سلامت و دانش

جدال با “کرونا” و چالش‌های پولی “مطب‌ها و بیمارستان‌ها”

معاون وزیر امور فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی با اشاره به چالش های مالی و هزینه ای در بخش بهداشت به دلیل اختلاف با کرونا گفت: “هزینه ما به دلیل کرونا و در بخشهای مختلف خدمات پزشکی و بهداشتی است. اکنون بیمه و دولت باید از برخی از این بیمارستان ها حمایت کنند تا در صورت مراجعه بیماران بسیاری از ما مسئولیت داشته باشیم.

محمد جهانگیری در مصاحبه با ماه نیوز از دکتر پرسید. وی در مورد فعالیت کلینیک های خصوصی و میزان انطباق پروتکل های بهداشتی در آنها گفت: برخی از موارد در زمینه فعالیت کلینیک ها حائز اهمیت است. در زمان کرونا ، ما با مقوله ای به نام پیشگیری روبرو هستیم که در آن بحث در مورد شیوع ویروس ، نحوه انتشار آن و نیاز به اصول بهداشتی و پیشگیری توسط همه افراد و اقشار مختلف وجود دارد. لازم به ذکر است که پیشگیری شامل مواردی می شود. اولین اصل آن جلوگیری از بیماری است. یکی دیگر از اصول پیشگیری ، درمان بیماری در صورت عفونت و عدم افزایش میزان عفونت است. ما باید قوانین پیشگیری را بدانیم و طبق آن عمل کنیم.

85 درصد افراد مزمن به صورت سرپایی درمان می شوند

وی افزود: شیوع بیماری های حاد تنفسی مانند Covid-19 نشان می دهد که دامنه و اهمیت خدمات سرپایی باید کم ، در دسترس ، منظم ، قابل اعتماد و عملکرد مناسبی داشته باشد زیرا 80 تا 85 درصد بیماران مبتلا به بیماری ویروس کرونا قلب تحت درمان هستند. براساس ارقام ارائه شده توسط وزارت بهداشت ، 50 درصد بیماران ویروس کرونا قلب در بیمارستان بستری هستند که بسیاری از آنها آزمایش نشده اند ، اما علائم اولیه بیماری عروق ویروس کرونا دارند و به موقع تشخیص می دهند که درمان آنها به صورت سرپایی انجام می شود. این کار همچنین به صورت بیمارگونه انجام می شود. بنابراین ، زیرساخت ها و سازوکارهای سرپایی باید وجود داشته باشد.

هزینه های یخ در صف اول بازدیدهای کارون است

جهانگیری در ادامه گفت: “یکی از شرایط ارائه خدمات در زمینه کرونا ، هزینه های مطب است ؛ هم کلینیک های خصوصی و هم کلینیک ها اولین مرجع هستند. اساساً اتفاقی در این مطب ها می افتد. اول ، برخی از افرادی که به هزینه های مطب مراجعه می کنند ، آلوده می شوند. نوع خدمات ارائه شده یک سرویس بهداشتی تخصصی است و نیاز به معاینه و غیره است و پزشک قادر به مشاهده فاصله با بیمار نخواهد بود ، بنابراین حداقل هزینه مطب پزشک و کارکنان وی و افراد می توانند پروتکل بهداشتی را رعایت کنند. بر اساس آن سازمان نظام پزشکی و زیرمجموعه وزارت بهداشت دستورالعمل های درمانی را تهیه کرده و پرونده در ماه مه اعلام شد.

