بین المللی

توئیت ظریف در آستانه سفرش به پاکستان

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری آنلاین ماه نیوز ، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در آستانه سفر امشب (دوشنبه) به اسلام آباد در توئیتی نوشت: نخست وزیر عمران خان فردا در پاکستان خواهد بود.

وی افزود: پس از بزرگداشت روز اسلام لاهور ، این نشست به عنوان یک محقق بزرگ جهان اسلام ، یک شاعر بین المللی و مروج بی امان وحدت مسلمانان که دو ملت ما (ایران و پاکستان) را متحد کرده است ، برگزار می شود.

ظریف پیش از این به احترام روز اقبال لاهوری به اردو توییت کرده بود: علامه اقبال افتخار جهان اسلام و یک شاعر و اندیشمند بین المللی است. نگرانی او برای وحدت در میان مسلمانان در حال حاضر یکی از دشواریهای جهان اسلام است.

به گزارش فارس ، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه از سفر ظریف به اسلام آباد امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی فردا (سه شنبه) با خبرنگاران خبر داد و گفت: ظریف فردا در یک سفر دو روزه عازم پاکستان خواهد شد. وی همچنین با همتای خود ، رئیس هیئت سیاسی و اقتصادی و نخست وزیر و فرمانده ارتش پاکستان دیدار خواهد کرد.

وی افزود: این سفر ابعاد سیاسی ، امنیتی و اقتصادی دارد. رابطه ما بسیار عالی است و ما مشکلات بسیار جدی داریم و همیشه در سطح بالا با آنها مشورت می شود. در این سفر موضوعات بسیار مهمی در دستور کار قرار گرفته است.

این هزینه ها توسط محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان پرداخت شده است.

به گزارش فارس ، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در تاریخ 13 دسامبر 2009 به مشهد و تهران سفر کرد و پس از دیدار با حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان ، با محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود دیدار کرد.

ظریف در ژوئن 2009 به اسلام آباد سفر کرد و با مقامات پاکستانی دیدار کرد.

انتهای پیام /