چگونه از لباس های بافتنی مراقت کنیم؟

چگونه از لباس های بافتنی مراقت کنیم؟

مراقبت از لباس های بافتنی مانند ژاکت و ژاکت بسیار مهم است. زیرا اگر به خوبی نگهداری نشوند به سرعت خراب می شوند و شکل خود را از دست می دهند. با رعایت یک سری نکات ساده می توانید از آسیب دیدن لباس های بافتنی خود جلوگیری کنید. بنابراین پیشنهاد می کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا با نکاتی ساده اما مهم در مورد مراقبت از لباس بافتنی آشنا شوید و لباس های شما برای مدت طولانی نو و قابل استفاده باقی بماند.

نکاتی در مورد مراقبت از لباس بافتنی

به یاد داشته باشید که چنین لباس هایی باید بافت محکمی داشته باشند پس لباسی با بافت گشاد و ضعیف نخرید زیرا ممکن است به سرعت حالت خود را از دست داده و از فرم خارج شود. لباس های بافتنی را آویزان نکنید، بلکه آنها را تا کنید تا بافتشان حفظ شود.

اگر پارچه لباس شما آسیب دیده است، بهتر است هر چه زودتر آن را درست کنید، زیرا ممکن است بیشتر باز شود و لباس دیگر به شما نمی آید. برای اینکه لباس هایتان همیشه بوی خوبی بدهد، می توانید از بسته های کوچک اسطوخودوس و سنبل در کمد لباس خود استفاده کنید.

همچنین وقتی زمستان تمام شد و می خواهید لباس های زمستانی خود را جمع آوری کنید، ابتدا آن ها را بشویید و از خشک بودن آن ها مطمئن شوید، سپس اقدام به جمع آوری آن ها کنید. می توانید مقداری صابون وسط لباس قرار دهید تا آسیب نبیند.

اگر کمد شما از چوب سرو است، لباس های پشمی را داخل آن نگذارید، زیرا این ماده به الیاف لباس های پشمی آسیب می زند.

مراقبت از لباس بافتنی با شستشوی مناسب

شستشوی صحیح لباس های بافتنی

این مدل لباس ها به دلیل داشتن الیاف خاصی که دارند به سرعت به الیاف لباس آسیب می رسانند و در صورت شستن لباس با مواد شوینده آنزیمی، لباس های شما را خراب می کنند. بهترین مواد شوینده برای شستن لباس بافتنی مایع ظرفشویی یا شامپوهای ملایم هستند.

حتما به خاطر داشته باشید که برای شستن لباس های پشمی آن ها را کاملا بچرخانید و زیپ و دکمه آن را ببندید تا لباس هایتان گره نخورد.

استفاده از ماشین لباسشویی برای شستن لباس های بافتنی

شوینده ای که برای ماشین لباسشویی استفاده می کنید باید ملایم و فاقد آنزیم باشد. همچنین برای مراقبت از لباس های بافتنی بهتر است لباس های خود را با دست بشویید اما می توانید از ماشین لباسشویی نیز استفاده کنید. اما برای قرار دادن لباس ها در ماشین لباسشویی بهتر است لباس ها را در کیسه ای بافته شده قرار دهید تا با لباس های دیگر تماس پیدا نکند.

اگر ماشین لباسشویی شما تنظیمات خاصی برای لباس های پشمی دارد، از آن استفاده کنید و ماشین را در حالت شستشوی دستی قرار دهید. اگر ماشین لباسشویی شما این تنظیمات را ندارد، بهتر است سرعت آن را روی کمترین حالت ممکن قرار دهید تا آسیبی به لباس وارد نشود. همچنین با استفاده از مایعات نرم کننده می توانید از ریش شدن ریش جلوگیری کنید.

پس از اتمام شستن لباس، از خشک کن در ماشین لباسشویی استفاده نکنید و به آرامی لباس را فشار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود، آن را روی یک حوله تمیز پهن کنید و لباس را همراه با حوله بغلتانید.

لباس های بافتنی را بعد از شستن آویزان نکنید، زیرا پشم هنگام خیس شدن سنگین می شود و حالت خود را از دست می دهد. بهتر است لباس را به صورت افقی روی یک حوله خشک پهن کنید و بگذارید با جریان عادی هوای خانه خشک شود.

برای مراقبت از لباس های بافتنی با بافت ظریف، بهتر است آنها را با دست بشویید. به همین دلیل روش زیر را برای شستن این لباس ها امتحان کنید:

ظرفی را با آب ولرم پر کنید و مقداری شوینده ملایم یا بدون آنزیم را داخل ظرف بریزید. حجم آب و مواد شوینده را با یادداشت های روی بسته بررسی کنید.

قطعاتی که کثیفی بیشتری دارند در تماس با مواد شوینده و آب قرار دهید تا تمیز شوند، اما یادتان باشد این کار را به آرامی انجام دهید.