ما نگران بیماران مزمن هستیم

وی همچنین گفت: از طرف دیگر ، خدمات سرپایی باید در دسترس باشد و نمی توان گفت برخی از کلینیک ها باید تعطیل شوند یا دو بیمار نباید در یک ساعت از کلینیک ها بازدید کنند و … زیرا در برخی شرایط و در این مورد ، دفاتر هزینه دریافت می کنند دیگر نمی توان پاسخگو بود. در عین حال ، مسئله دیگر این است که در کلینیک هایی که فقط بیماران ویروس کرونا ویزیت نمی شوند. در حال حاضر ما بیشتر نگران بیماران دیگر هستیم. از آنجا که اگر به بیماران مزمن توجه نکنیم ، بیماری آنها بیشتر خواهد شد می تواند پیچیده و حتی پیچیده تر باشد ، که می تواند خطرناک باشد ، هزینه ها را افزایش دهد و از توانایی بالاتری برای سلامتی جلوگیری کند.

پرونده غیرقابل کنترل در دفاتر

جهانگیری گفت: سازوکارهایی برای این امر مشاهده شده است؛ اولاً ، مقایسه هزینه های مطب با مکانهایی که همه چیز از نظر انطباق با پروتکل های بهداشتی قابل کنترل است ، امکان پذیر نیست. دوم ، برخی نیاز به کمک و پشتیبانی سازمان های دیگر دارند. مثل این است که در بیمارستان بگوییم می خواهیم پروتکل بهداشتی را به گونه ای رعایت کنیم که هیچ عفونی پخش نشود. آیا امکان دارد بنابراین برخی از موارد در ادارات اجتناب ناپذیر است.

وی افزود: در حال حاضر ، ما در بیمارستان بیمارستان می بینیم که پروتکل های انسداد از جمله ورود سلول ، عدم ورود خودرو و غیره توسط سایر بخش ها برای تأمین امنیت لازم در حال انجام است. یکی از مواردی که آنها می گویند در هزینه های اجتماعی رعایت نمی شود فاصله اجتماعی است. یک پزشک نمی تواند برای حفظ فاصله بین هزینه ها به مردم قانون اساسی بدهد ، فقط می تواند به شما بگوید که خارج از هزینه های مطب صبر کنید ، اما نمی تواند در را ببندد تا کسی نتواند وارد شود. بنابراین ، سایر بخشها باید در زمینه دفاتر کمک کنند. در عین حال ، قرار ملاقات باید از قبل انجام شود. از طرف دیگر ، ممکن است برخی از بیماران در این شهر به هزینه های مطب پزشکی مراجعه کرده باشند و باید آنها را تعیین کرده و به آنها برگردانند ، بنابراین نباید از این فرد خواسته شود که روز بعد برود و بیاید ، بلکه باید بین بیمار بررسی کند.

وی گفت: “البته ، در بعضی موارد برخی از همكاران ما به بسیاری از مسائل اعتماد ندارند.” “ما از همکاران خود خواسته ایم تا آنجا که ممکن است به مباحث مربوط به پروتکل بهداشتی پایبند باشند. ما نیز می دهیم. در عین حال ، این مسئله نیاز به کمک بیماران دارد. وقتی شخصی هزینه های مطب را وارد می کند ، باید بهداشت را رعایت کند و در صورت مشاهده اگر هزینه های مطب شلوغ باشد ، باید دوباره هزینه شود. ما بارها در هزینه ها دیده ایم که پزشکان اغلب از مشتریان می خواهند که بیرون بمانند ، اما به دلایل مختلف می بینیم که این کار انجام نمی شود.

جهانگیری در ادامه گفت: بهتر است بسیاری از پزشکان شخصاً به بیمار مراجعه نکنند یا خدمات بسیار کمی ارائه دهند. اگر بیمار به پزشک مراجعه کند ، این اولین خطر برای خود او است. زیرا پزشک باید بیمار را معاینه کند. بیماری که می تواند تاج را نیز تحت تأثیر قرار دهد. بنابراین ، پزشک باید به فکر زندگی خودش باشد. بنابراین او پرونده را پیگیری می کند. اگر دیدیم که پروتکل ها در هزینه های اولیه رعایت نمی شوند ، قطعاً پیگیری آنها امکان پذیر نبود. با این حال ، گاهی اوقات ما نمی توانیم دستگاه های مناسب را با هزینه تجهیزات تهیه کنیم.

