یادگیری زبان چینی چقدر طول میکشد؟

زبان چینی اغلب یکی از سخت ترین زبان ها برای یادگیری در نظر گرفته می شود. اگرچه یادگیری آن بیشتر از حد متوسط ​​طول می کشد (در مقایسه با زبان های دیگر)، آنقدرها هم که بسیاری فکر می کنند دشوار نیست. مدت زمان یادگیری زبان چینی به عوامل زیادی بستگی دارد، از جمله: روش مطالعه، سطح فعلی شما، و مهمتر از همه، هدف شما برای یادگیری زبان چینی.

برای عبور از چینی ماندارین از سطح 6 HSK، باید 5000 کاراکتر یا بیشتر را بدانید و رسیدن به این سطح چهار سال یا بیشتر طول می کشد. برای رسیدن به سطح مکالمه روان، HSK سطح 4 نیاز به دانستن حدود 1200 کاراکتر دارد و حدود دو سال طول می کشد.

عواملی که تعیین می کنند چقدر طول می کشد تا زبان چینی یاد بگیرید

تعهد زمانی

در حالی که نیازی به 10 ساعت در روز برای مطالعه ندارید، اگر می خواهید به سطح مکالمه برسید، باید حداقل 30 دقیقه تا یک ساعت در روز وقت بگذارید. صرف این زمان برای حافظه بلند مدت نیز مفید است.

مهم نیست چه زمانی درس می خوانی. با این حال، زمان مطالعه روزانه و یادگیری مداوم به شما کمک می کند تا به اهداف خود برسید.

کیفیت منابع آموزشی

یکی از مهم‌ترین عوامل برای تسلط سریع‌تر به زبان چینی، منابعی است که استفاده می‌کنید. بسیار مهم است که منبع اولیه از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

منابع شما باید پر از درس های کاربردی، آسان، جالب و متنوع باشد و تمرین ها باید کاربردی و مرتبط باشند. برای یادگیری زبان چینی در کلاس خصوصی زبان چینی سخن برتر شرکت کنید.

سطح انگیزه

هرچه انگیزه بیشتری برای یادگیری داشته باشید، بیشتر یاد خواهید گرفت، به این معنی که سریعتر پیشرفت خواهید کرد. مطمئناً در ابتدای تحصیل انگیزه بالایی خواهید داشت، اما در آینده باید با ارزیابی چالش های زبان چینی، این انگیزه برای یادگیری را حفظ یا افزایش دهید.

تجربه قبلی یادگیری زبان

اگر چینی اولین زبانی است که می خواهید یاد بگیرید، ممکن است برای شما دشوارتر از کسی باشد که زبان دیگری را به عنوان زبان دوم یا سوم یاد گرفته است. یک زبان آموز باتجربه احتمالاً روش ترجیحی خود را برای یادگیری، مطالعه و تمرین می داند، بنابراین می تواند هنگام یادگیری یک زبان جدید راحت تر سازگار شود.

برنامه ریزی یادگیری و فرآیند یادگیری

یکی از مهمترین چیزها هنگام یادگیری زبان چینی یا هر زبان دیگری، برنامه ریزی برای مطالعه و فرآیند یادگیری است. انواع روش های یادگیری که یادگیری زبان چینی را یکنواخت تر و لذت بخش تر می کند، مانند استفاده از چک لیست و فلش کارت، روش و میزان تمرین روزانه و تمرین هایی برای شناسایی و بهبود نقاط قوت و ضعف. این زبان را راحت تر کشف کنید و یاد بگیرید.

مهمترین چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که روند یادگیری شما همیشه در معرض تغییر خواهد بود و این اشکالی ندارد.

برای شروع صحبت کردن به زبان چینی به چند کلمه چینی نیاز دارم؟

یادگیری زبان چینی از فردی به فرد دیگر متفاوت است. افرادی هستند که تمایل دارند زبان های خارجی را سریعتر از دیگران یاد بگیرند.

آزمون Hanyu Shuiping Kaoshi (HSK) یا آزمون مهارت چینی، مبنایی را برای مدت زمان لازم برای یادگیری زبان چینی ارائه می دهد.

HSK یک آزمون بین المللی سطح بالا برای مهارت زبان چینی است که توانایی افراد غیر چینی را در استفاده از زبان چینی در زندگی روزمره، تحصیلی و شغلی خود ارزیابی می کند. HSK از شش سطح تشکیل شده است. در اینجا مروری بر هر سطح است.