بعد از شستن لباس ها را با آب ولرم بشویید و سپس به صورت افقی روی حوله خشک پهن کنید تا خشک شوند.

اگر لباس بافتنی ما چروک شد چه کنیم؟

گاهی اوقات اتفاق می افتد که لباس های بافتنی چروک می شوند. برای رفع چین و چروک لباس های بافته شده می توانید اتو را روی سطح بخار قرار دهید و با کمک بخار از راه دور چروک های لباس را از بین ببرید.

اگر لباس هایتان خیلی چروک است بهتر است یک پارچه سفید را کمی خیس کنید و روی این نوع لباس ها بگذارید و اتو کنید تا لباستان آسیب نبیند.

لباس بافتنی ما پف کرده حالا چیکار کنیم؟

اگر لباس‌های پشمی شما پرز هستند، می‌توانید از چند روش برای تعمیر آن‌ها استفاده کنید:

برس

یکی از بهترین راه ها برای از بین بردن پرز از روی لباس، برس شکلی است که می توانید از فروشگاه های مختلف تهیه کنید.

از نوار چسب استفاده کنید

یک نوار چسب روی دستتان بچسبانید که قسمت چسبنده آن رو به بیرون باشد، حالا آن را روی لباس بکشید تا پرزها به چسب بچسبد و از شر آنها خلاص شوید.

ماشین ریش تراش

لباس ها را پهن کرده و پرزها را با دستگاه بکشید تا از بین بروند.

ژیلت یا تیغ یکبار مصرف

درست مانند زمانی که تیغ را روی پوست خود می کشید، از آن برای پاک کردن پرز روی لباس های پشمی استفاده کنید. فقط باید مواظب باشید و همه این کارها را خیلی آرام انجام دهید تا خدای ناکرده وضعیت لباستان بدتر نشود!

مراقبت از لباس بافتنی با ترمیم سوراخ های کوچک روی لباس

گاهی پیش می آید که لباس شما به جایی کشیده می شود و یک سری سوراخ های کوچک روی لباستان می بینید. اگر این سوراخ ها خیلی بزرگ نیستند، می توانید با یک روش ساده آنها را درست کنید.

لباستان را برگردانید و قسمت آسیب دیده را اتو کنید تا بافت پارچه در یک جهت باشد، حالا با چسب دو مربع کوچک ببرید و روی آن قسمت بچسبانید. حالا آن قسمت را با اسپری خیس کنید و یک پارچه تمیز روی آن قسمت پهن کنید. بعد اتو را فقط روی همان قسمت آسیب دیده در دمای بسیار پایین قرار دهید. در نهایت لباس را برگردانید و آن قسمت را اتو کنید تا سوراخ کوچک آن برداشته شود.

اخرین حرف!

در این مقاله سعی کردیم اتفاقاتی که ممکن است برای لباس بافتنی بیفتد را بیان کنیم و راهکاری هم برای آن در نظر گرفتیم. از طرفی اصول صحیح شستشوی لباس های بافتنی را نیز توضیح دادیم. امیدواریم با رعایت این نکات هرگز لباس های شما آسیب نبیند و برای شما سالم بماند.

در نهایت همانطور که می دانید پارچه ها لباس های ظریفی هستند و مراقبت از لباس های بافتنی بسیار مهم است تا لباس های شما به سرعت آسیب نبینند و حالت خود را از دست ندهند. دقیقا به همین دلیل باید در هنگام شستن و نگهداری این لباس ها تا حد امکان از لباس های خود مراقبت کنید. اگر پارچه شل شد یا بافت آن خراب شد، دیگر قابل پوشیدن نیست و باید آن را دور بریزید.

در فصول گرم مانند بهار و تابستان بهتر است لباس های زمستانی را تا کرده و در کمد قرار دهید و از کمی نفتالین استفاده کنید تا لباس آسیب نبیند. برای خرید لباس های بافته شده و پشمی می توانید در اینترنت جستجو کنید تا تمامی مدل های زیبا و جذاب را بیابید و برای ست کردن آنها ایده بگیرید. فروشگاه های اینترنتی زیادی وجود دارد که می توانید برای خرید لباس های بافتنی از آنها استفاده کنید. به این ترتیب در زمان صرفه جویی می کنید و لباس ها را خیلی راحت به دستتان می رسانند.

به عنوان مثال فروشگاه اینترنتی شانل قشم یکی از این فروشگاه های بزرگ و معتبر است که محصولات بیش از 300 برند معتبر داخلی و خارجی در آن یافت می شود. شما هم می توانید مشتری دائمی شوید و در زمنیه خرید اینترنتی بافت زنانه ارزان + قیمت ژاکت بافت زنانه شیک و وارداتی به آنها مراجعه کنید.