شرایط تهیه وسایل حفاظت شخصی در ادارات و نیاز به هماهنگی های جدی

وی در مورد تأمین تجهیزات حفاظت فردی توسط کلینیک ها گفت: در حال حاضر کلینیک ها تجهیزات حفاظت شخصی خود را تهیه می کنند و هنوز هیچ گونه تسهیلاتی دریافت نکرده اند. بعضی اوقات مجبور هستند این دستگاه ها را به صورت رایگان ، غیر دولتی و حتی با قیمت های بازار سیاه خریداری کنند. برخی از همکاران ما در داروخانه دستکش بسته ای را به قیمت 100000 تومان 20000 تومان خریداری کردند. در زمینه ماسک و ieldal و غیره نیز همین است. این موارد در تعرفه گنجانده نشده است. اگر این بیماری دو تا سه ماه طول بکشد مشکلی ایجاد نمی کند اما اکنون بیش از شش ماه از فوران تاجگذاری در کشور می گذرد و ما فکر می کنیم این وضعیت حداقل تا یک سال دیگر ادامه داشته باشد ، لازم است در این زمینه اقدامات جدی انجام دهیم. باید.

جهانگیری درباره اقدامات پیشنهادی سازمان نظام پزشکی گفت: اول ، ارائه اطلاعات مناسب در دو زمینه. اول ، بیماران باید به پزشکان اعتماد کنند و در صورت لزوم مراجعه به پزشک را فراموش نکنند. از این گذشته ، نباید آنقدر مردم را بترسانیم که مردم از ترس تاجگذاری به پزشک مراجعه نکنند. با این حال ، پروتکل در دفاتر دنبال می شود. با این حال ، مردم باید بدانند که در همه جا آلودگی وجود دارد و باید پروتکل بهداشتی را دنبال کنند. اکنون در هزینه های مطب و بیمارستان ها ، آنها باید به طور فزاینده ای از این پروتکل ها پیروی کنند. دوم ، مراقب باشید که خود و دیگران را آلوده نکنید. در عین حال مهمترین نکته این است که ما باید برنامه های جدی برای مردم و جامعه پزشکی در سال آینده تنظیم کنیم. هم برای مدیریت بیماری های قلبی و هم برای مدیریت بیماری های دیگر. بیماری های عفونی و غیر عفونی در این فصل به ویژه در پاییز و زمستان شیوع بیشتری دارد. این نیاز به حمایت جدی دارد.

هزینه مراکز درمانی با کرونا اختلاف دارد

وی با بیان اینکه خط اول ارائه خدمات به کلینیک ها و مراکز سرپایی است ، افزود: در زمینه تهیه تجهیزات محافظتی و هزینه های ناشی از آن برای کلینیک ها ، دستورالعمل هایی را ارائه داده ایم. همه موافقند که اولین خط دفاعی در کرونا جامعه پزشکی است. اکنون ، شما نمی توانید با یک مبارز در میدان جنگ بجنگید ، اسلحه بردارید و نروید و درخواست جنگ کنید؟ آیا باید در مواقع اضطراری کلیه امکانات لازم را فراهم کند؟ اکنون در جنگ و تقابل در زمینه سلامت با دشمن نامرئی هستیم. بنابراین ، همه باید به پزشک کمک کنند تا نگران امکانات نباشد. تنها نگرانی کاتر درمان باید درمان مناسب و توجه به سرویس باشد. اگر منابع مناسبی در این زمینه فراهم نشود ، در آینده با مشکلات زیادی روبرو خواهیم شد. نه تنها هزینه های مطب ، بلکه در زمینه آزمایشگاه ، تصویربرداری و غیره نیز که هزینه آنها بسیار زیاد است و در عین حال کار آنها بسیار مهم است. اگر قرار باشد این مراکز با تعرفه های اصلاح شده کار کنند و همزمان همه هزینه ها را خودشان بپردازند ، چه می شود؟ اکنون ، خرابی تجهیزات و غیره در میان این محدودیت ها مواردی از زنجیر وجود دارد که توسط پزشک قابل اصلاح نیست.

