایش رطوبت محیط بوده اما امروزه توسط معماری مدرن فضایی مانند پاسیو یا حوض‌هایی کوچکی را در نظر می‌گیرند تا با زیبایی هرچه بیشتر جایگزینی برای روش‌های قدیمی باشد که سبب می‌شود دمای داخلی کاهش یابد.

همچنین شما با قرار دادن گل وگیاهان زینتی در این محیط‌ می‌توانید علاوه‌بر زیبایی گام مهمی در جهت تنظیم رطوبت و اکسیژن محیط بردارید. البته برای تاثیر بیشتر بهتر است از گیاهانی استفاده کنید که با آب و هوای آن منطقه در سازگاری باشند.

سایبان پاسیو در مناطق گرم وخشک

امروزه در معماری مدرن معمولا سایبان‌ها به جزء جداناپذیری از زندگی انسان‌ها تبدیل شده‌اند که دارای مزایای فراوانی می باشند و آسایش بیشتری را برای زندگی افراد در جامعه و در مکان‌های مختلف ایجاد می‌کند. این تجهیزات کاربردی توسط تولید کنندگان معتبری چون برای رفع نیاز‌های مختلف افراد در جامعه ساخته‌ می‌شوند و در انواع طرح‌ها و مدل‌ها در بازار موجود می باشند. یکی از رایج‌ترین موارد استفاده از سایبان به عنوان یک پوشش برای محیط پاسیو می‌باشد.

سایبان‌های پاسیو مانند تمام سایبان‌های دیگر به دو صورت ثابت و متحرک قابل استفاده هستند و از محیط پاسیو در برابر عوامل مختلف محیطی مانند تابش نور آفتاب یا وزش باد و بارش‌های محیطی محافظت می‌نماید. بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید که طراحی سایبان‌ها نسبت به کاربردشان با یکدیگر متفاوت است و با توجه به اقلیم هر منطقه دارای ویژگی‌های منحصر به فرد خود هستند.

سایبان های ثابت بعد از نصب قابل جا‌ به ‌جایی نیستند اما نوع متحرک که به دو دسته سایبان برقی و دستی تقسیم می‌شوند را در هر زمانی می‌توانید باز و بسته کنید. نوع دستی سایبان با استفاده از فشار و نیروی دست و وجود یک اهرم قابل استفاده می‌باشد اما نوع برقی به دلیل سهولت استفاده و کنترل به وسیله ریموت از راه دور علاقه مندان بیشتری در میان مردم دارد. استفاده از سایبان‌های ثابت یا برقی برای پاسیو یا حتی پنجره‌های ساختمان در اقلیم گرم و خشک باعث ایجاد سایه و جلوگیری از تابش شدید نور آفتاب می‌شود.

همچنین استفاده ا این محصول باعث تهویه طبیعی هوا با جمع شدن سایبان در شب می‌شود، به همین دلیل در مناطق گرم و خشک استفاده از دارای مزیت‌های بسیار است. البته نوع متحرک به‌ویژه مدل‌های برقی مزایای بیشتری نسبت به سایبان‌های ثابت دارند.

مزایای استفاده از سایبان پاسیو در مناطق گرم و خشک

آیا شما با مزایای استفاده از سایبان پاسیو در مناطق گرم و خشک آشنا هستید؟ در این بخش اطلاعات بیشتری برای شما در این رابطه بیان خواهیم کرد.در مناطق گرم و خشک به دلیل عدم بارش‌های محیطی و تابش شدید نور خورشید آب و هوا بسیار گرم و طاقت فرسا می‌باشد. از این رو افرادی که در این مناطق ساکن هستند برای خنک کردن محیط باید انرژی زیادی مصرف کنند.