کرونا باعث افزایش 10 تا 30 درصدی هزینه های مراقبت های بهداشتی می شود

معاون فنی و نظارتی سازمان سیستم های پزشکی گفت ، هزینه های مربوط به کرونا در زمینه مراقبت های سرپایی و بستری متفاوت است. به طور کلی ، بسته به نوع خدمات ، 10 تا 30 درصد افزایش هزینه خدمات پزشکی و بهداشتی به دلیل تاج وجود دارد. پیشنهاد ما محاسبه 15٪ برای هر شركت برای هزینه تحمیل شده در تعرفه بود. در زمینه مهمان نوازی می توان این هزینه ها را محاسبه کرد که می توان آن را در هتل گرمایی محاسبه کرد. البته ، این نیز از بخشی به بخش دیگر متفاوت است. به عنوان مثال در ICU هزینه های ما بسیار بیشتر است. بنابراین ، این موارد باید به صورت بسته در نظر گرفته شود. ما قوانین و مقرراتی می خواهیم تا هیچ کس آسیب نبیند و تحت نظارت قرار گیرد و در عین حال بودجه آن به گونه ای باشد که سال آینده با چالش روبرو نشویم. ما به شورای عالی پیشنهاد کردیم که در این زمینه ها دستور کار داریم.

بیمارستان های خصوصی چقدر هزینه بیماری های قلبی را پرداخت می کنند؟

وی در مورد هزینه بیمارستان های خصوصی برای بیمار کرون گفت: “این هزینه ها متفاوت است.” لازم به ذکر است که وقتی بیمار با شریان ویروس کرونا در یک بخش بستری می شود ، تقریباً سایر بخشهای بیمارستان دچار بیماری کمتری می شوند و این منجر به جراحات جدی در بیمارستان می شود. در عین حال ، باید برخی از توانایی های خود را در این شرایط خالی نگه داریم تا در صورت تشدید شرایط بتوانیم خدمات ارائه دهیم. اکنون بیمارستان هزینه خالی ظرفیت را پرداخت می کند اما همچنان خالی است. آیا بیمارستان مجبور است این هزینه ها را متحمل شود؟

هیچ تسهیلاتی به بخش خصوصی ارائه نشده است

معاون سازمان نظام های پزشکی ادامه داد: این بیمارستان ظرفیت خالی ، نیروی انسانی ، کالاهای مصرفی و پول خود را در بخشهای خصوصی و دولتی صرف می کند. اکنون بیمه و دولت باید از برخی از این بیمارستان ها حمایت کنند تا در صورت مراجعه بیماران بسیاری از آنها پاسخگو باشند. اقتصاد بهداشت و مدیریت این مسائل در مواقع بحرانی آسان نیست. بیمه باید کار کند ، که باید بودجه ویژه ای برای آن اختصاص یابد. از بودجه اختصاص داده شده به کرونا ، هیچ بودجه ای به بخش خصوصی اختصاص نیافته است. هیچ تسهیلاتی به بخش خصوصی ارائه نشده است. البته جامعه پزشکی همیشه در حال کار است ، اما آنها همچنین کمی قدرت دارند و اگر دستانشان خالی باشد چه باید بکنند؟

جهانگیری در ادامه گفت: امروزه اقدامات زیادی با کمک جامعه پزشکی انجام شده اما به سختی انجام شده است. در اینجا هیچ بخش خصوصی یا دولتی وجود ندارد. ما باید از مردم حمایت کنیم. بیمه پایه و تکمیلی نیز باید در این زمینه کمک کند. در برخی از بیمارستانهای دولتی یا خصوصی میزان اشغال تخت زیر 50٪ است که در این شرایط کنترل نمی شود. ما باید در این زمینه ها کمک کنیم و حداقل باید کیفیت خدمات را در سال آینده حفظ کنیم.

انتهای پیام