با استفاده از سایبان پاسیو به خصوص نوع برقی که در هر زمانی به راحتی قابلیت باز و بسته شدن را دارد و ایجاد سایه مناسب می‌توانید این مشکل را حل کنید و تا حد زیادی از تابش نور خورشید و اشعه‌های مضر آن جلوگیری کنید. این عمل دمای داخلی محیط را بسیار کاهش می‌دهد.وجود سایبان پاسیو از محیط پاسیو در برابر آسیب‌هایی که ممکن است بر اثر پرتاب اشیا یا انواع آلودگی‌ها که ممکن است ایجاد شود جلوگیری می‌کند.سایبان‌های پاسیو از نوع برقی را می‌توانید از راه دور و به آسانی کنترل نمایید.

علاوه بر این در بخش ابتدایی اشاره کردیم که شما می‌توانید در محیط پاسیو گل و گیاهان مختلف را پرورش دهید. اگر شما می‌خواهید فضای مناسب‌تری را برای این کار ایجاد کنید می‌توانید از یک سایبان مناسب برای پاسیو استفاده کنید و دما و رطوبت مناسب‌تری را برای نگه‌داری گیاهان فراهم نمایید.سایبان های پاسیو در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانند تاثیر خاصی در زیبایی محیط شما داشته باشند.

استفاده از سایبان برای پاسیو در مناطق گرم و خشک بسیار رایج است اما هر محصولی برای این‌که کارایی مفیدی داشته باشد و دارای طول عمر بالاتری باشد نیازمند شرایط خاصی برای نگهداری و محافظت می باشد. که سایبان پاسیو هم از این قاعده مستثنی نیست. قبل از هر چیز برای اجرای سایبان در این مناطق باید بنا بر شرایط آب و هوایی از متریالی استفاده کنید که بیشترین سازگاری را با شرایط منطقه داشته باشد. برای نگهداری هرچه مناسب‌تر سایبان بهتر است پوشش سایبان را از هرگونه گرد و غبار و آلودگی حفظ نمایید و به صورت مداوم هر چند وقت یک‌بار آن را تمیز کنید.

البته هرچه کیفیت پوششی که برای سایبان انتخاب می‌کنید عالی‌تر باشد باعث می‌شود که نگه‌داری شما از سایبان راحت‌تر باشد زیرا کیفیت بالای آن مقاومت سایبان را در برابر گردوغبار و تابش شدید نور خورشید افزایش می‌دهد. پوشش سایبان پاسیو در مناطق گرم و خشک که نور خورشید بسیار سوزان است باید مقاومت بالایی داشته باشد. از بهترین انتخاب‌ها برای سایبان در این مناطق پارچه‌های پی وی سی هستند. زیرا این پارچه‌ها در شرایطی که دما خیلی بالا باشد مقاومت بسیار خوبی دارند.

یکی دیگر از نکاتی که در نگه‌داری از سایبان بسیار مفید است بستن ‌پوشش سایبان در زمانی است که از آن استفاده نمی‌کنید. و آن را به صورت غیر ضروری در معرض تابش نور و شرایط نامساعد آب و هوایی قرار ندهید تا دچار آسیبی نشود. همچنین شما می‌توانید از مشاوران شرکت تولیدکننده‌ای که سایبان را از آن خریداری می‌کنید برای نگه‌داری بهتر سایبان کمک بگیرید تا به درستی از سازه خود حفاظت نمایید.

قیمت سایبان پاسیو

هنگامی که شما قصد خرید محصولی را دارید. باید بدانید که موارد مختلفی بر روی قیمت آن تاثیرگذار هستند.  از جمله این موارد می‌توان به کیفیت متریال، نوع سایبان، ابعاد و اندازه سایبان و … اشاره نمود. به طور مثال دارای قیمت متفاوتی با قیمت سایبان پاسیو یا قیمت سایبان مغازه می‌باشد. اگر شما می‌خواهید از سایبان برای محیط پاسیو خود استفاده کنید و قصد دارید برای این محصول هزینه کنید توصیه ما به شما این است که خرید خود را از سازنده‌های معتبر انجام دهید. زیرا این سازندگان دارای خدمات پس از فروش هستند و در زمان ایجاد مشکل نیازی نیست شما هزینه اضافی را صرف تعمیر و نگه‌داری سایبان خود کنید.